Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lip 2005 10:44 
Strażnik Glifów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 paź 2002 17:23
Posty: 4355
Lokalizacja: Szczytno
Przydałoby się więcej rąk do roboty. Przejrzyjcie to, co jest w linkach poniżej a przekonacie się, że zrobienie takiej Kamasutry to nic trudnego. Pomyślcie, co by było jakby każdy wydał swoją małą mapkę. :)
Tu macie polskie stronki:
:shoot: Centrum Unreal Editor
:shoot: Turniej Unreal.pl
:shoot: UT Rocket

Mam zamiar przetłumaczyć to, ponieważ są tam informację dotyczące modu a nigdzie indziej tym bardziej po Polsku ich nie znajdziemy. Może ktoś pomoże? :roll:

_________________
:chase: :shoot: :guard:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2005 11:49 
Paser

Dołączył(a): 10 maja 2005 15:28
Posty: 227
Oj Bandisiu Bandisiu :-) Ja te strony sam kiedys sam przeszukalem i probowalem czegos sie dowiedziec powiem tak ten EDYTOR nie jest prosty w porownaniu do edytora np. Kłejka :P
Niepamietam nazwy ale Natanael ma ten editorek i jest serio spoko prosciutki.
Sam kiedys chcialem mapke zrobic ale wlasna od poczatku mialem cool pomysl ale wypadl mi z glowy .. ale jak sobie przypomne to zrobie szkica :P i sprobuje ja zrobic i to niebedzie byle sucha ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2005 16:13 
Strażnik Glifów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 paź 2002 17:23
Posty: 4355
Lokalizacja: Szczytno
Sorki Intrak, ale Ty chcesz przez to powiedzieć, że nie umiesz czytać i zatrzymałeś się w rozwoju na szlaczkach?! :szok2: Nie widziałem edytora do Quake’a ale skoro on jest prostszy od tego to znaczy, że mapy buduje się w nim układając klocki lego. :pff6:

_________________
:chase: :shoot: :guard:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2005 16:29 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2003 08:52
Posty: 4767
Lokalizacja: Poznań
ty to nazywasz prostym edytorem? jaj sobie nie rób, brakuje w nim instantów - czyli wklejania przedmiotów z szablonu, nawet mam problem aby cokolwiek wstawić.... wolę już edytory do gier 2D

_________________
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2005 16:59 
Strażnik Glifów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 paź 2002 17:23
Posty: 4355
Lokalizacja: Szczytno
"Otaczają mnie..." :pff6:
Jest taka opcja! Można "wklejać" a raczej exportować i importować obiekty z i do szablonów. Jesteście po prostu zbyt leniwi na ten edytor :? hmm a może jednak coś więcej... znaczy się mniej... z resztą wszystko jedno. :roll:

_________________
:chase: :shoot: :guard:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2005 17:28 
Paser

Dołączył(a): 10 maja 2005 15:28
Posty: 227
Heh Bandit dla Ciebie to jest proste ok bo jestes Maniakiem i małym paranoikiem .. :pff6: Bez obrazy ale To nie JEST proste przynajmniej dla mnie i dla Marka. No chyba ze jestem półgłówkiem. :? No ale mow sobie co chcesz... :|


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2005 00:04 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4839
Lokalizacja: Gliwice
Bandit napisał(a):
mapy buduje się w nim układając klocki lego.

Quark jest zbliżony do Hammera i powiem ci coś. Budowanie terenu w nim to zabawa z klockami Lego :lol: . Wszystko postawione można łatwo złapać, przedłużyć, zwęzić, rozciać, zmienić kształt - jednym pociagnięciem myszki. Stawianie tych brushy też jest łatwe i polega na wykresleniu sobie rządanego rozmiaru i kliknięcia Enter :).
UnrealED tak jak REDed jest tym trudniejszy że mamy "pędzel" którego kształt musimy określić liczbowo. Dlatego do Unreala jakoś się nie przezruciłem. Hammera polubiłem od razu i teraz tylko w nim pracuje i coś tworze :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2005 00:33 
Strażnik Glifów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 paź 2002 17:23
Posty: 4355
Lokalizacja: Szczytno
Nieprawda kształt brusha można zmieniać za pomocą myszki. :wink: Tylko, że czasem trzeba używać też "liczb" np. przy używaniu opcji "Intersect".

_________________
:chase: :shoot: :guard:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2005 08:22 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4839
Lokalizacja: Gliwice
Bandit napisał(a):
Nieprawda kształt brusha można zmieniać za pomocą myszki.

Ale tworząc brush musimy w Ued ustalić rozmiar liczbami co nie? A w Hammerze po prostu jakbyśmy zaznaczali coś, nanosimy na jakiś widok siatkę i mając takie strałeczki jak w oknach windowsowskich dowolnie sobie dopasowujemy wzoczec d ookreślonej siatki i klikamy Enter. Inna zaleta? Jeśli zaznaczymy jakiś brush np. scianę i przejdziemy do stawiania brushy to kształt nowego będzie się dopasowywał do ostatniego zaznaczonego - czyli jeśłi w top zaczniemy okreslać długość sciany to w innych widokach (w tym przypadku wysokość) rozmiar automatycznie będzie taki jak zaznaczona wcześniej sciana. To jest bajeczne rozwiązanie :)
Jeszcze dla ciekawostki :) Hammer nie korzysta z brushy air czyli stawia się tylko solid jak układankę a przestrzeń nie jest masą (i wycinamy co trzeba) ale pustką i stawiamy co trzeba :) Nie mogłem się na poczatku na to przestawić ale teraz uważam, że to o wiele lepsze rozwiązanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2005 08:34 
Strażnik Glifów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 paź 2002 17:23
Posty: 4355
Lokalizacja: Szczytno
Ja tam wole brushe. 8-) Ale może kiedyś spróbuję czegoś innego tylko, z jaką grą lub skąd można ściągnąć takie edytor? :?

_________________
:chase: :shoot: :guard:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2005 09:19 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4839
Lokalizacja: Gliwice
Bandit napisał(a):
Ja tam wole brushe. Ale może kiedyś spróbuję czegoś innego tylko, z jaką grą lub skąd można ściągnąć takie edytor?

Unreal2,Ut2003/4 - UnrealEd3 (dostępny bezpośrednio w grze)
Thief3 - UnrealEd for t3 (do pobrania z sieci)
Doom3 - Quark for d3 (dostępny bezpośrednio w grze)
Half-Life2 - Hammer (do pobrania z sieci lub dostępny w pakiecie SDK przez platformę Steam)
FarCry - "nie znam nazwy" (dostępny w grze)

Starsze aktywne edytory:
Quake 3 Arena - Quark for q3 (do sciągniecia z sieci)
UnrealTournament - UnrealEd2 (dostępny w grze)
Half-Life - Worldcraft3, Hammer (hammer - do sciągnięcia z sieci lub dostępny w pakiecie SDK przez platformę Steam, worldcraft - tylko z sieci)
RedFaction - REDed (dostępny w grze)
Thief 1,2 - DromEd (do sciagnięcia z sieci)

Zapewne jest tego więcej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2007 01:15 
Strażnik Glifów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 paź 2002 17:23
Posty: 4355
Lokalizacja: Szczytno
:arrow: Gullonefox's Video Tutorial

_________________
:chase: :shoot: :guard:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2007 22:10 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2005 11:00
Posty: 549
Lokalizacja: Tychy
No, postanowiłem wreszcie coś zrobić w UrealEdzie i wszystko wydaje się fajne oprócz jednej sprawy: nie mam pojęcia jak powinienem ustawiać jednostki rozmiaru brusha. Nie wiem w ogóle ilu jednostkom w UnrealEdzie odpowiada np. metr albo cm, bo zdążyłem się zorientować że te jednostki są dość małe, mógłby ktoś mniej więcej przedstawić skalę?

No i mam kłopot, bo po odpaleniu mapki zawierającej spawnpoint, wielki pusty brush i nic więcej, zaraz mam że "left a small crater" (odpalam w thievery).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2007 22:35 
Strażnik Glifów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 paź 2002 17:23
Posty: 4355
Lokalizacja: Szczytno
Dawno nic nie robiłem w UEdzie, więc to, co napiszę może nie być do końca prawdą, ale myślę, że powinno ci to pomóc.

Po pierwsze nie zaczynaj robić mapy w ThieveryUnrealEdzie tylko w zwykłym UEdzie bez dodatków z Thievery, bo i tak najpierw musisz zbudować przestrzeń a dopiero potem dodasz TUTkowe actorsy.

Podstawy UEda zostały objaśnione na:
:arrow: http://www.unrealed.vel.pl/cued/
:arrow: http://www.turniej.unreal.pl/

Przemek557 napisał(a):
nie mam pojęcia jak powinienem ustawiać jednostki rozmiaru brusha.
PPM na Obrazek potem w okienku wpisujesz wielkość i [Build]. Spowoduje to, że brush zmieni swoje rozmiary, ale żeby coś zbudować musisz jeszcze go gdzieś ustawić i użyć "Add" Obrazek, jeśli chcesz coś dodać lub "Subtract" Obrazek, jeśli chcesz coś wyciąć.
Przemek557 napisał(a):
Nie wiem w ogóle ilu jednostkom w UnrealEdzie odpowiada np. metr albo cm, bo zdążyłem się zorientować, że te jednostki są dość małe, mógłby ktoś mniej więcej przedstawić skalę?
Kojarzą mi się dwie liczby, 64uu (unreal units) i 80uu, ale chyba raczej ta druga to będzie metr. ;) No i jeśli dobrze sobie przypominam to normalne drzwi w TUT mają 128x64 (zdaje się, że tekstury drzwi też tyle mają).
Przemek557 napisał(a):
No i mam kłopot, bo po odpaleniu mapki zawierającej spawnpoint, wielki pusty brush i nic więcej, zaraz mam, że "left a small crater" (odpalam w thievery).
Będę zgadywał:
- nie wyciąłeś sobie "świata" i startujesz w nicości?
- ustawiłeś niewłaściwy dla TUT spawnpoint?
- ustawiłeś spawnpoint za wysoko?

BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę…

_________________
:chase: :shoot: :guard:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2007 23:21 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2005 11:00
Posty: 549
Lokalizacja: Tychy
aha ok. tworzenie brusza akurat wiedziałem jak(kiedyś "przeszedłem" cały poradnik na centrum Unrealed) chodziło mi głównie o tą skalę.

Hmm, świat wyciąłem, spawnpoint jest chyba taki jaki do UT, a wysokość nie ma nic do rzeczy bo nie lecę w dół tylko ginę już w powietrzu zresztą wpisuję sobie God Mode'a.

Bandit napisał(a):
BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę…


Koniecznie nie musisz, ale jak co to też byłbym chętny do pomocy.

No i jeszcze mam pytanie czy próbował ktoś przerabiać mapy z UT do TUT(bo ja chciałbym zmodyfikować mapkę DM-Peak, zmieniłem nazwę na TH, pousuwałem niepotrzebne bronie itp., ale nie wiem czy jest sens robić to dalej, bo nie wiem czy nie zaskutkuje to potem np. częstymi crashami, albo coś w tym stylu.

[ Dodano: Sro 26 Gru, 2007 23:34 ]
Znalazłem teraz gdzieś w necie że 64uu to metr, to by bardziej pasowało bo wątpię by drzwi miały półtora metra..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2007 00:40 
Strażnik Glifów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 paź 2002 17:23
Posty: 4355
Lokalizacja: Szczytno
Przemek557 napisał(a):
No i jeszcze mam pytanie czy próbował ktoś przerabiać mapy z UT do TUT...
Tak.
AS-OceanFloor.unr > TH-Aquatone.unr
DOM-Cryptic.unr > TH-ThievesDen.unr
DM-KGalleon.unr > TH-Pirates.unr

:arrow: http://bcgc.ovh.org/tuted/ai.htm

Przemek557 napisał(a):
Znalazłem teraz gdzieś w necie że 64uu to metr, to by bardziej pasowało bo wątpię by drzwi miały półtora metra..
Bandit napisał(a):
Kojarzą mi się dwie liczby, 64uu (unreal units) i 80uu...
;)
W takim razie 80uu to będzie wysokość postaci a może jednak było to 100uu? Sam już nie wiem (nie pamiętam)... :P

_________________
:chase: :shoot: :guard:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2009 01:28 
Paser

Dołączył(a): 11 lis 2008 12:38
Posty: 234
Lokalizacja: Czeluści piekła
Bandit napisał(a):

BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę?


Chętni z pomysłami i ambicjami zawsze się znajdą, a o ktory poradnik chodzi?

_________________
Życie ciągle uświadamia nas, jak mało o nim wiemy..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2009 09:27 
Mechanista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008 17:52
Posty: 431
Chyba o ten : http://bcgc.ovh.org/tuted/ai.htm

_________________
'Możesz poklikać pięć razy naraz'
-Medyk! Czy ja umrę?
-Niewykluczone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2009 23:48 
Paser

Dołączył(a): 11 lis 2008 12:38
Posty: 234
Lokalizacja: Czeluści piekła
danke Nirejszyn, czyżbyś praktykowała UnrealEda? :P

_________________
Życie ciągle uświadamia nas, jak mało o nim wiemy..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2009 10:44 
Mechanista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008 17:52
Posty: 431
Tyaaa...grzebałam w nim trochę,pobawiłam się w wycinanki z airshipem,ale jakoś ciągle nie mam czasu,żeby to skończyć to raz.
Dwa-Edek nie działa mi jak należy ;/ trzy-jedynym Edek jakiego w miarę dobrze opanowałam był edek z TM Nations xD

_________________
'Możesz poklikać pięć razy naraz'
-Medyk! Czy ja umrę?
-Niewykluczone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2013 14:42 
Akolita
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sie 2010 15:41
Posty: 141
Przyglądając się tej dość starej dyskusji, nie mogłem się powstrzymać i.. stoję po stronie Bandita. Unreal Ed (dowolnej generacji) są naprawdę proste i przyjazne w obsłudze. W nowszych wersjach pozmieniano to i owo, ale ogólnie cała zasada używania pozostaje ta sama. Nie rozumiem kompletnie narzekań.. Dobrych tutoriali przecież nie brak.

Sorry, za takie odkopywanie tematów, ale jak zobaczyłem te posty.. cholera mnie wzięła..

_________________
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

www.marcinbblack.deviantart.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Teraz jest 24 lis 2017 08:12


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj: