Dawno nic nie robiłem w UEdzie, więc to, co napiszę może nie być do końca prawdą, ale myślę, że powinno ci to pomóc.
Po pierwsze nie zaczynaj robić mapy w ThieveryUnrealEdzie tylko w zwykłym UEdzie bez dodatków z Thievery, bo i tak najpierw musisz zbudować przestrzeń a dopiero potem dodasz TUTkowe actorsy.
Podstawy UEda zostały objaśnione na:
http://www.unrealed.vel.pl/cued/
http://www.turniej.unreal.pl/
Przemek557 pisze:nie mam pojęcia jak powinienem ustawiać jednostki rozmiaru brusha.
PPM na
potem w okienku wpisujesz wielkość i [Build]. Spowoduje to, że brush zmieni swoje rozmiary, ale żeby coś zbudować musisz jeszcze go gdzieś ustawić i użyć "Add"
, jeśli chcesz coś dodać lub "Subtract"
, jeśli chcesz coś wyciąć.
Przemek557 pisze:Nie wiem w ogóle ilu jednostkom w UnrealEdzie odpowiada np. metr albo cm, bo zdążyłem się zorientować, że te jednostki są dość małe, mógłby ktoś mniej więcej przedstawić skalę?
Kojarzą mi się dwie liczby, 64uu (unreal units) i 80uu, ale chyba raczej ta druga to będzie metr.
No i jeśli dobrze sobie przypominam to normalne drzwi w TUT mają 128x64 (zdaje się, że tekstury drzwi też tyle mają).
Przemek557 pisze:No i mam kłopot, bo po odpaleniu mapki zawierającej spawnpoint, wielki pusty brush i nic więcej, zaraz mam, że "left a small crater" (odpalam w thievery).
Będę zgadywał:
- nie wyciąłeś sobie "świata" i startujesz w nicości?
- ustawiłeś niewłaściwy dla TUT spawnpoint?
- ustawiłeś spawnpoint za wysoko?
BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę…