Nowa T2 FM: Breaking the Stone

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ

Jak oceniasz misję?

Granie w tę misję jest bliskie doświadczeniu mistycznemu! Coś niesamowitego!
0
Brak głosów
Misja dorównująca oryginalnym poziomom. Bardzo dobra!
4
100%
Misja dosyć dobra, ale nie wszystkim może przypaść do gustu.
0
Brak głosów
Misja przyzwoita, ale niczym nie zaskakuje. Przeciętniak.
0
Brak głosów
Na bezrybiu ryba rak. Możecie w to zagrać, jeśli się naprawdę bardzo nudzicie.
0
Brak głosów
Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 4

Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Nowa T2 FM: Breaking the Stone

Post autor: Flavia »

Tytuł: Breaking the Stone
Typ: T2 (NewDark 1.21)
Autor: HipBreaker
Data wydania: 14.06.2014
Język: angielski
Ilość misji: 3

Do pobrania z:
http://www.southquarter.com/downloads/2 ... ne_v10.zip
http://www.mediafire.com/download/rcfnc ... ne_v10.zip
http://derfy.net/fms/Breaking_The_Stone_v10.zip

Wątek na forum TTLG + pytania do misji 1 i 2
Pytania do misji 3
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa T2 FM: Breaking the Stone

Post autor: Kurhhan »

Ostatnio moda na wydawanie gier w odcinkach, więc moja recenzja również przybierze podobną formę.

Misja I "Breaking the Stone".

-Fabuła-

W myśl zasady , jak najmniej "spojlerów", fabuła jest póki co niezła. To tyle na temat historii.

-Oprawa-

Kolejny krok naprzód w kwestii prezencji misji Thiefa 2. Zdjęcie wyrazi więcej niż tysiąc słów : Wprawdzie "realizm" dostaje po dupie w kwestii krycia się w cieniu, ale za to mamy jedne z najładniejszych panoram ukazane w T2. Pięknie skrojone budyneczki tworzą logicznie zaprojektowane "ciasne" miasteczko. Niestety coś za coś. Optymalizacja jest tragiczna i nie raz mamy wprost "slow motion" 15 klatek ( testowane na HD 6850= 460GTX ).
Tekstury piękne, niestety w oczy rzuca się czasem za dużo oryginalnych, bardzo ogranych obiektów z T1-T2. Wystroje wnętrz jak najbardziej na plus.
Muzyka i odgłosy dźwiękowe to w większości znane motywy z pierwowzorów, dobrze jednak dopasowane do sytuacji.

-Rozgrywka-

Zadania są ciekawe, z kapką intrygujących skryptów. Zwiedzanie miejscowości zajmie nam trochę czasu a dodatkowo mamy trzy opcjonalne questy, w tym bardzo interesujący z poszukiwaniem reliktów.
Strażników jest w sam raz, lub ostatecznie ciut za dużo, nie ma na szczęście przeładowania.
Niestety dobra chociaż zmyślnie pochowane, często niezbyt realistycznie i sztampowo. Na expercie wymóg co do "znajdziek" powinien być podwyższony do 3000.
Misja jest za bardzo opustoszała z cywili ( chociaż fabuła to trochę wyjaśnia ) i brakuje mi w niej bardziej wyrazistego "mrocznego" elementu. Brakuje również notatek mieszkańców, praktycznie tylko jedna zapada w pamięci.
Nie licząc tych drobnych rysek, gra się bardzo dobrze, architektura pięknie się łączy i zazębia, różnorakie "smaczki" cieszą , a sama historia i ogólny odbiór to dobry zaczątek kolejnych zmagań. No i ta oprawa.

---5/6---

Moje statystyki pierwszej misji :
- expert
- czas : 3godziny, 12 minut, 6 sekund
- zdobyte łupy 3886/4089
- kradzieże kieszonkowe : 12/12
- 0 zabitych, 0 ogłuszonych
- sekrety 3/4 ( 2 proste , jeden trudniejszy, 1 bardzo trudny )
- zadania opcjonalne 3/3

Opisy kolejnych misji i ocena ogólna kampanii wkrótce.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa T2 FM: Breaking the Stone

Post autor: Kurhhan »

Kolejne misje skrótowo, ponieważ niestety są one "skrótowe".
Będą spojlery co się w tych misjach dzieje, nie da się inaczej opisać.

II.

Zwichrowany sen ze szczyptą horroru, puzzli i wspomnień z bardzo starych misji. Szybko, prosto i do przodu, ale i brzydko i prostacko architektonicznie. Tego typu misje porównuje do Deceptive Perception 2 i przy niej wypada blado. Klimat jest, jednak należało rozbudować pomysł.

---4/6--- ( podwyższam ocenę ponieważ misja się ładnie komponuje w kampanii )

III.

Powtórka z początku. To samo miasteczko, tyle , że w nocy i ze ździebko postępującą ruiną. Z nowości , mały wycinek rezydencji. Ogólnie nuda i moim zdaniem pójście po najmniejszej linii oporu. Popłuczyna po misji pierwszej. Mało do roboty. Kapka ciekawszych skryptów i zadań.

---3/6---

Podsumowując, po świetniej misji pierwszej, ciekawe rozwinięcie w mrocznym śnie by na końcu zafundować sporą odtwórczość i nudy. Ostateczną rozgrywkę mógł autor umieścić w innym wymiarze czy przeszłości miasteczka. Może już zabrakło chęci, pomysłu czy czasu. Autor tworzył FM-kę grubo ponad rok.

Ocen kampanii : ---4/6---
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nowa T2 FM: Breaking the Stone

Post autor: Paweuek »

Mimo posiadania najnowszych wersji skryptów nie działa mi skrypt Timing, przez co nie mogę rozpocząć misji drugiej.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa T2 FM: Breaking the Stone

Post autor: Kurhhan »

Pewnie wiesz o tym, ale może komu innemu się przyda, info Yandrosa z ttlg :
Everyone for whom missions 2 and 3 don't start:[/b] You don't have the patched version of gen.osm, which is required for this and numerous other missions (including some of my older ones). There's no reason whatsoever to keep the old unpatched gen sitting around on your computer causing problems... I first saw this issue way back in 2003, and it's hard to believe it's still hanging around.

Solution: Download the patched version of this file HERE, and replace the one in your T2 folder with it. You can rename the old one and keep it around if you like, but I see no reason to. You should now be able to start mission 2 and the cutscene will begin.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nowa T2 FM: Breaking the Stone

Post autor: Paweuek »

Merci beaucoup, pomogło. To zabawne, ale nie słyszałem o problemie ze starą wersją gena...
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowa T2 FM: Breaking the Stone

Post autor: Juliusz »

Ukończyłem tą misję wczoraj. Jest to pierwsza ukończona przeze mnie fanmisja od prawie dwóch lat, choć nie gram dużo, muszę się przyznać.
Skusiła mnie jednak oprawą graficzną. I faktycznie, jest na co popatrzeć. Jak na razie jest to chyba misja najbardziej wykorzystująca nowe możliwości silnika.
Osobiście w Thief'ie najbardziej lubię eksplorację i tutaj było jej sporo. Mamy do dyspozycji całe miasteczko, może nieduże, ale nieomalże każdy dach, balkon, gzyms jest dla nas dostępny. Architektura jest zbudowana z rozmachem, do tego górskie przestrzenie - jest naprawdę fajnie.
Fabularnie nie oceniam - choć podobał mi się motyw zarastającego miasta, to ilość magicznych dziwadeł mnie raczej odpychała. No, ale ja nie jestem jakimś fanem fantasy i stworów, a tych przybywa z czasem w tej grze.
Druga misja, sama w sobie nie byłaby może warta ściągnięcia, ale jest pomysłowa i dobrze siedzi, jako część fabuły. Nie polecam przed snem. Trzecia misja, to niby to samo miasto, ale nieco zmienione. Jeszcze więcej chaosu i czarnej magii.
Ogólnie kampania na plus, za architekturę, eksplorację i zagadki. Polecam.
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: Nowa T2 FM: Breaking the Stone

Post autor: Czajka »

Czy nie mieliście problemów z uruchomieniem? Po wybraniu poziomu trudności kiedy próbuję włączyć grę ukazuje mi się: "Program Thief 2: The Metal Age przestał działać. Poprawne działanie tego programu zostało zatrzymane z powodu problemu. Zamknij program". Próbowałam ściągać z ponownie z różnych źródeł, ale nic to nie daje
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Nowa T2 FM: Breaking the Stone

Post autor: TricksieThiefsie »

Dobra kampania. Od dawna nie grałem w fmki do T2, ale postanowiłem do nich wrócić, bo dość często pochłaniały mnie bardziej niż niejedna gra.

Za wiele nie wniosę, przedmówcy już wypunktowali wady i zalety, ja bym może dodał, że pierwsza misja zyskałaby na tym, gdyby było znacznie ciemniej, może nie środek nocy, ale przynajmniej wieczór. Trzecia misja za to jest właśnie zbyt mroczna, takie odczucie mam.
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Nowa T2 FM: Breaking the Stone

Post autor: Flavia »

Breaking The Stone

Autor: HipBreaker
Data wydania: 2014
Otoczenie: miasto/sen
Główny przeciwnik: straż/nieumarli
Ocena końcowa: całkiem całkiem*

Wstęp: Długo oczekiwana misja HipBreakera, z której zrzuty już dawno wywoływały ślinotok u najbardziej zatwardziałych łacherów. Czas przekonać się, jak wyszło to cudeńko.

Pomysł: Mieszkańcy górskiego miasteczka Meliae wystosowali do Garretta list z prośbą o pomoc w pozbyciu się Złego Maga, który przejął kontrolę nad ich terenem. Oczywiście, oferując odpowiednie wynagrodzenie. Nie wiadomo do końca, dlaczego Garrett zgodził się przyjąć to zlecenie, choć pewne zdarzenia mogą sugerować, że motywowało go poczucie winy po wystawieniu świata na niebezpieczeństwo w poprzedniej misji autora, czyli Eclipse. Wydawało mi się jednak, że jego ówczesne poczynania doprowadziły do Apokalipsy - widocznie paskudy nie były takie złe, jak się wydawały, bo świat trwa dalej i ma się... jakoś. Nie gorzej niż zwykle, jak mniemam.
W każdym razie! Garrett udaje się do Meliae, by znaleźć sposób na uporanie się z magiem i jego uczennicą. Po drodze poznaje historię miasta, jego ludzi i ich układów z driadami, zdobywa prastare artefakty i mnóstwo innego śmiecia, pomaga pewnej liściastej niewieście w potrzebie oraz stukniętemu alchemikowi. Nie muszę pisać, że nic nie idzie tak gładko, jak powinno i sprawy szybko wymykają się spod kontroli. W sumie walka rozciąga się na trzy misjie, z czego dwie rozgrywają się w mieście, a jedna... gdzie indziej.

Wykonanie: Już po zrzutach i trailerach było widać, że misja będzie warta zagrania. Miasteczko skąpane w świetle zachodzącego słońca, a później otulone mrokiem nocy prezentuje się po prostu bajecznie. Architektura jest wspaniała, zniszczenia wyglądają realistycznie, tekstury, obiekty, a nawet modele postaci są nowe, śliczne i cieszące oko. W dodatku mapa, mimo że dość niewielka, jest genialnie zaprojektowana - mamy tu ulice na różnych poziomach, kanały, dachy, mury i balkony, po których możemy się swobodnie przemieszczać, no i dość wnętrz, by zaspokoić nawet najbardziej ciekawskich łacherów. Praktycznie do każdej budowli można się w jakiś sposób dostać. Czy to nie jest cudowne?
Jedynie oświetlenie, mimo że przepiękne, może razić brakiem realizmu, gdyż nawet niewielki skrawek półcienia wystarczy, aby całkowicie ukryć naszego złodzieja. Rozumiem jednak, że jest to smutna konieczność, podyktowana charakterem rozgrywki.
Niestety, ta "inna" część nie zachwyca tak bardzo - a właściwie to wcale. Nawet nie przekonuje. Miało być inaczej, a wyszło smutno i bez polotu. Miało być strasznie, a wyszło śmiesznie. Miało być głęboko, a wyszło tandetnie. Szkoda, bo potencjał był.

Wrażenia: Kampania dostarcza wszelkich wrażeń, jakich powinna. Element skradankowy jest porządnie wykonany (jeśli przymkniemy oko na nierealistyczne cieniowanie), eksploracja miasta dostarcza mnóstwo frajdy, łupów jest dość, by zaspokoić nasze potrzeby, zaś zdobycie specjalnych artefaktów zmusi nas do główkowania i dostarczy sporej satysfakcji. Kilka elementów mnie irytowało, na przykład kamery umieszczone w mieście (na szczęście dało się je łatwo wyłączyć), jedno wyjątkowo irytujące pomieszczenie, czy niezbyt jasne polecenia w ostatniej części. Także Inna Misja rozczarowała brakiem klimatu, a zakończenie - brakiem efektywności. To wszystko są jednak drobnostki, a ogólne wrażenia były bardzo pozytywne.

Wnioski: Drobnostki te wystarczą jednak, żeby obniżyć ocenę kampanii o jeden stopień. Zwłaszcza ta Inna Misja mnie boli, no kurcze, takie potencjał, a tak niewykorzystany! Gdyby nie to, byłaby perełka. Tak... i tak bodajże najlepsza misja, w jaką w tym roku grałam.**

*Moja własna, prywatna skala prezentuje się następująco:
Perełka - ideał
Całkiem całkiem - do ideału jeden krok
Przyzwoita - byłaby dobra, gdyby wyeliminować kilka bolączek
Przeciętniak - nic specjalnego
Kaszana - brak słów

**Recenzja odgrzebana w pliku datowanym na luty 2015
Heroes are so annoying.
ODPOWIEDZ