NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Zatrzymaj się tutaj, jeśli w Sieci lubisz przemieniać się w Mistrza Złodziejskiego Fachu lub Strażnika Miejskich Kosztowności, a zatem jesteś zainteresowany rozgrywką wieloosobową, powiązaną na różne sposoby z Thiefem.

Moderatorzy: Bruce, Bandit

Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Bandit »

oRGy napisał świetny FAQ do Night Balde. Myślę, że można było by go przetłumaczyć, aby każdy mógł dowiedzieć się, czym będzie powstający mod Night Blade.

Black Cat Forums > NightBlade Forums > NightBlade Discussion > NightBlade: Frequently Asked Questions (FAQ)
oRGy pisze:NightBlade: Frequently Asked Questions (FAQ)

This thread will hopefully address some of the fairly common questions about NightBlade. Anything in this thread has been officially confirmed, and I'll try to keep it updated with new information.

What is NightBlade exactly?
NightBlade is a new game from Black Cat Games, currently in production using the UT2k4 engine. Our aim is to produce a well-balanced competitive multiplayer game in an immersive, emergent and dramatic world, where three groups with specific skill sets face off in an attempt to complete their goals.

NightBlade features three teams, each with different goals. The Thieves are interested in carrying away as much wealth as possible from the richer city elites, and are equipped with many tools for helping them hide, sneak and break into the wealthy buildings of the city.

The Mercenaries, in the employ of rich merchants, are paid well to patrol the foggy, darkened streets and opulent houses. Equipped with lanterns and muskets, they keep a watchful eye out for the thieves and form a first line of defence against the darker creatures which inhabit the city.

Emerging at night from underground, the Shades deal in terror. Threatening the values and way of life of the rich city dwellers, these creatures seek the NightBlade pieces for dark purposes of their own, and with a lust for death and destruction and obsessed with power, they are a constant threat.

Any of these details are of course subject to change over the course of development.

When will NightBlade be released?
When it's ready! A release date will be announced some months in advance; check the website for updates.

Will this project interfere with work on Alien Swarm: Infested?

No. The teams working on NightBlade and Alien Swarm share only a few members, and both are progressing simultaneously.

Is NightBlade the official sequel to Thievery?
No - though NightBlade develops many features seen in Thievery, many features and goals are quite new or different. The setting and characterisation are also wholly original and have nothing to do with Thievery.

Any other questions, please post here and I'll do my best to answer them!

Last Updated: 18 March 2006
Ostatnio zmieniony 19 kwietnia 2006, 15:02 przez Bandit, łącznie zmieniany 1 raz.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Azaqi
Skryba
Posty: 278
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:05
Lokalizacja: mam to ukraść ?

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Azaqi »

Nighblade faq: watek o nighblade, w miarę pojawiania się nowych pytań będę na nie odpowiadać.
Czym jest dokladnie nightblade?
Nowa gra z black cat games, w trakcie produkcji na enginie UT2k4. Naszym celem jest wyprodukowanie zbalansowanej gry, o ciekawym świecie, gdzie grupy o rożnych skilach będą osiągać swe cele. Nighblade wyróżnia 3 grupy z różnymi celami. Złodzieje są zainteresowaniem wyniesieniem jak największej ilości loota od elit miasta, i są wyekwipowani w wiele narzędzi pozwalających im się lepiej ukrywać, przekradać i włamywać do budynków. Najemnicy w służbie bogatych mieszczan, są bogato opłacani za pilnowanie ulic i domów. Wyekwipowani w latarnie i muszkiety pilnują przed złodziejami i są pierwszą linią obrony przed Cieniami. Wyłażący z podziemi, Cienie są strasznymi kreaturami nocy. Szukają fragmentów Nightblade dla swych własnych mrocznych celów, ze swym pożądaniem śmierci (dla innych) i obsesja władzy są stałym zagrożeniem.
Detale produkcji oczywiscie zmieniac sie beda w trakcie.
Kiedy Nightblade wyjdzie?
Kiedy będzie gotowe. Data wydania będzie znana kilka miesięcy wprzód. Zerkajcie na stronę po updaty.
Czy Nightblade będzie mieć coś wspólnego z Alien Swarm: Infested?
Nie, poza kilkorgiem ludzi, którzy tworzą oba.
Czy Nightblade bedzie sequelem Thievery?
Nie - choć Nightblade będzie miało wiele podobnych rozwiązań jak Thievery, wiele innych rozwiązań i celów będzie innych i unikalnych. Setting i grafika będzie również oryginalna i nie będzie miała nic wspólnego z Thievery.
Jeśli są jakieś inne pytania, proszę tutaj, postaram się na nie w miarę możliwości odpowiedzieć.
//tak pokrótce//
Obrazek
Awatar użytkownika
Agnar
Szaman
Posty: 1003
Rejestracja: 02 maja 2005, 14:05
Lokalizacja: Piła

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Agnar »

Dzieki azi za przetlumaczenie ^.^
Brudna robota, ale czysty zysk!
Awatar użytkownika
grim_reaper
Egzekutor
Posty: 1871
Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: grim_reaper »

Może to będzie odpowiedź na problem DMingu itp :roll: ? Ktoś ma może UT2k4 pożyczyć :P: ?
"And then there's THIS asshole..."
Zobacz, w co jeszcze gram:
•••Mój profil na Steamie!•••
Awatar użytkownika
Azaqi
Skryba
Posty: 278
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:05
Lokalizacja: mam to ukraść ?

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Azaqi »

Widziałem dziś filmik z Nightblade i uważam, że niestety ta gra będzie jeszcze bardziej DM niż może być w Thievery, być może się mylę... Poza tym wygląda bardzo interesująco :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Bandit »

Ten filmik był robiony bardzo dawno temu teraz gra wygląda inaczej. Ja gdzieś mam zachomikowany 2k4, ale mod jeszcze nie wyszedł, więc nie ma się, co śpieszyć.
Azaqi pisze:Widziałem dziś filmik z Nightblade i uważam, że niestety ta gra będzie jeszcze bardziej DM niż może być w Thievery, być może się mylę... Poza tym wygląda bardzo interesująco
Jeśli poszukasz na forum to znajdziesz podobny komentarz do to twojego, który ja napisałem, ale już wyrosłem z takiego podejścia.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Azaqi
Skryba
Posty: 278
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:05
Lokalizacja: mam to ukraść ?

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Azaqi »

A jakie podejście masz teraz :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Bandit »

Hmm jakby to wytłumaczyć... może tak - kiedyś zakładałem taką możliwość, że w NightBlade nie będę grał w ogóle, bo np. nie będzie tam pałki do ogłuszania a zamiast tego sztylet i uważałem, że ten mod może tylko zaszkodzić, bo przez niego, w Thievery będzie grało mniej graczy. Teraz widząc to, co dzieje się z Thievery liczę na to, że kolejny mod BlackCatGames będzie lepiej dopracowany pod kilkoma podstawowymi względami:
- brak błędów lub tylko takie, które nie wpływają na rozgrywkę w znaczący sposób
- równowaga gry - aby żaden z zespołów nie był w stanie przejść mapy w zbyt prostu sposób a także żeby nie było niedociągnięć, które mogą być wykorzystane dla ułatwienia gry.
- i przede wszystkim żeby data wyjścia modu nie była równoważna z zakończeniem prac nad nim, bo to grzebie wszelkie nadzieje na to, że może być jeszcze lepszy...

Według mnie Thievery powoli się rozpada i do czasu wyjścia NightBlade umrze śmiercią naturalną chyba, że NightBlade okaże się zbyt wymagającym modem i niektórzy nie będą mogli go uruchomić na starych komputerach, ale na to raczej nie ma, co liczyć, bo UT2k4 wyszedł już jakiś czas temu i większość ludzi zdążyło już ulepszyć swoje maszyny. Mogę już dziś założyć się, że w dniu wyjścia NightBlade nie spotkamy na serwerach Thievery ani jednego gracza a może nawet nie znajdziemy w wyszukiwarce żadnego serwera...
Uważam, że warto czekać na NightBlade, bo może się okazać naprawdę dobrym modem, w który będzie grało dużo więcej ludzi niż kiedykolwiek w Thievery a jeśli by tak było to można będzie liczyć na jego rozwój, czyli przede wszystkim powstawanie nowych map i tutaj ujawnia się kolejny dowód na to, że Thievery się wypala - już dawno nie ukazała się żadna nowa mapa, bo mało, kto widzi sens w tworzeniu map skoro nie będzie miał, kto w nie grać. Sami twórcy moda też stracili zapał do Thievery a te nieudane wersje, w których pojawiło się więcej błędów niż poprawek począwszy od wersji 1.5 są na to najlepszym dowodem - nawet nie sprawdzają czy to, co zrobili działa tak jak powinno. :|
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Azaqi
Skryba
Posty: 278
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:05
Lokalizacja: mam to ukraść ?

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Azaqi »

Zgadzam się z Tobą Thievery umrze z chwilą wyjścia NightBlade, nie sądzę jednak żeby wcześniej gdyż nie ma drugiej gry multiplayer dziejącej się w świecie Thief'o - podobnym, więc zawsze znajdzie się garstka chętnych na granie. Ale z tego też powodu Thievery zginie ugodzone NocnymOstrzem - gdyż za mało nas jest byśmy mogli grać w dwa mody na raz. Zwycięży lepszy mod i większość będzie grała w niego, a reszta pójdzie za nimi. Być może też masz racje w tym, że więcej ludzi będzie grało w NB niż w TuT kiedykolwiek - nowy - lepszy engin, doświadczenie twórców wyniesione z Thievery, nowatorskie rozwiązania - to może być lekarstwo na pustki na serwerach. Jak będzie -zobaczymy... Byle tylko NB nie okazała się wyżynką z elementami skradanki to będę zadowolony :). Co do zmiany blackjacka na sztylet – to i to trzeba zastosować po cichu więc imo. wszystko ok. – tyle że grać się będzie bardziej zabójcami niż złodziejami ;). Zresztą bj w Tutkach wcale nie jest dobrze zrobiony – można bez problemu walczyć nim przeciw guardowi uzbrojonemu w broń ostrą w pełnym świetle i są tacy co sobie z tym świetnie radzą. Lecz w rzeczywistym świecie raczej zapuszkowanemu wojownikowi uzbrojonemu w długaśny miecz blackjackiem by nie zaszkodzili – chyba, że po cichu i z zaskoczenia.
Obrazek
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: marek »

ściągnęło mi sę juz ponad 900 MB :D UT2k4
będą potrzebne jakieś dodatkowe patche, albo cosik?

PS: osoby ze słabszymi łączami raczej i tak pozostaną przy Thievery - juz były protesty przy nowej wersji mającej 200MB, a tutaj trza nagle ściągać grę mającą 3,6GB i sam mod, który będzie miał z 600 MB :?
jest to moim zdaniem utrudnienie równie duże (a moze nawet większe) jak wymagania sprzętowe

wiadomo jakie trzeba mieć łącze aby komfortowo grać?
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Flack
Szaman
Posty: 1023
Rejestracja: 19 lutego 2003, 13:44
Lokalizacja: Zyc zostalo: 2

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Flack »

Marek pisze:będą potrzebne jakieś dodatkowe patche, albo cosik?
Pewnie wersja 3396 bedzie obowiazywala, jak nie wyjdzie jeszcze nowsza.
Marek pisze:a tutaj trza nagle ściągać grę mającą 3,6GB i
UT2004 w empiku kosztuje ... 40 zlotych? Nie trzeba nic sciagac. A zeby grac na serwach trzeba miec oryginalka.
wiadomo jakie trzeba mieć łącze aby komfortowo grać?
W UT2004 miedzy klientem i serverem sa rozsylane mniejsze pakiety, a i skrypty sieciowe sa lepsze, wiec powinno byc podobne pingi, jak nie lepsze.
There are people who reshape the world by force or argument,
but the cat just lies there, dozing; and the world quietly reshapes
itself to suit his comfort and convenience.
- Allen and Ivy Dodd
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Dziarsky »

Może nie jestem w temacie ale dodam, że jeśli NightBlade'a opanują młodzi fani seri UT ciekawi nowego dodatku to scena będzie totalnie biezpostaciowa i pełna gówniarskich napięć.
Z drugiej strony wydaje mi się, że scena Thievery nie jest w stanie zagrabić sobie NightBlade'a dla siebie bo jest zwyczajnie zamała. Nowi gracze są nieuniknieni.

Thievery odpychał mnie niestety zbyt dużym podobieństwem do UT a NightBlade odpycha mnie jeszcze bardziej po tym co mogę zobaczyć.

W tym wszystkim mam naiwną nadzieję, że ktoś po premierze DarkModa wprowadzi tam prostą ale klimatyczną rozgrywkę multiplayerową.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Bandit »

Chciałbym ażeby Twoje obawy się sprawdziły, ale jest to mało możliwe a za przykład można podać chociażby Thievery...
Zapewne na samym początku pojawi się sporo graczy i może nawet do multiplayera zasiądą najwierniejsi fanatycy Thiefa, ale po jakimś czasie zostanie tylko garstka graczy. Dla takiego zwykłego szarego "nierealnego" gracza NightBlade będzie - tak jak jest to w przypadku Thievery - po prostu za trudny, bo zbyt wiele czasu trzeba będzie spędzić na poznawaniu map o wprawie już nawet nie wspominając.

Miarą sceny gier w trybie multi jest ilość serwerów i miejsc na nich dostępnych, więc jeśli serwerów będzie tylko parę to scena Thievery będzie w stanie zapełnić je po brzegi, ale to będzie uzależnione w dużym stopniu od tego jak zostanie przyjęty nowy mod i czy znajdą się osoby, które mogą sobie pozwolić na wydatki związane z utrzymaniem serwera.
Dziarsky pisze:Thievery odpychał mnie niestety zbyt dużym podobieństwem do UT a NightBlade odpycha mnie jeszcze bardziej po tym, co mogę zobaczyć.
To zdanie musiałem aż zacytować, bo do połowy ma sensowne uzasadnienie, lecz jego druga część jest już go pozbawiona, bo niby, po czym to stwierdzasz, że NB będzie zbyt podobny do UT skoro nic tak naprawdę na to nie wskazuje. Może na myśli masz ten stary trailer, który ma się nijak do obecnego stanu. Na Twoim miejscu dla własnego dobra wstrzymałbym się z takimi ocenami do dnia ukazania się modu... Jeśli chodzi o Thievery to może nie powinienem się wypowiadać, bo lubię grać w obydwie gry tj. w Thiefa i Unreal Tournament, więc dla mnie przyjemność z grania w Thievery jest oczywista. Zresztą widać to wyraźnie w moim podejściu i sposobie gry w Thievery gdzie czerpię to, co najlepsze z obydwu gier. Thief odpowiada oczywiście za elementy skradania się, wyczekiwania na dogodną chwilę do wychylenia się z cienia w celu ukradnięcia czegoś lub ataku itd. a UT to przede wszystkim dynamiczna rozgrywka, bo siedzenie w cieniu mnie bynajmniej nie bawi to po prostu strata czasu. Być może jest w tym trochę prawdy, że Thievery to tak naprawdę nie żaden Thief Multiplayer tylko połączenie dwóch odmiennych gier w jedną całość, dlatego nie można do tego modu tak podchodzić jakby to był Thief, bo ŻADEN multiplayer nigdy Thiefm nie będzie.
Także liczę na to, że po pojawieniu się DM (LOL *DM... Thief i *DM... no w sumie sytuacja może się powtórzyć, bo DooM to też strzelanka tak jak UT i weź tu dogodź takiemu Dziarskiemu... xD) jednak ktoś pójdzie po rozum do głowy i zajmie się tym niewdzięcznym multiplayem.

*Dla tych, co nie załapali sensu mojej wypowiedzi. DM to nie tylko skrót od "DarkMod", ale także od słów "DeathMatch".
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Dziarsky »

Bandit pisze:Dziarsky napisał/a:
Thievery odpychał mnie niestety zbyt dużym podobieństwem do UT a NightBlade odpycha mnie jeszcze bardziej po tym, co mogę zobaczyć.
To zdanie musiałem aż zacytować, bo do połowy ma sensowne uzasadnienie, lecz jego druga część jest już go pozbawiona, bo niby, po czym to stwierdzasz, że NB będzie zbyt podobny do UT skoro nic tak naprawdę na to nie wskazuje.
Heh, źle zrozumiałeś. Thievery przypomina mi UT. Ale NB odpycha mnie jeszcze bardziej z innego powodu :). Gra będzie dynamiczna i nastawiona na kontakt bezpośredni, czy półbezposredni (zalezy od broni). Jeśli na oficjalnej stronie filmy i screeny pokazują w większości walki przeciwników z małego dystansu to musi to miec jakies uzasadnienie.
Albo ktoś kto robił te filmy nie wiedział z jakiej strony fanom pokazać NB albo po prostu stawiaja na dynamikę UT by zyskać fanów.
Pamiętacie pierwsze filmy T3 na xbox'a? jak nasz Garcio szaleje po ulicach miasta wymachując sztyletem i rzucając bomby jak nasiona na polu. Kazdy, kto wtedy czuł zażenowanie wie jak czuję się tez teraz gdy zaglądam do NB.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Bandit »

Dziarsky, ale takiego stylu gry nie da się uniknąć! Nie bądź naiwny. :prz Czy myślisz, że nawet gdyby w Thiefie byłby multiplayer to nikt nie grałby stylem DeathMatchowym? Takie są realia gry w trybie multiplayer, ale wiedz, że masz wybór i nie musisz tak grać w Thievery, więc myślę, że w NB też nie będzie to wymuszone, ale to znowu zależy od wielu czynników takich jak budowa mapy, rodzaj zadań... Na pewno nie można powiedzieć o Thievery, że cała gra opiera się stale na kontakcie bezpośrednim! Przecież będąc złodziejem żeby wygrać wcale nie trzeba zabijać.

Według Ciebie Thievery przypomina UT a biorąc pod uwagę Twoje wcześniejsze wypowiedzi na ten temat zgaduję, że chodzi tu o modele strażników. Czyli dla Ciebie jest to wielki minus Thievery, który prawdę mówiąc dla mnie nie ma aż takiego wielkiego znaczenia a w Twojej wypowiedzi brzmi to raczej jak wymówka albo usprawiedliwianie się od tego, że nie grasz. Biorąc pod uwagę wykonany model złodzieja uważam, że bardzo dobrze się stało, że w Thievery zostały wykorzystane modele z UT, ponieważ moim zdaniem postać złodzieja wygląda tragicznie źle i poruszający się strażnik wygląda na pewno naturalniej niż złodziej, który czasami "klatkuje" i w ogóle śmiesznie wygląda, jeśli bliżej się mu przyjrzeć.

[żart]Szkoda tylko, że strażnicy nie mówią głosem Xana... ;) Tekst "Jestem alfą i omegą" po zabiciu złodzieja to dopiero byłoby śmieszne... hehe[/żart]

No a na koniec to żeś palnął... W takim razie jak miałby według Ciebie wyglądać taki trailer z Thiefa? Czarny ekran przez 5 minut i w tle rozmowa strażników przy ambientowej ścieżce dźwiękowej? :luk :hyh Przecież taki film jest po to żeby pokazać graczowi w krótkim czasie, jakie będzie miał możliwości. Jeśli jest w grze sztylet to wiadomo, że Garrett nie będzie robił sobie nim kanapek a strzałami strzelał tylko do tarczy, więc trzeba pokazać, że dany przedmiot będzie dostępny i do czego będzie można go użyć. Przypomina mi się właśnie taki stary film z T1, w którym gracz biegał po mapie i wyrzynał strażników z kuszy a na końcu widniał napis "Thief coming soon..." Chyba już wystarczy moich argumentów żeby przyznać mi rację - nieprawdaż? :kwd
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Agnar
Szaman
Posty: 1003
Rejestracja: 02 maja 2005, 14:05
Lokalizacja: Piła

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Agnar »

Hmm... Tez sie boje ze NB bedzie czysta wyzynka... ale bandys ma racje... taka jest gra... poniewaz strasznie by byla nudna gdyby sie siedzialo caly czas w cieniu... moim zdaniem DM na swoj sposob tez jest ciekawy zwlaszcza jak sie strzela z cienia ;)
Brudna robota, ale czysty zysk!
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Dziarsky »

Może macie racie 8-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Azaqi
Skryba
Posty: 278
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:05
Lokalizacja: mam to ukraść ?

Re: NightBlade: Często Zadawane Pytania (FAQ)

Post autor: Azaqi »

Bandit pisze:Dziarsky, ale takiego stylu gry nie da się uniknąć! Nie bądź naiwny.
Uniknąć się nie da, ale można poważnie ograniczyć, lub wręcz przeciwnie - zwiększyć. Ja też po obejrzeniu trailera z NB mam wrażenie, że ten mod będzie bardziej postawiony na otwartą walkę niż skradanie, ale jak Bandit mówi wiele się od tego czasu zmieniło, więc nie będę próbował ocenić tego co jest dziś, po tym co było wczoraj ;). W TuT, żeby ograniczyć granie DM wystarczy zablokować możliwość kupowania strzał - tak jak pisaliśmy wcześniej. Więc tak naprawdę wiele zależy od twórców.
Obrazek
ODPOWIEDZ