W TUT jest dużo przeróżnych ułatwień i na pewno znajdą się gracze, którzy będą próbowali zdobyć przewagę lub ułatwić sobie drogę do zwycięstwa różnymi "sztuczkami". Pewnie pamiętacie jak to było w ToD V, brak szczegółowych zasad doprowadził do niedopuszczalnych zagrań. Tym razem będzie podobnie, bo regulamin jest taki sam jak poprzednio. Żeby nie zostać w tyle i nie pozwolić innym zdobyć przewagi proponuję abyście zaczęli używać ułatwień, które opiszę poniżej:
- szybkie przemieszczanie się za pomocą ciągłego podskakiwania (podskok zbindowany na rolce),
- ukrywanie się pod powierzchnią wody (klękasz w płytkiej wodzie, podskakujesz i stajesz się niewidoczny albo wchodzisz do wody klęcząc),
- bezgłośne poruszanie się po krawędziach,
- ukrywanie się w przedmiotach,
- ukrywanie się w oświetlonych miejscach gdzie nie widać cienia a mimo to złodziej staje się tam niewidoczny,
- zastawianie skrzynią celów,
- blokowanie przejść i celów whistlerem,
- ustawianie botów na celach lub zakrywanie nimi przełączników itp.,
- zakrywanie ciałami pułapek,
- wrzucanie ogłuszonych ciał do ognia albo w miejsca, z których boty nie mogą się wydostać (np. greenhouse),
- blokowanie przejść strzałami linowymi,
- strzelanie z cracka w drzwi i tworzenie kolejnych dymków przez otwieranie i zamykanie drzwi, w których znajduje się wbita strzała.
Myślę, że opisane przeze mnie ułatwienia są używane, na co dzień a regulamin ToD mówi, że jeśli coś jest stosowane i akceptowane przez większość graczy to jest to dozwolone.
Jeśli uważacie, że istnieją jakieś inne ułatwienia, których warto byłoby używać to podawajcie przykłady.
[ Dodano: Środa 26 Grudnia, 2007 14:47 ]
Jeśli nasz kapitan trafi do złodziei to wtedy wybór mapy oddamy drużynie przeciwnej. Zależnie od tego, jaką mapę wybierze przeciwnik my wybierzemy, jaką drużyną będziemy grali jako pierwsi a w razie remisu po dwóch rundach zadecyduje to o tym, jaką drużyną zagramy dwa razy. Lecz jeśli nasz kapitan nie trafi do złodziei to drużyna przeciwna może oddać nam prawo do wyboru mapy i wtedy to my będziemy musieli wybrać mapę (najlepiej taką, na której obydwa zespoły mają równe szanse na wygraną) a drużyna przeciwna zdecyduje, jaką drużyną chce grać na początku.
Dobry wybór mapy lub drużyny to połowa sukcesu, ale nie wszystkie mapy nadają się do gry w turnieju, jeśli nie ma na nich odpowiedniej ilości żyć dla złodziei. Dlatego żeby nic nas nie zaskoczyło przygotowałem listę map z opisem ile jest na nich żyć oraz jaką drużyną powinniśmy grać jako pierwsi albo dwa razy.
|Tx2| - pierwszą mapę gramy jako złodzieje.
|Gx2| - pierwszą mapę gramy jako strażnicy.
Kod: Zaznacz cały
TH-Airship-Unlimited.unr |Gx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 6)
TH-AncientRuins.unr |Tx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 10)
TH-Apache71.unr |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 10)
TH-Apprenticev2.unr |Gx2| (Thieves: 8 vs. Guards: 10)
TH-Aquatone.unr |Gx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 9)
TH-Archery.unr |Gx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 10)
TH-Asylum.unr |Tx2| (Thieves: 8 vs. Guards: 10)
TH-Bafford2.unr |Gx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 10)
TH-Bourgeois.unr |Tx2| (Thieves: 3 vs. Guards: 7)
TH-Breakout-v3.unr |Gx2| (Thieves: 8 vs. Guards: 12)
TH-Breandor.unr |Tx2| (Thieves: 7 vs. Guards: 11)
TH-CityMuseum.unr |Tx2| (Thieves: 7 vs. Guards: 9)
TH-CountryAbode.unr |Tx2| (Thieves: 2 vs. Guards: 3)
TH-Cult.unr |Gx2| (Thieves: 10 vs. Guards: 21)
TH-DanteBeta.unr |Gx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 11)
TH-Darkened_Enlightenment.unr |Gx2| (Thieves: 10 vs. Guards: 13)
TH-Darkened_Enlightenment_v2.unr |Gx2| (Thieves: 10 vs. Guards: 12)
TH-District2.unr |Tx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 10)
TH-eTomb.unr |Gx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 14)
TH-Eulenburg.unr |Gx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 9)
TH-Flats.unr |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 12)
TH-Folly.unr |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 6)
TH-Gerome.unr |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 11)
TH-Grange.unr |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 10)
TH-Hanse.unr |Gx2| (Thieves: 2 vs. Guards: 5)
TH-HighwayInn.unr |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 7)
TH-KingsOfTheDesert_Final.unr |Tx2| (Thieves: 8 vs. Guards: 11)
TH-Korman.unr |Gx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 8)
TH-LakeShorePub30.unr |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 8)
TH-LordBeckB2.unr |Tx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 6)
TH-Mensch.unr |Gx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 9)
TH-Monastery76.unr |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 8)
TH-Nostalgia.unr |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 10)
TH-Semaiyo.unr |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 6)
TH-Sheriff.unr |Gx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 8)
TH-SkeltstonHead-v331.unr |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 11)
TH-SoulsHarbor.unr |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 8)
TH-Spider.unr |Gx2| (Thieves: 10 vs. Guards: 18)
TH-Stronghold.unr |Tx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 10)
TH-Theatre.unr |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 7)
TH-ToB_Payback.unr |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 14)
TH-Warehouse.unr |Tx2| (Thieves: 7 vs. Guards: 10)
Według mnie powinniśmy grać tylko na oficjalnych mapach i poprawionych wersjach oficjalnych map. Ewentualnie możemy zgodzić się na nieoficjalną mapę, która jest popularna, czyli np. HighwayInn. Nie będziemy zgadzać się na mapy, do których trzeba mieć przygotowane specjalne loadoutsy, czyli z oficjalnych odpadają Airship i SoulsHarbor.
Jeśli chcecie wziąć udział w turnieju a jeszcze nie macie mikrofonu to najwyższa pora abyście zaopatrzyli się w ten sprzęt. Ja przed turniejem muszę nabyć nową myszkę z porządną podkładką oraz lepsze słuchawki a może nawet biurko, bo te, które mam teraz nie zostało zaprojektowane z myślą o graczach, więc w porównani z tym, co ja muszę kupić dla was zakup mikrofonu nie powinien być czymś szczególnym.