Nowa TG FM: Endless Rain
Nowa TG FM: Endless Rain
Tytuł: Endless Rain
Typ: TG (NewDark 1.22)
Autor: skacky
Data wydania: 8.09.2014
Język: angielski
Opis:
Luźna kontynuacja poprzedniej misji autora, Between These Black Walls. Tym razem celem będzie kolejny bezcenny klejnot, a naszym podwórkiem - skąpane w deszczu dachy Skalnego Targu (ale nie tego z TDS).
UWAGA! Misja wymaga spaczowania gry do wersji 1.22 i aktywowania opcji new_mantle oraz pogody i mgły. Na czas grania zaleca się wyłączenie modów poprawiających wygląd gry (takich jak EP czy nowe paczki z teksturami), gdyż mogą one zaburzać estetykę misji. Nie wspominając o błędach. Misja jest dość złożona i na starszych komputerach może zacinać w niektórych miejscach.
Do pobrania z:
https://www.dropbox.com/s/2ioxhwajvw6gx ... n.zip?dl=0
http://www.southquarter.com/downloads/2 ... s_rain.zip
http://www.taffersparadise.net/thief1mi ... s_rain.zip
Wątek na forum TTLG
Typ: TG (NewDark 1.22)
Autor: skacky
Data wydania: 8.09.2014
Język: angielski
Opis:
Luźna kontynuacja poprzedniej misji autora, Between These Black Walls. Tym razem celem będzie kolejny bezcenny klejnot, a naszym podwórkiem - skąpane w deszczu dachy Skalnego Targu (ale nie tego z TDS).
UWAGA! Misja wymaga spaczowania gry do wersji 1.22 i aktywowania opcji new_mantle oraz pogody i mgły. Na czas grania zaleca się wyłączenie modów poprawiających wygląd gry (takich jak EP czy nowe paczki z teksturami), gdyż mogą one zaburzać estetykę misji. Nie wspominając o błędach. Misja jest dość złożona i na starszych komputerach może zacinać w niektórych miejscach.
Do pobrania z:
https://www.dropbox.com/s/2ioxhwajvw6gx ... n.zip?dl=0
http://www.southquarter.com/downloads/2 ... s_rain.zip
http://www.taffersparadise.net/thief1mi ... s_rain.zip
Wątek na forum TTLG
Heroes are so annoying.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Ja w to raczej grać nie będę po szybkim rzucie oka. Jak z Shadow Politics. 16-letnie tekstury, 16-letnie obiekty, 16-letnie skrypty, 16-letnie wystroje wnętrz, 16-letnie typy zadań. Architektura miasta lepsza niż te 16-letnie. Ogólnie nie rozumiem sensu tworzenia takich misji w 2014 roku gdzie możliwości skryptowania, obiektów , tekstur, tworzenia zadań to ogromny krok naprzód.
Patrząc na komentarze na ttlg jestem jednak wyjątkiem, więc zapewne i tutaj będzie pozytywny odbiór tego groteskowego "powrotu do korzeni".
Patrząc na komentarze na ttlg jestem jednak wyjątkiem, więc zapewne i tutaj będzie pozytywny odbiór tego groteskowego "powrotu do korzeni".
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Chodzi po prostu o klimat Dark Projectu, jeszcze bardziej wyciągnięty na wierzch. Grając w nowe fanmisje, nie odczuwam już, że gram w Thiefa samym Garrettem. To się już nie liczy dla większości twórców. Dlatego uwielbiam misje Skacky'ego i czekałem, aż gościu wyda nową misję
To będzie chyba moja pierwsza fmka do Thiefa od bodajże roku czy prawie dwóch.
To będzie chyba moja pierwsza fmka do Thiefa od bodajże roku czy prawie dwóch.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Możliwe. Mnie niestety Shadow Politics nie porwał i wydał się dosyć sztuczną próbą skopiowania klimatu T1.
Dam jednak szansę Endless Rain. Mój powyższy post chyba za bardzo dotyczył wspomnień z SP. W nową misję muszę pograć stanowczo dłużej być coś bardziej wiarygodnie napisać.
Dam jednak szansę Endless Rain. Mój powyższy post chyba za bardzo dotyczył wspomnień z SP. W nową misję muszę pograć stanowczo dłużej być coś bardziej wiarygodnie napisać.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Szansę dałem i jestem zadowolony. Jednak nadal podtrzymuję, że "ślepe" naśladowanie rozwiązań z T1 nie do końca jest właściwe. Do aktualnej atmosfery spokojnie można było dodać nowe przedmioty, tekstury ( jest kilka ponad standardowych , ale bardzo mało ), jak i ciekawsze skryptowanie, zadania czy bogatsze wystroje wnętrz. Aktualne nie raz straszą, a kwadratowe łuki to już kompletny przeżytek. Potencjał jak dla mnie nie do końca wykorzystany i jednak duża odtwórczość pomysłów.
Miasto jest spore i bardzo ładnie wyciosane. Na duży plus, kształt bruku ( załamania, pochyły), jak i piękne ukształtowane sufity. Wielkie budowle pięknie się łączą i nie straszą "klockowatością. Panoramy, i możliwość wejścia na naprawdę wysokie domy, rezydencje dają wspaniały efekt. Niby 16-letnie tekstury a jak ładnie.
Wnętrza to już niestety inna para kaloszy i oprócz sufitów mamy starodawną sztampę. Owszem, często jest klimatycznie "brudno i ciasno" ale odtwórczość wnętrz bije po gałach.
Ogrom nieaktywnych drzwi i innych uproszczeń jest również widoczny.
Duża część misji spędzimy na wysokości, na różnorakich gzymsach, linach, deskach. Dużo możliwości włamu do mieszkań i różnorakich przejść ale i widoczne ograniczenia. Ponownie monety poustawiane na parapetach ( i to w dużych ilościach ), durne. Tak czy siak, wspinaczka to najmocniejszy punkt programu.
Zadania dotyczą jedynie kradzieży fantów. Jeden cel trudny i bardziej skomplikowany ( naszukałem się kapkę ). Jest w tym ciekawszy skrypt i pewna niespodzianka. Szkoda, że nie ma więcej takiej różnorodności. Brakuje również krypt, wnętrza posiadłości młotków czy jeszcze coś mhhroczniejszego. Jest za to jeden piękny zombiaczek <3 Zawsze coś.
Mamy trochę pamiętników mieszkańców, i jakaś tam intryga w tle. Troszkę to czasem jak dla mnie surowe ale podkreśla klimat, i nawet coś tam przeżywałem więc na plus.
I to tyle, grało mi się bardzo przyjemnie ale równocześnie ciągle odczuwałem, trochę niewykorzystany potencjał i odtwórczość zalatująca starym kapciem. Dla fanatyków "oldskulu" T1. Z drugiej strony możliwości Dromeda stanowczo bardziej wykorzystane niż poprzednio. Mix Endless Rain ( klimatyczna architektura "brudnego" miasta ) z Being Thief 2 ( fura wspaniałych, świeżych pomysłów ) byłby dla mnie idealny, a tak tylko :
4(z malutkim plusikiem )/6
PS : Dla zainteresowanych moje statystyki, ghosting + wymijanie wszystkich daje jakieś wyzwanie. Niestety jeden strażnik mnie szukał ( chyba usłyszał kroki na żelastwie na dachach ) a drugi chyba jest oskryptowany na poszukiwanie gdy zniknie loot w zasięgu jego wzroku ( w posiadłości Monsegura).
-KLIK-
PS2 : Kto znajdzie scroll z napisem Taffer ten ... Taffer ! Powodzenia.
Miasto jest spore i bardzo ładnie wyciosane. Na duży plus, kształt bruku ( załamania, pochyły), jak i piękne ukształtowane sufity. Wielkie budowle pięknie się łączą i nie straszą "klockowatością. Panoramy, i możliwość wejścia na naprawdę wysokie domy, rezydencje dają wspaniały efekt. Niby 16-letnie tekstury a jak ładnie.
Wnętrza to już niestety inna para kaloszy i oprócz sufitów mamy starodawną sztampę. Owszem, często jest klimatycznie "brudno i ciasno" ale odtwórczość wnętrz bije po gałach.
Ogrom nieaktywnych drzwi i innych uproszczeń jest również widoczny.
Duża część misji spędzimy na wysokości, na różnorakich gzymsach, linach, deskach. Dużo możliwości włamu do mieszkań i różnorakich przejść ale i widoczne ograniczenia. Ponownie monety poustawiane na parapetach ( i to w dużych ilościach ), durne. Tak czy siak, wspinaczka to najmocniejszy punkt programu.
Zadania dotyczą jedynie kradzieży fantów. Jeden cel trudny i bardziej skomplikowany ( naszukałem się kapkę ). Jest w tym ciekawszy skrypt i pewna niespodzianka. Szkoda, że nie ma więcej takiej różnorodności. Brakuje również krypt, wnętrza posiadłości młotków czy jeszcze coś mhhroczniejszego. Jest za to jeden piękny zombiaczek <3 Zawsze coś.
Mamy trochę pamiętników mieszkańców, i jakaś tam intryga w tle. Troszkę to czasem jak dla mnie surowe ale podkreśla klimat, i nawet coś tam przeżywałem więc na plus.
I to tyle, grało mi się bardzo przyjemnie ale równocześnie ciągle odczuwałem, trochę niewykorzystany potencjał i odtwórczość zalatująca starym kapciem. Dla fanatyków "oldskulu" T1. Z drugiej strony możliwości Dromeda stanowczo bardziej wykorzystane niż poprzednio. Mix Endless Rain ( klimatyczna architektura "brudnego" miasta ) z Being Thief 2 ( fura wspaniałych, świeżych pomysłów ) byłby dla mnie idealny, a tak tylko :
4(z malutkim plusikiem )/6
PS : Dla zainteresowanych moje statystyki, ghosting + wymijanie wszystkich daje jakieś wyzwanie. Niestety jeden strażnik mnie szukał ( chyba usłyszał kroki na żelastwie na dachach ) a drugi chyba jest oskryptowany na poszukiwanie gdy zniknie loot w zasięgu jego wzroku ( w posiadłości Monsegura).
-KLIK-
PS2 : Kto znajdzie scroll z napisem Taffer ten ... Taffer ! Powodzenia.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Ekstremalnie wysoka i przestrzenna misja - to plusy tej fanmisji, ale ma pewne minusy - np. niebieskie tekstury w ledwo osiągalnych miejscach, czy bugi ze strażnikami.
OMG, da się w taki sposób oskryptować strażników? Jak?Kurhhan pisze:PS : Dla zainteresowanych moje statystyki, ghosting + wymijanie wszystkich daje jakieś wyzwanie. Niestety jeden strażnik mnie szukał ( chyba usłyszał kroki na żelastwie na dachach ) a drugi chyba jest oskryptowany na poszukiwanie gdy zniknie loot w zasięgu jego wzroku ( w posiadłości Monsegura).
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Nie próbowałem jeszcze tego w Dromedzie, ale chyba najłatwiej podpatrzyć właściwości strażnika w TG, w misji "Undercover". Gdy buchniemy puchary na grobach i "młotek" zobaczy, że ich nie ma, zaczyna poszukiwania i chyba nawet włącza alarm.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Skacky po raz kolejny uraczył nas misją w stylu Thiefa 1 czyli klasyczna misja miejska z dużą ilością vertical gameplayu.Dodajmy do tego ficzery patcha NewDark sprawiające że misja z dużej zmienia się w ogromną.
Autor zaleca wyłączyć przed graniem wszystkie texture packi dzięki czemu podczas grania mamy bardzo surowy wygląd lokacji i dzięki temu uczucie jak byśmy grali w OMki pierwszego Thiefa.
Kiedy idziemy ulicami miasta i spojrzymy w górę ukazuje się nam wspaniały widok wysokich budynków i wież.Najlepsze jest w tym wszystkim to że na wiele tych budynków można się wspiąć i przeszukać ich najwyższe piętra.
Tym co nie grali gorąco polecam.To jedna z najlepszych klasycznych misji jakie grałem.Skacky delivers po raz kolejny.
Edit:
@Kurhan Nie zgadzam się co do ślepego naśladownictwa.Ono nie jest ślepe tylko zrobione z pasją i dodające dużo rzeczy od siebie.Jak wyżej wspomniałem pamiętaj o rozwinięciu idei miejskiej misji o ficzery NewDarka czyli m.in zwiększenie wielkości misji horyzontalnie i wertykalnie.
Autor zaleca wyłączyć przed graniem wszystkie texture packi dzięki czemu podczas grania mamy bardzo surowy wygląd lokacji i dzięki temu uczucie jak byśmy grali w OMki pierwszego Thiefa.
Kiedy idziemy ulicami miasta i spojrzymy w górę ukazuje się nam wspaniały widok wysokich budynków i wież.Najlepsze jest w tym wszystkim to że na wiele tych budynków można się wspiąć i przeszukać ich najwyższe piętra.
Tym co nie grali gorąco polecam.To jedna z najlepszych klasycznych misji jakie grałem.Skacky delivers po raz kolejny.
Edit:
@Kurhan Nie zgadzam się co do ślepego naśladownictwa.Ono nie jest ślepe tylko zrobione z pasją i dodające dużo rzeczy od siebie.Jak wyżej wspomniałem pamiętaj o rozwinięciu idei miejskiej misji o ficzery NewDarka czyli m.in zwiększenie wielkości misji horyzontalnie i wertykalnie.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Wolę mniejszą misję ale z przystającą do dzisiejszych standardów architekturą wnętrz, nowymi teksturami, przedmiotami, i ciekawym oskryptowaniem zadań, AI i innych. I szło to tutaj delikatnie pociągnąć, nie zaburzając "klimatu" T1. Autor jest jednak dalej uparty i celowo pomija wiele funkcji patcha i dromeda. Dla mnie to jest trochę sztuczne.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Jak najbardziej naturalne, bo bazujące na tym, co pierwotny Thief.Kurhhan pisze:Dla mnie to jest trochę sztuczne.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Praktycznie każdy FM bazuje na 16-letnim oryginale. Jednak sztuczne naśladowanie praktycznie wszystkiego z 16-letniej gry ( wiele pomieszczeń kopiuj-wklej ) w imię "powrotu do klimatu T1", w dobie ogromu nowych możliwości, jest dla mnie właśnie... sztuczne.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Misja bardzo mi się podobała. Z przyjemnością spędziłem przy niej 2 kolejne wieczory.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Ździebko kontrowersji i robi się ruch w temacie. Dobrze.
Zobaczycie, że skacky w końcu zrobi "normalną" misję a nie jakieś dinozaury. Już jest spory dromedowy postęp w porównaniu do takiego słabawego Shadow Politics.
Zobaczycie, że skacky w końcu zrobi "normalną" misję a nie jakieś dinozaury. Już jest spory dromedowy postęp w porównaniu do takiego słabawego Shadow Politics.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Już nie przesadzajmy z tymi kontrowersjami.Shadow Politics było dobre.Po prostu patrzysz na tą fanmisję tak że oczekujesz nowości i progresu.Nie będzie tak przecież w każdej FMce.A Shadow Politics był przecież powrotem do korzeni.
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Czy ja wiem czy progresu ? Po prostu wypełnionej contentem misji. W takim Cataclysmic Revelations ( która już niedługo się rozwinie do kampanii ) , również mamy powrót do T1 ( a architektura 100 razy gorsza niż w ER ), ale za to ogrom smaczków, dialogów, skryptów, zagadek itd. I tego mi brakuje w Endless Rain który woli w zamian fundować tonę rywali i wszechobecne kafelki. Tylko jeden quest jest bardziej różnorodny. Tak czy siak mocne 4/6 ale nie więcej.
PS : Shadow Politics to już w ogóle kastrat.
PS : Shadow Politics to już w ogóle kastrat.
- TricksieThiefsie
- Mechanista
- Posty: 445
- Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Bardzo przyjemna i zachęcająca do eksploracji misja. Możecie polecić coś podobnego?
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Between These Dark Walls skacky'ego oraz Bad Debts i Disorientation Melana (zwłaszcza ta ostatnia).
Heroes are so annoying.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Nowa TG FM: Endless Rain
Misja bardzo mi się spodobała i oceniając ją na 5/6 lub 8/10 musiałem się dobrze zastanawiać, czemu "nie czuję jej na więcej".
Zacznijmy od klimatu, który tak jak w Between These Dark Walls był wspaniały i bardzo orzeźwiający. Doskonale oddany dźwięk deszczu wspaniale wypełniał moje poczucie komfortu i rozkręcał wyobraźnią, kojąc i równocześnie zaciekawiając. Wchodząc do pomieszczeń i słysząc uderzenia kropel o dach (dźwięki bardzo, bardzo dobrze tutaj ustawiono!) mogłem poczuć się "jak u siebie". Widok na zewnątrz z jednej strony trochę stracił wraz z rezygnacją z typowego dla Thiefa mroku i głębokich kontrastów miedzy złotym światłem, a kompletną ciemnością. Wszystko było poszarzałe. Ale z tego powodu robiło się ciasno i powietrze realnie miało swoją objętość. To dzięki deszczowi. Cudowny pomysł, mistrzowsko zrealizowany!
Bardzo też spodobała mi się architektura i wędrówki dachami, gzymsami i po belkach. Momentami robił się z tego Prince of Persia (szczególnie biorąc pod uwagę, jakie to wszystko musiało być śliskie), ale nie mogę odmówić tutaj logiki. Autor od czasów BtDW wyciągnął wnioski i złodziejski trakt urządził w inteligentny i wymagający sposób.
Strażników nie było za dużo i penetrowanie komnat prezentowało się całkiem fajne. Klimatyczne wnętrza. tylko szkoda, że było ich mało i jak zauważył kurhhan, raczej trochę uwierały swą prostotą. Paradoksalnie, lepiej czułem się w biednych sypialniach, gdzie te kilka mebli wypełniało moje oczekiwania dot. obszaru, niż w (teoretycznie) bogatych apartamentach, które jednak budziły opór.
Na plus zaliczam też lepszą mapkę (choć i tak w sumie to mało mówiła o tym, co naprawdę robiło się w misji) oraz fragment z pająkiem. De facto był on najciekawszym elementem fabularnym całości, gdyż resztę de facto można było zlekceważyć. Musiałem dość mocno się wczytywać w teksty, aby poczuć, że to miasto żyje i ma jakieś mroczne drugie dno. Drugie dno fabuły. tak, ono istniało i zawierało sporo wątków, jednakże FMce daleko do ligi fabularnych asów.
Zatem w kategorii FMkach zręcznościowych, klimatycznych można dać maks punktów. Znalezienie niektórego złota wymagało duuużo spostrzegawczości.
Finalny plus za bardzo trafnie wykorzystany ambient z oryginalnego TDP. Ale za to wadą było słyszenie tego, co działo się wewnątrz domów. I nas też słyszano ze zbyt daleka.
PODSUMOWANIE:
Ogólna ocena: 8
Grywalność: 8
Audio: 8
Video: 10
Plusy: architektura, klimat!!!, rozplanowanie wszystkiego
Minusy: fabuła mogłaby być bardziej rozwinięta, problemy z dźwiękiem
Zacznijmy od klimatu, który tak jak w Between These Dark Walls był wspaniały i bardzo orzeźwiający. Doskonale oddany dźwięk deszczu wspaniale wypełniał moje poczucie komfortu i rozkręcał wyobraźnią, kojąc i równocześnie zaciekawiając. Wchodząc do pomieszczeń i słysząc uderzenia kropel o dach (dźwięki bardzo, bardzo dobrze tutaj ustawiono!) mogłem poczuć się "jak u siebie". Widok na zewnątrz z jednej strony trochę stracił wraz z rezygnacją z typowego dla Thiefa mroku i głębokich kontrastów miedzy złotym światłem, a kompletną ciemnością. Wszystko było poszarzałe. Ale z tego powodu robiło się ciasno i powietrze realnie miało swoją objętość. To dzięki deszczowi. Cudowny pomysł, mistrzowsko zrealizowany!
Bardzo też spodobała mi się architektura i wędrówki dachami, gzymsami i po belkach. Momentami robił się z tego Prince of Persia (szczególnie biorąc pod uwagę, jakie to wszystko musiało być śliskie), ale nie mogę odmówić tutaj logiki. Autor od czasów BtDW wyciągnął wnioski i złodziejski trakt urządził w inteligentny i wymagający sposób.
Strażników nie było za dużo i penetrowanie komnat prezentowało się całkiem fajne. Klimatyczne wnętrza. tylko szkoda, że było ich mało i jak zauważył kurhhan, raczej trochę uwierały swą prostotą. Paradoksalnie, lepiej czułem się w biednych sypialniach, gdzie te kilka mebli wypełniało moje oczekiwania dot. obszaru, niż w (teoretycznie) bogatych apartamentach, które jednak budziły opór.
Na plus zaliczam też lepszą mapkę (choć i tak w sumie to mało mówiła o tym, co naprawdę robiło się w misji) oraz fragment z pająkiem. De facto był on najciekawszym elementem fabularnym całości, gdyż resztę de facto można było zlekceważyć. Musiałem dość mocno się wczytywać w teksty, aby poczuć, że to miasto żyje i ma jakieś mroczne drugie dno. Drugie dno fabuły. tak, ono istniało i zawierało sporo wątków, jednakże FMce daleko do ligi fabularnych asów.
Zatem w kategorii FMkach zręcznościowych, klimatycznych można dać maks punktów. Znalezienie niektórego złota wymagało duuużo spostrzegawczości.
Finalny plus za bardzo trafnie wykorzystany ambient z oryginalnego TDP. Ale za to wadą było słyszenie tego, co działo się wewnątrz domów. I nas też słyszano ze zbyt daleka.
PODSUMOWANIE:
Ogólna ocena: 8
Grywalność: 8
Audio: 8
Video: 10
Plusy: architektura, klimat!!!, rozplanowanie wszystkiego
Minusy: fabuła mogłaby być bardziej rozwinięta, problemy z dźwiękiem