DM: Crystal Grave v2
- ERH+
- Kurszok
- Posty: 530
- Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
- Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
DM: Crystal Grave v2
Pierwszej wersji nawet nie opublikowałem jak należy, pora to nadrobić .
Wprowadzenie:
"Na wschód od góry Rahen znajdują się rozległe bagniste tereny będące rozlewiskiem rzeki Rahny. Około dwudziestu lat temu gildia Wynalazców zaczęła zabiegać o prawa do tych ziem, przedstawiając projekty budowy spiętrzeń i śluz wodnych, a w dalszej perspektywie szlaków wodnych dla płaskodennych jednostek. Wizja wzmożonej wymiany gospodarczej z górskimi osadami przeważyła nad głosami niezadowolonych sąsiadów i zaledwie pięć lat później poziom wody w stawach umożliwiał już ruch barek.
Dobry nastrój miejscowego seniora topniał jednak w miarę, jak kolejne uprawy i folwarki znikały pod powierzchnią wody, studnie zaczynały cuchnąć, a ludzie coraz liczniej umierać na czerwonkę. Tłumaczenia gildii o obfitych roztopach i trudnościach w komunikacji z obsadą śluz ostatecznie zamieniają się w jednorazową rekompensatę - dostawa blisko pół tony kryształu górskiego odbija się echem wśród ludzi nie zainteresowanych na co dzień Wynalazcami. Ludzi takich jak ja.
Trop prowadzi do jednej z niedostępnych placówek nadzoru grodzi w sieci sztucznych jezior, gdzie wydobywa się kamienie, wstępnie obrabia i rozdziela według klasy jakości.
Siedem miesięcy później...
Przeprawa jednoosobową łódką przez wymarłe pięć stajań była wystarczająco ryzykownym pomysłem, jednak coś mnie podkusiło, by spróbować jeszcze zwodować ją poniżej progu, zaledwie sto metrów od wartowni. Przeliczyłem się co do obsługi w pojedynkę mechanizmu grodzi i teraz nie mam czym wracać, a mój ekwipunek woda rozrzuciła po całym akwenie. Plan B to wędrówka po wale w stronę gór, ale będę musiał zrobić na miejscu dodatkowe zapasy jedzenia i wody, by nie opaść z sił dźwigając fanty."
Opis:
Włamanie do nawiedzonego zamku.
Skąd pobrać:
http://www.thedarkmod.com/missiondetails/?id=67
Podziękowania:
Dla zespołu TDM za świetne narzędzie,
Bikerdude -za optymalizację, odrobaczanie, doszlifowywanie grafiki i tekstów,
Caer -za tłumaczenie,
i dla testerów: AluminumHaste, Baddcog, lowenz, nbohr1more (TDM forum), adriannna i Nivellena.
Czas budowy:
Pierwsza wersja powstała w 1,5 miesiąca, wersja druga w rok.
Lista zmian:
Łatwiej byłoby wymienić co się nie zmieniło. Nowe pomieszczenia, mechanizmy, wszystko przemalowane.
Znane problemy:
Płynność gry spada w kilku miejscach na około budynku i na dachu.
Wersja polska -niby jest, ale skrypt podmieniający napisy nie obsługuje polskich znaków, ponadto animowany briefing też jest poza jego zasięgiem. To może się zmienić w kolejnych patchach...
----------
Mixthoor: Nowa misja, stworzona przez rodaka... Przeniosłem do właściwego działu.
Ostatnio zmieniony 10 lutego 2013, 04:02 przez ERH+, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Łał Moje gratulacje i uznanie za wytrwałość i ciężką pracę. Wprawdzie nie mam teraz D3 na dysku, ale specjalnie go zainstaluję dla tej misji Ciekawi mnie tylko jedna rzecz, dlaczego ująłeś mnie w podziękowaniach? Nie żebym miał coś przeciw, ale czy się należy
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
- ERH+
- Kurszok
- Posty: 530
- Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
- Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Jasne, że się należy! Byłeś testerem pierwszej wersji i dorzuciłeś swoje trzy grosze (np. na temat sklepień parteru, a raczej ich braku). No i żeby nie było że produkuję same autystyczne cuda jak T3 Abandoned Kingdom (ciekawe czy będę miał cierpliwość, by kiedyś tę misję zrobić jak należy).
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Też się zastanawiam, czy umieszczenie mnie w creditsach mi się należy. Z tego co pamiętam, to tylko się spytałem czy to coś na dachu musi tak trzeszczeć
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Ojej, i ja zostałam ujęta (mogłeś, kurde, posłać jakiegoś linka, czy cuś. Z moją częstotliwością wchodzenia na forum... )
No i ja tylko robiłam korektę...
No i ja tylko robiłam korektę...
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
I co? Tyle czułości a nikt nie gra? No dobra, to może zacznę...
Misja przyjemna, chociaż dupy nie urywa. Ale może to tylko wina mojego nieustającego focha na DarkModa.
Do wykonania nie mam zarzutów, ale nie znam jeszcze możliwości silnika, nie wiem, jakie cuda ludzie na nim stworzyli. Niemniej jednak zameczek sprawiał wrażenie przytulnego, nie zauważyłam też nic, co by mi szczególnie przeszkadzało. Fajnie też, że ERH+ udało się w miarę sensownie upchać na jednej niedużej mapie tyle środowisk - od obszarów podwodnych, przez krypty, piwnice, poziomy mieszkalne aż po dachy.
Co do grywalności - nie jestem wielką fanką nieumarłych (zwłaszcza takich, których się nie da rozwalić mieczem, a którzy wpadają na nas w ciasnym, ciemnym korytarzu, z którego nie ma nawet gdzie spieprzyć), a za postawienie tego nieruchomego szkieletu na jedynej drodze do sekretu należy Ci się, ERH+ porządne
Gra polega głównie na polowaniu na łupy i obiekty i o ile z pierwszymi nie miałam problemów, drugie sprawiły, że gryzłam się w tyłek z frustracji. Zwłaszcza ten cholerny ostatni ułamek kryształu (choć samo odzyskanie go było nawet fajne - najpierw sekret, potem rozwałka). Chyba wolę, gdy misja daje nam do znalezienia nieco mniej przedmiotów, niż jest na mapie, ewentualnie nagradzając dociekliwych jakimś bonusem.
Co do fabuły - jest to klasyczna misja typu wejdź-ukradnij-wyjdź, żadnych rewelacji ani niespodziewanych zwrotów. Historie poboczne prezentują się lepiej za sprawą mnóstwa krótkich, konkretnych notatek, zostawionych przez poprzednich mieszkańców placówki w krótkich, konkretnych celach. Do tego dochodzi cała historia regionu...
Przez to zaczęłam się zastanawiać, czy Dark Mod ma jakiś ściśle zdefiniowany świat, czy istnieje jakaś mapa, konkretne miasta, krainy, frakcje, czy każdy twórca robi, co mu w duszy gra z nadzieją, że koniec końców jakoś się to wszystko ułoży?
Misja przyjemna, chociaż dupy nie urywa. Ale może to tylko wina mojego nieustającego focha na DarkModa.
Do wykonania nie mam zarzutów, ale nie znam jeszcze możliwości silnika, nie wiem, jakie cuda ludzie na nim stworzyli. Niemniej jednak zameczek sprawiał wrażenie przytulnego, nie zauważyłam też nic, co by mi szczególnie przeszkadzało. Fajnie też, że ERH+ udało się w miarę sensownie upchać na jednej niedużej mapie tyle środowisk - od obszarów podwodnych, przez krypty, piwnice, poziomy mieszkalne aż po dachy.
Co do grywalności - nie jestem wielką fanką nieumarłych (zwłaszcza takich, których się nie da rozwalić mieczem, a którzy wpadają na nas w ciasnym, ciemnym korytarzu, z którego nie ma nawet gdzie spieprzyć), a za postawienie tego nieruchomego szkieletu na jedynej drodze do sekretu należy Ci się, ERH+ porządne
Gra polega głównie na polowaniu na łupy i obiekty i o ile z pierwszymi nie miałam problemów, drugie sprawiły, że gryzłam się w tyłek z frustracji. Zwłaszcza ten cholerny ostatni ułamek kryształu (choć samo odzyskanie go było nawet fajne - najpierw sekret, potem rozwałka). Chyba wolę, gdy misja daje nam do znalezienia nieco mniej przedmiotów, niż jest na mapie, ewentualnie nagradzając dociekliwych jakimś bonusem.
Co do fabuły - jest to klasyczna misja typu wejdź-ukradnij-wyjdź, żadnych rewelacji ani niespodziewanych zwrotów. Historie poboczne prezentują się lepiej za sprawą mnóstwa krótkich, konkretnych notatek, zostawionych przez poprzednich mieszkańców placówki w krótkich, konkretnych celach. Do tego dochodzi cała historia regionu...
Przez to zaczęłam się zastanawiać, czy Dark Mod ma jakiś ściśle zdefiniowany świat, czy istnieje jakaś mapa, konkretne miasta, krainy, frakcje, czy każdy twórca robi, co mu w duszy gra z nadzieją, że koniec końców jakoś się to wszystko ułoży?
- ERH+
- Kurszok
- Posty: 530
- Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
- Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Dzięki za komentarz!
Twórcy TDM postarali się o opis świata by odciąć się od Thiefa(R). Suche opisy raczej nie poruszą wyobraźni, ale są:
http://wiki.thedarkmod.com/index.php?title=Universe
Może jak wyjdzie firmowa kampania to ludzie podchwycą nowy kanon w swoich FM?
Co do ilości łupów, kryształów i jedzenia, faktycznie przegiąłem i zrobię za jakiś czas poprawkę.
Szkielet można łatwo ominąć na dwa sposoby:
Twórcy TDM postarali się o opis świata by odciąć się od Thiefa(R). Suche opisy raczej nie poruszą wyobraźni, ale są:
http://wiki.thedarkmod.com/index.php?title=Universe
Może jak wyjdzie firmowa kampania to ludzie podchwycą nowy kanon w swoich FM?
Co do ilości łupów, kryształów i jedzenia, faktycznie przegiąłem i zrobię za jakiś czas poprawkę.
Szkielet można łatwo ominąć na dwa sposoby:
► Pokaż Spoiler
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Albo: zgasić kaganek, podejść od frontu i poczęstować strzałą ogniową w łeb
Do podwodnych tuneli nie mogłam się dostać z poziomu wody.
Jeśli idzie o łupy, kryształy i jedzenie, myślę, że wystarczyłoby w paru tekstach umieścić drobne podpowiedzi - o żarłocznym strażniku, co lubi przesiadywać w wieży lub alchemiku, który tak długo się upierał, aż dali mu prowadzić eksperymenty w jednym z nieużywanych sekretnych pomieszczeń
Do podwodnych tuneli nie mogłam się dostać z poziomu wody.
Jeśli idzie o łupy, kryształy i jedzenie, myślę, że wystarczyłoby w paru tekstach umieścić drobne podpowiedzi - o żarłocznym strażniku, co lubi przesiadywać w wieży lub alchemiku, który tak długo się upierał, aż dali mu prowadzić eksperymenty w jednym z nieużywanych sekretnych pomieszczeń
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Nivellen pisze:Ciekawi mnie tylko jedna rzecz, dlaczego ująłeś mnie w podziękowaniach? Nie żebym miał coś przeciw, ale czy się należy
adriannn pisze:Też się zastanawiam, czy umieszczenie mnie w creditsach mi się należy. (...)
Hmm... no patrzcie - a mnie nie ma! A przecież ja każdemu mapperowi życzę dobrze i wspieram duchowo na odległość!Caer pisze:Ojej, i ja zostałam ujęta
- ERH+
- Kurszok
- Posty: 530
- Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
- Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Już dodaję, po prostu przeoczyłem .Juliusz pisze:Hmm... no patrzcie - a mnie nie ma! A przecież ja każdemu mapperowi życzę dobrze i wspieram duchowo na odległość!
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Czy to to po polsku jest?
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Tak. W oryginale.
- ERH+
- Kurszok
- Posty: 530
- Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
- Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Settings/video/language
Tyle że animowane intro nie współgra z mechanizmem podmiany plików językowych więc w każdej wersji będzie po angielsku. Jakby co cały tekst intra jest w pierwszym poście.
Tyle że animowane intro nie współgra z mechanizmem podmiany plików językowych więc w każdej wersji będzie po angielsku. Jakby co cały tekst intra jest w pierwszym poście.
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Zacnie, nie wiedziałem, że można język zmienić. Nawet tam nie zaglądałem. Podziękował serdecznie, sprawdzimy, ocenimy...
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Tytuł: Crystal Grave v2.1
Data recenzji: grudzień 2013
Zaprezentowana historia
Gildia Wynalazców po przejęciu kontroli nad pewną połacią ziemi, poczęła tworzyć nowe szklaki handlowe. Wybudowanie śluz oraz koryt wodnych powodowało stopniowe niezadowolenie władz. By zniwelować złe nastroje, w ramach zadośćuczynienia gildia przygotowała pół tony zacnych kryształów. Wiadomość ta zainteresowała naszego bohatera. Cel misji polega na włamaniu się do warowni, w której obrabia się drogocenne kamienie. Plądrując siedzibę wynalazców, natkniemy się na kilka notatek i pamiętników, w których członkowie gildii opisują ostatnie niezbyt szczęśliwe wydarzenia. Wielu zginęło, a ci którzy przeżyli, przemienili się w półżywych. Historia wnętrza gildii, choć niezbyt rozbudowana, sprawia wrażenie autentycznej. Blisko jej do scenariusza filmu Obcy, dlatego też każdy kolejny skrawek papieru czyta się z ogromnym zainteresowaniem.
Projekt misji z elementami grywalności
Pod względem graficznym misja trzyma poziom. Piękna warownia w płytkim jeziorze otoczona murem i skałami, w sąsiedztwie z innymi podobnymi budowlami widzianymi w tle, oświetlona tysiącem gwiazd. Wnętrze posiada wiele charakterystycznych pomieszczeń i sekretnych przejść między kondygnacjami. Są one dobrze wyposażone, choć nie tak, jakbym to sobie wyobrażał. Grobowy nastrój tworzą szkielety byłych członków gildii, których spotkała nieuchronna i nieoczekiwana śmierć. Najbardziej w pamięci utkwił mi pokój rzemieślników, w których schroniło się czterech bezbronnych, oczekujących swego rychłego końca oraz wejście do krypty, w której perfidnie oszukało mnie moje własne lustrzane odbicie. W plądrowaniu warowni pomaga nam szczegółowa mapa. Udźwiękowienie jest fenomenalne. Pływając w jeziorze, słyszymy bagienną florę, zaś w powietrzu do uszu dopiera szum wiatru. Niemalże przez cały czas gry w tle rozbrzmiewa spokojna i zarazem zagadkowa melodia. W niektórych momentach dał się słyszeć jakiś szept, zwiastujący coś niedobrego, po którym przystawałem na chwilę, rozglądając się dookoła bardzo niespokojnie. Cała zabawa polega na włamaniu się, wykradzeniu określonej liczby kryształów, zdobycia prowiantu i wody pitnej oraz - jakże by inaczej - zdobyciu określonej ilości dóbr. Naszymi przeciwnikami są półżywi członkowie gildii, wśród których część przemieniła się w znanych i (nie)lubianych nawiedzonych strażników. Jest ich dość sporo. Walka z nimi to istna tragedia, w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Taki to już urok tego silnika. Muszę przyznać, iż to właśnie w Crystal Grave przestałem się ich bać i odkryłem sposób na bezproblemową ich eksterminację, przy użyciu błędów gry (atak z łóżka, na które przeciwnik nie wejdzie). Jedynym mankamentem są ich nagłe pojawiania się w pomieszczeniu (pokój, szczyt wieży wiatrakowej), w którym wyłączyłem dźwignią źródło światła. W ten sposób do jednego pokoju podpuściłem aż trzech typa. Pozostali przybiegli, słysząc odgłosy mojej walki. Szkoda, że zaminowaną drogę do cel znalazłem tak późno. Pobawiłbym się z przeciwnikiem w nieco efektowny sposób. Krótko reasumując - ciekawa historia z nienaganną grywalnością i starannym wykonaniem zapewnią nam mile spędzone +/- 2 godzinki.
------------------
Ocena cząstkowa:
Historia - 4
Projekt + grywalność - 4
Ocena końcowa: 4.0
------------------
Plusy:
- bardzo ładny projekt graficzny z oprawą melodyjną
- tło w oddali z rozgwieżdżonym niebem
- klimat zaprezentowanej historii
- sporo ukrytych, dodatkowych przejść
- wstęp do misji z możliwością zakupów
Minusy:
- nielogiczne pojawienia się strażników po zgaszeniu światła
------------------
Skala ocen
1 - beznadziejnie
2 - słabo
3 - przeciętnie
4 - dobrze
5 - wyśmienicie
Data recenzji: grudzień 2013
Zaprezentowana historia
Gildia Wynalazców po przejęciu kontroli nad pewną połacią ziemi, poczęła tworzyć nowe szklaki handlowe. Wybudowanie śluz oraz koryt wodnych powodowało stopniowe niezadowolenie władz. By zniwelować złe nastroje, w ramach zadośćuczynienia gildia przygotowała pół tony zacnych kryształów. Wiadomość ta zainteresowała naszego bohatera. Cel misji polega na włamaniu się do warowni, w której obrabia się drogocenne kamienie. Plądrując siedzibę wynalazców, natkniemy się na kilka notatek i pamiętników, w których członkowie gildii opisują ostatnie niezbyt szczęśliwe wydarzenia. Wielu zginęło, a ci którzy przeżyli, przemienili się w półżywych. Historia wnętrza gildii, choć niezbyt rozbudowana, sprawia wrażenie autentycznej. Blisko jej do scenariusza filmu Obcy, dlatego też każdy kolejny skrawek papieru czyta się z ogromnym zainteresowaniem.
Projekt misji z elementami grywalności
Pod względem graficznym misja trzyma poziom. Piękna warownia w płytkim jeziorze otoczona murem i skałami, w sąsiedztwie z innymi podobnymi budowlami widzianymi w tle, oświetlona tysiącem gwiazd. Wnętrze posiada wiele charakterystycznych pomieszczeń i sekretnych przejść między kondygnacjami. Są one dobrze wyposażone, choć nie tak, jakbym to sobie wyobrażał. Grobowy nastrój tworzą szkielety byłych członków gildii, których spotkała nieuchronna i nieoczekiwana śmierć. Najbardziej w pamięci utkwił mi pokój rzemieślników, w których schroniło się czterech bezbronnych, oczekujących swego rychłego końca oraz wejście do krypty, w której perfidnie oszukało mnie moje własne lustrzane odbicie. W plądrowaniu warowni pomaga nam szczegółowa mapa. Udźwiękowienie jest fenomenalne. Pływając w jeziorze, słyszymy bagienną florę, zaś w powietrzu do uszu dopiera szum wiatru. Niemalże przez cały czas gry w tle rozbrzmiewa spokojna i zarazem zagadkowa melodia. W niektórych momentach dał się słyszeć jakiś szept, zwiastujący coś niedobrego, po którym przystawałem na chwilę, rozglądając się dookoła bardzo niespokojnie. Cała zabawa polega na włamaniu się, wykradzeniu określonej liczby kryształów, zdobycia prowiantu i wody pitnej oraz - jakże by inaczej - zdobyciu określonej ilości dóbr. Naszymi przeciwnikami są półżywi członkowie gildii, wśród których część przemieniła się w znanych i (nie)lubianych nawiedzonych strażników. Jest ich dość sporo. Walka z nimi to istna tragedia, w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Taki to już urok tego silnika. Muszę przyznać, iż to właśnie w Crystal Grave przestałem się ich bać i odkryłem sposób na bezproblemową ich eksterminację, przy użyciu błędów gry (atak z łóżka, na które przeciwnik nie wejdzie). Jedynym mankamentem są ich nagłe pojawiania się w pomieszczeniu (pokój, szczyt wieży wiatrakowej), w którym wyłączyłem dźwignią źródło światła. W ten sposób do jednego pokoju podpuściłem aż trzech typa. Pozostali przybiegli, słysząc odgłosy mojej walki. Szkoda, że zaminowaną drogę do cel znalazłem tak późno. Pobawiłbym się z przeciwnikiem w nieco efektowny sposób. Krótko reasumując - ciekawa historia z nienaganną grywalnością i starannym wykonaniem zapewnią nam mile spędzone +/- 2 godzinki.
------------------
Ocena cząstkowa:
Historia - 4
Projekt + grywalność - 4
Ocena końcowa: 4.0
------------------
Plusy:
- bardzo ładny projekt graficzny z oprawą melodyjną
- tło w oddali z rozgwieżdżonym niebem
- klimat zaprezentowanej historii
- sporo ukrytych, dodatkowych przejść
- wstęp do misji z możliwością zakupów
Minusy:
- nielogiczne pojawienia się strażników po zgaszeniu światła
------------------
Skala ocen
1 - beznadziejnie
2 - słabo
3 - przeciętnie
4 - dobrze
5 - wyśmienicie
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
1. Gdzie znajdę wodę pitną? Proszę jedynie o delikatną wskazówkę, bez spojlerów
2. Czy oprócz ukrytych pomieszczeń w lochach, otwieranych tym samym, wiszącym świecznikiem, mapa oferuje inne kryjówki?
2. Czy oprócz ukrytych pomieszczeń w lochach, otwieranych tym samym, wiszącym świecznikiem, mapa oferuje inne kryjówki?
- ERH+
- Kurszok
- Posty: 530
- Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
- Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Re: TDM FM: Crystal Grave v2 (ERH+, Bikerdude) (2013/02/09)
Jest jeszcze jedna kryjówka, z dwoma wejściami -tam znajdziesz wodę.