Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Zatrzymaj się tutaj, jeśli w Sieci lubisz przemieniać się w Mistrza Złodziejskiego Fachu lub Strażnika Miejskich Kosztowności, a zatem jesteś zainteresowany rozgrywką wieloosobową, powiązaną na różne sposoby z Thiefem.

Moderatorzy: Bruce, Bandit

Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Bandit »

Zastanawiam się czy wy też to zauważyliście, że w tym roku nie odbył się jeszcze żaden turniej ani żadna gildia nie grała meczów? Tak dalej być nie może! Nie pozwólmy na to żeby bieżący rok był pierwszym, w którym nie zostanie rozegrany przynajmniej jeden turniej!

Przeglądam regularnie forum BCG i zauważyłem, że zaglądają na nie starzy wyjadacze, których nie spotyka się już podczas gry. Według mnie zaglądają na forum, bo pamiętają, że najczęściej w tym okresie odbywały się jakieś turnieje a to z kolei wskazuje na to, że znaleźliby się gracze chętni do udziału w kolejnym turnieju. Problem w tym, że nikt nie piali się do organizacji takiego turnieju. Wszyscy przyzwyczaili się, że Biohazard sam zajmował się tym i teraz niejako jesteśmy na niego skazani, bo jeśli on nie podejmie się organizacji to nikt inny go nie zastąpi. Moim zdaniem jeszcze nie jest za późno na organizację turnieju, ale Biohazard powinien przynajmniej napisać, że np. nie ma czasu lub ochoty organizować kolejnego ToDa to wtedy może coś ruszyłoby się w tej sprawie.

Trzeba założyć taką opcję, że Biohazard w tym roku sobie odpuścił organizację turnieju, więc trzeba będzie znaleźć kogoś innego do organizacji albo samem spróbować coś stworzyć. Zastanawiam się czy my jako gildia moglibyśmy spróbować coś zorganizować? Może macie jakieś własne pomysły jak coś takiego mogłoby być zorganizowane?
Ostatnio zmieniony 03 listopada 2007, 14:51 przez Bandit, łącznie zmieniany 1 raz.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Black_Fox »

1. Rozgrywki między gildiami. Mogą uczestniczyć tylko członkowie gildii, tylko oficjalnie przyjęci.
2. Rozgrywki między graczami w trybie cooperative, czyli konkurują sami złodzieje. Każdy może uczestniczyć.

Ankieta na BCG, kto wziąłby udział, jako organizatorzy zakładamy serwer, albo prosimy Brodego, aby odstąpił go dla Bandita na czas rozgrywek. A zasady i szczegóły się ustali gdy będą chętni, lista osób itd.

[ Dodano: Sob 06 Paź, 2007 16:26 ]
To moja wizja Turnieju, ma ona na celu wyłonienie najlepszej gildii i najlepszego gracza. Po to są chyba Turnieje, nie? :roll:
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Bandit »

1. Rozgrywki między gildiami. Mogą uczestniczyć tylko członkowie gildii, tylko oficjalnie przyjęci.
Taki turniej na pewno miałby wysoki poziom i byłby ciekawszy, ale teraz byłoby go bardzo trudno zorganizować ze względu na niedosyt graczy, dlatego ten pomysł jest nie do zrealizowania.
2. Rozgrywki między graczami w trybie cooperative, czyli konkurują sami złodzieje. Każdy może uczestniczyć.
Tryb cooperative powstał po to żeby złodzieje ze sobą współpracowali, więc ten tryb nie bardzo nadaje się do konkurowania. Lepiej nadawałby się do tego ThiefMatch, ale domyślam się, że byłoby mało chętnych do gry, bo oba tryby są mało popularne.

Zakładam, że turniej miałby się odbyć w trybie Thieves vs Guards i tego się trzymajmy.

Tak jak napisałem w pierwszej wiadomości chętni na pewno się znajdą a zasady trzeba ustalić od razu, wszystko przemyśleć i zaplanować żeby nie było niedopowiedzeń.
Black_Fox pisze:To moja wizja Turnieju, ma ona na celu wyłonienie najlepszej gildii i najlepszego gracza. Po to są chyba Turnieje, nie?
Tak, ale bardziej zależy mi na tym żeby była to uczciwa i przyjemna zabawa. Poza tym taki turniej powinien być bodźcem, który mógłby zapoczątkować całą serie turniejów żeby w TUT działo się więcej...
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Black_Fox »

Bandit pisze:ThiefMatch
Właśnie o to mi chodziło. :oops:
Bandit pisze:Tak, ale bardziej zależy mi na tym żeby była to uczciwa i przyjemna zabawa. Poza tym taki turniej powinien być bodźcem, który mógłby zapoczątkować całą serie turniejów żeby w TUT działo się więcej...
Więc to jakiś festiwal będzie. :D Nie no chodzi mi o to, że powinny być rozgrywki miedzy graczami i między gildiami. Bo do tej pory IMO ten cały ToD to jakieś nieporozumienie, gracze wpisujący sie na listę i podzieleni na grupki, toż to jak codzienna gra...
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Agnar
Szaman
Posty: 1003
Rejestracja: 02 maja 2005, 14:05
Lokalizacja: Piła

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Agnar »

Wlepie swoje 3 slowa...

Po pierwsze... nie bedziecie mogli na mnie liczyc na tym turnieju bo bede w tym czasie na studiach zaocznych... chyba ze turniej przeniesie sie na tydzien pozniej czyli cos w stylu 24-25 listopada...

Po drugie... jestem tez zdania ze gracze powinni byc dzieleni pod wzgledem kto z kim lubi grac a nie pod wzgledem kto lepszy... wiem i zdaje sobie sprawe ze wtedy wiele osob by chcialo jedna osobe... ale moim zdaniem jakby nad tym posiedziec to mozna by bylo to jakos racjonalnie rozwiazac...

Narazie to na tyle...
Brudna robota, ale czysty zysk!
Awatar użytkownika
Michal
Poganin
Posty: 729
Rejestracja: 02 listopada 2006, 13:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Michal »

Agnar pisze:Po pierwsze... nie bedziecie mogli na mnie liczyc na tym turnieju bo bede w tym czasie na studiach zaocznych... chyba ze turniej przeniesie sie na tydzien pozniej czyli cos w stylu 24-25 listopada...
A kiedy miałoby się coś takiego odbyć? Z wypowiedzi Agnara wynika, że 17-18 listopada. Pewnie jest bardziej wtajemniczony niż ja ;p
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Bandit »

Michal pisze:A kiedy miałoby się coś takiego odbyć? Z wypowiedzi Agnara wynika, że 17-18 listopada.
Bandit pisze:Jeśli w połowie Listopada z soboty na niedzielę odbyłby się większy turniej to czy można byłoby liczyć na twój udział w nim?
Podałem ten termin tylko po to abyście mieli się, do czego odnieść w ankiecie a sam turniej może odbyć się w innym terminie, ale na pewno będzie z soboty na niedzielę i nie wcześniej niż 17-18 listopada.

Agnar, nie mogę robić z ciebie wyjątku, który będzie decydował o terminie turnieju, tym bardziej, że 22 listopada w USA obchodzą Święto Dziękczynienia, więc 24-25 mogą jeszcze świętować, bo to pewnie u nich jeden długi weekend. Ewentualnie można zaplanować odleglejszy termin, czyli 1-2 grudnia z finałem w dniu moich urodzin. :o
Black_Fox pisze:Więc to jakiś festiwal będzie. Nie no chodzi mi o to, że powinny być rozgrywki miedzy graczami i między gildiami. Bo do tej pory IMO ten cały ToD to jakieś nieporozumienie, gracze wpisujący się na listę i podzieleni na grupki, toż to jak codzienna gra...
Agnar pisze:...też jestem zdania, że gracze powinni być dzieleni pod względem, kto, z kim lubi grać a nie pod względem, kto lepszy. Wiem i zdaje sobie sprawę, że wtedy wiele osób chciałoby jedną osobę, ale moim zdaniem jakby nad tym posiedzieć to można byłoby to jakoś racjonalnie rozwiązać...
Częściowo się z wami zgadzam, ale detale zachowam na razie dla siebie do czasu aż stworzę przynajmniej szkic reguł.

[ Dodano: Nie 07 Paź, 2007 02:49 ]
Trzeba określić listę map, z których gracze będą wybierać te, na których będą chcieli grać.
Mapy oceniajcie uwzględniając podany sposób gry:
- Złodzieje ghostują, nie wdają się w potyczki i nie zabijają, ale mogą użyć, co najwyżej 5 strzał, które dostają na starcie.
- Strażnicy nie wychodzą bez wyraźniej potrzeby na zewnątrz, zastawiają pułapki i silnie strzegą loota oraz celów.
:arrow: Ankieta

Kod: Zaznacz cały

hasło: tutki
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: _OskaR »

Jeśli chodzi o terminy, to mi pasuje (jakaś) sobota wieczorem- ale nie wiem, czy w tym czasie będę w akademiku, czy w domu. Niedziele odpadają (chyba, że też wieczorem).
Przydałby się jakiś trening, bo inaczej gra się dla zabawy, a inaczej w turnieju- a brak treningów trochę mnie martwi, bo dobrze wiem, jak wyglądają potem konsekwencje.
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Bandit »

Trzeba pamiętać o tym, że turniej w TUT to nie to samo, co turnieje w innych garach i tak naprawdę TUTaj nikt się specjalnie do turniejów nie przygotowuje, co innego do meczy z innymi gildiami, ale to zupełnie inny temat... Żeby wziąć udział w powszechnym turnieju, jakim jest ToD wystarczą podstawowe umiejętności i wiedza a gdyby jeszcze ktoś umiał zrozumiale określić przez TSa swoje położenie to już w ogóle byłoby super. Brałem udział w dwóch poprzednich edycjach ToDa i z doświadczenie wiem, że zjawiają się na nim gracze, którzy grają w TUT bardzo rzadko albo wręcz w ogóle, więc żeby być wartościowym graczem wystarczy od czasu do czasu pograć na publicznym serwerze. Nie ma się, co oszukiwać, ale poziom takich turniejów nie jest specjalnie wysoki a ewentualna wygrana ma wymiar symboliczny i nie budzi takiego uznania wśród innych graczy jak wygrana w turnieju gildii.

[ Dodano: Nie 07 Paź, 2007 13:08 ]
Zmiany w porównaniu z ToDem będą znaczne, więc proponuję wymyślić nową nazwę dla turnieju. Poza tym chcę w ten sposób także odciąć się od ToDa żeby gracze nie kojarzyli obydwu turniejów jako coś podobnego, bo tak jak słusznie zauważyli Black Fox z Agnarem ToD nie był tym, czego oczekiwali od niego gracze. Zasady zmuszały nas do gry z graczami, z którymi nie mieliśmy ochoty współpracować lub się po prostu nie rozumieliśmy a to zabijało w nas ducha walki. Poza tym moim osobistym zdaniem za organizację turniejów wzięła się niewłaściwa osoba, bo jak można wiedzieć coś o grze zupełnie w nią nie grając? Biohazard kiedyś grał, ale czasy się zmieniają a on tego nie uwzględniał i to był jego główny błąd.

Moja propozycja to: True Thievery Tournament, czyli w skrócie: [TTT]
Czemu prawdziwy? Bo wreszcie gra będzie wyglądał tak jak powinna wyglądać!
Grimmy, pewnie planujesz już zrobić logo... ;)

Wasze propozycję nie mogą zawierać słowa "darkness" z powodów, które wymieniłem powyżej.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
grim_reaper
Egzekutor
Posty: 1871
Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: grim_reaper »

Bandit pisze:Grimmy, pewnie planujesz już zrobić logo... ;)
o niczym innym nie marzę :jez :wmu :P
EDIT
Bandit pisze:Strażnicy nie wychodzą bez wyraźniej potrzeby na zewnątrz, zastawiają pułapki
jakie potrzeby masz na myśli xD? Wyjście do wychodka :P ? A jak nie ma to zastawiają na trawie "pułapki" xD :-)
"And then there's THIS asshole..."
Zobacz, w co jeszcze gram:
•••Mój profil na Steamie!•••
Awatar użytkownika
Michal
Poganin
Posty: 729
Rejestracja: 02 listopada 2006, 13:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Michal »

grim_reaper pisze:jakie potrzeby masz na myśli xD?
Może na dymka. W pomieszczeniach na ogół jest zakaz palenia.

Tak teraz patrzę, to 17listopada Polska gra z Belgią i na 95% jadę do Chorzowa na ten mecz. Tak więc poziom turnieju znacznie spadnie :)) :))
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Bandit »

Jakie potrzeby masz na myśli?
Potrzebę zanurzenia ostrza miecza w ciele złodzieja, potrzebę zmiażdżenia czaszki złodzieja buławą, potrzebę zamienienia złodzieja w poduszeczkę do szpilek itd.
Michal pisze:Tak teraz patrzę, to 17 listopada Polska gra z Belgią i na 95% jadę do Chorzowa na ten mecz.
Eee no to nie ma sensu robić turnieju w tym terminie, bo ten meczyk też będę chciał sobie obejrzeć. W takim razie termin 1-2 grudnia staje się jak najbardziej realny.

W związku z tym, że organizacja turnieju to pracochłonne zajęcie i żeby wszystko zagrało muszę zrezygnować z gry, ale biorąc pod uwagę mój szalejący ping takie rozwiązanie ma same plusy. :roll:

Jeśli nie wymyślicie nic lepszego to turniej będzie się nazywał Thievery Monthly Tournament, czyli w skrócie: [TMT] Turniej będzie odbywał się około raz na miesiąc.

Przy pomocy ankiety, którą zamieściłem powyżej mam zamiar stworzyć listę map podzieloną na 3 grupy:
- Mapy zrównoważone najlepiej nadające się do gry turniejowej.
- Mapy niepolecane, ale z możliwością gry na nich o ile obydwie drużyny zaakceptują daną mapę.
- Mapy zabronione, na których nie można rozgrywać turniejów.
Dwustronna akceptacja będzie wymagana przy każdej mapie, ale po odrzuceniu dwóch map, trzecia będzie ostatecznym wyborem, który nie będzie podlegał dyskusji ani zmianie.

Zorganizowanie turnieju przypomina trochę pisaniu programu. Układam kawałek do kawałka aż wszystko stworzy spójną dobrze funkcjonująca całość. Będzie jeszcze "trochę" tego, ale to dobrze, że nie daję tu od razu wszystkiego, bo nikomu nie chciałoby się czytać tego wszystkiego na raz. ;)
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Turnieje i zasady

Post autor: Bandit »

Jeśli chcemy żeby zasady były respektowane to w razie ich nie przestrzegania gracze muszą ponosić konsekwencje a im większe one będą to tym lepiej będą przestrzegane reguły.
Bandit pisze:Czynności zawarte w punktach od 1 do 4 mogą zostać dokonane przez admina w trakcie przebiegu turnieju jak również każdego meczu. Admin jest od tego żeby pilnował przestrzegania zasad obserwując grę, zwracał uwagę, jeśli ktoś łamie postanowienia regulaminu, reagował na uwagi innych graczy a w razie wykrycia złamania regulaminu powinien stwierdzić czy naruszenie miało wpływ na przebieg gry, jeśli tak to admin podejmuje następujące kroki:

1. Punkty karne dla gracza oszukującego lub nieprzestrzegającego zasad.
2. Ujemne punkty karne dla drużyny, w której ktoś oszukuje lub nie przestrzega zasad.
3. Dyskwalifikacja z turnieju gracza, który oszukuje lub nie przestrzega zasad.
4. Dyskwalifikacja z turnieju drużyny, do której należą oszukujący lub nieprzestrzegający zasad gracze.
5. Przyznanie graczom oszukującym rangi cheatera i exploit usera.
6. Roczny zakaz brania udziału w turniejach i meczach za duże oszustwa lub skrajne nie przestrzeganie zasad.
7. Ban na miesiąc na wszystkich serwerach za duże oszustwa lub skrajne nie przestrzeganie zasad.

Ad. 1 Jest to przywilej zarezerwowany dla admina głownie po to żeby likwidować pojedyncze przypadki naruszenia zasad. Każdy gracz może otrzymać maksymalnie 3 punkty karne. Pierwszy punkt jest przyznawany razem z pisemnym ostrzeżeniem natomiast otrzymanie drugiego punktu karnego wraz z reprymendą jest równoznaczne z zawieszeniem gracza na czas jednej rundy, ale dopiero po zakończeniu trwającej. Po otrzymaniu trzeciego ostrzeżenia i zakończeniu rundy, w którym je otrzymał gracz zostaje zawieszony do końca meczu. Suma otrzymanych ostrzeżeń nie zeruje się przez cały czas trwania turnieju, więc w następnym meczu wystarczy już tylko jedno ostrzeżenie żeby zawiesić gracza do końca trwania meczu.

Ad. 2 Jest to przywilej zarezerwowany dla admina głownie po to żeby likwidować masowe przypadki naruszenia zasad przez dwóch lub więcej graczy z tej samej drużyny. Opcja ma ścisły związek z systemem, w jakim będą rozgrywane mecze.

Opiszę pokrótce systemu turnieju: Turniej składa się z meczy a mecze z rund. Jedna runda to jedna mapa i za wygranie jednej mapy otrzymuje się jeden punkt. Mecz składa się z 2 rund, czyli w jednym meczu mogą zostać przydzielone 2 punkty - na razie opisuję to tylko w skrócie żeby było wiadomo, o jakie punkty tutaj chodzi.

Jeśli admin stwierdzi, że po którejś ze stron doszło do naruszenia zasad to może zagrozić odebraniem jednego punktu także w przypadku, kiedy na koncie jest 0 punktów wtedy wartość konta przyjmie wartość ujemną, ale nie może zrobić tego podczas trwania rundy (mapy) tylko po jej zakończeniu żeby nie miało to wpływu na przebieg gry lub może zastosować prawo korzyści, czyli jeśli w rundzie, w której jedna z drużyn podpadła a wygra ta druga uczciwa to admin może odstąpić od nałożenia kary.

Ad. 3 Jeśli żadne ostrzeżenia ani drobniejsze kary nie odnoszą skutku admin ma prawo całkowicie usunąć takiego gracza z turnieju banując go.

Ad. 4 Jeśli w jednej drużynie dwóch lub więcej graczy nie będzie stosowało się do regulaminu i żadne upomnienia nie będą skutkowały admin ma prawo usunięcia całej drużyny z turnieju banując wszystkich graczy należących do danej drużyny bez wyjątków.

Czynności zawarte w punktach 5, 6 i 7 mogą zostać dokonane dopiero po zakończeniu turnieju. Admin lub organizator po ustaleniu szczegółów zajścia i zebraniu materiału dowodowego zakłada na forum ankietę a w temacie przedstawia dowody, następnie gracze decydują, czy zaproponowana kara zostanie wymierzona danemu delikwentowi. Ilość i surowość przyznawanych kar będzie uzależniona od szkodliwości popełnionego wykroczenia.
Pewnie niektórzy jeszcze pamiętają jak wyglądała gra w poprzednim ToDzie. Krótko mówiąc była to wieloraka plejada cheatów i exploitów głównie w wydaniu Mockersów. Oni uznali taką grę za coś zupełnie normalnego, ale nam się to nie podobało, więc oskarżyliśmy ich o nadużywanie exploitów, które były zaprezentowane w filmie.

Shug postanowił stworzyć rygorystyczne zasady zakazujące takich praktyk. Problem w tym, że Mockersi nie mogli się dogadać miedzy sobą, co do tego, co powinno być dozwolone a co nie, dlatego uważam, że skoro oni nie mogą się porozumieć to tym razem my musimy narzucić im własne zasady a jeśli ich nie będą chcieli zaakceptować to po prostu nie zostaną dopuszczeni do udziału w turnieju i wtedy dopiero zrobi im się głupio!

Na razie zdecydujecie w ankietach. Zaznaczacie to, co według was powinno być zabronione. Sporo się nad tym napracowałem, ale to nie znaczy, że to jest już ostateczna lista, dlatego macie możliwość dopisania własnych zakazów. Liczę tutaj na doświadczonych graczy a w szczególności Fattiego, który jest z pewnością najlepiej zorientowany w tym z nas wszystkich.
Ostatnio zmieniony 03 listopada 2007, 15:01 przez Bandit, łącznie zmieniany 5 razy.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Bandit »

Ankiety:
:arrow: Wszystko to, co powinno być zabronione na turnieju.
:arrow: [Wyniki]

Po wypełnieniu ankiety wejdźcie do wyników i sprawdźcie czy dopisało wasze zaznaczenia. Jeśli ich nie będzie to zawiadomcie mnie o tym.

:arrow: Napisz to, co powinno być zabronione.
:arrow: [Wyniki]

:arrow: Mapy nienadające się do rozgrywania turnieju.
:arrow: [Wyniki]

Kod: Zaznacz cały

hasło: tutki
P.S. Przy ocenie bierzcie najnowsze wersje danych map. Na przykład oceniając breakouta weźcie pod uwagę tylko wersję "v3".
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: _OskaR »

Co do zakazów- odnoście sujsajdzika- nie trzeba stosować komend- każdemu może zdarzyć się większy upadek, a ów zakaz po prostu mógłby prowadzić do sztucznych pomyłek, co byłoby trudne do wykrycia. Z bramą podobnie- w końcu można nie zdążyć itd.
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Bandit »

Dlatego grę musi obserwować admin a gdy gracze będą wiedzieli, że ktoś tego pilnuje to nie będą tego robili specjalnie. Tak samo jest z karami - ważniejszy jest samo ich istnienie. Każdy ma swój miernik oceniania przewinień, ale to nie znaczy, że od razu musi przyznawać najcięższe kary nawet, jeśli za to samo przewinienie ktoś inny mógłby dać cięższą karę. Gracze muszą mieć świadomość tego, że istnieją jeszcze cięższe kary żeby nie próbowali naginać reguł myśląc, że nic gorszego im za to nie grozi. Na przykład można założyć sobie po cichu, że nie będzie się używało prawa do dyskwalifikacji drużyn, ale gracze wiedząc, że istnieje będą bardziej szanować grę nie tylko swoją, ale także pozostałych graczy ze swojej drużyny.

Gdybyśmy chcieli zorganizować turniej pt. Zero tolerancji dla cheatów i exploitów to TUT nie byłoby już tą samą grą... ;)
Te wszystkie drobne i większe oszustwa weszły graczom tak głęboko w nawyk, że już nie potrafią rozsądnie ocenić tego, co jest złe, co dobre a co niszczy grę, która przestaje być zabawą.

[ Dodano: Czw 11 Paź, 2007 16:58 ]
Dodatkowo trzeba koniecznie zakazać umieszczania podskoku na pokrętle myszki, ale nie w sensie kliknięcia tylko obracania rolką.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Turnieje i tworzenie drużyn

Post autor: Bandit »

W turnieju nie będą mogli wziąć udziału jedynie gracze zbanowani na serwerach.

Ilość drużyn i to po ilu graczy będzie przypadać na jedną drużynę będzie zależne od:
- ilości zgłoszonych drużyn i graczy wchodzących w ich skład,
- ilości graczy, którzy zgłoszą się indywidualnie,
- ilości graczy, którzy zdecydują się być kapitanami drużyn.

Drużyny powstałe z listy graczy, którzy zgłosili się indywidualnie powinny liczyć po 4 graczy, ale ostateczna lista drużyn i graczy do nich przynależących oraz ilość meczy będzie znana na dzień przed turniejem. Najważniejsza informacja dotycząca startu turnieju musi być podana do publicznej wiadomości przynajmniej tydzień przed rozpoczęciem turnieju. Wszystkie godziny muszą być podane w GMT i wszyscy gracze biorący udział w turnieju muszą stawić się na wyznaczoną godzinę w odpowiednim dniu.

Obowiązki kapitana:
Kapitan po otrzymaniu listy graczy, którzy zgłosili się indywidualnie do udziału w turnieju ma obowiązek zrobić ponumerowaną listę z graczami i przesłać ją do organizatora w terminie do jednego tygodnia od momentu wysłania listy przez organizatora. Im wyższy numer kapitan przypisze graczowi tym będzie mniejsze prawdopodobieństwo, że dany gracz trafi do jego drużyny. Zaleca się, aby kapitanowie na początku listy umieszczali graczy ze swojej strefy czasowej lub stref sąsiednich żeby gracze z różnych kontynentów nie trafili do różnych drużyn. Organizator do stworzenia drużyn musi użyć programu Immortius's Tournament Team Generator.

Lista graczy, którzy zgłosili się indywidualnie do wzięcia udziału w turnieju zostanie opublikowana dwa tygodnie przed turniejem i zostanie zamknięta. Automatycznie zostanie otworzona druga lista, która zostanie zamknięta na godzinę przed rozpoczęciem turnieju. Gracze z drugiej listy nie będą mogli być wybierani przez kapitanów i nie będą mogli mieć całkowitej pewności, że wezmą udział w turnieju, ponieważ spóźnialscy w kolejności zgłoszeń będą zajmować miejsca tych, którzy zrezygnują z udziału w turnieju po zamknięciu pierwszej listy graczy. To znaczy, że gracz, który zgłosił się pierwszy do drugiej listy zastąpi pierwszą osobę, która zrezygnuje. Jeśli na dzień przed turniejem liczba graczy z drugiej listy zrówna się z ilością graczy jednej drużyny lub ją przekroczy to będzie możliwe stworzenie dodatkowej drużyny. Jeśli liczba graczy z drugiej listy będzie przekraczała ilość graczy w drużynie to w takim wypadku organizator poprzez losowanie zdecyduje o składzie takiej drużyny. Na godzinę przed rozpoczęciem turnieju osoby bez przynależności do drużyn trafią na listę graczy uzupełniających składy drużyn, w których będzie brakowało graczy z przyczyn losowych.

Istnieje możliwość zgłaszania gotowych drużyn, których składy ilościowe mogą wahać się w przedziale od 2 graczy do ilości równej graczom występującym w jednej drużynie wybranej z listy graczy zgłoszonych indywidualnie. Termin zgłoszeń gotowych drużyn, w których skład będą wchodzili gracze, którzy także indywidualnie zgłosili swoją chęć uczestnictwa minie na tydzień przed rozpoczęciem turnieju. Jeśli gracz wchodzący w skład gotowej drużyny wcześniej zgłosił się indywidualnie to automatycznie zostanie usunięty z listy graczy zgłoszonych indywidualnie. Ostateczny termin zgłoszeń gotowych drużyn, w których skład nie będą wchodzili gracze z listy graczy zgłoszonych indywidualnie upłynie na dzień przed turniejem.

Tydzień przed turniejem zostaną opublikowane składy drużyn i przez 6 kolejnych dni gracze mogą miedzy sobą zamieniać się miejscami w drużynach. Gracz, który chce być w innej drużynie zgłasza ten fakt organizatorowi i sam składa propozycje zamiany miejscami graczom z drużyny, do której chce się przenieść. Jeśli znajdzie się ktoś chętny do zamiany to po obustronnym potwierdzeniu organizatorowi chęci zamienienia się miejscami, organizator zezwala na zamianę graczy miejscami i aktualizuje listę drużyn. Ilość przejść pomiędzy drużynami nie jest ograniczona. Potwierdzenie wyrażenia chęci zamiany drużyny można wysłać do organizatora tylko za pomocą prywatnej wiadomości na forum BCG. Inne sposoby komunikacji z organizatorem w tej sprawie będą ignorowane.

[ Dodano: Czw 11 Paź, 2007 17:56 ]
Drużyny mogą różnić się ilością graczy, ale ilość graczy w jednej drużynie nie będzie mogła przekraczać średniej ilości graczy występujących w drużynach dobranych z graczy zgłoszonych indywidualnie. W przypadku, kiedy jedna z drużyn będzie miała więcej graczy to do gry w czasie odliczania dołączą się wszyscy gracze z mniejszej drużyny oraz taka sama ilość graczy z większej drużyny. Reszta graczy z większej drużyny dołączy się do gry po odliczaniu. Jest to wymuszone tym, że podczas odliczania aż do startu rundy jest aktywny automatyczny balans, który wyrównuje drużyny.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Turnieje i ustawienia serwerów

Post autor: Bandit »

Ze względu na dużą ilość rund do przeprowadzenia turnieju potrzebne są dwa serwery. Po jednym serwerze z Europy i Ameryki Północnej i dobrze byłoby, jeśli zostaną uruchomione zapasowe serwery. Łącze, na którym będzie działał serwer musi mieć wystarczającą przepustowość, aby na jeden serwer mogło wejść jednocześnie minimum 10 graczy + 2 obserwatorów (admin i osoba nagrywająca film). Wszystkie serwery będą zabezpieczone jednakowymi hasłami, które zostaną rozesłane przez organizatora na dzień przed rozpoczęciem do wszystkich graczy biorących udział w turnieju.

Jeśli wystąpią jakieś problemy z serwerem i gra nie będzie mogła być kontynuowana to gra zostanie zrestartowana bez względu na okoliczności. Jeśli problemy z prawidłowym funkcjonowaniem serwera będą wynikiem działania gracza z któregoś zespołu to admin będzie miał prawo dyskwalifikacji takiego gracza z turnieju.

Ustawienia serwerów:
TimeLimit=25 | Długość rundy: 25 minut.
GuardStartMoney=1100 | Kwota, z którą startują strażnicy: 1100
ThievesStartMoney=620 | Kwota, z która startują złodzieje: 620
bOverrideMapSettings=True | Ustawienia map: Włączone.
AISkill=0.500000 | Poziom AI: Normal - Po to żeby AI nie wpływało w znaczący sposób na rozgrywkę.
bUseTimeModifier=False | Zmieniacz czasu: Wyłączony.
bBalanceTeams=False | Atomatyczny balans: Wyłączony.
PercentageLootDropped=0.700000 | Ilość dóbr gubionych przez złodziei: 70%
bNoDeadChat=True | Martwi nie mogą pisać.
TorchRelightTime=4 | Czas potrzebny na zapalenie pochodni: 4 sekundy.
WhistlerRepairTime=4 | Czas potrzebny na naprawę whistlera: 4 sekundy.
bUseSupplyChest=False | Skrzynia strażników: Wyłączona.
nPregameWaitTime=30 | Opóźnienie startu rundy: 30 sekund.
MaxOrderedBots=2 | Maksymalna liczba botów podążających za jednym graczem: 2
bThiefStyleBlinded=False | Jeśli AI zostanie oślepione to nie będzie stało w miejscu.
MaxPlayers=12 | Maksymalna ilość połączeń z serwerem: 12
FriendlyFireScale=0.200000 | Obrażenia zadane przez gracza z tej samej drużyny: 20%
bForceRespawn=True | Wymuszony respawn: Włączony.
bWakeKOGuards=True | Boty wstają po upływie czasu nieprzytomności: Włączone.
AwakenTime=270.000000 | Czas nieprzytomności po ogłuszeniu: 4,5 minuty.
bCanFrobWakeUp=False | Ręczne przywracanie botów ze stanu nieprzytomności: Wyłączone.

Mutatory:
Advanced Chat Log System 2.20 | Logowanie wszystkiego, co dzieje się podczas gry do pliku tekstowego. Jeśli coś pójdzie nie tak to będzie można sprawdzić, dlaczego się tak stało i przez kogo.

ThWeb 1.03 | Zarządzanie serwerem poprzez stronę www. Dodatek dla wygody admina żeby mógł sprawdzić czy ustawienia są poprawne, ewentualnie żeby mógł zmienić jakieś ustawienie lub mapę.

Map-Vote 3.04 | Wybieranie map przez głosowanie. Dodatek dla wygody graczy jak również admina, aby wybór mapy następował szybciej, gracze będą mieli na to 3 minuty czasu.

HiddenAdmin 0.4_r2 | Ukryty admin (ban, kick, tekst do jednej osobny, zmiana nicka itd.). Admin będzie mógł zwracać uwagę poszczególnym graczom, jeśli zajdzie taka potrzeba bez robienia zamieszania.

ThAntiBlock | Wyłącza możliwość przesuwania przedmiotów.

ThAntiStack2 | Wyłącza możliwość podnoszenia przedmiotów dla strażników przy pomocy, których mogliby coś zastawić.

ThServerChoice | Wyłącza możliwość kupna poszczególnych rzeczy lub dodaje niestandardowe. W tym przypadku posłuży tylko do wyłączenia miecza dla złodzieja i dokupienia dodatkowych strzał oczywiście także dla złodzieja.

ThShopConfig | Umożliwia zmianę wartości poszczególnych rzeczy oraz ich maksymalną ilość do kupienia.

Zwiększając cenny broni chcę zapobiec fire i crack spamowi. Wiem, że nie jest to najlepszy sposób, bo każdy gracz będzie musiał zrobić sobie nowy loadout i wolałbym po prostu limitować ilość strzał i bełtów, ale jeszcze nie powstał taki mutator, dzięki któremu byłoby to możliwe.

Przy wyłączonej skrzyni, gdy komuś zabraknie bełtów a 10 to wcale nie tak wiele jakby mogło się komuś wydawać (potrzeba 4 celnych strzałów by zabić złodzieja) to gracze zaczną zabijać się dla ekwipunku, bo będzie się to bardziej opłacało a w szczególności ci z buławą, bo gdy strażnik nie ma bełt to jest bardzo ciężko dogonić złodzieja i zrobić mu krzywdę samą buławą.

Dodatkowo powinny być zainstalowane mutatory takie jak zmodyfikowany dla TUT ASH400, który daje możliwość skanowania plików konfiguracyjnych graczy, ale to już pozostaje w kwestii tych, którzy będą stawiać serwery. W każdym razie tego typu mutatory powinny być tak skonfigurowane żeby nie zakłócały przebiegu gry.

Dzisiaj wpadłem na coś, dzięki czemu można w bardzo prosty sposób zepsuć grę. Mam pliki, które powinny temu zapobiec, więc jeśli okaże się, że działają prawidłowo to także zostaną uwzględnione dla serwerów turniejowych.

Żeby wszystko przebiegło zgodnie z planem przygotuję paczkę ze wszystkimi dodatkowymi plikami oraz zmienionymi ustawieniami po to żeby każdy serwer był identycznie skonfigurowany a osoby stawiające serwery nie musiały się tym trudzić. Ten, kto będzie stawiał serwer na potrzeby turnieju powinien zrobić oddzielną instalację UT wraz z łatkami UT 4.36 i 4.51B, Thievery 1.6 oraz paczką dodatkowych map, na których będzie można grać w turnieju.

Również dla graczy zostanie przygotowana paczka z plikami konfiguracyjnymi z ulepszeniami w kwestii grafiki i innych drobnych ustawień takich jak włączony "ForceBuying" czy zwiększona maksymalna prędkość komunikowania się z serwerem "ConfiguredInternetSpeed" (niska wartość oznacza długo ładującą się grę i inne objawy, które można skojarzyć z lagiem), ale podstawowym powodem istnienia takiej paczki będzie to żeby każdy miał jednakowe ustawienia i żeby nikt nie miał w ustawieniach czegoś niedozwolonego.

Żeby zaradzić przypadkom wystąpienia braku plików u poszczególnych graczy na serwerze będzie włączone przekierowanie na serwer ze skompresowanymi plikami, z którego szybko i wygodnie przy łączeniu się z serwerem będzie można pobrać brakujące pliki. Lecz żeby to działało prawidłowo wszyscy gracze muszą mieć zainstalowane dwa patche UT 4.36 i 4.51! W innym wypadku ściągnięcie pliku będzie przysparzało problemów w postaci braku możliwości wejścia na serwer.

Obserwatorami będą mogły być tylko osoby, które będą nagrywały filmy. Jest to podyktowane tym, że dodatkowi obserwatorzy mogliby zwiększać graczom pingi. Gracze, który staną się obserwatorami po skończeniu się żyć w żaden sposób nie mogą porozumiewać się z dalej grającymi graczami oraz nie mogą poruszać się po mapie szczurami by nie zakłócać przebiegu rozgrywki.

Pewnie jeszcze coś tu dopiszę jak przyjdzie mi do głowy albo jak wy mi coś podpowiecie. ;)
Ostatnio zmieniony 12 października 2007, 02:15 przez Bandit, łącznie zmieniany 4 razy.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Przemek557 »

Bandit pisze:Skrzynia strażników: Wyłączona.
Proponowałbym ankietę w tej sprawie :? . Nie jestem w ogóle przyzwyczajony do gry bez supply chesta. Domyślam się że sporo graczy też. Guardy i tak mają mało kasy, a wydawanie jej na bolty i flary, totalnie ją ograniczy. Sam mace kosztuje 300, przydałyby się też miny, caltropy. Speed też się przydaje. 1 fire to podstawa. I kończy się już kasa. A gdzie whistlery, tagi, paralizy itp? A bez SupplyChesta trzeba co najmniej z 25 dodatkowych boltów i z 10 flar dorzucić :dobani (same flary to 200)

Reszta jest ok. :ok

"Obrażenia zadane przez gracza z tej samej drużyny: 20% "

To jest dobre. Flash + crack w eviroom i zadyma :-D :ok
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Bandit »

Bez przesady - jeden strażnik to nie cała forteca, ale masz rację, co do tego, że trzeba to i owo przedyskutować. To fakt, że trzeba się nauczyć gry z wyłączoną skrzynką, ale taka gra też ma swój urok. Jeśli tak zależy ci na whistlerach to po prostu można obniżyć ich cenę, bo są za drogie a niewiele dają. Złodzieje mogą je bardzo łatwo zniszczyć albo dezaktywować wodną strzała. Myślę, że mogłyby kosztować tylko 50. Ich limit standardowo jest ustawiony na 2, więc skoro będą tańsze to pewnie każdy strażnik je kupi a wtedy trzeba zmienić limit na 1.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
FatRatHead
Miastolud
Posty: 43
Rejestracja: 21 lutego 2007, 15:45
Lokalizacja: zpici

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: FatRatHead »

Dziekuje ze zmieniles dlugosc rundy, to byla jedinna problematiczna sprawa.

Ta skrzynka mnie pocieszyla najwiecej, jako guard nikdy nie mozesz mac wsyckiego, czy jes skzrynki lub nie, tego dobre wiesz, dla czego tu wtedy narzekasz? Jestete timem, i tak bedzecie grac. Whistlery sa mocnejsie jak si chciemy przypuscic, detekuja zlodziejow bez jakiegokolwiek rizyka, nie dopuszczaja im pracowac w pokoju i sa dobre do blokowania, jako jedynnie moza zachranic zycie we vencie, jest tego mnogo, wiecej niz ja moge tutaj napisac. Tylko wam polecam sie nad tym zamyszlec, i moze daczego sprobowac.
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Bandit »

Uwzględniłem brak skrzyni, czyli zwiększyłem ilość kasy dla strażnika oraz dodałem trochę złodziejowi na drobne wydatki. ;)
Pogrubione zostały ceny przedmiotów, którym zmieniłem wartość.
1. Guard: 1100
Koszt:
Sword=250
Mace=300
BoltNormalFive=50|30 - żeby było stać na więcej.
BoltTag=30
BoltParalyse=50
BoltFire=100|150 - AFS - anti fire spam :)
Helmet=60|30 - w sumie nie wiele daje, bo łatwo go rozbić a bez hełmu guard jest zbyt łatwy do ogłuszenia, więc 30 to według mnie zachowanie równowagi.
Flare=50|20 - 50 to na pewno za drogo a 20 to w sam raz.
HealthPotion=50
SpeedPotion=100
ThreeCaltrops=30
Mine=50
Whistler=120|60 - jest limit na max 2, więc dlaczego miałby kosztować więcej niż tyle, co kosztuje mina?
RepairTool=40|30 - 40 jakoś mi tak nie pasowało.
Telescope=20|10 - takich rzeczy się nie kupuje, bo tylko wydłużają ekwipunek (do tego kilka kluczy, parę innych pierdółek i można się pogubić), ale jak komuś zostanie kasy to zamiast serków może sobie kupić.
Rations=5

Limit ilości:
Flare=99|10 - 99... :]
HealthPotion=8
SpeedPotion=2
Caltrop=6
Mine=2
Whistler=2
RepairTool=1
Telescope=1
Rations=10

2. Thief: 620
Koszt:
Sword=250 - miecza w ogóle nie będzie można kupić żeby cała gra nie zeszła na dm albo jeden gracz dobrze posługujący się mieczem nie rozwalił całego turnieju
ArrowBroadhead=20 - dodatkowych strzał także nie będzie można dokupić - 5 będzie musiało wystarczyć
ArrowWater=25
ArrowVine=50
ArrowMoss=30
ArrowDecoy=30
ArrowCrack=50|80 - ACS - anti crack spam :) 80 to najodpowiedniejsza wartość.
Flare=50|20 - złodziej tego nie kupuje, bo taniej wychodzi sobie gamme rozjaśnić, ale ceny powinny być jednakowe...
Flashbomb=100
ScoutingOrb=10|5 - żeby zachęcić do kupienia, bo i tak tego nikt nie kupuje a czasem może się przydać.
HealthPotion=50
SpeedPotion=100
CatfallPotion=30
InvisibilityPotion=100
BreathPotion=50|10 - to samo, co w przypadku SO.
Lockpicks=100
Telescope=20|10 - to samo, co wyżej...
Rations=5

Limit ilości:
Flare=99|10
Flashbomb=3
ScoutingOrb=10|5 - 5 to i tak dużo a skoro cenę obniżyłem o połowę to i tu trzeba było przyciąć...
HealthPotion=8
SpeedPotion=2
CatfallPotion=99|5 - 99... :]
InvisibilityPotion=2
BreathPotion=99|5 - szkoda że nie "pińcet"...
Lockpicks=1
Telescope=1
Rations=10
Przetestowałem już te ustawiania robiąc wyważone loadouty i według mnie takie ceny są właściwe.

Jakieś uwagi? :)

[ Dodano: Pią 12 Paź, 2007 01:41 ]
Bandit pisze:bCanFrobWakeUp=False | Ręczne przywracanie botów ze stanu nieprzytomności: Wyłączone.
Zapomniałem dodać, że ta opcja jest wyłączona między innymi, dlatego żeby strażnicy mogli wyciągać ogłuszone ciała z ognia. Wiem, że nie jest to realistyczne, ale co w tej grze jest? No, bo na pewno nie to, jak frobnie się ciało w kominku, bot wstaje i dopiero wtedy zaczyna się palić i zdycha... Tak samo można przyczepić się tego, że po wrzuceniu cała do wody strażnik się nie dusi, więc takie ustawienie jest najlepszym rozwiązaniem.
Ostatnio zmieniony 18 października 2007, 14:38 przez Bandit, łącznie zmieniany 1 raz.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
FatRatHead
Miastolud
Posty: 43
Rejestracja: 21 lutego 2007, 15:45
Lokalizacja: zpici

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: FatRatHead »

Flary nie sa tanie bo sa mocne, tagbolt - 30, flara - 50, flara moze palic pochodnie, z jedna az 3, normalnie tyle 2, flara jest latwo przenosna a nie da sie wyciagnac ze zemi.

Scouting orby kupuja tylko bystri tafferzy, a telescope moze uzyc jednoczescnie z orbem. Moze zachranic gre, tylko za 20.

Helmet ... to trzeba znac jak z tym narabiac i bede uzyteczny, ale 60 to za duzo, no nie wiem

Normalnie belty sa najniebezpiecznejsia bronia w grze.

No a breath? Na moim serwerze kosztowaly 10, nikt jich nie kupowal, nie znaja jak jich uzywac, temu nie pomozesz tak latwo.

Cracky by moze staczylo i na 60 zmiennyc a fireboltow wobec.

Catfally sa osobita kapitola. Nie podoba sie mi jak funguja, nie bede to teraz analizowac.

Co se dotycze tych cial, czesto wystarczy uzyc pudelek na zablokowanie ogniska, tego jescze musze ztestowac.

Nara, trzeba, zeby wiecej ludzi dolozylo jejich zdani
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: Bandit »

FatRatHead pisze:Dziękuję, że zmieniłeś długość rundy, to była jedna z problematycznych spraw.
Właściwie to wolałbym zostawić te 30 minut, ale jak wszystko sobie podliczyłem ile miałby trwać cały turniej i wyszło mi, że 3/4 dnia to aż złapałem się za głowę i musiałem skrócić długość rundy i niestety nie tylko to...
Jesteście drużyną, i tak będziecie grać.
Złodzieje to też niby drużyna, ale ich współpraca zaczyna się i zarazem kończy dopiero w exiecie... Według mnie każdy guard powinien pilnować innego miejsca i zarazem sam powinien mieć, czym te miejsce zabezpieczyć a nie, że ktoś przyjdzie mu pomoże chronić jego miejsca swoimi pułapkami.
FatRatHead pisze:...są dobre do blokowania, jako jedyne moża zachranic zycie we vencie, jest tego mnogo, wiecej niz ja moge tutaj napisac.
Tak masz rację tylko, że są za drogie i przez to nikt nie naraża ich na bezpośredni kontakt ze złodziejem. Najczęściej stawia się je po kontach żeby wykrywały złodziei za ścianą i na tym kończy się ich rola a ja ich w ogóle nie kupuję, bo się po prostu nie opłaca.
FatRatHead pisze:Flary nie są tanie, bo są mocne, tagbolt - 30, flara - 50, flara może palić pochodnie, z jedna aż 3, normalnie tyle 2, flara jest łatwo przenośna a nie da się wyciągnąć z ziemi.
Typowy statystyczny pogląd... ;) Według mnie przy takim porównaniu to tagbolt powinien być droższy, bo jest dla złodzieja większym zagrożeniem niż flara gdyż stale go podświetla i nie da się zgasić wodną strzałą. Poza tym taga można wbić np. w ogłuszone ciało lub skrzynkę i przemieszczać się razem z nią no i mamy tagoflare. :) Z flarami to jest tak, że bardzo szybko się zużywają, bo jak wejdziemy w zacienione miejsce to jedną rzucamy przed siebie drugą za a trzecią zapalamy pochodnię i flar nima.
Scouting orby kupują tylko bystrzy tafferzy, a telescope może użyć jednocześnie z orbem. Może zachranic grę, tylko za 20.
No właśnie, więc może przybędzie bystrych graczy. =]
FatRatHead pisze:Helmet ... to trzeba znac jak z tym narabiac i bede uzyteczny, ale 60 to za duzo, no nie wiem
Ale ja wiem, 30 to tyle ile powinien kosztować.
W ogóle jest cała masa rzeczy, które powinien mieć standardowo guard czy też złodziej. Na przykład na standardowym wyposażeniu złodzieja powinny być lockpicki, bo co to za złodziej bez wytrychów? Poza tym spokojnie można byłoby dodać ze dwa scoutingorby i po jednej strzale moss i decoy. Dzięki temu gra byłaby różnorodniejsza, bo złodziej mając zawsze to przy sobie mógłby zastosować różne techniki... Strażnikowi do standardowego dorzuciłbym helmet, repairtools i może coś z bełtów.
FatRatHead pisze:Normalnie belty sa najniebezpiecznejsia bronia w grze.
Częściej wystrzelone przez AI niż przez ludzi, poza tym bełt jeszcze musi dosięgnąć celu... ;) Masz rację z tym, że są niebezpieczne, ale także szybko się kończą. Nie bez powodu strażnicy robią sobie zapasy przy pobieraniu sprzętu ze skrzynki...
FatRatHead pisze:No a breath? Na moim serwerze kosztowały 10, nikt ich nie kupował, nie wiedzą jak ich używać, temu nie pomożesz tak łatwo.
Nikt ich nie kupował, bo nikomu nie chciało się robić nowego loadouta dla bezużytecznego napoju. Niby jak ich używać? Pod wodą nie przebywa się na tyle długo żeby było trzeba je kupować już lepiej kupić napój uzdrawiający. A jeśli chodzi o próbę zmylenia przeciwnika przez odgłos łykania napoju to też chybiony pomysł, bo tylko zdradzamy swoje położenie.
FatRatHead pisze:Cracky by może starczyło i na 60 zmienić a fireboltow wobec.
Nie bardzo, bo przy 60 jeszcze opłacałoby się kupić ich więcej a przy 80 to już raczej nikt nie kupi więcej jak dwóch i o to mi głównie chodzi.
FatRatHead pisze:Catfally są osobita kapitola. Nie podoba sie mi jak funguja, nie bede to teraz analizowac.
Taka już jest gra, więc trzeba się z tym pogodzić...
FatRatHead pisze:Co se dotycze tych cial, czesto wystarczy uzyc pudelek na zablokowanie ogniska, tego jescze musze ztestowac.
Przecież nie będziemy biegać po mapie i blokować ognisk. Nie taka jest rola strażników...
Na razie, trzeba, żeby więcej ludzi dołożyło swoje zdania.
Jak już dojdziemy do porozumienia to postawi się serwer i zobaczymy jak będzie się grało na takich ustawieniach, ale ja raczej nie zmienię zdania - takie ustawienia są optymalne.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
FatRatHead
Miastolud
Posty: 43
Rejestracja: 21 lutego 2007, 15:45
Lokalizacja: zpici

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

Post autor: FatRatHead »

Dobra, ale ... na mojim serwerże były zmienone koszty ekwipunktu, i zmieneny starting loot, podsumowając ludze nie mogły używać jejich loadoutów.

Przecież nie będziemy biegać po mapie i blokować ognisk. Nie taka jest rola strażników...
Spamować flary a bełty gdzieś chodzi też nie jest rola strażnika.
ODPOWIEDZ