FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Zatrzymaj się tutaj, jeśli w Sieci lubisz przemieniać się w Mistrza Złodziejskiego Fachu lub Strażnika Miejskich Kosztowności, a zatem jesteś zainteresowany rozgrywką wieloosobową, powiązaną na różne sposoby z Thiefem.

Moderatorzy: Bruce, Bandit

Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: PiotrS »

Tak,
- bo w swojej edukacji z UEdem nie doszedłem do tego problemu :)
- bo mapa miała być w założeniu bardzo mała, z 1-2 botami, nie przypuszczałem, ze może być z tym problem.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: peter_spy »

PiotrS pisze:Tak,
- bo w swojej edukacji z UEdem nie doszedłem do tego problemu :)
Rozumiem, :wink: Zatem, Piotrze, żeby podzielić poziom na strefy trzeba go niemalże metodą hydraulika szczelnie zatkać. Bierzesz "kartkę papieru" i np. rozciągasz ją do szerokości korytarza. Zamiast add albo substract bierzesz add special i z zakładki wybierasz zone portal. Po czym actors->info->zone info (nie rozwijając do podgrupy), które wrzucasz do pokoju/grupy pomeszczeń, które właśnie odciąłeś. I tyle. Robi się tak, by zmiejszyć poly count, i by komp nie renderował pomieszczeń, których nie musi, bo gracz ich jeszcze/już nie widzi...
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: PiotrS »

Jakie duże mogą być takie obszary, jak w praktyce określić miejsce, gdzie należy dodać granicę strefy?
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: peter_spy »

Najlepiej, żeby odgrodzone miejsce było jedną lokacją, co w paraktyce oznacza szerokie pole do interpretacji - czasami jest to 1 pokój, np. zawalony drobiazgami i efektami świetlnymi, a czasami powierzchnia wielkości 1280 x 1280, :). Ważne, żeby odcinać takie pomieszczenia od korytarzy je łączących z innymi tego typu lokacjami.
Awatar użytkownika
Jimmy
Akolita
Posty: 140
Rejestracja: 13 września 2003, 21:35

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: Jimmy »

PiotrS pisze:Plik ucieczka.zip wielkości 1,12 MB
Ten link wydaje się być zepsiuty. Czy można ściągnąć Twoją mapkę z innego miejsca?
Grove Street 4 life!
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: PiotrS »

Dziwne, fizycznie plik jest na lycos. :cry:

Jest jeszcze tu:
http://www.edysk.pl
thiefage10/thiefage
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Jimmy
Akolita
Posty: 140
Rejestracja: 13 września 2003, 21:35

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: Jimmy »

PiotrS pisze:Dziwne, fizycznie plik jest na lycos. :cry:

Jest jeszcze tu:
http://www.edysk.pl
thiefage10/thiefage
Próbowałem użyć loginu thiefage10 i hasła thiefage (do obu rodzajów edysku) oraz ścieżki http://www.edysk.pl/thiefage10/thiefage (bo nie wiem co było Twoim zamierzeniem;nigdy nie korzystałem z edysku) i niestety nie udało mi się :( . No cóż...trudno.
Grove Street 4 life!
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: PiotrS »

Po kolei,
wchodzisz na stronę http://www.edysk.pl, wpisujesz pod "Witaj na edysku"
nick: thiefage10
hasło: thiefage
Łączy Cię z kontem, szukasz i zaznaczasz dany plik i klikasz na "Ściągnij z edysk"
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Jimmy
Akolita
Posty: 140
Rejestracja: 13 września 2003, 21:35

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: Jimmy »

Czy ma ktoś linka do tej mapki? (nie e-dyskowego) ;)

PiotrS, do momentu "łączenia się z kontem" jest OK. Po zatwierdzeniu nicka/hasła pojawia się strona identyczna do poprzedniej, żadnych plików do wyboru.

Nie fatyguj się dalszą pomocą. Jeśli nie można ściągnąć tej mapki z innego miejsca, to jakoś przeżyję :). Tak czy siak, dzięki za info.
Grove Street 4 life!
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: Bandit »

Radze uważać z tą mapka i zrobić sobie za wczasu kopie pliku ThiveryMod.ini minimum :!!: bo mi się tak Thievery waliły :!!: raz znikł mi sam celownik a potem wszystko oprucz niego (sic!) czyli ( kryształ, wyświetlanie przedmiotów i broni, kropelki życia itp. )
P.S. Wyśle Ci na e-maila tą mapkę jak chcesz :wink:
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: Bandit »

Muszę wprowadzić małe bardzo ważne sprostowanie. Po odpaleniu mapki Piotra znikł mi tylko celownik. A cała reszta przez moją nie uwagę po obejrzeniu demka.
Więcej o tym na http://thief-forum.pl/viewtopic.php?p=9117 Sorki. :wink:
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: Bandit »

Graliśmy dziś na tej mapce razem z Grim i Azaqim no i było dosyć śmiesznie. Największe problemy zawsze są z tym kluczem... :lol: brawa dla Piotra nikt inny by tego lepiej nie "ukrył". :wink:
Pomyślałem sobie, że może niech zagraniczni też się pomęczą. :twisted: Ale żeby wypuścić mapkę w świat trzeba ją najpierw nieco zangielszczyć. Minimum zadania no i poprawić klika bugów takich jak: niewidzialne kraty, zawalający się strop, który się cofa, jeśli napotka coś na swojej drodze a powinien to miażdżyć. Co do kupowania sprzętu na początku to można tak zrobić żeby nie można było nic kupić nawet, jeśli ma się kasę. Ściągnąłem sobie taką mapę, na której jest to wykorzystane, więc wydaje mi się, że po przyjrzeniu się jej będę wiedział jak to zrobić. :wink: Jeszcze jedna sprawa... dobrym zwyczajem jest się najpierw zapytać autora o zgodę na modyfikacje. Więc jak Piotrze możemy pogrzebać przy Twojej mapce? :)
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: marek »

dzika mapka - po spałowaniu piewrszego strażnika nie wiedziałem co dalej :pff2: zebrałem całą kasiorkę(niecałe 800 - nie wiem skąd resztę), zabrałem wszystkie flary jaie uniosłem i..... nic! drugi strażnik jest za kratą przez co nie mogę mu nic zrobić, a w celach są jedynie ryby, chleb i jabłka :wink: w końcu po prostu zastrzeliłem ostatniego strażnika, ale to chyba nie o to chodzi. Zwykle na mapach jest dużo więcej loota niż jest wymagane w celach misji, ale tutaj jest mniej :roll:
o co chodzi z tym kluczem?
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: Bandit »

Jeśli zebrałeś niecałe 800 loot’a to znaczy, że znalazłeś klucz. Na całej mapie jest równo 800 loot'a i to jest jeden z najlepszych składników tej mapy. :twisted: Podpowiedź - cała kasa znajduje się w dwóch pomieszczeniach. 700 w skrzyni i 100 na 100le. BTW Piotr chciał zrobić tak, że nie można było by spałować tego pierwszego strażnika ani zabić, bo po prostu nie miałoby się pałki ani łuku. To było by prawdziwe więzienie a nie zwykły start w klatce. Jeśli zajrzałeś do zadań to dowiedziałeś się, że masz uciec. Więc tylko to Ci pozostało po zebraniu loot'a. Musisz znaleźć/odkryć miejsce, do którego musisz dotrzeć. Według mnie źle nastawiłeś się do tej mapki chciałeś grać w UT a ta mapka jest robiona bardziej w stylu FM pod Thief’a. Właśnie tu tkwi Twój błąd i dlatego jej nie ukończyłeś. :wink:
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: PiotrS »

Bandit pisze:Według mnie źle nastawiłeś się do tej mapki chciałeś grać w UT a ta mapka jest robiona bardziej w stylu FM pod Thief’a. Właśnie tu tkwi Twój błąd i dlatego jej nie ukończyłeś.
To jest najważniejsza uwaga, To miała być thiefowa fanmisja. Klucz jest tam gdzie powinien być, nie ma żadnego udziwnianego chowania, to wiezienie Gwardii Królewskiej a to "siła" , która w założeniu miała "wykończyć" Strażników [ tak gdzieś w 10 części :) ]
Już nie pamiętam szczegółów, ale żeby znaleźć wyjście, należy zrozumieć, dlaczego jeden z więźniów powiesił się w celi. Wszystko jest wytłumaczone.
Ostatnio zmieniony 07 sierpnia 2005, 19:09 przez PiotrS, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: marek »

jest pewien problem/bug: teksty w listach i książkach czasem kończą się w pół zdania(jest zagięty narożnik kartki, ale nie da się przewrócić strony) - w celi żolnierza i w celi wisielca i jeszcze gdzieś
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: FM TUT "Gwardia Królewska cz.1 Ucieczka"

Post autor: PiotrS »

Garrett zostaje złapany przez Gwardie Królewską, która przybyła ze Stolicy, w celu zaprowadzenia porządku w Mieście. W wiezieniu zarówno wśród strażników jak i więźniów są ludzie Opiekunów. Jeden z więźniów ma przygotowaną drogę ucieczki, ale w ostatniej chwili dostaje rozkać: "czekaj, do wiezienia przybędzie ktoś dla nas ważny, masz poczekać i razem z nim uciec". Nie muszę wspominać, że tym kimś jest Garrett. Ale sprawa się komplikuje, jedno ze skrzydeł wiezienia, tam gdzie przebywał więzień, musi zostać wyremontowane, wszystkich przenoszą do drugiego skrzydła, nasz więzień z rozpaczy wiesza się na kracie, nie muszę wyjaśniać dlaczego. Teraz Garrett musi uciec.

To cała historia. Misja jest kiepska, ma wiele błędów i miała tylko udowodnić, że można zrobić klasyczna thiefową misje w Thievery.
Pozdrawiam
PiotrS
ODPOWIEDZ