Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 gru 2017 12:21 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2315
Lokalizacja: Łódź
Debiut ObservingEye, myślę że bardzo przyzwoity. Najpierw błądzenie po miejskim labiryncie, później skrupulatne "czyszczenie" niewielkiej posiadłości. Tekstury i modele z OMek, ale całość ładnie sklecona. Żadnego backtrackingu, napuszonej ekspozycji, cutscenek ani czytadeł, na pierwszym miejscu gracz i sensowna rozgrywka. Z moim casualowym stylem całość zajęła mi nieco ponad godzinę i to był dobrze spędzony czas.

Wątek na TTLG

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017 13:53 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2012 11:43
Posty: 519
Nuda, nuda i jeszcze raz nuda.
Najgorszy według mnie typ misji, kopiować to co było 19 lat temu tylko znacznie bardziej pokracznie. Zero oryginalności, pomysłów, kreatywności.

_________________
Forgotten Tomb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017 14:04 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2315
Lokalizacja: Łódź
To jego pierwsza misja, stąd traktowałbym to jako "odrobienie pracy domowej". IMO lepiej, żeby szedł w taką stronę, niż w to co zazwyczaj wydaje fandom, a co z Thiefem nie ma za wiele wspólnego.

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017 14:14 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2012 11:43
Posty: 519
To jeszcze gorzej skoro pierwsza misja. Znaczy, że już na wstępie nie ma pomysłów. No ale wymuszony T1 style, 3 metrowe budyneczki, łuki z 2-4 boków, kafelki i strażnicy. Można ściągać majtki przez głowę.
Nigdy nie pojmę tego celowego, sztucznego, wymuszonego powrotu do korzeni gdzie użycie 26 boków w łuku czy oryginalniejszego skryptu to świętokradztwo.

Na szczęście - co kto lubi i każdy w fan misjach znajdzie coś dla siebie. Osobiście stoję po stronie bardziej nowoczesnych rozwiązań w Thiefie.

_________________
Forgotten Tomb


Ostatnio edytowano 11 gru 2017 14:22 przez Kurhhan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017 14:21 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2315
Lokalizacja: Łódź
IMO to jednak lepiej, że nie wypstrykuje się od razu z pomysłów, nie znając dobrze warsztatu narzędzi. To właśnie próba stworzenia "opus magnum" za pierwszym podejściem jest amatorszczyzną w myśleniu, bo jak wiadomo bardzo łątwo się na czymś takim wyłożyć. Nie zapędzałbym się tak bardzo mówiąc, że kanciastość designu jest ze wszech miar celowa, równie dobrze może oznaczać niewiedzę i brak wyrobienia, co powinno przyjść z czasem. Zobaczymy w którą stronę pójdzie przy swojej następnej misji.

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017 14:40 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2012 11:43
Posty: 519
Ja tutaj widzę celową manierę. Skoro wie jak poustawiać postaci w specyficznych pozycjach, wie też jak zmienić ilość boków. W końcu to drugie to absolutne podstawy.
Nie mówię o "opus magnum" a o bardziej kreatywnym podejściu, nawet w malutkiej misji. Tutaj kompletnie brak pomysłów, czegoś oryginalniejszego, od siebie. Jestem pewien, że autor pozostanie w tym hipsterskim dwubocznym stylu. Na ttlg będą zadowoleni. W końcu ten konkurs "T1 Style" przybiera coraz bardziej żałosne, kuriozalne rozmiary, obostrzenia i wszyscy są zadowoleni. Np. nie wolno używać kustomowych meshy, tekstur ale już miksować na różnorakie sposoby te orginalne, tak. Czego to nie wymyślą by się poczuć naprawdę "true" :))

_________________
Forgotten Tomb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017 15:09 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2315
Lokalizacja: Łódź
Wydaje mi się, że jednak takie prorokowanie, zarówno w kwestii "co autor chciał powiedzieć", jak i misji, których jeszcze nie wydał, jest dość naiwne. Sam wiesz, że robienie czegokolwiek związanego z poziomami jest procesem uczenia się, wszystko zależy od tego kto i co z tego wynosi. Natomiast o własnym stylu to może pogadajmy przy okazji jego 3 misji, o ile wytrwa tak długo ;)

Swoją drogą myślę, że ten powrót do klasyki (nie z okazji rocznicy, tylko tak ogólnie i w innych miejscach również) jest może i potrzebną reakcją na to co było wydawane do tej pory i cieszyło się sporą popularnością. Ogólnie nie przepadam za FMkami i to z bardzo konkretnych powodów. Otóż sporo autorów zrobiło sobie z nich tubę do opowiadania własnych, niezbyt wybitnych historii, a to dla mnie nigdy nie było cechą wyróżniającą Thiefa. Jeżeli jest szansa, że wyrośnie nam autor, który pójdzie w inną stronę, to bardzo dobrze.

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017 15:22 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2012 11:43
Posty: 519
Naiwne? To może podaj autora który zaczynał za czasów NewDarka w celowo przesadzonym, archaicznym stylu i w nim nie pozostał. Ja nie kojarzę.

_________________
Forgotten Tomb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017 15:26 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2315
Lokalizacja: Łódź
Mogę Ci podać autora który w czasach TDM i teroretycznie nowoczesnej grafiki siedzi w klimatach lo-fi spod znaku T1 i jest nim Kingsal :) IMO prosty styl graficzny nie jest jakąś większą przeszkodą, i tak rozgrywkę często projektuje się na boksach, zarówno w grach AAA, jak i bardziej "świadomych" amatorskich produkcjach. Też lubię nowoczesną grafikę i sam w nią celuję przy swojej dłubaninie, ale nie jest to dla mnie jakiś ostateczny wyznacznik. Bardziej mnie cieszy, gdy widzę że autor kuma podstawy projektowania rozgrywki i tutaj póki co jest nieźle. Nie jest wybitnie, ale nie czuję żebym zmarnował swój wolny czas, może tak :)

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017 19:12 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2446
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Kurde, gorąca dyskusja! Chyba będę musiał zagrać w tą misję! ;) :)

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017 21:31 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2012 11:43
Posty: 519
Misja przyjemna jeśli ktoś lubi to co 19 lat temu, tylko gorzej. Bądź co bądź do OM-ów miejskich daleko, a autor nie zaprezentował jakiegoś ciekawego pomysłu, patentu by się czymś na tle OM-ów chociaż trochę wyróżnić.

_________________
Forgotten Tomb


Ostatnio edytowano 11 gru 2017 23:50 przez Kurhhan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017 23:49 
Poganin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2008 21:42
Posty: 797
Lokalizacja: Swarzędz
Ja jestem po stronie zwolenników tej FMki.Tak jak Judith napisal:zacząć trzeba od czegoś małego a potem małymi kroczkami zwiększać swoje umiejętności.

Co do misji to po prostu klasyczny gameplay Thiefa pierwszego czyli miasto+posiadłość.Bardzo dobrze się grało,autor niewątpliwie ma talent.Z chęcią zagram w jego następne fanmisje.

_________________
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Teraz jest 19 cze 2018 23:01


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj: