Strona 1 z 1

UnrealEd - Łatwy Edytor

: 19 lipca 2005, 11:44
autor: Bandit
Przydałoby się więcej rąk do roboty. Przejrzyjcie to, co jest w linkach poniżej a przekonacie się, że zrobienie takiej Kamasutry to nic trudnego. Pomyślcie, co by było jakby każdy wydał swoją małą mapkę. :)
Tu macie polskie stronki:
:shoot: Centrum Unreal Editor
:shoot: Turniej Unreal.pl
:shoot: UT Rocket

Mam zamiar przetłumaczyć to, ponieważ są tam informację dotyczące modu a nigdzie indziej tym bardziej po Polsku ich nie znajdziemy. Może ktoś pomoże? :roll:

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 19 lipca 2005, 12:49
autor: Intrak
Oj Bandisiu Bandisiu :-) Ja te strony sam kiedys sam przeszukalem i probowalem czegos sie dowiedziec powiem tak ten EDYTOR nie jest prosty w porownaniu do edytora np. Kłejka :P
Niepamietam nazwy ale Natanael ma ten editorek i jest serio spoko prosciutki.
Sam kiedys chcialem mapke zrobic ale wlasna od poczatku mialem cool pomysl ale wypadl mi z glowy .. ale jak sobie przypomne to zrobie szkica :P i sprobuje ja zrobic i to niebedzie byle sucha ;)

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 19 lipca 2005, 17:13
autor: Bandit
Sorki Intrak, ale Ty chcesz przez to powiedzieć, że nie umiesz czytać i zatrzymałeś się w rozwoju na szlaczkach?! :szok2: Nie widziałem edytora do Quake’a ale skoro on jest prostszy od tego to znaczy, że mapy buduje się w nim układając klocki lego. :pff6:

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 19 lipca 2005, 17:29
autor: marek
ty to nazywasz prostym edytorem? jaj sobie nie rób, brakuje w nim instantów - czyli wklejania przedmiotów z szablonu, nawet mam problem aby cokolwiek wstawić.... wolę już edytory do gier 2D

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 19 lipca 2005, 17:59
autor: Bandit
"Otaczają mnie..." :pff6:
Jest taka opcja! Można "wklejać" a raczej exportować i importować obiekty z i do szablonów. Jesteście po prostu zbyt leniwi na ten edytor :? hmm a może jednak coś więcej... znaczy się mniej... z resztą wszystko jedno. :roll:

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 19 lipca 2005, 18:28
autor: Intrak
Heh Bandit dla Ciebie to jest proste ok bo jestes Maniakiem i małym paranoikiem .. :pff6: Bez obrazy ale To nie JEST proste przynajmniej dla mnie i dla Marka. No chyba ze jestem półgłówkiem. :? No ale mow sobie co chcesz... :|

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 22 lipca 2005, 01:04
autor: Dziarsky
Bandit pisze:mapy buduje się w nim układając klocki lego.
Quark jest zbliżony do Hammera i powiem ci coś. Budowanie terenu w nim to zabawa z klockami Lego :lol: . Wszystko postawione można łatwo złapać, przedłużyć, zwęzić, rozciać, zmienić kształt - jednym pociagnięciem myszki. Stawianie tych brushy też jest łatwe i polega na wykresleniu sobie rządanego rozmiaru i kliknięcia Enter :).
UnrealED tak jak REDed jest tym trudniejszy że mamy "pędzel" którego kształt musimy określić liczbowo. Dlatego do Unreala jakoś się nie przezruciłem. Hammera polubiłem od razu i teraz tylko w nim pracuje i coś tworze :)

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 22 lipca 2005, 01:33
autor: Bandit
Nieprawda kształt brusha można zmieniać za pomocą myszki. :wink: Tylko, że czasem trzeba używać też "liczb" np. przy używaniu opcji "Intersect".

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 22 lipca 2005, 09:22
autor: Dziarsky
Bandit pisze:Nieprawda kształt brusha można zmieniać za pomocą myszki.
Ale tworząc brush musimy w Ued ustalić rozmiar liczbami co nie? A w Hammerze po prostu jakbyśmy zaznaczali coś, nanosimy na jakiś widok siatkę i mając takie strałeczki jak w oknach windowsowskich dowolnie sobie dopasowujemy wzoczec d ookreślonej siatki i klikamy Enter. Inna zaleta? Jeśli zaznaczymy jakiś brush np. scianę i przejdziemy do stawiania brushy to kształt nowego będzie się dopasowywał do ostatniego zaznaczonego - czyli jeśłi w top zaczniemy okreslać długość sciany to w innych widokach (w tym przypadku wysokość) rozmiar automatycznie będzie taki jak zaznaczona wcześniej sciana. To jest bajeczne rozwiązanie :)
Jeszcze dla ciekawostki :) Hammer nie korzysta z brushy air czyli stawia się tylko solid jak układankę a przestrzeń nie jest masą (i wycinamy co trzeba) ale pustką i stawiamy co trzeba :) Nie mogłem się na poczatku na to przestawić ale teraz uważam, że to o wiele lepsze rozwiązanie.

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 22 lipca 2005, 09:34
autor: Bandit
Ja tam wole brushe. 8-) Ale może kiedyś spróbuję czegoś innego tylko, z jaką grą lub skąd można ściągnąć takie edytor? :?

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 24 lipca 2005, 10:19
autor: Dziarsky
Bandit pisze:Ja tam wole brushe. Ale może kiedyś spróbuję czegoś innego tylko, z jaką grą lub skąd można ściągnąć takie edytor?
Unreal2,Ut2003/4 - UnrealEd3 (dostępny bezpośrednio w grze)
Thief3 - UnrealEd for t3 (do pobrania z sieci)
Doom3 - Quark for d3 (dostępny bezpośrednio w grze)
Half-Life2 - Hammer (do pobrania z sieci lub dostępny w pakiecie SDK przez platformę Steam)
FarCry - "nie znam nazwy" (dostępny w grze)

Starsze aktywne edytory:
Quake 3 Arena - Quark for q3 (do sciągniecia z sieci)
UnrealTournament - UnrealEd2 (dostępny w grze)
Half-Life - Worldcraft3, Hammer (hammer - do sciągnięcia z sieci lub dostępny w pakiecie SDK przez platformę Steam, worldcraft - tylko z sieci)
RedFaction - REDed (dostępny w grze)
Thief 1,2 - DromEd (do sciagnięcia z sieci)

Zapewne jest tego więcej.

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 12 listopada 2007, 01:15
autor: Bandit

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 26 grudnia 2007, 22:10
autor: Przemek557
No, postanowiłem wreszcie coś zrobić w UrealEdzie i wszystko wydaje się fajne oprócz jednej sprawy: nie mam pojęcia jak powinienem ustawiać jednostki rozmiaru brusha. Nie wiem w ogóle ilu jednostkom w UnrealEdzie odpowiada np. metr albo cm, bo zdążyłem się zorientować że te jednostki są dość małe, mógłby ktoś mniej więcej przedstawić skalę?

No i mam kłopot, bo po odpaleniu mapki zawierającej spawnpoint, wielki pusty brush i nic więcej, zaraz mam że "left a small crater" (odpalam w thievery).

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 26 grudnia 2007, 22:35
autor: Bandit
Dawno nic nie robiłem w UEdzie, więc to, co napiszę może nie być do końca prawdą, ale myślę, że powinno ci to pomóc.

Po pierwsze nie zaczynaj robić mapy w ThieveryUnrealEdzie tylko w zwykłym UEdzie bez dodatków z Thievery, bo i tak najpierw musisz zbudować przestrzeń a dopiero potem dodasz TUTkowe actorsy.

Podstawy UEda zostały objaśnione na:
:arrow: http://www.unrealed.vel.pl/cued/
:arrow: http://www.turniej.unreal.pl/
Przemek557 pisze:nie mam pojęcia jak powinienem ustawiać jednostki rozmiaru brusha.
PPM na Obrazek potem w okienku wpisujesz wielkość i [Build]. Spowoduje to, że brush zmieni swoje rozmiary, ale żeby coś zbudować musisz jeszcze go gdzieś ustawić i użyć "Add" Obrazek, jeśli chcesz coś dodać lub "Subtract" Obrazek, jeśli chcesz coś wyciąć.
Przemek557 pisze:Nie wiem w ogóle ilu jednostkom w UnrealEdzie odpowiada np. metr albo cm, bo zdążyłem się zorientować, że te jednostki są dość małe, mógłby ktoś mniej więcej przedstawić skalę?
Kojarzą mi się dwie liczby, 64uu (unreal units) i 80uu, ale chyba raczej ta druga to będzie metr. ;) No i jeśli dobrze sobie przypominam to normalne drzwi w TUT mają 128x64 (zdaje się, że tekstury drzwi też tyle mają).
Przemek557 pisze:No i mam kłopot, bo po odpaleniu mapki zawierającej spawnpoint, wielki pusty brush i nic więcej, zaraz mam, że "left a small crater" (odpalam w thievery).
Będę zgadywał:
- nie wyciąłeś sobie "świata" i startujesz w nicości?
- ustawiłeś niewłaściwy dla TUT spawnpoint?
- ustawiłeś spawnpoint za wysoko?

BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę…

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 26 grudnia 2007, 23:21
autor: Przemek557
aha ok. tworzenie brusza akurat wiedziałem jak(kiedyś "przeszedłem" cały poradnik na centrum Unrealed) chodziło mi głównie o tą skalę.

Hmm, świat wyciąłem, spawnpoint jest chyba taki jaki do UT, a wysokość nie ma nic do rzeczy bo nie lecę w dół tylko ginę już w powietrzu zresztą wpisuję sobie God Mode'a.
Bandit pisze:BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę…
Koniecznie nie musisz, ale jak co to też byłbym chętny do pomocy.

No i jeszcze mam pytanie czy próbował ktoś przerabiać mapy z UT do TUT(bo ja chciałbym zmodyfikować mapkę DM-Peak, zmieniłem nazwę na TH, pousuwałem niepotrzebne bronie itp., ale nie wiem czy jest sens robić to dalej, bo nie wiem czy nie zaskutkuje to potem np. częstymi crashami, albo coś w tym stylu.

[ Dodano: Sro 26 Gru, 2007 23:34 ]
Znalazłem teraz gdzieś w necie że 64uu to metr, to by bardziej pasowało bo wątpię by drzwi miały półtora metra..

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 27 grudnia 2007, 00:40
autor: Bandit
Przemek557 pisze:No i jeszcze mam pytanie czy próbował ktoś przerabiać mapy z UT do TUT...
Tak.
AS-OceanFloor.unr > TH-Aquatone.unr
DOM-Cryptic.unr > TH-ThievesDen.unr
DM-KGalleon.unr > TH-Pirates.unr

:arrow: http://bcgc.ovh.org/tuted/ai.htm
Przemek557 pisze:Znalazłem teraz gdzieś w necie że 64uu to metr, to by bardziej pasowało bo wątpię by drzwi miały półtora metra..
Bandit pisze:Kojarzą mi się dwie liczby, 64uu (unreal units) i 80uu...
;)
W takim razie 80uu to będzie wysokość postaci a może jednak było to 100uu? Sam już nie wiem (nie pamiętam)... :P

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 31 października 2009, 01:28
autor: mystics
Bandit pisze:
BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę?
Chętni z pomysłami i ambicjami zawsze się znajdą, a o ktory poradnik chodzi?

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 31 października 2009, 09:27
autor: NiRa

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 14 listopada 2009, 23:48
autor: mystics
danke Nirejszyn, czyżbyś praktykowała UnrealEda? :P

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 15 listopada 2009, 10:44
autor: NiRa
Tyaaa...grzebałam w nim trochę,pobawiłam się w wycinanki z airshipem,ale jakoś ciągle nie mam czasu,żeby to skończyć to raz.
Dwa-Edek nie działa mi jak należy ;/ trzy-jedynym Edek jakiego w miarę dobrze opanowałam był edek z TM Nations xD

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

: 12 maja 2013, 15:42
autor: Marcin.B.Black
Przyglądając się tej dość starej dyskusji, nie mogłem się powstrzymać i.. stoję po stronie Bandita. Unreal Ed (dowolnej generacji) są naprawdę proste i przyjazne w obsłudze. W nowszych wersjach pozmieniano to i owo, ale ogólnie cała zasada używania pozostaje ta sama. Nie rozumiem kompletnie narzekań.. Dobrych tutoriali przecież nie brak.

Sorry, za takie odkopywanie tematów, ale jak zobaczyłem te posty.. cholera mnie wzięła..