Strona 2 z 2

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 12 października 2007, 15:21
autor: Łucznik
FatRatHead pisze:Scouting orby kupuja tylko bystri tafferzy
więc ja jestem Bystry xD :))
Do rzeczy:
-brak chestu wydawał mi się do dupy
-mówie w czasie przeszłym bo przy zwiększonej kasie guardów i takich cenach da się jeszcze grać
-używanie innych loadoutów to nie problem można przekazać graczom niech skomponują sobie taki dostosowany do cen i loota na turnieju
-Frendly Fire na serwerze..e..tamtego gościa co mówił
250 Fucking loot for every 2 minutes!
... było idiotyczne ale 20% idzie znieść :ok
-najbardziej podoba mi się zmiana cen flar(gdy brodysy znikneły i graliśmy na tamtym serwerze z jakimś graczem zaimplementowaliśmy system zdobywania kolejnych flar :)) ja dałem mu heala[miał coś koło 90 hp] a on mi dał flare :o )

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 13 października 2007, 21:13
autor: Black_Fox
FatRatHead pisze:Scouting orby kupuja tylko bystri tafferzy
To ja też jestem bystry i z tego co wiem Aldaris też. :)

A reszta może być, dla mnie nie ma różnicy czy skrzynka jest czy jej nie ma. Podoba mi się, że FF jest włączony.

Turnieje i system rozgrywek

: 14 października 2007, 04:07
autor: Bandit
System rozgrywek, który wymyśliłem opiera się na dwóch podstawowych założeniach. Pierwszym z nich jest zasada równych szans, ponieważ w Thievery występują dwa bardzo różniące się od siebie zespoły, dlatego nie można przez losowanie wybierać, kto będzie wcielał się więcej lub mniej razy w daną rolę a ilość rund musi być parzysta. Drugim założeniem jest to żeby każdy zespół mógł zmierzyć się ze wszystkimi pozostałymi zespołami niezależnie od tego ile razy przegrał lub wygrał.

W takim turnieju nikt nie odpadnie a zarazem każdy zajmie jakiś miejsce. Wszystkie drużyny będą nawzajem rywalizowały ze sobą o punkty zdobywane za zwycięstwa. Jeśli zdarzy się taka sytuacja, że niektóre drużyny będą miały jednakową ilość punktów to będą zajmowały te same miejsca. Większe znaczenie będą miały wyniki graczy. Dzięki temu, że wszyscy zagrają taką samą ilość rund będzie możliwe sprawiedliwe wybranie najlepszych graczy w drużynach oraz najlepszego gracza turnieju w różnych kategoriach:

Strażnik:
- za największa ilość zabitych złodziei.
- za największe obrażenia zadane złodziejom.

Złodziej:
- za największą ilość skradzionego loota.
- za najczęstsze przebywanie w cieniu.

Wartości będą sumowane z plansz końcowych wszystkich rund, dlatego ważne jest to żeby nikt nie opuszczał gry przed zakończeniem rundy, bo wpłynie to ujemnie na jego wynik. Na pewno jeszcze można wymyślić jakieś sensowne kategorie, w których można byłoby nagradzać graczy i tutaj liczę na wasze pomysły.

Żeby turniej mógł się odbyć muszą wziąć w nim udział minimum 3 drużyny, ale nie powinno być ich więcej niż 6.

Mecz:
- Przy 3 lub 4 drużynach jeden mecz składa się z 4 rund (dwie mapy, na których gra się po dwa razy).
- Przy 5 lub 6 i większej ilości drużyn mecz składa się z 2 rund (jedna mapa, na której gra się dwa razy).

Jedna runda to inaczej gra na jednej mapie, na którą jest przeznaczone 25 minut czasu. Za zwycięstwo w jednej rundzie drużyna otrzymuje 1 punkt. Łącza ilość rund to również suma wszystkich punktów do podziału pomiędzy zwyciężające drużyny.

Pomiędzy rundami nie ma żadnych przerw - gra się mapa po mapie - natomiast pomiędzy meczami są 15 minutowe przerwy, ale jeśli mecz zakończy się szybciej niż w czasie, który został na niego przewidziany to przerwa dla danych drużyn będzie dłuższa, ponieważ godziny rozpoczęcia wszystkich meczy będą z góry zaplanowane.

Start turnieju przewiduję o godzinie 16 GMT, czyli dla nas będzie to godzina 17.

Przykład dla 6 drużyn: [GMT][Mecz = 2 rundy][Ilość rund: 30][Drużyna może zdobyć max. 10 punktów][Potrzebne są 3 serwery żeby turniej nie przeciągał się]:
[16:00 - 17:00] 1) [Drużyna 1 gra z Drużyną 2] oraz [Drużyna 3 gra z Drużyną 4] oraz [Drużyna 5 gra z Drużyną 6].
[17:15 - 18:15] 2) [Drużyna 3 gra z Drużyną 2] oraz [Drużyna 5 gra z Drużyną 4] oraz [Drużyna 1 gra z Drużyną 6].
[18:30 - 19:30] 3) [Drużyna 3 gra z Drużyną 5] oraz [Drużyna 1 gra z Drużyną 4] oraz [Drużyna 2 gra z Drużyną 6].
[19:45 - 20:45] 4) [Drużyna 1 gra z Drużyną 5] oraz [Drużyna 2 gra z Drużyną 4] oraz [Drużyna 3 gra z Drużyną 6].
[21:00 - 22:00] 5) [Drużyna 1 gra z Drużyną 3] oraz [Drużyna 2 gra z Drużyną 5] oraz [Drużyna 4 gra z Drużyną 6].

Przykład dla 5 drużyn: [GMT][Mecz = 2 rundy][Ilość rund: 20][Drużyna może zdobyć max. 8 punktów]
[16:00 - 17:00] 1) [Drużyna 1 gra z Drużyną 2] oraz [Drużyna 3 gra z Drużyną 4] a przerwę ma Drużyna 5.
[17:15 - 18:15] 2) [Drużyna 2 gra z Drużyną 3] oraz [Drużyna 1 gra z Drużyną 5] a przerwę ma Drużyna 4.
[18:30 - 19:30] 3) [Drużyna 1 gra z Drużyną 4] oraz [Drużyna 2 gra z Drużyną 5] a przerwę ma Drużyna 3.
[19:45 - 20:45] 4) [Drużyna 1 gra z Drużyną 3] oraz [Drużyna 4 gra z Drużyną 5] a przerwę ma Drużyna 2.
[21:00 - 22:00] 5) [Drużyna 2 gra z Drużyną 4] oraz [Drużyna 3 gra z Drużyną 5] a przerwę ma Drużyna 1.

Przykład dla 4 drużyn: [GMT][Mecz = 4 rundy][Ilość rund: 24][Drużyna może zdobyć max. 12 punktów]
[16:00 - 18:00] 1) [Drużyna 1 gra z Drużyną 2] oraz [Drużyna 3 gra z Drużyną 4].
[18:15 - 20:15] 2) [Drużyna 3 gra z Drużyną 2] oraz [Drużyna 1 gra z Drużyną 4].
[20:30 - 22:30] 3) [Drużyna 1 gra z Drużyną 3] oraz [Drużyna 2 gra z Drużyną 4].

Przykład dla 3 drużyn: [GMT][Mecz = 4 rundy][Ilość rund: 12][Drużyna może zdobyć max. 8 punktów]
[16:00 - 18:00] 1) [Drużyna 1 gra z Drużyną 2] a przerwę ma Drużyna 3.
[18:15 - 20:15] 2) [Drużyna 1 gra z Drużyną 3] a przerwę ma Drużyna 2.
[20:30 - 22:30] 3) [Drużyna 3 gra z Drużyną 2] a przerwę ma Drużyna 1.

Na początku chciałem zrobić tak żeby każdy pojedynek pomiędzy drużynami odbywał się na dwóch różnych mapach po dwa razy na każdej, czyli jeden mecz miałby 4 rundy. Problem w tym, że 4 mapy to 2 godziny gry, więc w przypadku 6 drużyn każda z nich musiałby poświęcić aż 10 godzin na grę w przeciągu jednego dnia. Z doświadczenia wiem, że 10 godzin to za dużo, dlatego postanowiłem zredukować ilość rund z 4 do 2. Rozegranie 4 rund będzie miało sens tylko przy 3 lub 4 drużynach, bo z kolei 2 rundy przy 4 drużynach dają zaledwie 3 godzin gry.

W związku z tym, że gra może toczyć się jednocześnie na 3 serwerach to oprócz mnie będzie jeszcze potrzebnych dwóch adminów, którzy będą pilnowali gry i mam nadzieję, że nie będę miał problemu z ich znalezieniem.

Jeśli będzie brakowało któregoś z graczy to gracze mają obowiązek zaczekać na niego 10 minut licząc od czasu zaplanowanego rozpoczęcia gry. Jeśli wraz z upływem 10 minut gracz nie pojawi się to będzie można zastąpić go graczem nienależącym do innej drużyny a gracz, który nie pojawił się trafi na listę graczy zastępujących nieobecnych na wypadek gdyby jednak później się powiał a w innej drużynie brakowałoby innego gracza. Gracz, który grał już w którejś z drużyn w trakcie turnieju nie może zostać przeniesiony do innej drużyny. Taki gracz, który trafi na listę zastępujących nieobecnych może wrócić tylko do swojej drużyny, w której rozpoczynał grę, ale tylko, jeśli będzie w niej wolne miejsce.

Po wejściu wszystkich graczy na serwer admin kończy mapę eliminując z mapy wszystkich strażników (komenda: killall tguard) i po ukazaniu się okienka map-vote gracze z obydwu drużyn wybierają, na jakiej mapie chcą grać. Będą mieli na to 1,5 minuty czasu i będą mogli głosować tylko na mapy dostępne w map-vote. Głosowanie nie będzie mogło zakończyć się przed czasem, ponieważ będzie do tego potrzebne 100% głosów a admin i obserwatorzy nie będą mogli brać udziału w głosowaniu. Po załadowaniu mapy admin wskaże, do jakich zespołów mają się przyłączyć drużyny. Jeśli jedna z drużyn będzie liczniejsza to admin wskaże także osoby, które dołączą się do gry po zakończeniu odliczania. Admin ponownie ładuje tę samą mapę a drużyny zamieniają się rolami. Po zakończeniu każdej rundy admin ma obowiązek zrobić zrzut ekranu planszy z wynikami i po zakończeniu meczu musi przesłać wszystkie zrzuty do organizatora.

W przypadku 4 rund tak samo jak przy dwóch wszyscy gracze wybierają mapę za pomocą map-vote z tą różnicą, że po dwóch rundach musi nastąpić zmiana mapy, czyli znowu drużyny wybierają mapę przy pomocy map-vote, ale nie mogą ponownie wybrać tej samej mapy.

Kiedy wolisz żeby odbył się turniej?

: 14 października 2007, 04:19
autor: Bandit
Chcę żeby w turnieju mogło wziąć udział jak najwięcej graczy, dlatego chciałbym wiedzieć, kiedy wolicie żeby się odbył turniej? Możecie podać własny termin, ale musi to być z soboty na niedzielę.

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 14 października 2007, 11:16
autor: grim_reaper
24-25 - wtedy teoretycznie nie mam zjazdu, ale jakby coś się zmieniło, to nie wiem jak to będzie, zajęcia mam z reguły do 15, więc może nie będzie źle. Tylko, że w nocy bym nie grała, jak miałabym wstać w niedziele na 8 rano :(.

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 14 października 2007, 11:32
autor: Przemek557
Sporo czy tania, ale też i sporo pisania:
Dzisiaj 4:07
:))
Bandit pisze:- za największe obrażenia zadane złodziejom.
Trzeba zakazać Guardom zabijania niewinnych typu Kevel, Arnald, Konswood na Gerome, Alfonso na Grange itp Bo jeśli się nie mylę to nalicza to zadane obrażenia.

System rozgrywek mi się podoba. A drużyn będzie wystarczająco. Polacy będą w stanie wystawić może i nawet 2 drużyny. Szczerze mówiąc wolałbym żeby były 4 drużyny. Mniej zamieszania ;)

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 14 października 2007, 14:02
autor: Łucznik
Przemek557 pisze:Kevel, Arnald, Konswood na Gerome
gerome na gerome też nie powinno się zabijać

[ Dodano: Nie 14 Paź, 2007 14:02 ]
chyba że w obronie własnej

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 14 października 2007, 18:35
autor: Michal
grim_reaper pisze:Tylko, że w nocy bym nie grała, jak miałabym wstać w niedziele na 8 rano :( .
Śpioch :?

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 14 października 2007, 18:58
autor: Bandit
Pytanie, kiedy zaczyna się dla was okres zwany nocą? ;) Turniej zakończyłby się najpóźniej około północy naszego czasu.

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 18 października 2007, 22:47
autor: Bandit
Zrobiłem przykładowe loadouty, które będą dostępne w paczce z plikami.
Thief:
[img]http://thievery_mod4ut.republika.pl/forum/t1.gif[/img] [img]http://thievery_mod4ut.republika.pl/forum/t2.gif[/img]

Guard:
[img]http://thievery_mod4ut.republika.pl/forum/g1.gif[/img] [img]http://thievery_mod4ut.republika.pl/forum/g2.gif[/img]

[ Dodano: Czw 18 Paź, 2007 23:11 ]
Skompletowałem także pliki potrzebne do uruchomienia serwera i odpowiednio je skonfigurowałem. Możecie je ściągnąć i przetestować tylko najpierw zróbcie kopię wszystkich plików ini z folderu system.
Plik należy rozpakować bezpośrednio do katalogu z grą, czyli np. do E:\Gry\UnrealTournament

:arrow: [url=http://thievery_mod4ut.republika.pl/forum/serverb1.rar]Pobierz[/url]

TMT FAQ

: 18 października 2007, 22:55
autor: Bandit
Chcę zrobić FAQ o turnieju i chciałbym żebyście mi w tym pomogli. Postawcie się na miejscu osoby, która chciałaby wziąć udziału turnieju, ale nie ma jeszcze w tej kwestii żadnego doświadczenia. Po prostu zadawajcie pytania związane z turniejem a ja będę na nie odpowiadał.

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 18 października 2007, 23:11
autor: Przemek557
Tzn. wnioskuję że mam zadawać między innymi pytania na które znam odpowiedź?
Więc:
1. Czy każdy może wziąć udział w turnieju?
2. Ilu graczy jest w jednej drużynie?
3. Zauważyłem/podejrzewam że któryś z graczy oszukuje. Co mogę z tym zrobić?
4. Co ile czasu będą odbywały się turnieje?
5. Co powinienem zrobić jeśli chcę zgłosić własną drużynę?
6. Kto organizuje turniej?
7. W jaki sposób dobierane są drużyny?
8. Jakie będą ustawienia na serwerach?
9. Czy organizator i administratorzy mogą brać udział w turnieju?
10. Co się dzieje w sytuacji gdy w turnieju zabraknie miejsc?(jest już 6 drużyn)
11. Jakie są reguły gry?

Itp. Więcej wymyślę później. Do niektórych pytań najlepszą odpowiedzią byłyby linki do tematów na forum w których jest o tym mowa.

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 18 października 2007, 23:27
autor: Bandit
Tzn. wnioskuję, że mam zadawać między innymi pytania, na które znam odpowiedź?
Jak najbardziej TAK. Zadałeś trudne, :o ale dobre pytana. :)

FAQ będzie w formie strony internetowej no i oczywiście będzie trzeba zrobić dwie wersje językowe.

Po co w ogóle ten cały FAQ? Przeczytanie ze zrozumieniem wszystkiego na temat nowego turnieju byłoby bardzo czasochłonne i pewnie niewiele znalazłoby się osób, które przeczytałyby wszystko od A do Z. Poza tym, jeśli ktoś zada jakieś pytanie to będę miał, do czego odesłać taką osobę a nie tłumaczyć każdemu z osobna... ;)

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 19 października 2007, 09:14
autor: grim_reaper
- Czy i w jaki sposób możemy się komunikować w drużynie?

- Kto będzie czuwał nad tym, aby reguły gry nie były łamane?

- Czy dopuszczeni będą obserwatorzy? Jeśli tak, to ilu?

- Co zrobić, jeśli w trakcie gry, z przyczyn ode mnie niezależnych nagle zniknę z mojej drużyny( brak prądu, sieci, usterki komputera itp. ) ?

- Ile czasu trwa mecz/runda?

- Czego nie wolno robić w trakcie gry?

Na razie tyle mi przyszło do głowy.

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 23 października 2007, 00:12
autor: Bandit
Czyli resztę już sam muszę wymyślić... ;) Ale dobre i to - dzięki. :)
Tak na marginesie dodam, że moja rola jako organizatora raczej nie wypali, ponieważ nie mam aktualnie stałego dostępu do Internetu i nie wiem, kiedy to się zmieni. Jeśli moja sytuacja z Internetem się poprawi to wtedy postaram się popchnąć ten projekt dalej.

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 23 października 2007, 09:13
autor: grim_reaper
To teraz muszę Wam powiedzieć, że niestety ani jedna, ani druga data mi nie pasuje..Tak mam plan ułożony, że od 25 listopada mam zajęcia praktycznie co tydzień, więc i 1 z 2 grudnia i następny weekend, dopiero 15 i 16 mam weekend niezjazdowy :roll: . Także, dla mnie musiałoby to być przed 25 listopada, albo po 9 grudnia...ale rozumiem, że jedna data to trochę wcześnie ( choć niekoniecznie ), a druga tuż przed świętami. No i tyle.

Jeśli miałabym grać w te dni kiedy mam szkołę, to tylko po 16 i do mniej więcej 22 (?) w sobotę i w niedzielę tak samo pewnie, ale to mało prawdopodobne, jeśli tego nie zaplanuję, tak jak ostatnio, żeby nie martwić się o czynniki zewnętrzne ( czytaj: rodzinkę ).

Re: Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...

: 15 listopada 2007, 13:04
autor: Bandit
Tournament of Darkness 6 lub coś zupełnie innego...
Chyba jednak Tournament of Darkness VI. :) Oczywiście jeśli zgłosi się odpowiednia liczba graczy, więc wszystko jest teraz w waszych rękach!. Jeśli ktoś będzie chciał wziąć udział w tym turnieju to pierwszą rzeczą jaką musi zrobić jest rejestracja na tym forum. Osoby, które już są zarejestrowane na forum BCG powinny napisać w tym temacie, że chcą wziąć udział w turnieju. Turniej na pewno nie obędzie się wcześniej niż w grudniu i bardzo możliwe, że odbędzie się przed samymi świętami. Obstawiam datę 22-23 grudnia. 8-)

Jeśli chodzi o TMT to na razie odkładamy go na następny rok. Nie jestem zwolennikiem wykorzystywania moich pomysłów w jakimkolwiek innym turnieju dopóki nie odbędzie się pierwszy TMT. Niech Bio się wykaże. 8-)