TDM 2.06

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

TDM 2.06

Post autor: peter_spy »

Nowa wersja TDM jest już oficjalnie dostępna: https://www.moddb.com/mods/the-dark-mod ... 06-is-here

EFX i miękkie cienie znacznie uprzyjemniają rozgrywkę ;) Natomiast od siebie mogę tylko dodać, że prace nad tą wersją nie obyły się bez problemów. Nie polecam aktualizacji wersji 2.05 do 2.06, lepiej zainstalować tę drugą od zera, w osobnym folderze. Jeżeli napotkacie na problemy z wydajnością, możecie wtedy spokojnie wrócić do 2.05. Przypuszczam, że do 2.06 wyjdzie jeszcze jakiś hotfix.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: TDM 2.06

Post autor: Marzec »

Prawdę mówiąc nie mogę się doczekać kiedy dokładnie przetestuję każde z nowych usprawnień. Mimo, że już od wczoraj mój TDM jest 2.06, to na razie sprawdzenie polegało tylko na zwykłym zagraniu w fanmisję - planuję zabrać się za weryfikację każdego z ficzerów nowego release :) Zmiany są diametralne.
Judith pisze:Jeżeli napotkacie na problemy z wydajnością, możecie wtedy spokojnie wrócić do 2.05. Przypuszczam, że do 2.06 wyjdzie jeszcze jakiś hotfix.
Czy masz tu na myśli jakieś konkretne problemy? Zespół TDM dokładnie pisze w notce które nowe ficzery są eksperymentalne i mogą potencjalnie wpływać na problemy wydajności.
TDM post na moddb pisze:Duzenko and Stgatilov have implemented a Soft Shadows option that finally removes the sharp edges of TDM shadows. This has a huge impact on the visuals of TDM missions. This option is currently labelled “Experimental” in the menu as we have had reports of issues on certain hardware. See here if you are experiencing flickering or other problems.
TDM post na moddb pisze:Finally, experimental multi-core support is included for the first time, via patches from Cabalistic’s VR branch. While this can cause performance enhancements, it is currently in “Experimental” form as some users may experience random crashes with this option enabled. Uncapped FPS is also now an option for users after this update.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: TDM 2.06

Post autor: peter_spy »

Czy masz tu na myśli jakieś konkretne problemy? Zespół TDM dokładnie pisze w notce które nowe ficzery są eksperymentalne i mogą potencjalnie wpływać na problemy wydajności.
Tak, ale po drodze zostało wprowadzonych sporo poprawek, niektóre chaotycznie i w pośpiechu, jak choćby kolizja postaci przy dużej liczbie FPSów (problem słownie jednego deva, rozwiązanie zepsuło zabawę wszystkim innym, póki co zostało wycofane). Są też problemy z przejściem na nowszą wersję OpenGLa i zmiana shaderów z ARB na GLSL. U niektórych chodzi to szybciej, u niektórych wolniej. Wprowadzenie miękkich cieni jest super, ale wymaga włączonej zmiennej FBO, która na jednych kartach wygląda dobrze, na niektórych kaszani różne rzeczy (u mnie np. wodę). IMO jak dla gracza to jest w tym za dużo komplikacji i pomieszania zależności, łatwo się pogubić co jest do czego.

Z kolei z punktu widzenia mappera, czyli tego co mnie bardziej interesuje, 2.06 wręcz odpada, a to ze względu na skaszanione komendy debugowania w samym silniku. Komenda showshadows powoduje, że cienie znikają. Najważniejsza komenda do prototypowania tekstur w materiałach, czyli reloadimages, powoduje czarny ekran i konieczność restartu. W tym przypadku polecam zostać przy 2.05 i od czasu do czasu wrzucać mapę do 2.06, żeby zobaczyć jak śmiga w miękkich cieniach.

Aha, bawiłem się sporo systemem EFX i definicją reverbu, więc jakby ktoś jeszcze coś dłubał w TDM i potrzebował pomocy w definiowaniu pomieszczeń, to służę radą :)

Generalnie zmiany są duże, a jak mapperzy zaczną stosować EFX, to wszyscy usłyszą jakość dźwięku :) Póki co EFX jest np. misjach Volta 1 i 2.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: TDM 2.06

Post autor: Zaratul »

Widzę że jest wersja 64 bitowy exe dla Dark Moda.Czy są jakieś korzyści odpalania TDM 64-bit?
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: TDM 2.06

Post autor: peter_spy »

Póki co bardziej dla mapperów, gdy trzeba skompilować dużą mapę. Ponoć wersja x86 nadal jest szybsza.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: TDM 2.06

Post autor: peter_spy »

Aha, jedna istotna rzecz: jeżeli używacie antyaliasingu, nie korzystajcie z opcji AA dostępnej w grze.

Na ten moment AA gryzie się z różnymi rzeczami, z miękkimi cieniami zwłaszcza. Plus jest bardzo źle zoptymalizowane. Najbardziej wydajną opcją jest włączenie FXAA w ustawieniach sterownika karty graficznej (np. w panelu nvidii możecie przypisać to ustawienie tylko do TDM).
ODPOWIEDZ