Konkurs na 20-lecie Thiefa
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Panie i panowie, dzisiaj jest ten dzień. Thief kończy 20 lat, tyle pięknych wspomnień i chwil mam z tą grą że nawet tego nie zliczę.
Życzę wszystkim kolejnych 20 lat grania w FMki.
Już jutro około 13:00 naszego czasu Skacky naciśnie magiczny guziczek i wypuści około 20 fanmisji dla anniversary contest.
Tak, dobrze przeczytaliście, misji będzie ponad 20.
Życzę wszystkim kolejnych 20 lat grania w FMki.
Już jutro około 13:00 naszego czasu Skacky naciśnie magiczny guziczek i wypuści około 20 fanmisji dla anniversary contest.
Tak, dobrze przeczytaliście, misji będzie ponad 20.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Misje są już dostępne, a jest ich dokładnie 24
Wątek z listą misji:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=149369
Pora zaktualizować pierwszy post i ... Pewnie przydadzą się oddzielne wątki per misja
Jak już Juliusz wspomniał w innym wątku, w tym roku postanowiłem również wziąć udział w konkursie I tym razem moje uczestnictwo jest anonimowe, tak więc z oficjalnymi wypowiedziami odnośnie własnej misji muszę się wstrzymać do... Marca 2019 Oprócz mnie, widzę jeszcze dwie inne anonimowe misje. Kto wie może nie jestem jedynym reprezentantem Polski Jeśli to ktoś z naszego forum, zachęcam do ujawnienia swojego uczestnictwa, przy zachowaniu anonimowości misji. Cieszy mnie to, że mogę być częścią tego wielkiego wydarzenia, oraz że w ten sposób mam możliwość pokazać przynależność naszej małej społeczności do globalnego fandomu Garretta.
Wątek z listą misji:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=149369
Pora zaktualizować pierwszy post i ... Pewnie przydadzą się oddzielne wątki per misja
Jak już Juliusz wspomniał w innym wątku, w tym roku postanowiłem również wziąć udział w konkursie I tym razem moje uczestnictwo jest anonimowe, tak więc z oficjalnymi wypowiedziami odnośnie własnej misji muszę się wstrzymać do... Marca 2019 Oprócz mnie, widzę jeszcze dwie inne anonimowe misje. Kto wie może nie jestem jedynym reprezentantem Polski Jeśli to ktoś z naszego forum, zachęcam do ujawnienia swojego uczestnictwa, przy zachowaniu anonimowości misji. Cieszy mnie to, że mogę być częścią tego wielkiego wydarzenia, oraz że w ten sposób mam możliwość pokazać przynależność naszej małej społeczności do globalnego fandomu Garretta.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
A, to już wiemy skąd Twoja ksywka!Marzec pisze:I tym razem moje uczestnictwo jest anonimowe, tak więc z oficjalnymi wypowiedziami odnośnie własnej misji muszę się wstrzymać do... Marca 2019
Co do Twojej misji - obstawiam, że jesteś autorem którejś z tych 3: Catacombs of Knoss, Lord G albo Station to Station...
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Dla mnie to nie "wielkie" wydarzenie a stypa. Stracony rok. Krótki przegląd każdej misji i nie mam tam czego szukać.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
@Juliusz, Ksywka dobrana specjalnie tak, aby wygrywać takie konkursyJuliusz pisze: Co do Twojej misji - obstawiam, że jesteś autorem którejś z tych 3: Catacombs of Knoss, Lord G albo Station to Station...
Co do misji, niestety publicznie tego pytania skomentować nie mogę. Tak skonstruowane pytanie mogłoby podpowiedzieć głosującym i zawęzić zbiór poszukiwań fanmisji
Edit: Lista na Thief Guild:
https://www.thiefguild.com/fanmissions/?series=7455
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Póki co grałem tylko dwie FMki z tego setu. Darkness walk with us jest nawet sympatyczne, choć potem robi się mrocznie. Downtowne Funk zaczyna się obiecująco, ale na dłuższą metę nie mam na to ochoty, przedostawanie się przez taki kawał miasta to jeden wielki zieeew, do tego czas otwierania drzwi wytrychami jest umyślnie wydłużony, żeby podbijać sobie statystyki godzinowe. Rose Garden zapowiada się ciekawie, ale się zgubiłem i nie wiem co dalej
- candlestick
- Bełkotliwiec
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 maja 2011, 16:17
- Lokalizacja: Jaktorów
- Kontakt:
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Downtowne Funk jest fajne o ile ktoś oczekuje jedynie przebijania się przez sporej wielkości miasto (na HD modzie jest całkiem ładne), omijania / unieszkodliwiania strażników i zbierania lootu (byłem w szoku gdy po ukończeniu misji okazało się że nie zebrałem nawet połowy kosztowności). Zabrakło tu albo elementów nadprzyrodzonych albo jakiegoś zwrotu akcji czy użycia niestandardowych skryptów.
Catacombs of Knoss ma fajne podziemia ale łatwo w nich zabłądzić i w wielu miejsach nawet przy dużym rozjaśnieniu jest ciemno jak diabli.
Lecę po kolei z misjami, doszedłem do Lost Among The Forsaken i jak na razie to dla mnie najlepsza misja z ich wszystkich. Fajny klimat na wpół opuszczonego miasta, dużo detali, świetnie dobrana muzyka i odpowiednie wyważenie jeśli chodzi o liczbę przeciwników.
Catacombs of Knoss ma fajne podziemia ale łatwo w nich zabłądzić i w wielu miejsach nawet przy dużym rozjaśnieniu jest ciemno jak diabli.
Lecę po kolei z misjami, doszedłem do Lost Among The Forsaken i jak na razie to dla mnie najlepsza misja z ich wszystkich. Fajny klimat na wpół opuszczonego miasta, dużo detali, świetnie dobrana muzyka i odpowiednie wyważenie jeśli chodzi o liczbę przeciwników.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Może jeszcze się skuszę na Lost Among The Forsaken, ale prawdę mówiąc nie udało mi się skończyć żadnej z zaczętych FMek, a to ponoć te najbardziej rekomendowane. Nawet takie przyjemne rzeczy jak Darkness walk with us zmieniają się potem w dość hardkorowe klimaty.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5183
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Knoss póki co urzeka mnie oprawą. Klimatyczne miasto, nostalgiczne wnętrza, fajnie zaprojektowane lokacje i drogi do nich.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Mając już tą misję za sobą, w zupełności mogę stwierdzić, że to jedna z moich faworytek @SPIDI, miasto owszem bardzo dobre. Graj dalej - potem będzie już tylko lepiej
Polecam podnieść gammę. Ja tak gram we wszystkie misje. Efekt można zobaczyć na screenshotach na mojej stronie internetowej.candlestick pisze: Catacombs of Knoss ma fajne podziemia ale łatwo w nich zabłądzić i w wielu miejsach nawet przy dużym rozjaśnieniu jest ciemno jak diabli.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Niestety wygląda na to, że konkurs na 20-lecie T2 będzie miał dokładnie taką samą postać. Skoro tak, to szkoda mojego czasu.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Zdaje się, że ominął Cię mój post w temacie na TTLG.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Widziałem post, IMO konkursy tego typu powinny łączyć społeczność, a nie dzielić. Ktoś już chyba napisał wcześniej, że w takim razie trzeba by być konsekwentnym i wprowadzić też limity polygonów i obiektów takie, jakimi dysponowało LGS Takie podejście tylko pokazuje, że jest pewna zamknięta grupa wzajemnej adoracji, która nie chce wyjść ze swojej szklanej bańki. Póki co jednak wygląda na to, że taka grupa jest dosyć spora.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Dla mnie tworzenie się grup jest naturalnym zjawiskiem. Cieszy mnie to, że grupa custom resources nie jest mała. Nikt nie zabroni zrobić oddzielnego konkursu na moim portalu, czy nawet trzeciego konkursu na naszym polskim forum. Okazja jest dobra, a im więcej świętowania, tym lepiej. Również nie jestem za podziałami, ale moim zdaniem w tym przypadku podział utworzył się samoistnie i wynika z odmiennych gustów oraz preferencji twórców. Co nam pozostaje to faworyzować jedną grupę albo zadowolić obydwie.
Osobiście jestem zmartwiony demotywowaniem bardziej zaawansowanych twórców i artystów przez obydwa konkursy. To jest dla mnie dodatkowa motywacja do tego aby taki konkurs poprowadzić
Osobiście jestem zmartwiony demotywowaniem bardziej zaawansowanych twórców i artystów przez obydwa konkursy. To jest dla mnie dodatkowa motywacja do tego aby taki konkurs poprowadzić
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Ach, w tym sensie racja. Skoro grupa starych konserw woli się kisić w swoim własnym sosie, to może faktycznie czas na to, żeby powstała przestrzeń dla ludzi ze świeżymi głowami, których, jak mówisz, mało nie jest
Ze swojej strony mogę tylko powiedzieć, że chciałbym zrobić coś małego ale fajnego w Dark Modzie, ale tak żeby oddać hołd T2. Coś naprawdę małego ale przyjemnego Natomiast sam na pewno nie dam rady, potrzebuję minimum jednego partnera w zbrodni
Ze swojej strony mogę tylko powiedzieć, że chciałbym zrobić coś małego ale fajnego w Dark Modzie, ale tak żeby oddać hołd T2. Coś naprawdę małego ale przyjemnego Natomiast sam na pewno nie dam rady, potrzebuję minimum jednego partnera w zbrodni
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Ja, niezależnie od reguł i tak nie brałbym udziału w tym konkursie, i niestety nie mogę się zaangażować w nic poważnego. Mam plany na kolejne 10 lat...
W sumie to nie wiem nawet czemu się znowu zaangażowałem w tą dyskusję na TTLG. Chyba tak dla zasady, bo na zmianę ich gustów i decyzji nie ma szans.
W sumie to nie wiem nawet czemu się znowu zaangażowałem w tą dyskusję na TTLG. Chyba tak dla zasady, bo na zmianę ich gustów i decyzji nie ma szans.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Widać, że to dość hermetyczna grupa, na dodatek fałszywie przekonana o swojej wyższości nad innymi. Podczas gdy naprawdę rzadko zdarzają się misje, po których faktycznie widać, że ktoś świadomie myślał o designie, albo że czegoś się od twórców nauczył (czy to z samych poziomów, czy z tego co można obecnie wyczytać i oglądać w internecie na temat designu skradanek). A najzabawniejsze jest to, że "uznani" twórcy z wieloletnim stażem nadal popełniają podstawowe błędy. Jest takie słowo w angielskim zaczynające się na "n" i kończące na "b", które dokładnie określa to zjawisko
Na pewno działa tutaj efekt grupy, tyle że to jest tak, jakby zebrała się grupka osób, które uważają, że są świetnymi gitarzystami jazzowymi, a w rzeczywistości znają ze trzy podstawowe akordy. Spoko, można żyć w takiej zbiorowej bańce, aczkolwiek jeśli naprawdę chcesz się czegoś nauczyć, to należy się trzymać z dala od takich poklepujących się po pleckach środowisk.
Na pewno działa tutaj efekt grupy, tyle że to jest tak, jakby zebrała się grupka osób, które uważają, że są świetnymi gitarzystami jazzowymi, a w rzeczywistości znają ze trzy podstawowe akordy. Spoko, można żyć w takiej zbiorowej bańce, aczkolwiek jeśli naprawdę chcesz się czegoś nauczyć, to należy się trzymać z dala od takich poklepujących się po pleckach środowisk.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Pod pewnym względem masz rację, ale z tym ostatnim komentarzem, to uważam, że trochę pojechałeś. Społeczność TTLG to nie są ludzie, którzy aspirują do bycia developerami gier i gruba większość z nich nie jest częścią branży. Myślę, że lepiej spojrzeć na tych ludzi jak na amatorski klub, gdzie robią jako hobby to, co lubią. Takie kluby istnieją w każdej dziedzinie - amatorskie grupy teatralne, amatorskie zespoły muzyczne, kółka plastyczne w domach kultury itp. itd. I nie ma w tym nic złego. Nie każdy może być profesjonalistą w każdej dziedzinie. A skoro większość mówi, że ma frajdę z tego, co robią inni, to pewnie tak jest.
Mnie osobiście trochę frustruje to ich zakorzenienie w przeszłości, ale z drugiej strony widzę, że gdyby nie było tych fanów patrzących z nostalgią na 'stare dobre czasy', to grupa aktywnych fanów by zmalała do garstki i forum by wymarło śmiercią naturalną. Dromed i Dark engine nie są edytorem i silnikiem, w którym mogą realizować się ludzie na poważnie myślący o pracy w tej branży. (ciężko dziś chwalić się przyszłemu pracodawcy zrzutami z fanmisji).
Poza tym, zarzuty o brak profesjonalizmu w projektowaniu leveli, nie mają wiele wspólnego z głównym pytaniem ankiety, czy powinno się postawić na nowe zasoby, czy opierać tylko na oryginalnych, bo jak sam zauważyłeś, w wielu przypadkach byłaby to tylko zmiana powierzchowna. Oczywiście, nie musiałaby być, ale wielu postrzega to tylko jako możliwość użycia tekstur wyższej rozdzielczości.
Myślę, że takim frontalnym atakiem na całoroczny dorobek tej społeczności możesz tylko do siebie zrazić większość członków TTLG.
Nie wiem, ale ja odpuszczam, i robię swoje dalej. Oni niech się bawią dobrze tymi klockami, jakie lubią, a ja będę robił swoje. Nie pierwsze party, w którym nie będę brał udziału...
Mnie osobiście trochę frustruje to ich zakorzenienie w przeszłości, ale z drugiej strony widzę, że gdyby nie było tych fanów patrzących z nostalgią na 'stare dobre czasy', to grupa aktywnych fanów by zmalała do garstki i forum by wymarło śmiercią naturalną. Dromed i Dark engine nie są edytorem i silnikiem, w którym mogą realizować się ludzie na poważnie myślący o pracy w tej branży. (ciężko dziś chwalić się przyszłemu pracodawcy zrzutami z fanmisji).
Poza tym, zarzuty o brak profesjonalizmu w projektowaniu leveli, nie mają wiele wspólnego z głównym pytaniem ankiety, czy powinno się postawić na nowe zasoby, czy opierać tylko na oryginalnych, bo jak sam zauważyłeś, w wielu przypadkach byłaby to tylko zmiana powierzchowna. Oczywiście, nie musiałaby być, ale wielu postrzega to tylko jako możliwość użycia tekstur wyższej rozdzielczości.
Myślę, że takim frontalnym atakiem na całoroczny dorobek tej społeczności możesz tylko do siebie zrazić większość członków TTLG.
Nie wiem, ale ja odpuszczam, i robię swoje dalej. Oni niech się bawią dobrze tymi klockami, jakie lubią, a ja będę robił swoje. Nie pierwsze party, w którym nie będę brał udziału...
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
@Marzec - co do konkursu. Ja bym wpierw zrobił rozeznanie, czy w ogóle byliby chętni do brania udziału w takim konkursie. Te 27 osób, które głosowało, to, myślę, po większości gracze - konsumenci, a nie twórcy. Nawet wśród Dromedowców, nie każdy by wybrał konkurs alternatywny, bo to na pewno będzie postrzegane, jako tworzenie podziałów.
Może się okazać, że w ilości uczestników będzie 20 do 2 lub 3...
Myślę, że jest pomiędzy nami, a nimi pewien rozdźwięk kulturowy. Generalnie kraje z kręgu anglojęzycznego (choć nie wiem, czy to główne kryterium), mają większą tendencję do tworzenia lokalnych społeczności. My - Słowianie, bardziej stawiamy na indywidualność i podsycanie konfliktów. Patrz: polskie społeczeństwo pod prawie każdym względem. I na pewno jesteśmy też bardziej konfrontacyjni, podczas gdy "tam, na zewnątrz" stawia się często na szukanie tego, co łączy.
Ot, takie moje obserwacje w pigułce po kilkunastu latach spędzonych w społeczności wielokulturowej.
Może się okazać, że w ilości uczestników będzie 20 do 2 lub 3...
Myślę, że jest pomiędzy nami, a nimi pewien rozdźwięk kulturowy. Generalnie kraje z kręgu anglojęzycznego (choć nie wiem, czy to główne kryterium), mają większą tendencję do tworzenia lokalnych społeczności. My - Słowianie, bardziej stawiamy na indywidualność i podsycanie konfliktów. Patrz: polskie społeczeństwo pod prawie każdym względem. I na pewno jesteśmy też bardziej konfrontacyjni, podczas gdy "tam, na zewnątrz" stawia się często na szukanie tego, co łączy.
Ot, takie moje obserwacje w pigułce po kilkunastu latach spędzonych w społeczności wielokulturowej.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Masz rację, trochę mi się ulało, to głównie w odpowiedzi na post JarlFranka i Dirka, bo jest w nich konkretna pycha i samozadowolenie (teksty typu "może Thief nie jest grą dla ciebie"). Swoją drogą nie jestem pierwszą osobą, która formułuje podobne zarzuty wobec tego środowiska.
Oczywiście masz również rację, że nie ma sensu tego ciągnąć, to i tak zdanie obserwatora z zewnątrz, stąd nie bardzo się liczy. Poza tym zaraz przyjdzie 10 osób i napisze to samo co Dirk, z czym nie ma w zasadzie jak dyskutować. Wracam do przygotowywania paczki modeli do TDM
Oczywiście masz również rację, że nie ma sensu tego ciągnąć, to i tak zdanie obserwatora z zewnątrz, stąd nie bardzo się liczy. Poza tym zaraz przyjdzie 10 osób i napisze to samo co Dirk, z czym nie ma w zasadzie jak dyskutować. Wracam do przygotowywania paczki modeli do TDM
Też to zauważam w swoich codziennych kontaktach z kulturą amerykańską i anglosaską. Postrzegam to bardziej w takich kategoriach, że, zwłaszcza w USA, istnieje wielowiekowa kultura takiej powierzchownej grzeczności i rozdawania wszędzie "nagród za uczestnictwo". To oczywiście jest też potrzebne, ale IMO bardziej w wieku dziecięcym, żeby wspierać latorośle w rozwoju i ciekawości świata. Natomiast u nich to się również przenosi na dorosłość. My jesteśmy bardziej "do rzeczy", nie przebieramy w słowach, jak widzę że jest syf, to jest syfMyślę, że jest pomiędzy nami, a nimi pewien rozdźwięk kulturowy. Generalnie kraje z kręgu anglojęzycznego (choć nie wiem, czy to główne kryterium), mają większą tendencję do tworzenia lokalnych społeczności.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Zgadzam się, co do tych bezczelnych postów osób mówiących kto ma w co grać bądź w co nie grać. Podobne padały we wcześniejszym wątku z pytaniem, czy się odbędzie konkurs na dwudziestolecie T2.
W ogóle logika wielu osób mnie zdumiewała, ale generalnie starałem się powstrzymywać, żeby nie wciągać się w personalne przepychanki. (czasami się nie da)
W ogóle logika wielu osób mnie zdumiewała, ale generalnie starałem się powstrzymywać, żeby nie wciągać się w personalne przepychanki. (czasami się nie da)
Spór o to, który model komunikacji jest lepszy, to odrębny temat (szeroki i głęboki). Główny problem polega jednak na tym, że osoby wychowane w jednym modelu, nie rozumieją drugiego. Dlatego nas tak frustruje to ich "słodzenie", a ich odrzuca "agresywność" naszej postawy. Dlatego trzeba starać się komunikować w stylu, który odbiorca jest w stanie prawidłowo odczytać.Też to zauważam w swoich codziennych kontaktach z kulturą amerykańską i anglosaską. Postrzegam to bardziej w takich kategoriach, że, zwłaszcza w USA, istnieje wielowiekowa kultura takiej powierzchownej grzeczności i rozdawania wszędzie "nagród za uczestnictwo". To oczywiście jest też potrzebne, ale IMO bardziej w wieku dziecięcym, żeby wspierać latorośle w rozwoju i ciekawości świata. Natomiast u nich to się również przenosi na dorosłość. My jesteśmy bardziej "do rzeczy", nie przebieramy w słowach, jak widzę że jest syf, to jest syf
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Kolejny szmaciany FM-owy rok się szykuje. No ale niech każdy robi sobie takie misje jakie chce. Nie ma wymogu startu w tym śmiesznym konkursie.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Myślę, że najlepsze wyjście w tym momencie, to zwyczajnie zabrać się do roboty i wydać swoją misję w okolicach 29 lutego (albo 23 marca) 2020 roku. Myślałem o tym, żeby wybrać sobie jedną misję lub aspekt, w których Thief 2 wypadł bardzo dobrze (przynajmniej jak na ówczesne czasy), aby spróbować przeszczepić to na dzisiejszy grunt. Już nawet nie pamiętam która misja podobała mi się najbardziej. Chyba muszę sobie odświeżyć kampanię
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Jeśli ja bym miał się odnosić do Thiefa 2, to zrobiłbym misję inspirowaną Trail of Blood - pierwszą jej częścią - w splondrowanej wiosce. Myślę, że z New Dark'a można wyciągnąć dużo więcej dzikiego lasu i organiki, niż 20 lat temu, choć oldschool tutaj nieunikniony. A do tego chciałbym zrobić miasto 'zaatakowane' roślinnością. Trochę tak jak Soulforge opanowany przez Viktorię, tylko na większą skalę.
Ale powiedziałem sobie kiedyś - nigdy więcej Dromeda! Prędzej już napiszę własny edytor, niż poświęcę kilka lat życia na użeranie się z tym staruchem!
Ale powiedziałem sobie kiedyś - nigdy więcej Dromeda! Prędzej już napiszę własny edytor, niż poświęcę kilka lat życia na użeranie się z tym staruchem!
Czyżbyś nad czymś pracował aktualnie?Kurhhan pisze:No ale niech każdy robi sobie takie misje jakie chce. Nie ma wymogu startu w tym śmiesznym konkursie.
Re: Konkurs na 20-lecie Thiefa
Sądząc po reakcji kolegi Kurhana, zbliżonej do reakcji na dawne obwieszczenie obecnego konkursu, zakładam że w słowach autora posta jest iskra nadziei na produkcje wydawane poza konkursem jak i wiadomość zachęty do poczynania takich kroków przez czytelników forum.