TMA: Exile (Being Thief 2)
TMA: Exile (Being Thief 2)
Tytuł: Exile
Typ: T2 (v1.21)
Autor: Sensut
Rozmiar: 185 MB
Data wydania: 6.04.2014
Język: angielski
Inne: kontynuacja Being Thief
Do pobrania z:
Wersja 1.0
http://www.fileshare.ro/e30405439
Wersja 1.1 (woda z TP)
http://www.southquarter.com/downloads/2 ... 2_v1.1.zip
Wersja 1.2 (woda z EP2)
Wątek na forum TTLG
Typ: T2 (v1.21)
Autor: Sensut
Rozmiar: 185 MB
Data wydania: 6.04.2014
Język: angielski
Inne: kontynuacja Being Thief
Do pobrania z:
Wersja 1.0
http://www.fileshare.ro/e30405439
Wersja 1.1 (woda z TP)
http://www.southquarter.com/downloads/2 ... 2_v1.1.zip
Wersja 1.2 (woda z EP2)
Wątek na forum TTLG
Heroes are so annoying.
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
-0 co chodzi ?-
Duża, sandboxowa miejsko-dachowa misja będąca kontynuacją dzieła Sensuta pt. "Being Thief".
Kwestie fabularne pominę by nie psuć czytelnikom zabawy z samodzielnego jej odkrywania, skupię się od razu na "mięsku" czyli grywalności i w dalszej części, szeroko pojętej oprawie.
-Gdzie tu iść?-
Początek w "Being Thief 2" potrafi przytłoczyć, a nawet zniechęcić do gry. Na wstępie możemy przyjąć kilka zadań opcjonalnych ( co oczywiście każdy łacher uczyni ) i wybrać się ... no właśnie gdzie ? Zaprezentowane miasto, początkowo wydaje się ogromne , skomplikowane, z ogromną ilością dróg do celu. Ciężko się zdecydować gdzie iść i co najpierw zrobić, co może powodować uczucie zagubienia i frustracji. Naturalnie z czasem, w miarę zwiedzania, zauważamy, że cała konstrukcja się pięknie zazębia a my powoli zaczynamy się czuć jak ryba w wodzie, i misja nie wydaje się już tak ogromna.
Sam opis wszystkich zadań ( których jest ogólnie sporo ) ponownie pominę, mamy tu jednak do czynienia z klasyką w najlepszym wydaniu a także kapkę świeżości. Każde zlecenie wykonujemy z dużą przyjemnością.
Miasto posiada charakterystyczne, zróżnicowane rejony, patrolowane, na szczęście przez nieduże odziały straży. Nie ma tutaj mowy o zapełnianiu braku pomysłów ogromnymi ilościami rywali. Dodatkowo, cywile nie zawracają na nas uwagi, dopóki nie wyciągniemy broni lub nie zrobimy czegoś podobnie głupiego. Takie bardziej skomplikowane zależności prowadzą czasem do pewnych niezbyt realistycznych zachowań czy innych uproszczeń, ale nie wymagajmy cudów od tak starego silnika gry.
-Smaczki, detale, grafika i inne takie-
Praktycznie cały rejon można pokonać również będąc na dachach budowli, przy okazji wkradając się do wielu mieszkań. "Being Thief 2" to właściwie techniczne maksimum które można obecnie uzyskać z patchem 1.21. Wiele budynków, ich wysokość oraz ilość wnętrz robi wrażenie, niestety widać również już limit ( który objawia się błędem jeśli dokładamy kolejne elementy). Trochę pomieszczeń jest pustawych a wiele drzwi, okien zabarykadowanych. Sensut miał ogromne problemy podczas tworzenia i musiał zdecydować się na pewne cięcia i uproszczenia a także rozbicie misji na dwa pliki.
Moim zdaniem, autor przekracza tutaj często kolejne granice detali, pomysłów czy nawet tabu. Jestem zmuszony podać kilka fantastycznych przykładów, nie grałeś ? Nie czytaj. Złapany złodziej na gorącym uczynku, piekarnia z furą mąki, nagie dziewczyny czy w bieliźnie, porozrzucane ciuchy po pokojach, laska rzygająca w kiblu, pomysłowa kradzież ze stoiska.Przykładów można mnożyć, Sensut przeszedł samego siebie. Niestety brakuje większej ilości pamiętników czy głębszych historii mieszkańców w stylu który prezentuje Lady Rowena. Zabrakło również bardziej mrocznego epizodu, akcja w kościele to trochę mało. Dodatkowo, Siedziba Mechanistów nużyła mnie. Zakończenie również takie urwane. Nieograniczona mikstura powolnego spadania na Normalu to przegięcie, można wprost fruwać. Praktycznie brak kradzieży kieszonkowych.
Grafika trzyma poziom, nie jest to wprawdzie HD patch, ale ogrom nowych ładnych tekstur i elementów robi wrażenie. Muzyka niestety mocno rozczarowuje. Podczas biegania po mieście towarzyszy nam jeden niezbyt ciekawy motyw, który dodatkowo szybko się nudzi a przez te kilka godzin potrafi doprowadzić do sporego zirytowania. Muzyka czasem zmienia się wewnątrz jakiegoś pomieszczenia, ale nic co bym szczególnie zapamiętał ( chyba tylko pianino ). Już trailer pod tym względem był o wiele ciekawszy. Szkoda.
-Podsumowanie-
Kolejny krok naprzód który niestety po raz kolejny ukazuje , że dochodzimy do granicy aktualnych możliwości. Wspaniała zabawa z furą pomysłów ale i odrobiną rysek.
5/6.
PS : Skąd taka szybka recenzja ? Polecam zajrzeć do informacji o misji.
PS: W razie zauważenia jakichś bugów lub potrzeby pomocy w ukończeniu, pisać.
Duża, sandboxowa miejsko-dachowa misja będąca kontynuacją dzieła Sensuta pt. "Being Thief".
Kwestie fabularne pominę by nie psuć czytelnikom zabawy z samodzielnego jej odkrywania, skupię się od razu na "mięsku" czyli grywalności i w dalszej części, szeroko pojętej oprawie.
-Gdzie tu iść?-
Początek w "Being Thief 2" potrafi przytłoczyć, a nawet zniechęcić do gry. Na wstępie możemy przyjąć kilka zadań opcjonalnych ( co oczywiście każdy łacher uczyni ) i wybrać się ... no właśnie gdzie ? Zaprezentowane miasto, początkowo wydaje się ogromne , skomplikowane, z ogromną ilością dróg do celu. Ciężko się zdecydować gdzie iść i co najpierw zrobić, co może powodować uczucie zagubienia i frustracji. Naturalnie z czasem, w miarę zwiedzania, zauważamy, że cała konstrukcja się pięknie zazębia a my powoli zaczynamy się czuć jak ryba w wodzie, i misja nie wydaje się już tak ogromna.
Sam opis wszystkich zadań ( których jest ogólnie sporo ) ponownie pominę, mamy tu jednak do czynienia z klasyką w najlepszym wydaniu a także kapkę świeżości. Każde zlecenie wykonujemy z dużą przyjemnością.
Miasto posiada charakterystyczne, zróżnicowane rejony, patrolowane, na szczęście przez nieduże odziały straży. Nie ma tutaj mowy o zapełnianiu braku pomysłów ogromnymi ilościami rywali. Dodatkowo, cywile nie zawracają na nas uwagi, dopóki nie wyciągniemy broni lub nie zrobimy czegoś podobnie głupiego. Takie bardziej skomplikowane zależności prowadzą czasem do pewnych niezbyt realistycznych zachowań czy innych uproszczeń, ale nie wymagajmy cudów od tak starego silnika gry.
-Smaczki, detale, grafika i inne takie-
Praktycznie cały rejon można pokonać również będąc na dachach budowli, przy okazji wkradając się do wielu mieszkań. "Being Thief 2" to właściwie techniczne maksimum które można obecnie uzyskać z patchem 1.21. Wiele budynków, ich wysokość oraz ilość wnętrz robi wrażenie, niestety widać również już limit ( który objawia się błędem jeśli dokładamy kolejne elementy). Trochę pomieszczeń jest pustawych a wiele drzwi, okien zabarykadowanych. Sensut miał ogromne problemy podczas tworzenia i musiał zdecydować się na pewne cięcia i uproszczenia a także rozbicie misji na dwa pliki.
Moim zdaniem, autor przekracza tutaj często kolejne granice detali, pomysłów czy nawet tabu. Jestem zmuszony podać kilka fantastycznych przykładów, nie grałeś ? Nie czytaj. Złapany złodziej na gorącym uczynku, piekarnia z furą mąki, nagie dziewczyny czy w bieliźnie, porozrzucane ciuchy po pokojach, laska rzygająca w kiblu, pomysłowa kradzież ze stoiska.Przykładów można mnożyć, Sensut przeszedł samego siebie. Niestety brakuje większej ilości pamiętników czy głębszych historii mieszkańców w stylu który prezentuje Lady Rowena. Zabrakło również bardziej mrocznego epizodu, akcja w kościele to trochę mało. Dodatkowo, Siedziba Mechanistów nużyła mnie. Zakończenie również takie urwane. Nieograniczona mikstura powolnego spadania na Normalu to przegięcie, można wprost fruwać. Praktycznie brak kradzieży kieszonkowych.
Grafika trzyma poziom, nie jest to wprawdzie HD patch, ale ogrom nowych ładnych tekstur i elementów robi wrażenie. Muzyka niestety mocno rozczarowuje. Podczas biegania po mieście towarzyszy nam jeden niezbyt ciekawy motyw, który dodatkowo szybko się nudzi a przez te kilka godzin potrafi doprowadzić do sporego zirytowania. Muzyka czasem zmienia się wewnątrz jakiegoś pomieszczenia, ale nic co bym szczególnie zapamiętał ( chyba tylko pianino ). Już trailer pod tym względem był o wiele ciekawszy. Szkoda.
-Podsumowanie-
Kolejny krok naprzód który niestety po raz kolejny ukazuje , że dochodzimy do granicy aktualnych możliwości. Wspaniała zabawa z furą pomysłów ale i odrobiną rysek.
5/6.
PS : Skąd taka szybka recenzja ? Polecam zajrzeć do informacji o misji.
PS: W razie zauważenia jakichś bugów lub potrzeby pomocy w ukończeniu, pisać.
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Nie pokusiłeś się o spolszczenie?
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Brzmi dobrze. Dużo jest tekstów? Długie?
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Tekstów w grze nie za mało i nie za dużo,tak w sam raz.I tak,misja jest długa...i jest ogromna.Szacun dla Sensuta bo wycisnął wszystko z limitów New Darka.Po tej FMce reszta misji będzie się wydawać mała i klaustrofobiczna...przesadzam ale tylko trochę.
Co do samej misji to dla mnie ideał jeśli chodzi o vertical gameplay,dawno nie miałem takiego funu ze skakania po dachach.Do tego dochodzi świetne zróżnicowanie rozgrywki(jedynie szkoda że mistycznych elementów nie ma jak to Kurhan zauważył) w postaci różnych rodzajów lokacji i zadań.
Jak dla mnie kandydat do FMki roku....ciekawe czy nowy Rocksburg przebije ją.
Co do samej misji to dla mnie ideał jeśli chodzi o vertical gameplay,dawno nie miałem takiego funu ze skakania po dachach.Do tego dochodzi świetne zróżnicowanie rozgrywki(jedynie szkoda że mistycznych elementów nie ma jak to Kurhan zauważył) w postaci różnych rodzajów lokacji i zadań.
Jak dla mnie kandydat do FMki roku....ciekawe czy nowy Rocksburg przebije ją.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Mógłby ktoś circa about policzyć, ile dokładnie jest czytanek? Z góry dziękuję.Zaratul pisze:Tekstów w grze nie za mało i nie za dużo,tak w sam raz.
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Chodzi o katalog english w katalogu books?Tam jest 59 plików.
Jeśli robię to źle powiedzcie co trzeba sprawdzić.
Jeśli robię to źle powiedzcie co trzeba sprawdzić.
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Fm jest świetna, autor doskonale wpasował się w mój gust, uwielbiam sandboxy i nie pamiętam kiedy grałem w misje w której tak świetnie bawiłem się "rope arrow".
Tak właśnie powinien wyglądać thief 4
Tak właśnie powinien wyglądać thief 4
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Books, Intrface, Strings. W dwóch pozostałych powinny być w sumie cztery stringi. Dzięki.Zaratul pisze:Chodzi o katalog english w katalogu books?Tam jest 59 plików.
Jeśli robię to źle powiedzcie co trzeba sprawdzić.
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Będziesz tłumaczyć? Jeśli tak, wstrzymam się z graniem.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Zastanawiam się, czy zdążylibyśmy wspólnie to przetłumaczyć przed Wielkanocą. Jak uważasz?Mixthoor pisze:Będziesz tłumaczyć? Jeśli tak, wstrzymam się z graniem.
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Ja nie dam rady. Masa zadań w pracy, ciążący nade mną egzamin 21.04 (do którego jeszcze nie wiem, czy podejdę), treningi, Diablo3 z bratem (po pracy trzeba się rozerwać), ThiAf, dodatki, moderacja forum... do tego sprawy urzędowe i bankowe... Mogę jedynie przetestować i wprowadzić korekty.
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Zdecydujcie się proszę, nie wiem, czy sięgać po oryginała czy spolszczoną wersję
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Jakbym dostał tłumaczenie gotowe to mogę do kupy złożyć je w trakcie świat.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Kurczę, chciałam, pobrałam, zobaczyłam, że zamiast stringów w Books są inne pliki, których nie umiem otworzyć, przepraszam . Tekstów nie jest zbyt dużo, mogłabym się być może wyrobić - na styk - ale bez stringów jest fatalnie!bob pisze:Zdecydujcie się proszę, nie wiem, czy sięgać po oryginała czy spolszczoną wersję
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Cóż... załóż gacie po tacieKeeper in Training pisze:[bez stringów jest fatalnie!
Może raven Ci pomoże? Jeśli coś szykujecie, pierwszy pcham się na testy
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
To ja może jako drugi, jeśli chodzi o testy.
A na poważnie to bym chciał jak najszybciej dorwać się do tej finalnej polskiej wersji misji "Exile".
A na poważnie to bym chciał jak najszybciej dorwać się do tej finalnej polskiej wersji misji "Exile".
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Dowcipniś się znalazł. Zupełnie nie potrafię znaleźć programu otwierającego te biny. System sugeruje mi... VLC Playera. GIMP tego nie chce. Jeśli ktoś zrobi mi z tego tekstówki, z chęcią przełożę: może nawet wyrobilibyśmy się przed Wielkanocą?Mixthoor pisze:Cóż... załóż gacie po tacieKeeper in Training pisze:[bez stringów jest fatalnie!
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Nie pomaga system Windows, który to powinien sam naprowadzić na najbardziej pasujący program (choćby przez internet)?Keeper in Training pisze:Dowcipniś się znalazł. Zupełnie nie potrafię znaleźć programu otwierającego te biny. System sugeruje mi... VLC Playera. GIMP tego nie chce. Jeśli ktoś zrobi mi z tego tekstówki, z chęcią przełożę: może nawet wyrobilibyśmy się przed Wielkanocą?Mixthoor pisze:Cóż... załóż gacie po tacieKeeper in Training pisze:[bez stringów jest fatalnie!
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Nie pomaga, łamaga jedna.bob pisze:Nie pomaga system Windows, który to powinien sam naprowadzić na najbardziej pasujący program (choćby przez internet)?Keeper in Training pisze:Dowcipniś się znalazł. Zupełnie nie potrafię znaleźć programu otwierającego te biny. System sugeruje mi... VLC Playera. GIMP tego nie chce. Jeśli ktoś zrobi mi z tego tekstówki, z chęcią przełożę: może nawet wyrobilibyśmy się przed Wielkanocą?Mixthoor pisze:Cóż... załóż gacie po tacieKeeper in Training pisze:[bez stringów jest fatalnie!
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Właśnie pobrałem oryginała. Jakie biny dokładnie? Mogę spróbować u siebie załadować te pliki. Nie gwarantuję, że u mnie zadziała.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Chodzi o zawartość folderów lokalizujących teksty, tj. Books, Intrface i Strings. Kłopoty sprawiają pliki z Books, reszta to stringi, które przekłada się normalnie.bob pisze:Właśnie pobrałem oryginała. Jakie biny dokładnie? Mogę spróbować u siebie załadować te pliki. Nie gwarantuję, że u mnie zadziała.
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Zajrzałem z ciekawości do folderu z misją. Widzę, że usiłowaliście otworzyć pliki obiektów. Teksty są w plikach *.str w folderze Books/English.
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Pojawiła się wersja 1.1 tej fanmisji - potrzebny mały update w pierwszym poście. To jest post #126 w temacie "NEW T2 FM: Exile (Being Thief 2) v1.0 - 06/04/2014." na forum TTLG.
Ostatnio zmieniony 11 kwietnia 2014, 10:09 przez bob, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: TMA: Exile (Being Thief 2)
Jakie binarki niby? Przecież jest kupka srtów w których jak zawsze są teksty książek...