Nowa T2 FM: Bad Venture

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ

Jak oceniasz misję?

Granie w tę misję jest bliskie doświadczeniu mistycznemu! Coś niesamowitego!
1
33%
Misja dorównująca oryginalnym poziomom. Bardzo dobra!
0
Brak głosów
Misja dosyć dobra, ale nie wszystkim może przypaść do gustu.
1
33%
Misja przyzwoita, ale niczym nie zaskakuje. Przeciętniak.
0
Brak głosów
Na bezrybiu ryba rak. Możecie w to zagrać, jeśli się naprawdę bardzo nudzicie.
1
33%
Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 3

Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Flavia »

Tytuł: Bad Venture
Typ: T2
Autor: Soul Tear
Data wydania: 25.12.2014
Język: angielski, niemiecki
Kampania: Keeper of Infinity, rozdział I

Opis:
Strażnicy chcą, abym udał się do Konigsforst, odległego, ale bogatego miasteczka. Wygląda na to, że dzieje się tam coś niepokojącego, a ja już nie mam siły drwić z ich paranoi. Tym razem wybuch nieznanej energii spowodował uwolnienie jakiegoś niebieskiego oparu, ulatującego z okien. Rada Strażników uznała, że może to oznaczać zagrożenie, ale gdyby mnie ktoś pytał, powiedziałbym, że jakiś geniusz alchemii upuścił fiolkę z nową miksturą i zapomniał posprzątać. Chociaż, Strażnicy nigdy nie mówią całej prawdy. Tym razem postanowiłem się nie kłócić, w końcu i tak od jakiegoś czasu planowałem odwiedzić Konigsforst - słyszałem, że gdzieś pod miastem znajduje się kopalnia klejnotów, a mój gospodarz znowu podniósł czynsz w tej zatęchłej dziurze, którą nazywa apartamentem. Mój wybór jest prosty: albo zdobędę więcej pieniędzy, albo mam się wynosić. Co w sumie nie jest żadnym wyborem.
Jak zwykle przed robotą odwiedziłem mojego starego pasera, Jakuba. Ma on krewnych w całym kraju i dług za niskie ceny, na jakie zgadzam się tylko dla niego. Jest też człowiekiem małomównym, co bardzo sobie cenię. Tym razem jednak nalegał na... mniej bezpośredni rodzaj komunikacji, tak więc odpowiedź na moje pytania dotrze w liście, który zaufany człowiek zostawi we wcześniej umówionym miejscu. Jedyne, co wiem na pewno, to że postawi mi pewne warunki...

Do pobrania z:
http://www.southquarter.com/downloads/2 ... .2_ENG.zip


Wątek na forum TTLG
Lista łupów
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Kurhhan »

Tutaj również sporo mięczaków narzekających na poziom trudności ? :))

Nie licząc zagwozdki z dostaniem się do chatki koło lasu, nie jest zbyt ciężko a sama misja na swój sposób rewolucyjna. ST uderza prawie idealnie w mój sposób pojmowania dzisiejszych FM-ów, i dał mi bodziec do kontynuowania prac nad własną misją. Lipa, że nie mamy tak rozbudowanej społeczności jak Rosjanie.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Zaratul »

Kurhhan pisze:Tutaj również sporo mięczaków narzekających na poziom trudności ? :))
Wiem że to słaba prowokacja ale odpowiem. :D
Ja lubię trudne gry ale takie jak Dark Souls albo platformowy Shovel Knight gdzie ta trudność jest zbalansowana i fair w stosunku do gracza.Bo za taką "trudność" jaką masz w Bad Venture to ja dziekuję,postoję.Zagadki są zbyt niejasne i nieintuicyjne i do tego loot jest poukrywany w miejscach kompletnie z dupy.

Do tego słaba optymalizacja....ja rozumiem że można robić FMkę z ładnymi teksturami i wyglądem,niech autor misji wyciśnie do granic możliwości NewDarka...ale niech on nie wykracza poza te granice.Bo granie za takim frameratem nie należy do przyjemnych.I to nie wina mojego kompa.

Cóż mogę więcej powiedzieć...po kilku próbach dalej się odbijałem od tej misji.Szacunek dla SoulTear`a za ogrom pracy włożony w misję ale IMHO wiele rzeczy mogło być lepiej i inaczej.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Kurhhan »

Przykłady, przykłady, co jest niejasne. Ja tutaj bardziej widzę zrywanie z zaśniedziałym 20-letnim "thiefowym myśleniem" a nie byciem "nie fair". To jest trudność "przygodówkowa" a nie "zręcznościowa" z tytułów które podałeś powyżej.


Loot kiepsko poukrywany ? Przykłady. Coś było w tym aspekcie zmienianie w finalnej wersji, ale to co grałem, fantastycznie pochowane dobra. Lepiej nadal stawiać stosy monet na parapetach, co nie ?
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Zaratul »

Ale o jakim 20-letnim Thiefowym myśleniu mówisz? Po prostu misja ma co chwilę rzeczy które rozwiązujesz nie poprzez logikę tylko metodą prób i wielu błędów.Każdy element gameplayu i zagadek był strasznie toporny.Uwaga,spoilery poniżej.

-dostanie się do miasta było uciążliwe z powodu braku wytłumaczenia motywu z wspinaniem sie na sztandary.Do tego wejście do kanałów było możliwe dzięki strzeleniu w prawie niewidoczną belkę.A wystarczyło tylko w notatce powiedzieć o sztandarach a belke zrobić trochę bardziej wysuniętą.

-motyw z zrywaniem desek.Ludzie na TTLG za cholerę nie wiedzieli jak to zrobić...nie dziwię im się specjalnie.Trzeba było dzwiękowy feedback zrobić..i tyle.

-wyjście na parapet w pokoju maga było irytujące...mocno.Parapet mały,do tego strzała z liną częstu bugowała się.Jako bonus po skończeniu tego fragmentu nagle strażnik z łukiem zaczął do mnie ot tak strzelać.

Mógłbym tak dalej ale wiesz już chyba o co mi chodzi.Jak kogoś to bawi to OK ale proszę nie mów o zaśniedziałym Thiefowym myśleniu słabe jest.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Kurhhan »

SPOILERY GRUBE!
Zaratul pisze:Ale o jakim 20-letnim Thiefowym myśleniu mówisz? Po prostu misja ma co chwilę rzeczy które rozwiązujesz nie poprzez logikę tylko metodą prób i wielu błędów.Każdy element gameplayu i zagadek był strasznie toporny.Uwaga,spoilery poniżej.
Widać nie lubisz "przygodówek". Tam również sporo zagwozdek rozwiązuje się metoda prób i błędów. A to jest właśnie "przygodówkowy" feeling pomieszany z Thiefem a nie 20-letni czysto "thiefowy".

Zaratul pisze:-dostanie się do miasta było uciążliwe z powodu braku wytłumaczenia motywu z wspinaniem sie na sztandary.Do tego wejście do kanałów było możliwe dzięki strzeleniu w prawie niewidoczną belkę.A wystarczyło tylko w notatce powiedzieć o sztandarach a belke zrobić trochę bardziej wysuniętą.
Nie no przestań, belkę widać od razu. I właśnie jeśli ktoś nie może wpaść na wspinanie się po banerach (np. również ja), dostaje się do miasta alternatywną drogą kanałami.
E tam notkę, kiedyś się w grach nie pisało żadnych notek. Wiesz, albo nie wiesz i potrzebujesz opisu przejścia.
Zaratul pisze:-motyw z zrywaniem desek.Ludzie na TTLG za cholerę nie wiedzieli jak to zrobić...nie dziwię im się specjalnie.Trzeba było dzwiękowy feedback zrobić..i tyle.
Już tak nie uogólniaj. Dźwięk by się przydał, ale łom plus frobowalne deski to oczywistość i się kombinuje. Minutę mi zajęło wpadnięcie, że trzeba przytrzymać guzik.
Zaratul pisze:-wyjście na parapet w pokoju maga było irytujące...mocno.Parapet mały,do tego strzała z liną częstu bugowała się.Jako bonus po skończeniu tego fragmentu nagle strażnik z łukiem zaczął do mnie ot tak strzelać.
Ojej, bugi, w twoim ulubionym FM-ie pewnie znajdę podobne. Chodzenie po parapecie normalne, z liną było trochę jajec ale w co drugim FM-ie są podobne dziwadła. Strażnik również raz we mnie strzelał ale cofnąłem save i już było dobrze. Bugi jakich wiele wszędzie.

Pierdołki wymieniasz : ) Moja diagnoza, nie lubisz mieszania Thiefa z trudniejszym "przygodówkowym" charakterem. Oczywiście to rozumiem i nie mam pretensji ; )
Ostatnio zmieniony 02 stycznia 2015, 16:57 przez Kurhhan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: peter_spy »

Misja jest graficznie piękna, ale i bardzo słabo zoptymalizowana, niestety również bardzo frustrująca. Rozgrywka przypomina "rosyjski" sposób myślenia o grach sprzed co najmniej 10 lat, tj. jak najmocniej dowalić graczowi, niech się domyśla o co chodzi "hardkorowcom". Tworzenie map pod kątem grania metodą prób i błędów lub ślęczenia pół godziny w jednym miejscu to w dzisiejszych czasach żadna sztuka. Dużo trudniej jest zaprojektować logicznie działający świat i otoczenie stworzone tak, aby gracz mógł na podstawie jego obserwacji podejmować sensowne decycje.

No ale SoulTear jest młody i ambitny, a to dopiero jego druga misja. Poziom graficzny opanował, to teraz niech znajdzie czas na naukę projektowania :)
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Zaratul »

Na przygodówkach zjadłem zęby.Bardzo je lubię...Thiefowskie misje przygodówkowe też.Tutaj to po prostu nie wypaliło w mojej opinii.

@Judith Mam dokładnie te same odczucia.Czuć w tej misji....jej rosyskość.I to w negatywnym znaczeniu tego słowa.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Kurhhan »

Na ttlg opinie takie jak powyższe to na szczęście mniejszość i mam nadzieję, że ST się nie "zcasualowi" i pozostanie w swoim klimacie. Gadanie o "rosyjskim" sposobie myślenia jest głupie i niezrozumiałe. Lepiej się nadal zachwycać bieganiną za kluczami na jednym roombrushu w Rocksbourgu.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Paweuek »

Jakby nie patrzył, o wiele prostsze od Night Watch ;)
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Kurhhan »

Paweuek tworzysz jakąś misję może ?
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Edversion »

Zaratul pisze:-dostanie się do miasta było uciążliwe z powodu braku wytłumaczenia motywu z wspinaniem sie na sztandary.Do tego wejście do kanałów było możliwe dzięki strzeleniu w prawie niewidoczną belkę.A wystarczyło tylko w notatce powiedzieć o sztandarach a belke zrobić trochę bardziej wysuniętą.
Nie no przestań, belkę widać od razu. I właśnie jeśli ktoś nie może wpaść na wspinanie się po banerach (np. również ja), dostaje się do miasta alternatywną drogą kanałami.
E tam notkę, kiedyś się w grach nie pisało żadnych notek. Wiesz, albo nie wiesz i potrzebujesz opisu przejścia.
Zaratul pisze:-motyw z zrywaniem desek.Ludzie na TTLG za cholerę nie wiedzieli jak to zrobić...nie dziwię im się specjalnie.Trzeba było dzwiękowy feedback zrobić..i tyle.
Już tak nie uogólniaj. Dźwięk by się przydał, ale łom plus frobowalne deski to oczywistość i się kombinuje. Minutę mi zajęło wpadnięcie, że trzeba przytrzymać guzik.
[\quote]
Akurat ty się nie zgodzę. Dużo czasu minęło, zanim wpadłem na pomysł, żeby dłużej użyć łomu - brak dźwięku wyłamywania belek był tutaj bardzo mylący. Ja belki w wylocie kanalizacji nie zauważyłem i do ostatniej chwili sądziłem że to tylko graficzny dodatek a nie droga wejści. Uciążliwym (szczególnie na expercie) uważam zbieranie lootu często niewidocznego, poukrywanego za niefrobalnymi zaslonkami. Szczególnie że teraz będę praktycznie wracał na początek misji żeby zebrać to co kanałach- tak jakby nie można było wejść od strony miasta.

Misja świetna graficznie (choc fps spada drastycznie w niektórych miejscach) ale pod względem grywalnosci rzeczywiście drażni.
Ostatnio zmieniony 03 stycznia 2015, 12:27 przez Edversion, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: peter_spy »

Pozwoliłem sobie usunąć jałową dyskusję, która zaczęła się już robić mocno niegrzeczna i nie do końca na temat. Jeśli ktoś ma ochotę spokojnie podyskutować na temat samej rozgrywki, to proponuję założyć wątek w dziale Fanmisje i inne projekty.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Zaratul »

Niepotrzebnie kasowałeś te posty Judith.Po przeczytaniu tych usuniętych postów i tego: http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2274703
wiem już że z pewnymi osobami już nie warto dyskutować.Zwłaszcza że(przed edycją posta na TTLG)nazywali ludzi idiotami.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: peter_spy »

Nie załapałem się na tego posta przed edycją, ale i tak dzięki :) Posty usunąłem, bo skoro zmarnowałem trochę czasu, to po co inni również mają go marnować :) Później zobaczyłem w historii, że to nie pierwsza taka sytuacja, może chwila odpoczynku coś tu pomoże.
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: TricksieThiefsie »

Osobiście jestem za tym, aby krytyka pozostała dość sroga - bo szczerze powiedziawszy: czy wolicie grać w niedopracowane Fmki byleby owe kiedykolwiek powstały? Thief przyzwyczaił nas do ciekawych, złożonych poziomów, dobrego klimatu i dużej ilości informacji rozsianej po terenie. Wolę pograć w kilka misji rocznie od arcymistrzów, niż kilkanaście od amatorów. Wiadomo, DromEd do najłatwiejszych nie należy, plus projektowanie czegoś takiego wymaga też jakiejś wiedzy, jeśli mówimy o wysokiej jakości, ale nadal nie można wg mnie iść w stronę wybaczania błędów, bo wszystko jest darmowe.

A sam Bad Venture mnie dość zirytował, właśnie tymi belkami, spadkami płynności, i bugami z klejnotem światła. Grafika to nie wszystko.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Zaratul »

TricksieThiefsie pisze:Osobiście jestem za tym, aby krytyka pozostała dość sroga - bo szczerze powiedziawszy: czy wolicie grać w niedopracowane Fmki byleby owe kiedykolwiek powstały?
No właśnie dzięki tej akcji z Bad Venture i Kurhanem dopiero teraz w pełni zrozumiałem czemu Mixthoor i Flavia takie krytyczne recenzje piszą...i bardzo bym chciał żeby nie przestawali. :)
TricksieThiefsie pisze:Wolę pograć w kilka misji rocznie od arcymistrzów, niż kilkanaście od amatorów.
No wiadomo że chce się w te najlepsze misje grać ale trzeba dać szansę początkującym bo oni też potrafią dawać dobre FMki.Spójrz na Dark Moda.Tam amatorzy mają wsparcie w postaci porad,konstruktywnej krytyki albo nawet współtworzenia swojej misji z kimś bardziej doświadczonym.
TricksieThiefsie pisze: ale nadal nie można wg mnie iść w stronę wybaczania błędów, bo wszystko jest darmowe.
Można wybaczać błędy...ale trzeba wtedy opisać co jest źle i autor miejmy nadzieję wyciągnie z tego wnioski.
TricksieThiefsie pisze:i bugami z klejnotem światła
A co gdybym Ci powiedział że...to jest celowe działanie autora?SoulTear chciał w ten sposób podnieść trudność misji....za takie coś to ja dziękuję. :?
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: TricksieThiefsie »

No wiadomo że chce się w te najlepsze misje grać ale trzeba dać szansę początkującym bo oni też potrafią dawać dobre FMki.Spójrz na Dark Moda.Tam amatorzy mają wsparcie w postaci porad,konstruktywnej krytyki albo nawet współtworzenia swojej misji z kimś bardziej doświadczonym.
Bardziej chodziło mi o to, że wszyscy twórcy fmek powinni celować w stanie się takim arcymistrzem, a nie jest to tak trudne, o ile są skłonni ciężko popracować i właśnie posłuchać tej słynnej krytyki, przynajmniej tak mi się wydaje. Nie ma też potrzeby wypuszczania przecież swoich wczesnych dzieł, prawda? :)
A co gdybym Ci powiedział że...to jest celowe działanie autora?SoulTear chciał w ten sposób podnieść trudność misji....za takie coś to ja dziękuję. :?
To szkoda.
Awatar użytkownika
Hareton
Ożywieniec
Posty: 81
Rejestracja: 03 listopada 2012, 12:22

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Hareton »

Nie działa mi ta misja, po załadowaniu jest komunikat "This game uses newer game version, your is 1.21". Mam Thiefa zainstalowanego Taffer Patcherem, próbowałem przeinstalować New Darka ostatnio. Na Ttlg coś pisali o tym błędzie?
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa T2 FM: Bad Venture

Post autor: Zaratul »

Musisz mieć NewDark w wersji 1.22.Tafferpatcher w wersji beta ma tą wersję: http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=131106
ODPOWIEDZ