Konkurs na 20-lecie Thiefa
Konkurs na 20-lecie Thiefa
Na TTLG ogłosili konkurs na 20-lecie Thiefa.
Zasady:
- misje wyłącznie do TG/TDP
- tylko oryginalne zasoby (za wyjątkiem rzeczy niepowtarzalnych, np. nowych linii dialogowych czy map)
- ale można używać nowych skryptów
- dozwolony NewDark
- dozwolone kolaboracje, zgłaszanie kilku misji, wstępy imienne lub anonimowe
- rozmiar dowolny
Termin ostateczny: 28 listopada 2018
Gotowe i przetestowane misje w plikach o nazwie TDP20AC_nazwaTwojejMisji.zip przesyłać w prywatnych wiadomościach do skacky'ego na forum TTLG.
Głosowanie od 30 listopada do 1 stycznia 2019.
Szczegóły: http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=148475
Zasady:
- misje wyłącznie do TG/TDP
- tylko oryginalne zasoby (za wyjątkiem rzeczy niepowtarzalnych, np. nowych linii dialogowych czy map)
- ale można używać nowych skryptów
- dozwolony NewDark
- dozwolone kolaboracje, zgłaszanie kilku misji, wstępy imienne lub anonimowe
- rozmiar dowolny
Termin ostateczny: 28 listopada 2018
Gotowe i przetestowane misje w plikach o nazwie TDP20AC_nazwaTwojejMisji.zip przesyłać w prywatnych wiadomościach do skacky'ego na forum TTLG.
Głosowanie od 30 listopada do 1 stycznia 2019.
Szczegóły: http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=148475
Heroes are so annoying.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Około 20 wyraziło chęć brania udziału w tym konkursie.Jest duża szansa że w tym roku będzie więcej misji do TG niż do T2. :D
Mam jakieś dziwne przeczucie że Kurhanowi się to nie spodoba.
Mam jakieś dziwne przeczucie że Kurhanowi się to nie spodoba.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Tak, to będzie okropny rok.
Cylindry złożone z 6-8 boków, tona strażników, "ukradnij berło x10", puste-jednakowe pomieszczenia, budowle kopiuj-wklej.
Celowo się skupiać na gorszym edytorze. Cóż za obrzydliwe hipsterstwo.
Cylindry złożone z 6-8 boków, tona strażników, "ukradnij berło x10", puste-jednakowe pomieszczenia, budowle kopiuj-wklej.
Celowo się skupiać na gorszym edytorze. Cóż za obrzydliwe hipsterstwo.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
No...nie,misje zrobione przez Skacky`ego nie mają tego o czym ty mówisz.Do tego dozwolone jest tworzenie nowych tekstur przy użyciu nowych.Także Newdarkowe skrypty są dozwolone.
No i jeszcze jedna rzecz...to 20 lecie pierwszego Thiefa,mają te misje NIE wyglądać jak Thief 1?
Ta rozmowa już była...nie każda fanmisja to musi być wynalezienie koła,zwłaszcza u nowych mapperów.
No i jeszcze jedna rzecz...to 20 lecie pierwszego Thiefa,mają te misje NIE wyglądać jak Thief 1?
Ta rozmowa już była...nie każda fanmisja to musi być wynalezienie koła,zwłaszcza u nowych mapperów.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
U niego jest również kwadratowa, blokowata architektura. Nagromadzenie budowli trochę maskuje efekt "klockowatości" ale to nadal staroszkolne kwadratowe łuki i inne natręctwa w myśl korzeni. Jednakowe, prymitywne wystroje pomieszczeń (zobaczyłeś trzy, wiesz już wszystko, również na przyszłe misje) i ograne, nudne zadania z minimalną dozą oryginalnych skryptów.
Co kto lubi, wyraziłem swoje zdanie a wielu uczestników wprost przyznało, że bierze udział, ponieważ łatwiej jest im stworzyć misje dzięki temu wymuszonemu, hipsterskiemu prymitywizmowi. Wątpię, że tam się pojawi coś oryginalnego, naprawdę wykorzystującego możliwości New Darka.
Moim zdaniem na 20 lecie pierwszego Thiefa można było np. pokazać jaką drogę przeszliśmy (rozbudowanie klasycznych misji, remastery itd.) a nie się sztucznie cofać do siedzenia ze świeczką i teksturą 64x64 pod kocem.
Co kto lubi, wyraziłem swoje zdanie a wielu uczestników wprost przyznało, że bierze udział, ponieważ łatwiej jest im stworzyć misje dzięki temu wymuszonemu, hipsterskiemu prymitywizmowi. Wątpię, że tam się pojawi coś oryginalnego, naprawdę wykorzystującego możliwości New Darka.
Moim zdaniem na 20 lecie pierwszego Thiefa można było np. pokazać jaką drogę przeszliśmy (rozbudowanie klasycznych misji, remastery itd.) a nie się sztucznie cofać do siedzenia ze świeczką i teksturą 64x64 pod kocem.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Remastery byłyby przyjemne, coś jak mapka Deck16 z UT odtwarzana w kolejnych częściach z drobnymi zmianami.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Osobiście ten konkurs potraktowałbym jako taki "wyścig mydelniczek", niż szczere bicie rekordów. Podejrzewam, że zarówno twórcy, jak i gracze będą mieli sporo zabawy z obcowania z takim oldskulem. No i na pewno nie zabraknie sentymentów.
Optymistycznie dodam, że natężenie produkcji w tak krótkim czasie może zaowocować czymś zaskakującym. Wiele osób dostało pretekst do stworzenia czegoś kreatywnego ze starych klocków
Ale to oczywiście zrozumiałe, że nadal to będą raczej takie 4fun rzeczy i będzie ciężko uzyskać coś naprawdę poważnego i porównywalnego z największymi misjami TMA.
Optymistycznie dodam, że natężenie produkcji w tak krótkim czasie może zaowocować czymś zaskakującym. Wiele osób dostało pretekst do stworzenia czegoś kreatywnego ze starych klocków
Ale to oczywiście zrozumiałe, że nadal to będą raczej takie 4fun rzeczy i będzie ciężko uzyskać coś naprawdę poważnego i porównywalnego z największymi misjami TMA.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Faktycznie, nie wygląda to nowatorsko... ale jest jak naleśniki. Niby stare, ale dobre
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Cudów nie ma, ale może to i dobrze, bo będzie można oceniać design. A ja już widzę podstawowe potknięcia i to u "weteranuw"
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Ech... Wrzucicie paczkę z nowymi teksturami. Przynajmniej będzie ładnie wyglądało.
- TricksieThiefsie
- Mechanista
- Posty: 445
- Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Ostatnia dobra misja, która była inspirowana starym Thiefem (inspirowana to chyba słowo klucz tutaj) w którą osobiście grałem to był Endless Rain. Bardzo mi się podobał pomimo tego, że nie była to specjalnie oryginalna koncepcja, po prostu dopracowana w swojej skali. Patrząc na temat z tymi screenami to głównie widzę archaizm i prymitywizm. Nie rozumiem chęci cofania się AŻ TAK, poczyniliśmy duże kroki jeśli chodzi o tworzenie fanmisji przez lata, bym powiedział, że niektóre fanowskie twory w jakie grałem miały świetny level design, którego nie uświadczę w "normalnych" grach. Tutaj niestety widzę znowu skazę amatorskich dzieł osobiście frustrująca dla mnie, czyli wielkie, puste przestrzenie z płaskim oświetleniem. To jest jedna z tych rzeczy, które jak widzę na początku misji to ją wyłączam od razu, bo wiem czego się spodziewać. Okrutne? Może tak, ale znając potencjał to szkoda czasu.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Już będę działać :D
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Tym bardziej sądzę, że to konkurs 4fun, jak zawody fechtunku widelcem.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Czy nikt z wypowiadających się powyżej nie widział pierwszych screenów z Black Parade?
Oczywiście wszyscy widzieli, ale nagle zapomnieli o tym na co jest stać NewDark i surowe zasoby
Oczywiście wszyscy widzieli, ale nagle zapomnieli o tym na co jest stać NewDark i surowe zasoby
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Dark Parade był wspomniany w temacie o nadchodzących fanmisjach.
Co do vanilla T1 tekstur i Newdark to widzieliśmy już to w FMkach Skacky`ego i szanujemy(no może poza Kurhanem).
Co do vanilla T1 tekstur i Newdark to widzieliśmy już to w FMkach Skacky`ego i szanujemy(no może poza Kurhanem).
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Trailer Black Parade widziałem, ale i u mnie powoduje to wyłączenie obszarów mózgu odpowiedzialnych za ekscytację Jeżeli to miało pokazać jakiś potencjał czegokolwiek, to ja tego nie widzę. Grafika, oświetlenie czy efekty nie wybijają się ponad rok 99.
Z oświetleniem jest to tyle dziwne, że przecież silnik używa lightmap, więc można by się pokusić o coś bardziej skomplikowanego bez strat wydajności – tylko trzeba by chcieć się uczyć takich rzeczy. Może rozgrywka jest innowacyjna, ale na razie nic na ten temat nie wiadomo. Stąd, chociaż często nie zgadzam się z Kurhanem, to z mojej strony również słychać głębokie ziewanie, przynajmniej do czasu, gdy pojawi się coś o rozgrywce (lub do premiery i możliwości zagrania)
Z oświetleniem jest to tyle dziwne, że przecież silnik używa lightmap, więc można by się pokusić o coś bardziej skomplikowanego bez strat wydajności – tylko trzeba by chcieć się uczyć takich rzeczy. Może rozgrywka jest innowacyjna, ale na razie nic na ten temat nie wiadomo. Stąd, chociaż często nie zgadzam się z Kurhanem, to z mojej strony również słychać głębokie ziewanie, przynajmniej do czasu, gdy pojawi się coś o rozgrywce (lub do premiery i możliwości zagrania)
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Moim zdaniem robienie takich wymagań twórcom jest nie na miejscu. Sam wiem ile czasu kosztuje dopracowanie audio-wizualne w DromEdzie, tak aby sprostać wymaganiom dzisiejszych graczy.
Tworzenie fanmisji to nie robota za pieniądze, a mimo tego jest to zadanie na pełny etat.
W świetle tego, moim skromnym zdaniem, każda grywalna fanmisja jest na wagę złota. Ja cieszę się z tego konkursu bardzo, bo pozwoli on ujawnić się wielu twórcom, którzy rezygnują z wydawania fanmisji pod presją wymagań audiowizualnych graczy.
Tworzenie fanmisji to nie robota za pieniądze, a mimo tego jest to zadanie na pełny etat.
W świetle tego, moim skromnym zdaniem, każda grywalna fanmisja jest na wagę złota. Ja cieszę się z tego konkursu bardzo, bo pozwoli on ujawnić się wielu twórcom, którzy rezygnują z wydawania fanmisji pod presją wymagań audiowizualnych graczy.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Też tak kiedyś myślałem, ale wiesz, ten kij ma dwa końce. Z jednej strony ludzie poświęcają tonę cennego czasu na zrobienie czegoś. Tyle że Ci, którzy w to grają, też mają to samo do stracenia, ot inne są proporcje. Liczy się też etap życiowy Ja mam w tym momencie bardzo mało czasu w porównaniu np. z okresem studiów. W momencie gdy mam przeznaczyć na FMkę 2 godziny i będzie to czas frustrujący to dla mnie taka strata już jest dotkliwa i to nie w skali dnia, tylko tygodnia.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2395160
No
Brethren
Random_Taffer (unless merged w/Yandros' mission)
goldwell
Maybe
skacky & Squadafroinx
Tannar & PukeyBee
bbb
Probably
JarlFrank, marbleman and FrenchDecay
SneakyGuy101
Grandmauden
vfig
StinkyKitty & McTaffer
And Yes
Yandros (may merge w/R_T's mission)
DrK
Melan
Firemage
Mystery Author
Le MAlin 76
GORT
vegetables
Haplo
-Terra-
Need to confirm
SilverJackal
Phantom
mtk
Trochę tych misji na 20-lecie będzie. Yandros, DrK, Melan i Haplo to najważniejsi IMO uczestnicy tego konkursu.
No
Brethren
Random_Taffer (unless merged w/Yandros' mission)
goldwell
Maybe
skacky & Squadafroinx
Tannar & PukeyBee
bbb
Probably
JarlFrank, marbleman and FrenchDecay
SneakyGuy101
Grandmauden
vfig
StinkyKitty & McTaffer
And Yes
Yandros (may merge w/R_T's mission)
DrK
Melan
Firemage
Mystery Author
Le MAlin 76
GORT
vegetables
Haplo
-Terra-
Need to confirm
SilverJackal
Phantom
mtk
Trochę tych misji na 20-lecie będzie. Yandros, DrK, Melan i Haplo to najważniejsi IMO uczestnicy tego konkursu.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Kiepsko, że przez ten konkurs praktycznie cały rok misje nie wychodziły a teraz będzie hipsterski natłok na jedno kopyto. Tak czy siak na pewno pogram trochę, ponieważ zaczyna mi brakować FM-ów.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Brak Goldwella mnie nie dziwi, narobił ludziom smaku pierwszą częścią Shadows of Northdale i teraz siedzi nad kontynuacją
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Pojawiają się głosy, żeby konkurs na 20-lecie Thiefa II poszedł w drugą stronę, czyli pełna swoboda i wyciśnięcie maksimum z silnika. A że T2 ukazał się w lutym 2000, to pozostało nam raptem półtorej roku czekania na porcję wypasionych misji!Kurhhan pisze:Kiepsko, że przez ten konkurs praktycznie cały rok misje nie wychodziły a teraz będzie hipsterski natłok na jedno kopyto. Tak czy siak na pewno pogram trochę, ponieważ zaczyna mi brakować FM-ów.
Ostatnio zmieniony 18 października 2018, 21:10 przez Juliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Wydaje mi się, że to ma więcej sensu. W końcu chodzi o to, aby pokazać że jest rok 2019, a kultowa gra nadal żyje i za sprawą fanów przeszła ogromną ewolucję od czasu wydania.Juliusz pisze:Pojawiają się głosy, żeby konkurs na 20-lecie Thiefa II poszedł w drugą stronę, czyli pełna swoboda i wyciśnięcie maksimum z silnika. A że T2 ukazał się w lutym 2019, to pozostało nam raptem półtorej roku czekania na porcję wypasionych misji!
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
@Judith - przy cytowaniu ewidentnie pojawił się błąd w dacie - powinno być 2000, a nie 2019. Dziwne...