Nowa T2 FM: Bad Venture
Nowa T2 FM: Bad Venture
Tytuł: Bad Venture
Typ: T2
Autor: Soul Tear
Data wydania: 25.12.2014
Język: angielski, niemiecki
Kampania: Keeper of Infinity, rozdział I
Opis:
Strażnicy chcą, abym udał się do Konigsforst, odległego, ale bogatego miasteczka. Wygląda na to, że dzieje się tam coś niepokojącego, a ja już nie mam siły drwić z ich paranoi. Tym razem wybuch nieznanej energii spowodował uwolnienie jakiegoś niebieskiego oparu, ulatującego z okien. Rada Strażników uznała, że może to oznaczać zagrożenie, ale gdyby mnie ktoś pytał, powiedziałbym, że jakiś geniusz alchemii upuścił fiolkę z nową miksturą i zapomniał posprzątać. Chociaż, Strażnicy nigdy nie mówią całej prawdy. Tym razem postanowiłem się nie kłócić, w końcu i tak od jakiegoś czasu planowałem odwiedzić Konigsforst - słyszałem, że gdzieś pod miastem znajduje się kopalnia klejnotów, a mój gospodarz znowu podniósł czynsz w tej zatęchłej dziurze, którą nazywa apartamentem. Mój wybór jest prosty: albo zdobędę więcej pieniędzy, albo mam się wynosić. Co w sumie nie jest żadnym wyborem.
Jak zwykle przed robotą odwiedziłem mojego starego pasera, Jakuba. Ma on krewnych w całym kraju i dług za niskie ceny, na jakie zgadzam się tylko dla niego. Jest też człowiekiem małomównym, co bardzo sobie cenię. Tym razem jednak nalegał na... mniej bezpośredni rodzaj komunikacji, tak więc odpowiedź na moje pytania dotrze w liście, który zaufany człowiek zostawi we wcześniej umówionym miejscu. Jedyne, co wiem na pewno, to że postawi mi pewne warunki...
Do pobrania z:
http://www.southquarter.com/downloads/2 ... .2_ENG.zip
Wątek na forum TTLG
Lista łupów
Typ: T2
Autor: Soul Tear
Data wydania: 25.12.2014
Język: angielski, niemiecki
Kampania: Keeper of Infinity, rozdział I
Opis:
Strażnicy chcą, abym udał się do Konigsforst, odległego, ale bogatego miasteczka. Wygląda na to, że dzieje się tam coś niepokojącego, a ja już nie mam siły drwić z ich paranoi. Tym razem wybuch nieznanej energii spowodował uwolnienie jakiegoś niebieskiego oparu, ulatującego z okien. Rada Strażników uznała, że może to oznaczać zagrożenie, ale gdyby mnie ktoś pytał, powiedziałbym, że jakiś geniusz alchemii upuścił fiolkę z nową miksturą i zapomniał posprzątać. Chociaż, Strażnicy nigdy nie mówią całej prawdy. Tym razem postanowiłem się nie kłócić, w końcu i tak od jakiegoś czasu planowałem odwiedzić Konigsforst - słyszałem, że gdzieś pod miastem znajduje się kopalnia klejnotów, a mój gospodarz znowu podniósł czynsz w tej zatęchłej dziurze, którą nazywa apartamentem. Mój wybór jest prosty: albo zdobędę więcej pieniędzy, albo mam się wynosić. Co w sumie nie jest żadnym wyborem.
Jak zwykle przed robotą odwiedziłem mojego starego pasera, Jakuba. Ma on krewnych w całym kraju i dług za niskie ceny, na jakie zgadzam się tylko dla niego. Jest też człowiekiem małomównym, co bardzo sobie cenię. Tym razem jednak nalegał na... mniej bezpośredni rodzaj komunikacji, tak więc odpowiedź na moje pytania dotrze w liście, który zaufany człowiek zostawi we wcześniej umówionym miejscu. Jedyne, co wiem na pewno, to że postawi mi pewne warunki...
Do pobrania z:
http://www.southquarter.com/downloads/2 ... .2_ENG.zip
Wątek na forum TTLG
Lista łupów
Heroes are so annoying.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Tutaj również sporo mięczaków narzekających na poziom trudności ?
Nie licząc zagwozdki z dostaniem się do chatki koło lasu, nie jest zbyt ciężko a sama misja na swój sposób rewolucyjna. ST uderza prawie idealnie w mój sposób pojmowania dzisiejszych FM-ów, i dał mi bodziec do kontynuowania prac nad własną misją. Lipa, że nie mamy tak rozbudowanej społeczności jak Rosjanie.
Nie licząc zagwozdki z dostaniem się do chatki koło lasu, nie jest zbyt ciężko a sama misja na swój sposób rewolucyjna. ST uderza prawie idealnie w mój sposób pojmowania dzisiejszych FM-ów, i dał mi bodziec do kontynuowania prac nad własną misją. Lipa, że nie mamy tak rozbudowanej społeczności jak Rosjanie.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Wiem że to słaba prowokacja ale odpowiem. :DKurhhan pisze:Tutaj również sporo mięczaków narzekających na poziom trudności ?
Ja lubię trudne gry ale takie jak Dark Souls albo platformowy Shovel Knight gdzie ta trudność jest zbalansowana i fair w stosunku do gracza.Bo za taką "trudność" jaką masz w Bad Venture to ja dziekuję,postoję.Zagadki są zbyt niejasne i nieintuicyjne i do tego loot jest poukrywany w miejscach kompletnie z dupy.
Do tego słaba optymalizacja....ja rozumiem że można robić FMkę z ładnymi teksturami i wyglądem,niech autor misji wyciśnie do granic możliwości NewDarka...ale niech on nie wykracza poza te granice.Bo granie za takim frameratem nie należy do przyjemnych.I to nie wina mojego kompa.
Cóż mogę więcej powiedzieć...po kilku próbach dalej się odbijałem od tej misji.Szacunek dla SoulTear`a za ogrom pracy włożony w misję ale IMHO wiele rzeczy mogło być lepiej i inaczej.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Przykłady, przykłady, co jest niejasne. Ja tutaj bardziej widzę zrywanie z zaśniedziałym 20-letnim "thiefowym myśleniem" a nie byciem "nie fair". To jest trudność "przygodówkowa" a nie "zręcznościowa" z tytułów które podałeś powyżej.
Loot kiepsko poukrywany ? Przykłady. Coś było w tym aspekcie zmienianie w finalnej wersji, ale to co grałem, fantastycznie pochowane dobra. Lepiej nadal stawiać stosy monet na parapetach, co nie ?
Loot kiepsko poukrywany ? Przykłady. Coś było w tym aspekcie zmienianie w finalnej wersji, ale to co grałem, fantastycznie pochowane dobra. Lepiej nadal stawiać stosy monet na parapetach, co nie ?
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Ale o jakim 20-letnim Thiefowym myśleniu mówisz? Po prostu misja ma co chwilę rzeczy które rozwiązujesz nie poprzez logikę tylko metodą prób i wielu błędów.Każdy element gameplayu i zagadek był strasznie toporny.Uwaga,spoilery poniżej.
-dostanie się do miasta było uciążliwe z powodu braku wytłumaczenia motywu z wspinaniem sie na sztandary.Do tego wejście do kanałów było możliwe dzięki strzeleniu w prawie niewidoczną belkę.A wystarczyło tylko w notatce powiedzieć o sztandarach a belke zrobić trochę bardziej wysuniętą.
-motyw z zrywaniem desek.Ludzie na TTLG za cholerę nie wiedzieli jak to zrobić...nie dziwię im się specjalnie.Trzeba było dzwiękowy feedback zrobić..i tyle.
-wyjście na parapet w pokoju maga było irytujące...mocno.Parapet mały,do tego strzała z liną częstu bugowała się.Jako bonus po skończeniu tego fragmentu nagle strażnik z łukiem zaczął do mnie ot tak strzelać.
Mógłbym tak dalej ale wiesz już chyba o co mi chodzi.Jak kogoś to bawi to OK ale proszę nie mów o zaśniedziałym Thiefowym myśleniu słabe jest.
-dostanie się do miasta było uciążliwe z powodu braku wytłumaczenia motywu z wspinaniem sie na sztandary.Do tego wejście do kanałów było możliwe dzięki strzeleniu w prawie niewidoczną belkę.A wystarczyło tylko w notatce powiedzieć o sztandarach a belke zrobić trochę bardziej wysuniętą.
-motyw z zrywaniem desek.Ludzie na TTLG za cholerę nie wiedzieli jak to zrobić...nie dziwię im się specjalnie.Trzeba było dzwiękowy feedback zrobić..i tyle.
-wyjście na parapet w pokoju maga było irytujące...mocno.Parapet mały,do tego strzała z liną częstu bugowała się.Jako bonus po skończeniu tego fragmentu nagle strażnik z łukiem zaczął do mnie ot tak strzelać.
Mógłbym tak dalej ale wiesz już chyba o co mi chodzi.Jak kogoś to bawi to OK ale proszę nie mów o zaśniedziałym Thiefowym myśleniu słabe jest.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
SPOILERY GRUBE!
E tam notkę, kiedyś się w grach nie pisało żadnych notek. Wiesz, albo nie wiesz i potrzebujesz opisu przejścia.
Pierdołki wymieniasz : ) Moja diagnoza, nie lubisz mieszania Thiefa z trudniejszym "przygodówkowym" charakterem. Oczywiście to rozumiem i nie mam pretensji ; )
Widać nie lubisz "przygodówek". Tam również sporo zagwozdek rozwiązuje się metoda prób i błędów. A to jest właśnie "przygodówkowy" feeling pomieszany z Thiefem a nie 20-letni czysto "thiefowy".Zaratul pisze:Ale o jakim 20-letnim Thiefowym myśleniu mówisz? Po prostu misja ma co chwilę rzeczy które rozwiązujesz nie poprzez logikę tylko metodą prób i wielu błędów.Każdy element gameplayu i zagadek był strasznie toporny.Uwaga,spoilery poniżej.
Nie no przestań, belkę widać od razu. I właśnie jeśli ktoś nie może wpaść na wspinanie się po banerach (np. również ja), dostaje się do miasta alternatywną drogą kanałami.Zaratul pisze:-dostanie się do miasta było uciążliwe z powodu braku wytłumaczenia motywu z wspinaniem sie na sztandary.Do tego wejście do kanałów było możliwe dzięki strzeleniu w prawie niewidoczną belkę.A wystarczyło tylko w notatce powiedzieć o sztandarach a belke zrobić trochę bardziej wysuniętą.
E tam notkę, kiedyś się w grach nie pisało żadnych notek. Wiesz, albo nie wiesz i potrzebujesz opisu przejścia.
Już tak nie uogólniaj. Dźwięk by się przydał, ale łom plus frobowalne deski to oczywistość i się kombinuje. Minutę mi zajęło wpadnięcie, że trzeba przytrzymać guzik.Zaratul pisze:-motyw z zrywaniem desek.Ludzie na TTLG za cholerę nie wiedzieli jak to zrobić...nie dziwię im się specjalnie.Trzeba było dzwiękowy feedback zrobić..i tyle.
Ojej, bugi, w twoim ulubionym FM-ie pewnie znajdę podobne. Chodzenie po parapecie normalne, z liną było trochę jajec ale w co drugim FM-ie są podobne dziwadła. Strażnik również raz we mnie strzelał ale cofnąłem save i już było dobrze. Bugi jakich wiele wszędzie.Zaratul pisze:-wyjście na parapet w pokoju maga było irytujące...mocno.Parapet mały,do tego strzała z liną częstu bugowała się.Jako bonus po skończeniu tego fragmentu nagle strażnik z łukiem zaczął do mnie ot tak strzelać.
Pierdołki wymieniasz : ) Moja diagnoza, nie lubisz mieszania Thiefa z trudniejszym "przygodówkowym" charakterem. Oczywiście to rozumiem i nie mam pretensji ; )
Ostatnio zmieniony 02 stycznia 2015, 16:57 przez Kurhhan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Misja jest graficznie piękna, ale i bardzo słabo zoptymalizowana, niestety również bardzo frustrująca. Rozgrywka przypomina "rosyjski" sposób myślenia o grach sprzed co najmniej 10 lat, tj. jak najmocniej dowalić graczowi, niech się domyśla o co chodzi "hardkorowcom". Tworzenie map pod kątem grania metodą prób i błędów lub ślęczenia pół godziny w jednym miejscu to w dzisiejszych czasach żadna sztuka. Dużo trudniej jest zaprojektować logicznie działający świat i otoczenie stworzone tak, aby gracz mógł na podstawie jego obserwacji podejmować sensowne decycje.
No ale SoulTear jest młody i ambitny, a to dopiero jego druga misja. Poziom graficzny opanował, to teraz niech znajdzie czas na naukę projektowania
No ale SoulTear jest młody i ambitny, a to dopiero jego druga misja. Poziom graficzny opanował, to teraz niech znajdzie czas na naukę projektowania
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Na przygodówkach zjadłem zęby.Bardzo je lubię...Thiefowskie misje przygodówkowe też.Tutaj to po prostu nie wypaliło w mojej opinii.
@Judith Mam dokładnie te same odczucia.Czuć w tej misji....jej rosyskość.I to w negatywnym znaczeniu tego słowa.
@Judith Mam dokładnie te same odczucia.Czuć w tej misji....jej rosyskość.I to w negatywnym znaczeniu tego słowa.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Na ttlg opinie takie jak powyższe to na szczęście mniejszość i mam nadzieję, że ST się nie "zcasualowi" i pozostanie w swoim klimacie. Gadanie o "rosyjskim" sposobie myślenia jest głupie i niezrozumiałe. Lepiej się nadal zachwycać bieganiną za kluczami na jednym roombrushu w Rocksbourgu.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Jakby nie patrzył, o wiele prostsze od Night Watch
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Paweuek tworzysz jakąś misję może ?
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Już tak nie uogólniaj. Dźwięk by się przydał, ale łom plus frobowalne deski to oczywistość i się kombinuje. Minutę mi zajęło wpadnięcie, że trzeba przytrzymać guzik.Nie no przestań, belkę widać od razu. I właśnie jeśli ktoś nie może wpaść na wspinanie się po banerach (np. również ja), dostaje się do miasta alternatywną drogą kanałami.Zaratul pisze:-dostanie się do miasta było uciążliwe z powodu braku wytłumaczenia motywu z wspinaniem sie na sztandary.Do tego wejście do kanałów było możliwe dzięki strzeleniu w prawie niewidoczną belkę.A wystarczyło tylko w notatce powiedzieć o sztandarach a belke zrobić trochę bardziej wysuniętą.
E tam notkę, kiedyś się w grach nie pisało żadnych notek. Wiesz, albo nie wiesz i potrzebujesz opisu przejścia.
Zaratul pisze:-motyw z zrywaniem desek.Ludzie na TTLG za cholerę nie wiedzieli jak to zrobić...nie dziwię im się specjalnie.Trzeba było dzwiękowy feedback zrobić..i tyle.
[\quote]
Akurat ty się nie zgodzę. Dużo czasu minęło, zanim wpadłem na pomysł, żeby dłużej użyć łomu - brak dźwięku wyłamywania belek był tutaj bardzo mylący. Ja belki w wylocie kanalizacji nie zauważyłem i do ostatniej chwili sądziłem że to tylko graficzny dodatek a nie droga wejści. Uciążliwym (szczególnie na expercie) uważam zbieranie lootu często niewidocznego, poukrywanego za niefrobalnymi zaslonkami. Szczególnie że teraz będę praktycznie wracał na początek misji żeby zebrać to co kanałach- tak jakby nie można było wejść od strony miasta.
Misja świetna graficznie (choc fps spada drastycznie w niektórych miejscach) ale pod względem grywalnosci rzeczywiście drażni.
Ostatnio zmieniony 03 stycznia 2015, 12:27 przez Edversion, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Pozwoliłem sobie usunąć jałową dyskusję, która zaczęła się już robić mocno niegrzeczna i nie do końca na temat. Jeśli ktoś ma ochotę spokojnie podyskutować na temat samej rozgrywki, to proponuję założyć wątek w dziale Fanmisje i inne projekty.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Niepotrzebnie kasowałeś te posty Judith.Po przeczytaniu tych usuniętych postów i tego: http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2274703
wiem już że z pewnymi osobami już nie warto dyskutować.Zwłaszcza że(przed edycją posta na TTLG)nazywali ludzi idiotami.
wiem już że z pewnymi osobami już nie warto dyskutować.Zwłaszcza że(przed edycją posta na TTLG)nazywali ludzi idiotami.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Nie załapałem się na tego posta przed edycją, ale i tak dzięki Posty usunąłem, bo skoro zmarnowałem trochę czasu, to po co inni również mają go marnować Później zobaczyłem w historii, że to nie pierwsza taka sytuacja, może chwila odpoczynku coś tu pomoże.
- TricksieThiefsie
- Mechanista
- Posty: 445
- Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Osobiście jestem za tym, aby krytyka pozostała dość sroga - bo szczerze powiedziawszy: czy wolicie grać w niedopracowane Fmki byleby owe kiedykolwiek powstały? Thief przyzwyczaił nas do ciekawych, złożonych poziomów, dobrego klimatu i dużej ilości informacji rozsianej po terenie. Wolę pograć w kilka misji rocznie od arcymistrzów, niż kilkanaście od amatorów. Wiadomo, DromEd do najłatwiejszych nie należy, plus projektowanie czegoś takiego wymaga też jakiejś wiedzy, jeśli mówimy o wysokiej jakości, ale nadal nie można wg mnie iść w stronę wybaczania błędów, bo wszystko jest darmowe.
A sam Bad Venture mnie dość zirytował, właśnie tymi belkami, spadkami płynności, i bugami z klejnotem światła. Grafika to nie wszystko.
A sam Bad Venture mnie dość zirytował, właśnie tymi belkami, spadkami płynności, i bugami z klejnotem światła. Grafika to nie wszystko.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
No właśnie dzięki tej akcji z Bad Venture i Kurhanem dopiero teraz w pełni zrozumiałem czemu Mixthoor i Flavia takie krytyczne recenzje piszą...i bardzo bym chciał żeby nie przestawali.TricksieThiefsie pisze:Osobiście jestem za tym, aby krytyka pozostała dość sroga - bo szczerze powiedziawszy: czy wolicie grać w niedopracowane Fmki byleby owe kiedykolwiek powstały?
No wiadomo że chce się w te najlepsze misje grać ale trzeba dać szansę początkującym bo oni też potrafią dawać dobre FMki.Spójrz na Dark Moda.Tam amatorzy mają wsparcie w postaci porad,konstruktywnej krytyki albo nawet współtworzenia swojej misji z kimś bardziej doświadczonym.TricksieThiefsie pisze:Wolę pograć w kilka misji rocznie od arcymistrzów, niż kilkanaście od amatorów.
Można wybaczać błędy...ale trzeba wtedy opisać co jest źle i autor miejmy nadzieję wyciągnie z tego wnioski.TricksieThiefsie pisze: ale nadal nie można wg mnie iść w stronę wybaczania błędów, bo wszystko jest darmowe.
A co gdybym Ci powiedział że...to jest celowe działanie autora?SoulTear chciał w ten sposób podnieść trudność misji....za takie coś to ja dziękuję.TricksieThiefsie pisze:i bugami z klejnotem światła
- TricksieThiefsie
- Mechanista
- Posty: 445
- Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Bardziej chodziło mi o to, że wszyscy twórcy fmek powinni celować w stanie się takim arcymistrzem, a nie jest to tak trudne, o ile są skłonni ciężko popracować i właśnie posłuchać tej słynnej krytyki, przynajmniej tak mi się wydaje. Nie ma też potrzeby wypuszczania przecież swoich wczesnych dzieł, prawda?No wiadomo że chce się w te najlepsze misje grać ale trzeba dać szansę początkującym bo oni też potrafią dawać dobre FMki.Spójrz na Dark Moda.Tam amatorzy mają wsparcie w postaci porad,konstruktywnej krytyki albo nawet współtworzenia swojej misji z kimś bardziej doświadczonym.
To szkoda.A co gdybym Ci powiedział że...to jest celowe działanie autora?SoulTear chciał w ten sposób podnieść trudność misji....za takie coś to ja dziękuję.
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Nie działa mi ta misja, po załadowaniu jest komunikat "This game uses newer game version, your is 1.21". Mam Thiefa zainstalowanego Taffer Patcherem, próbowałem przeinstalować New Darka ostatnio. Na Ttlg coś pisali o tym błędzie?
Re: Nowa T2 FM: Bad Venture
Musisz mieć NewDark w wersji 1.22.Tafferpatcher w wersji beta ma tą wersję: http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=131106