Strona 3 z 4

Re: Thief jako MMORPG.

: 09 sierpnia 2007, 18:33
autor: Łucznik
Kurak pisze:mogę być testerem xp
ja też a jakie to wymagania będzie mieć?

Re: Thief jako MMORPG.

: 09 sierpnia 2007, 19:24
autor: marek
jeśli chodzi o modele sprite'ów i ikonki broni to można wykorzystać te z Battle od Wesnoth (co przy okazji spowoduje, że gra będzie musiała być na licencji GPL, ale to chyba nie problem) - jest ich tam parędziesiąt jednych i drugich ;)

Re: Thief jako MMORPG.

: 09 sierpnia 2007, 19:35
autor: Marzec
Nie wiem czy są to grafiki freeware, bo planuję coś zyskać na grze ;) W końcu musi się jakoś rozwijać ;) Po pierwsze to serwer... żeby gra była 24h i bez lagów, trochę będzie to kosztować.

Poza tym ostatnio czytam o umieszczaniu prawdziwej kasy w grze. Oczywiście nie o skryptach, które teleportują kasę do gry XD tylko o legalizacji całego przedsięwzięcia. Jeżeli już wprowadziłbym coś takiego to tylko wyglądałoby to tak, że w grze są dwie waluty. Jedna jest realna, druga wirtualna. Za realną nie będzie można np. kupować itemków, tak samo realnej nie zamienisz na wirtualną ;) , więc będzie obrót tylko tymi pieniędzmi, które wprowadzą do gry gracze. Ale to wszystko to raczej marzenia i nie tym teraz się trzeba zajmować :P

Jeżeli te grafiki są freeware lub GPL to mogę ich nawet użyć. I teraz takie "pytanko": Czy jak The City Online będzie GPL to nie będzie można do niego wprowadzić opłat "dla chętnych" :?:

Re: Thief jako MMORPG.

: 09 sierpnia 2007, 20:09
autor: marek
Tritus Debris pisze:Po pierwsze to serwer... żeby gra była 24h i bez lagów, trochę będzie to kosztować.
reklamy (dość niepewne) i dobrowolne datki.
Tritus Debris pisze:Nie wiem czy są to grafiki freeware, bo planuję coś zyskać na grze Wink W końcu musi się jakoś rozwijać Wink
chyba GPL - a zresztą: gdzie znajdziesz kogoś, kto Ci zrobi odpowiednią liczbę grafik i sprite'ów? A rozwój? Nic lepszego od wolnej społeczności nie ma, jeśli chodzi o rozwoj. Po prostu pozwolisz graczom wprowadzać własne pomysły.
Tritus Debris pisze:Jeżeli te grafiki są freeware lub GPL to mogę ich nawet użyć. I teraz takie "pytanko": Czy jak The City Online będzie GPL to nie będzie można do niego wprowadzić opłat "dla chętnych"
zdaje się, że ... nie wiem. Na pewno będziesz musiał udostępniać silnik gry wszystkim zainteresowanym. Pamiętaj o tym, że nikt Ci nie będzie płacił za grę w coś co nie jest popularne / mało kto gra. Innymi słowy, zanim zaczniesz pobierać opłatę, musisz najpierw go udostępniać za darmo i zachęcać ludzi do gry. Najlepszym rozwiązaniem jest w takim razie reklama: najbardziej opłacalna jest google, ale potrzeba naprawdę dużo "dobrowolnych" kliknięć użytkowników, aby coś zarobić. Wstępnie możesz na własnym kompie odpalić serwer, tylko że pewnie łącze masz asymetryczne, więc mogą być drobne problemy z wysyłaniem.

A, i jeszcze jedno: jeśli na czymkolwiek chcesz cokolwiek zarobić/zaoszczędzić, załatw formalności z urzędami.

Re: Thief jako MMORPG.

: 18 sierpnia 2007, 13:57
autor: Marzec
marek pisze:A, i jeszcze jedno: jeśli na czymkolwiek chcesz cokolwiek zarobić/zaoszczędzić, załatw formalności z urzędami.
Póki co borykam się z samymi podstawami ;)

Mam już zrobiony trójwymiarowy silnik, który obsługuje światło w czasie rzeczywistym. Jeszcze będę implementował cienie, ale nie wiem jak optymalne to będzie. Najdłużej zajęło mi napisanie takiego skryptu, żeby gracz widział innych graczy PRAWIDŁOWO. Bo są to płaskie rysunki, postać narysowana z ośmiu stron. Teraz program bierze pod uwagę kierunek w jakim patrzy gracz i kierunek w jakim patrzy drugi gracz, żeby pokazać odpowiedni obrazek :P Trochę z tym było męczarni. Matematyka się kłania
Tak to na razie wygląda:
Obrazek

Im bardziej wchodzimy w cień - tym bardziej stajemy się przeźroczyści dla innych graczy: ( jak w TUT)
Obrazek

Gdy jesteśmy w całkowitym mroku - jesteśmy zupełnie niewidzialni dla innych - sygnalizuje to zakolorowanie się ciała na mroczny niebieski :twisted:
Obrazek

Jeśli chodzi o to kiedy wyjdzie pierwsza wersja gry... Chciałbym żeby wyszła jutro :) Ale niestety, muszę męczyć się sam nad grafiką postaci, żeby nadać im te ruchy, które mi są potrzebne. Może dla niektórych będą to komiksowe kiczowate rysunki, ale spójrzcie na to inaczej - nawet jak gra będzie już na chodzie to będą mogły dochodzić nowe "outfity" inne obrazki, lub animacje postaci :)

Re: Thief jako MMORPG.

: 18 sierpnia 2007, 14:09
autor: marek
a obecną wersję mógłbyś gdzieś wrzucić?

Re: Thief jako MMORPG.

: 18 sierpnia 2007, 15:33
autor: Łucznik
ooo super się zapowiada
a obecną wersję mógłbyś gdzieś wrzucić?
dopisuje się do prośby

Re: Thief jako MMORPG.

: 18 sierpnia 2007, 16:20
autor: nottis
Cudo =) Podałbyś może parametry sprite'ów? Moglibyśmy pomóc w tworzeniu przedmiotów i ew. postaci ;]

Re: Thief jako MMORPG.

: 18 sierpnia 2007, 17:16
autor: Marzec
marek pisze:a obecną wersję mógłbyś gdzieś wrzucić?
Niestety i tak byście sobie nie pograli bo serwer włączam tylko wtedy, gdy testuję :)

Przykładowy sprite:
Obrazek
Single Thief :P
Pełny sprite:
Obrazek
Jeśli na forum są jacyś graficy chętni do pomocy, to proszę o kontakt. Jednak tak jak mówiłem, wolę robić sprity sam i w takim stylu, bo tylko wtedy łatwo mi się je edytuje i mogę zrobić każdą animację. Może kiedyś gra przejdzie graficzny refresh :)

Re: Thief jako MMORPG.

: 18 sierpnia 2007, 17:22
autor: Black_Fox
A może... coś w stylu Tibia, tyle, że osadzone w świecie Thiefa? ;)

Re: Thief jako MMORPG.

: 18 sierpnia 2007, 17:32
autor: Marzec
Nie wiem co masz na myśli mówiąć "w stylu Tibia". W gruncie rzeczy The City Online będzie w stylu Tibii, bo będzie przecież orpg. Bardziej będzie to krzyżówka Thievery z Runescapem :P Bo po pierwsze: proste 3D, a poza tym dużo umiejętności do kształcenia i trochę humoru, czego niestety Tibii brakuje

Re: Thief jako MMORPG.

: 18 sierpnia 2007, 19:21
autor: nottis
Mógłbym pomóc - raczej nie przy postaciach (tu liczy się konsekwencja, więc chyba zostawmy je tobie, jak mówiłeś), ale np. przy przedmiotach - why not? ;)

Re: Thief jako MMORPG.

: 18 sierpnia 2007, 20:39
autor: Ubq
Kurczę zapowiada się fajnie to "The City Online". Grafika może nie genialna ( nie będę jej krytykował bo sam lepiej nie umiem :)) jednak całkiem dobra a grywalność może być genialna. Mógłbym pomóc w jakiś sposób(przedmioty choćby).
PZDR
Ubq

Re: Thief jako MMORPG.

: 18 sierpnia 2007, 20:44
autor: Kapitan Smith
Ja również mogę pomóc... w testowaniu :)) A tak na serio to nie mam niestety żadnych umiejętności, które mogłyby się wam przydać. Z drugiej strony jednak zawsze lubię gry internetowe, szczególnie mmorpg także czekam z niecierpliwością. Szkoda, że zostaje mi tylko życzyć powodzenia. :ok

Re: Thief jako MMORPG.

: 18 sierpnia 2007, 22:56
autor: marek
Tritus Debris pisze:Niestety i tak byście sobie nie pograli bo serwer włączam tylko wtedy, gdy testuję :)
to moze serwer też dasz i będziemy się łączyć na localhosta? tylko aby zobaczyć jak wygląda :)

Re: Thief jako MMORPG.

: 19 sierpnia 2007, 12:07
autor: Marzec
Noctis pisze:przy przedmiotach - why not?
Why not :) Jeśli miałbyś się czym pochwalić to mógłbyś narysować jakieś ozdoby:
obrazy(tylko z przodu)
kwiatki w doniczkach
lampy
lub skarby, monety i inne łupy
Ubq pisze:Mógłbym pomóc w jakiś sposób(przedmioty choćby)
Mówiąc szczerze to nie mam wymyślonych konkretnie jeszcze żadnych przedmiotów, więc większość prac graficznych zostawiam na moment, kiedy proste grafiki zostaną narysowane, a wtedy chętni będą mogli te proste poprawić na zaawansowane :)
marek pisze:to moze serwer też dasz i będziemy się łączyć na localhosta? tylko aby zobaczyć jak wygląda :)
Może jeszcze kod źródłowy i wszystkie algorytmy? :))
Poczekajcie aż będzie co testować i na czym. Bo alfatest zrobiłbym na kompie, który niedługo będę miał dostępny. Bardziej wam się spodoba, kiedy trochę poczekacie :P

Re: Thief jako MMORPG.

: 19 sierpnia 2007, 14:21
autor: Łucznik
a jaka to będzie gra F2P freeware, F2P shareware, czy P2P

Re: Thief jako MMORPG.

: 17 września 2007, 14:29
autor: Matio.K
Cóż, pograłem chwilkę w 3QDM i jest dość ... śmiesznie. Po pierwsze jeśli już mam grać w coś takiego, to niezbędny okazuje się być widok FPP. Rzut izomtryczny jest be ;)

Re: Thief jako MMORPG.

: 17 września 2007, 14:50
autor: marek
obstawiam, że to będzie gra adware - czyli z reklamami. Na nieznaną, nierozreklamowaną płatną nikt nie będzie chciał wejść.

Re: Thief jako MMORPG.

: 23 września 2007, 11:45
autor: Marzec
Wiecie co, tak sobie optymalizuję klienta gry i myślę, że póki co to będzie freeware, a potem się zobaczy co będzie płatne ;) Nie warto wprowadzać płatności gdy publika jest mała.

Zauważyliście chyba, że prace wolno się posuwają, bo o niczym was nie informuję. To dlatego, bo czekam właśnie na nowy RAM, który mi jest potrzebny do bardziej zaawansowanych skryptów, które zacząłem używać :) Jak na razie "grafikuję"

A co do legalności to tak btw się spytam. Czy twórcy Thievery i obecni projektanci Dark Moda musieli parę rzeczy uzgadniać z Eidosem?

Re: Thief jako MMORPG.

: 23 września 2007, 15:39
autor: nottis
Hm... wątpię raczej. Ale i tak najlepiej spytać ich o to.

Re: Thief jako MMORPG.

: 24 października 2007, 19:08
autor: Sutriw
I jak tam...?

Bo coś czuję, że znów skończyło się szumie. Mam nadzieje, że się mylę. :)

Re: Thief jako MMORPG.

: 04 stycznia 2009, 22:44
autor: mystics
Po odkopaniu i przeczytaniu od deski do deski tego tematu nie mogę powstrzymać się by nie zapytać geniusza (Marzec) o efekty, obecny stan tego niewątpliwie interesującego projektu. Od dawna nikt się nim nie zainteresował a przecież na początku było wiele chęci i w ogóle..

Nie mam pojęcia co się stało, nic mi nie wiadomo więc..no..

Czekam z niecierpliwością na relacje ;-)

Re: Thief jako MMORPG.

: 04 stycznia 2009, 23:36
autor: Black_Fox
Cóż... wypada mi chyba tylko polecić Ci ten temat: the City Online.
:chase:

Re: Thief jako MMORPG.

: 04 stycznia 2009, 23:58
autor: mystics
Dzięki, właśnie wertuję.

<po dłuższej chwili>

Tam też nie ma obecnej sytuacji(na jakim etapie jest gra), ale nie poganiajmy Twórcy. ^^