Nowa T2 FM: Coaxing The Spirit

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ

Jak oceniasz misję?

Granie w tę misję jest bliskie doświadczeniu mistycznemu! Coś niesamowitego!
0
Brak głosów
Misja dorównująca oryginalnym poziomom. Bardzo dobra!
2
33%
Misja dosyć dobra, ale nie wszystkim może przypaść do gustu.
4
67%
Misja przyzwoita, ale niczym nie zaskakuje. Przeciętniak.
0
Brak głosów
Na bezrybiu ryba rak. Możecie w to zagrać, jeśli się naprawdę bardzo nudzicie.
0
Brak głosów
Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 6

Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Nowa T2 FM: Coaxing The Spirit

Post autor: Flavia »

Tytuł: Coaxing The Spirit
Typ: T2 (ND 1.23)
Autor: Dale
Data wydania: 26.03.2016
Język: angielski, francuski, rosyjski

Opis:
Wcielasz się w postać Ortisa, podróżnika i odkrywcy. Akcja rozgrywa się w uniwersum Thiefa, ale nieco innej jego części. Szczegóły można poznać oglądając intro. Rozgrywka również nieco się różni, gdyż skupia się na eksploracji, zagadkach, fabule i klimacie. Są tu przeciwnicy jak i łupy do zdobycia, jednak ponieważ nie grasz złodziejem - wszystkie chwyty są dozwolone. Mimo to misja może stanowić wyzwanie. Poleca się podejść do niej powoli, z uwagą i skupieniem. Nie przestawaj szukać, pamiętaj o strzale z liną i nie spiesz się - no chyba, że coś Cię goni ;)

Uwagi:
Wymaga new_mantle.
Poleca się włączyć mgłę i ustawić głośność otoczenia na 1/4 ogólnej głośności.
W pokoju z ważką na drzwiach można podnieść niewidzialny przedmiot bez nazwy, co niestety spowoduje zawalenie opcjonalnego zadania. Jeśli to zrobicie, załadujcie poprzedni zapis. Wkrótce pojawi się łatka korygująca ten błąd.

Do pobrania z:

http://www.southquarter.com/downloads/2 ... rit_v1.zip
http://download.darkfate.org/fan-missio ... rit_v1.zip

Wątek na forum TTLG
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa T2 FM: Coaxing The Spirit

Post autor: Kurhhan »

Pewnie dla niektórych to małe objawienie, ale mnie przeszkadza za dużo aspektów w myśl preferencji by z czystym sumieniem napisać "podobało się".

Na pewno największy plus za sprawy techniczne. Ogrom kustomowych zasobów. w tym takich, pojawiających się po raz pierwszy. Idealnie dobrane szaro-bure tekstury i pięknie zbudowana posiadłość.
Duża cześć misji to także wędrówka wśród gór. Ogrom roboty z modelowaniem w taki sposób brushy. Mnie by się nie chciało, raz, że nudne takie budowanie i pożera ogrom czasu , dwa, dla mnie to nigdy nie wygląda do końca dobrze. Chociaż jak na warunki dromedowe, najwyższa półka.

Sam początkowy gameplay kojarzy mi się z "Dear Esther" oczywiście w mniejszej skali, co już mi się nie do końca podoba, ponieważ nie znoszę "symulatorów chodzenia".
Gdy docieramy do posiadłości zaczyna się bardziej "puzzlowata" rozgrywka, niestety głównie oparta na szukaniu kluczy, czego niestety znowu nie trawię. Atmosfera zaś dla mnie kompletnie siada gdy rozpoczynany lekki w odbiorze dialog ze skrzywdzonym kobiecym duszkiem który robi nam na przekór. Nie moje klimaty.
Do tego dochodzą problemy z podręczną lampą. Przerabiałem to, dlatego usunąłem ją ze swojej misji. Wszędzie jest dosyć ciemno, dlatego pasuje nam włączyć lampę na stałe i tak sobie chodzić. Wtedy jednak nie widzimy który element się podświetla i można z nim coś zrobić. Trzeba więc lampę ciągle wyłączać by sprawdzać czy nie ma czegoś interaktywnego lub w ogóle nie używać. chociaż wtedy jest zbyt ciemno.
Druga sprawa to nagromadzenie przedmiotów. W OM-ach przy używaniu dynamicznego światła flar tego tak się nie zauważało ponieważ przedmiotów było jeszcze bardzo mało po pokojach i były większe. Tutaj rzuca się w oczy jak nierównomiernie dynamiczne światło engine'u "łapie" przedmioty. Dany item ustawiony 5cm bardziej do tyłu jeszcze jest czarny, a ten bardziej z przodu już podświetlony lampą. Kiepsko, nierealistycznie to czasem wygląda.
Koniec końców misji nie ukończyłem. Byłem już przy końcu ale ostatecznie znudziło mnie już kompletnie poszukiwanie kluczy czy innych dziwacznych symboli i odrealnione, mistyczne zagadki z tym związane. Wolę coś bardziej logicznego, środowiskowego. Np. bardzo spodobała mi się jedna zagwozdka z nasmarowaniem zawiasu drzwi by ruszyły. Ukradnę ten pomysł w razie czego i ciut bardziej rozbuduję. Szkoda, że więcej tego typu problemów nie napotykaliśmy na swojej drodze.
Podsumowując, mnie się nie podobało w myśl osobistych preferencji, ale trzeba obiektywnie oddać, że jak na pierwszą misję i 8 miesięcy pracy, bardzo dobra robota. Trochę pierwszej misji "King's Story", trochę "Rose Cottage" w posiadłości. Kupa dobrze skleconych skryptów i technicznych niuansów. Ogrom włożonej pracy. Dla wielu pewnie małe objawienie.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa T2 FM: Coaxing The Spirit

Post autor: Zaratul »

uwaga,tekst poniżej zawiera spoilery!

@Kurhan Dobra recka,podpisuje się pod nią ale z tą różnicą że jestem jednak po stronie graczy bardzo zadowolonych z jakości tej misji.Jak wspomniałeś jest to bardzo dobre połączenie Kings Story i Rose Cottage czyli mamy i wspinaczkę po skałach\kanionach i horror w opuszczonym domu.Oba rodzaje gameplayu mi się bardzo podobały chociaż mam zastrzeżenia co do umiejscowienia niektórych glifów\znajdziek.Bez pomocy forum za chiny bym tego nie znalazł.
Masz też rację co do latarni,czasami nie wiadomo czy gracz chce żeby była włączona czy nie.

Najlepszy moment misji to sam początek przeszukiwania domu.Brak muzyki jest dobrym wyborem bo ta całkowita cisza i ciemność ze sobą świetnie współgrają i człowiek naprawdę się boi.Muszę też wspomnieć o bardzo dobrym voice actingu głównego bohatera i ducha dziewczyny,dodawało to imersji,naprawdę zżyłem się z tymi NPCami.
Kurhhan pisze: Dla wielu pewnie małe objawienie.
Objawienie to może nie....chociaż po długich miesiącach braku "hiciorów" wśród fanmisji człowiek może uznać to za kawał naprawdę dobrze wykonanej roboty. :)
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Nowa T2 FM: Coaxing The Spirit

Post autor: TricksieThiefsie »

Nie lubię misji w których jest za dużo backtrackingu, bo one szybko męczą, a jeszcze tutaj rzeczy są strasznie poukrywane, ale ogólnie muszę przyznać, że misja jest niesamowita w swojej kategorii. Autor stworzył naprawdę wiarygodny dom z jego wszystkimi smaczkami i klimat też był niesamowity. Ogólnie ogrom pracy jaki tu został włożony musi być zdecydowanie doceniony... mimo tego nie każdemu musi się to podobać.

Po czymś takim mam wielką ochotę na jakąś "waniliową" miejską misję :)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Nowa T2 FM: Coaxing The Spirit

Post autor: Flavia »

Ja również dołączam do grona entuzjastów. Motyw pomagania zagubionym duszom jak i zagadkowy charakter misji bardzo mi odpowiadał, choć przyznaję, że niektóre przedmioty ukryte były dość zabójczo. Ogólnie widać, że to dzieło nowicjusza - wyśrubowany poziom trudności, brak podpowiedzi, a szata graficzna, choć technicznie bardzo dopracowana tylko pogłębiała frustrację (przysięgam na macki Pana, od tej misji wada wzroku pogłębiła mi się ze dwie dioptrie). Ja wiem, że to środek nocy, ciemno, mgła i stara zapleśniała chata w środku niczego. Ja wiem, że klimat, mrok, zło i pornografia. Ale do licha ciężkiego - odrobinka koloru naprawdę by nie zaszkodziła. Ot, złocisty poblask kluczy. Wiązka księżycowego światła strategicznie oświetlająca runę na ścianie czy gałąź, do której można zaczepić linę. Albo pal licho kolor - ciche buczenie magii w pobliżu run, jak to było np. w Dance With The Dead Yandrosa. I od razu inaczej by się grało.

Niemniej z pomocą TTLG udało mi się przejść, zaliczając nawet zadania poboczne i przyznam, że było nawet przyjemnie. A teraz wybaczcie, muszę odejść od kompa zanim mi oczy z orbit wypłyną.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Nowa T2 FM: Coaxing The Spirit

Post autor: Dziarsky »

Mnie też misja zaskoczyła. Głównie designem i złożonością elementów.
Technicznie miałem problemy - spadki prędkości i artefakty na ekranie ale przy odrobinie determinacji (restartowanie gry co jakiś czas) dało się to wytrzymać.

Zagospodarowanie przestrzeni wewnątrz domu i prowadzenie misji z wykorzystaniem tego labiryntu było po prostu genialne. Konstrukcyjnie całość była lekka, zwarta i pełna detali. Trzeba po tej misji od razu zacząć jakąś "zwykłą" misję aby docenić kunszt autora.

Podobał mi się też pomysł na rozmieszczenie tych różnorodnych zagadek i wykorzystanie własnych grafik. Jakbym był w innej grze ale wciąż czuł się dobrze jak w Thiefie.

Dzięki temu wszystkiemu można wybaczyć, że bieganiny było trochę za dużo :).
ODPOWIEDZ