Strona 2 z 4
Re: Thief jako MMORPG.
: 05 sierpnia 2007, 21:30
autor: Bandit
*Bez komentarza...
* Myśl chłopie! MYŚL! Napisałem, że już zrobiłem z waszymi postami porządek! Ty dalej schodzisz z tematu... Co do linku, który podałeś - jak będę miał czas to połączę posty i jeden usunę poza tym "Co wolno wojewodzie, to nie tobie smrodzie" - chyba znasz takie przysłowie i rozumiesz jego przesłanie?
P.S. Jak wyjdę z syfu to zrobię tu porządek...
Re: Thief jako MMORPG.
: 05 sierpnia 2007, 22:50
autor: Black_Fox
To ci DOSMALIŁ...
Dobra, ale już koniec z tym OT.
Wracamy do głównego tematu.
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 00:51
autor: Marzec
A więc czy ktoś ma zamiar chociaż próbować coś robić?
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 02:22
autor: Black_Fox
Ja nic nie umiem, ani programować, ani tworzyć modeli, tekstur etc. Mógłbym się zajmować sprawami fabularnymi, albo jakieś systemy itd. Ale najpierw trzeba stworzyć jakieś stowarzyszenie, nie?
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 15:17
autor: Łucznik
A kto by to sfinasował chociaż można zrobić system jak np. w kalonline że jakieś specjalne przedmioty są płatne prawdziwą kasą
Black_Fox pisze:To ci DOSMALIŁ...
jakie śmieszne
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 16:34
autor: Agnar
Hmm takie male pytanko... jest to dozwolone prawnie ze nagle wychodzi gra na siec? bez zadnych kontraktow itp itd ? (w sumie malo sie na tym znam dlatego pytam)
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 16:41
autor: Marzec
Nie wiem czy zna ktoś z Was GML? Ja
raczej znam
Powiem wam, że w tym środowisku teoretycznie można zrobić wszystko, tylko z grafiką jest trochę gorzej - znaczy, przy 3d trzeba się sporo spocić, żeby coś osiągnąć.
Żeby zapoznać was z moim doświadczeniem w tej dziedzinie pokaże wam mój najnowszy silnik do gier rpg jaki zrobiłem sam od podstaw na GML
Na silniku zrobiłem grę, lecz nie patrzcie na fabułę i grywalność xD Zobaczcie jakie silnik może mieć możliwości, kiedy go się trochę podkręci. Grę możecie ściągnąć tutaj:
http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 3719888129
Gra po ściągnięciu od razu jest do grania. Aha. Wychodzenie z gry sprawia czasami żarty
Ale mniejsza z tym. Piszę w tym temacie bo dzisiaj znowu wróciłem do grzebania w programowaniu gier multiplayer w GML. Powiem wam jedno. Jakby były osoby, którym zależałoby na takim mmorpg w klimatach thiefa, to jestem pewien, że
coś by się zrobiło
Aczkolwiek to "coś" na samym starcie nie będzie efektowne ale z potencjałem.
Właśnie obczajam jeden silnik stworzony w GML do multiplayer i kombinuję
[edit]
No tak... Jak zwykle
Sterowanie: strzałki, W, spacja
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 17:10
autor: Black_Fox
Nie wiedziałem którym się wali mieczem, aż w końcu powiedziałem: "Którym się wali k****?". Uciekłem przed bandytami do takiej bramki i "Game Over".
He, niezłe. Ciekawe w jakim programie to robisz, co? I ile zajęło Ci to czasu? Więcej takich ludzi i można zaczynać pracę na Thief Online!
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 17:21
autor: Marzec
Powiedziałem, że robię w GML
, a program do tego nie żaden inny jak Game Maker. Edytowałem posta, masz sterowanie
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 21:36
autor: Łucznik
całkiem fajna ale troche krótka ale w koncu to demko
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 22:20
autor: Black_Fox
To co robimy Thief Online w takiej grafice?
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 22:40
autor: Marzec
Grafika to sprawa czasu
Mogę wykożystać obiekty 3d, ale tylko w modelach obj i mod, ale to już jest coś!
Zacznę robić "grę", w której chodzimy takim kolesiem jak w moim demku i można sobie pochodzić z innymi w multiplayer. To będzie pierwszy krok
Więcej wiary to nie przestane robić
Odezwę sie jak skończe
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 22:52
autor: nottis
Och, dla mnie to może być nawet multiplayerowe mario, byle tylko ten mario miał łuk i miecz, i parę bomb błyskowych
Re: Thief jako MMORPG.
: 06 sierpnia 2007, 23:28
autor: marek
Nieźle, tylko czy możesz zrobić ładowanie tekstur z plików? łatwiej coś zmienić, poprawić lub dodać. Dałoby sie dodać oświetlenie?
To ja też zapodam programik, który jest (po części) moim dziełem. Można grać w sieci lokalnej (przez hamachi są problemy - nie polecam) bądź samemu.
http://s000.tinyupload.com/?file_id=004 ... 7347955585
Re: Thief jako MMORPG.
: 07 sierpnia 2007, 00:04
autor: Marzec
Ciekawa gierczyna
Szarady Online
Ładowanie tekstur z plików oczywiście, że jest możliwe. Jak narazie tylko z BMP, ale pewnie są jakieś skrypty na wygodniejsze formaty
Oświetlenie jest dostępne
, cienie też, ale to też trochę butelek potu ludzkiego. Zresztą wszystko to jest kwestia czasu i chęci. Sam kiedyś zrobiłem Garretta i jego "klejnot"
w 2d
Re: Thief jako MMORPG.
: 07 sierpnia 2007, 09:16
autor: marek
klejnoty Garretta zrobiłeś?
to, że w BMP można to wiem - tylko czy tak zrobisz? Z innych formatów jest jeszcze PCX i chyba to wszystko (przynajmniej na podstawowym poziomie). JPG sie do gier nie nadaje.
Z oświetleniem (z tego co mogę powiedzieć) jest problem jeśli chodzi o czcionki :/ przynajmniej w OpenGl - kiedy się wyłączy, to nie tylko tekstury ciemnieją, ale również tekst.
Re: Thief jako MMORPG.
: 07 sierpnia 2007, 09:31
autor: Marzec
marek pisze:klejnoty Garretta zrobiłeś? Shocked
Nom
I pałkę
Nie no
Klejnot oświetlenia
to, że w BMP można to wiem - tylko czy tak zrobisz? Z innych formatów jest jeszcze PCX i chyba to wszystko (przynajmniej na podstawowym poziomie). JPG sie do gier nie nadaje.
Zrobię napewno - to pomaga przy testowaniu gry - wszystko sie szybciej ładuje (nie wszystko naraz
)
marek pisze:Z oświetleniem (z tego co mogę powiedzieć) jest problem jeśli chodzi o czcionki :/ przynajmniej w OpenGl - kiedy się wyłączy, to nie tylko tekstury ciemnieją, ale również tekst.
Na wszystko są algorytmy
Wystarczy wyłączyć oświetlanie przed rysowaniem interfejsu
Re: Thief jako MMORPG.
: 07 sierpnia 2007, 10:57
autor: marek
to tutaj dochodzimy do następnej rzeczy: sieć! wysyłane pakiety muszą być na tyle małe, aby nie blokować łącza, oraz na tyle duże, aby przesyłana informacja umożliwiała dokładne określenie "stanu", położenia i czynności każdego gracza, i równocześnie odsyłana musi zawierać aktualny stan całej mapy.
Dodatkowo dochodzi taki element jak kolizja przedmiotów, czyli aby postacie "ruchome" się nie przenikały.
PS:
a strategie dałoby sie w czymś takim zrobić? chodzi mi o przełączanie sie pomiędzy "jednostkami", tworzenie nowych jednostek i niszczenie starych i ogólnie turuwkowatość.
Re: Thief jako MMORPG.
: 07 sierpnia 2007, 15:11
autor: Marzec
marek pisze:a strategie dałoby sie w czymś takim zrobić? chodzi mi o przełączanie sie pomiędzy "jednostkami", tworzenie nowych jednostek i niszczenie starych i ogólnie turuwkowatość.
W czym takim?
Strategię kiedyś robiłem (no dobra, w tym samym
), ale ogólnie nie lubię strategii choć są wyjątki, dlatego skończyło się tylko na zrobieniu silnika. Nie widzę problemów, żeby zrobić to co opisałeś, ale czemu pytasz?
Co tam było...
Strategie, zręcznościówki, przygodówki, fps, rpg
W gruncie rzeczy po takich doświadczeniach człowiek dochodzi do wniosku, że wszystkie gry są w sumie takie same, a gatunki to tylko powielane schematy
Ale co tu gadać, jeszcze zbierze się na wyzwiska... trza robić ten silnik. Jak narazie mam postacie chodzące po planszy 2d w multiplayer
Re: Thief jako MMORPG.
: 07 sierpnia 2007, 16:31
autor: marek
Tritus Debris pisze:czemu pytasz?
a bo myślałem kiedyś, żeby zrobić strategię turową :] myślałem o C++Builder, ale to jest dużo za dużo roboty :/ Może kiedyś...
Re: Thief jako MMORPG.
: 09 sierpnia 2007, 03:43
autor: Marzec
OK noto będzie tak...
Obecnie zrobiłem, że można wybrać strażnika lub złodzieja. Można chodzić
Strażnik nie widzi złodzieja w całkowitym "cieniu" - czyli w odpowiedniej odległości od światła.
Stopniowo przybliżając się do światła robimy się coraz mniej przezroczyści
No i jestem teraz w kluczowym momencie. Bo w sumie nie wiem na co się zdecydować
Czy gra powinna być w 3d? Byłyby problemy ze znalezieniem obiektów, bo najlepiej by było jakby każda klatka animacji była oddzielnym obiektem.
A może 2,5 D ?
Wszystko co kwadratowe i koliste jest w 3d, reszta to obrazki jak np. w Daggerfallu, lub Wolfstein 3D ale oczywiście w lepszej jakości
A może zupełne 2D? Wszystko byłoby schludniejsze, jednak dla niektórych klimat mniejszy i świadomość ciała odpada...
Już sam w sumie tak naprawdę nie wiem! Pomóżcie. Robić ankietę?
[edit]
Miłoby było jakbyście byli za 2,5 D
Planuję to tak, że na początku zrobi się właśnie 2,5D, a potem jak się znajdą zasoby - będzie przeskok w 3D. Gra będzie ewoluowała cały czas
Re: Thief jako MMORPG.
: 09 sierpnia 2007, 09:05
autor: nottis
Sporo już zrobiłeś. ;]
Chodzi ci o trójwymiarowy świat + przedmioty jako płaskie sprite'y? To by wystarczało, jestem za. Poza tym wreszczie moglibyśmy ci jakoś pomóc, bo rysować każdy (z wyjątkami) umie ^.^
Re: Thief jako MMORPG.
: 09 sierpnia 2007, 09:25
autor: marek
Świat w 3D + sprite'y? mi pasuje. Tylko od razu planuj jak zrobić komunikację sięciową - z autopsji mogę powiedzieć, że to nie jest takie proste.
Re: Thief jako MMORPG.
: 09 sierpnia 2007, 16:00
autor: Marzec
Komunikacja sieciowa już przecież jest
I komunikacja klientów z serwerem, i komunikacja między graczami na czacie
A więc wstawiam 3d, a postacie + itemki i inne skomplikowane rzeczy będą płaskie. Gdy już zrobię rejestrację, pałkę dla złodziei i miecz dla strażników to możemy zrobić pierwszy test.
No i ważne pytanie do forumowiczów: czy jest ktoś na forum kto projektuje w 3ds maxie lub jakimś innym programie. No wiem, są osoby
Ale gdyby ktoś się chciał przyczynić do projektu to niech pisze
Ale chyba za wcześnie ogłaszam
Narazie tytuł roboczy jest "City Online"
Co o tym sądzicie?
Re: Thief jako MMORPG.
: 09 sierpnia 2007, 16:13
autor: Kurak
proponuję zmienić tytuł na "The City Online"
szkoda, że ja w ogóle nie znam się na takim tworzeniu np. gier :/
zresztą, i tak nie mógłbym za bardzo pomóc - w tym roku matura mnie czeka :/
ew. mogę być testerem xp