[TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Zatrzymaj się tutaj, jeśli w Sieci lubisz przemieniać się w Mistrza Złodziejskiego Fachu lub Strażnika Miejskich Kosztowności, a zatem jesteś zainteresowany rozgrywką wieloosobową, powiązaną na różne sposoby z Thiefem.

Moderatorzy: Bruce, Bandit

Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

[TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Bandit »

[ Dodano: Wtorek 25 Grudnia, 2007 20:38 ]
W TUT jest dużo przeróżnych ułatwień i na pewno znajdą się gracze, którzy będą próbowali zdobyć przewagę lub ułatwić sobie drogę do zwycięstwa różnymi "sztuczkami". Pewnie pamiętacie jak to było w ToD V, brak szczegółowych zasad doprowadził do niedopuszczalnych zagrań. Tym razem będzie podobnie, bo regulamin jest taki sam jak poprzednio. Żeby nie zostać w tyle i nie pozwolić innym zdobyć przewagi proponuję abyście zaczęli używać ułatwień, które opiszę poniżej:
- szybkie przemieszczanie się za pomocą ciągłego podskakiwania (podskok zbindowany na rolce),
- ukrywanie się pod powierzchnią wody (klękasz w płytkiej wodzie, podskakujesz i stajesz się niewidoczny albo wchodzisz do wody klęcząc),
- bezgłośne poruszanie się po krawędziach,
- ukrywanie się w przedmiotach,
- ukrywanie się w oświetlonych miejscach gdzie nie widać cienia a mimo to złodziej staje się tam niewidoczny,
- zastawianie skrzynią celów,
- blokowanie przejść i celów whistlerem,
- ustawianie botów na celach lub zakrywanie nimi przełączników itp.,
- zakrywanie ciałami pułapek,
- wrzucanie ogłuszonych ciał do ognia albo w miejsca, z których boty nie mogą się wydostać (np. greenhouse),
- blokowanie przejść strzałami linowymi,
- strzelanie z cracka w drzwi i tworzenie kolejnych dymków przez otwieranie i zamykanie drzwi, w których znajduje się wbita strzała.

Myślę, że opisane przeze mnie ułatwienia są używane, na co dzień a regulamin ToD mówi, że jeśli coś jest stosowane i akceptowane przez większość graczy to jest to dozwolone.

Jeśli uważacie, że istnieją jakieś inne ułatwienia, których warto byłoby używać to podawajcie przykłady.

[ Dodano: Środa 26 Grudnia, 2007 14:47 ]
Jeśli nasz kapitan trafi do złodziei to wtedy wybór mapy oddamy drużynie przeciwnej. Zależnie od tego, jaką mapę wybierze przeciwnik my wybierzemy, jaką drużyną będziemy grali jako pierwsi a w razie remisu po dwóch rundach zadecyduje to o tym, jaką drużyną zagramy dwa razy. Lecz jeśli nasz kapitan nie trafi do złodziei to drużyna przeciwna może oddać nam prawo do wyboru mapy i wtedy to my będziemy musieli wybrać mapę (najlepiej taką, na której obydwa zespoły mają równe szanse na wygraną) a drużyna przeciwna zdecyduje, jaką drużyną chce grać na początku.

Dobry wybór mapy lub drużyny to połowa sukcesu, ale nie wszystkie mapy nadają się do gry w turnieju, jeśli nie ma na nich odpowiedniej ilości żyć dla złodziei. Dlatego żeby nic nas nie zaskoczyło przygotowałem listę map z opisem ile jest na nich żyć oraz jaką drużyną powinniśmy grać jako pierwsi albo dwa razy.

|Tx2| - pierwszą mapę gramy jako złodzieje.
|Gx2| - pierwszą mapę gramy jako strażnicy.

Kod: Zaznacz cały

TH-Airship-Unlimited.unr         |Gx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 6)
TH-AncientRuins.unr              |Tx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 10)
TH-Apache71.unr                  |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 10)
TH-Apprenticev2.unr              |Gx2| (Thieves: 8 vs. Guards: 10)
TH-Aquatone.unr                  |Gx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 9)
TH-Archery.unr                   |Gx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 10)
TH-Asylum.unr                    |Tx2| (Thieves: 8 vs. Guards: 10)
TH-Bafford2.unr                  |Gx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 10)
TH-Bourgeois.unr                 |Tx2| (Thieves: 3 vs. Guards: 7)
TH-Breakout-v3.unr               |Gx2| (Thieves: 8 vs. Guards: 12)
TH-Breandor.unr                  |Tx2| (Thieves: 7 vs. Guards: 11)
TH-CityMuseum.unr                |Tx2| (Thieves: 7 vs. Guards: 9)
TH-CountryAbode.unr              |Tx2| (Thieves: 2 vs. Guards: 3)
TH-Cult.unr                      |Gx2| (Thieves: 10 vs. Guards: 21)
TH-DanteBeta.unr                 |Gx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 11)
TH-Darkened_Enlightenment.unr    |Gx2| (Thieves: 10 vs. Guards: 13)
TH-Darkened_Enlightenment_v2.unr |Gx2| (Thieves: 10 vs. Guards: 12)
TH-District2.unr                 |Tx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 10)
TH-eTomb.unr                     |Gx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 14)
TH-Eulenburg.unr                 |Gx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 9)
TH-Flats.unr                     |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 12)
TH-Folly.unr                     |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 6)
TH-Gerome.unr                    |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 11)
TH-Grange.unr                    |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 10)
TH-Hanse.unr                     |Gx2| (Thieves: 2 vs. Guards: 5)
TH-HighwayInn.unr                |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 7)
TH-KingsOfTheDesert_Final.unr    |Tx2| (Thieves: 8 vs. Guards: 11)
TH-Korman.unr                    |Gx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 8)
TH-LakeShorePub30.unr            |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 8)
TH-LordBeckB2.unr                |Tx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 6)
TH-Mensch.unr                    |Gx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 9)
TH-Monastery76.unr               |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 8)
TH-Nostalgia.unr                 |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 10)
TH-Semaiyo.unr                   |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 6)
TH-Sheriff.unr                   |Gx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 8)
TH-SkeltstonHead-v331.unr        |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 11)
TH-SoulsHarbor.unr               |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 8)
TH-Spider.unr                    |Gx2| (Thieves: 10 vs. Guards: 18)
TH-Stronghold.unr                |Tx2| (Thieves: 4 vs. Guards: 10)
TH-Theatre.unr                   |Tx2| (Thieves: 5 vs. Guards: 7)
TH-ToB_Payback.unr               |Tx2| (Thieves: 6 vs. Guards: 14)
TH-Warehouse.unr                 |Tx2| (Thieves: 7 vs. Guards: 10)
Jeśli uważacie ze gdzieś popełniłem błąd to napiszcie, co uważacie za nierozsądny wybór.
Według mnie powinniśmy grać tylko na oficjalnych mapach i poprawionych wersjach oficjalnych map. Ewentualnie możemy zgodzić się na nieoficjalną mapę, która jest popularna, czyli np. HighwayInn. Nie będziemy zgadzać się na mapy, do których trzeba mieć przygotowane specjalne loadoutsy, czyli z oficjalnych odpadają Airship i SoulsHarbor.

Jeśli chcecie wziąć udział w turnieju a jeszcze nie macie mikrofonu to najwyższa pora abyście zaopatrzyli się w ten sprzęt. Ja przed turniejem muszę nabyć nową myszkę z porządną podkładką oraz lepsze słuchawki a może nawet biurko, bo te, które mam teraz nie zostało zaprojektowane z myślą o graczach, więc w porównani z tym, co ja muszę kupić dla was zakup mikrofonu nie powinien być czymś szczególnym. ;)
Ostatnio zmieniony 06 maja 2008, 02:42 przez Bandit, łącznie zmieniany 2 razy.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Przemek557 »

Bandit pisze:Jeśli chcecie wziąć udział w turnieju a jeszcze nie macie mikrofonu to najwyższa pora abyście zaopatrzyli się w ten sprzęt. Ja przed turniejem muszę nabyć nową myszkę z porządną podkładką oraz lepsze słuchawki a może nawet biurko, bo te, które mam teraz nie zostało zaprojektowane z myślą o graczach, więc w porównani z tym, co ja muszę kupić dla was zakup mikrofonu nie powinien być czymś szczególnym. ;)
Ja już kupiłem porządną myszkę. 8 przycisków plus rolka chodząca na boki. Będę mógł więc zabindować sobie Doublejumpa.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Łucznik »

Ja pewnie też usunę z kółka i dam itemy pod boczne klawisze
Awatar użytkownika
Michal
Poganin
Posty: 729
Rejestracja: 02 listopada 2006, 13:33
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Michal »

Chłopaki ostro sie przygotowują widzę. Bandit to nawet meble zmienia.

"- Poproszę biurko do gry w Thievery
- Do ghostingu czy DM?"
:-D

Ja sie rozejrzę za jakimś mikrofonem. Kumpel ma taki co dodawany był do gazety "Reflex English", będzie dobry?

Co ma za znaczenie kolejność guardowania/thiefowania? Przewagę psychologiczną czy jak?
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: _OskaR »

Michal pisze:Ja sie rozejrzę za jakimś mikrofonem. Kumpel ma taki co dodawany był do gazety "Reflex English", będzie dobry?
Nie- mi siadł po niecałych 24h, ale to było 7 lat temu, więc może jakość się poprawiła :))
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Bandit »

Ja już kupiłem porządną myszkę. 8 przycisków plus rolka chodząca na boki. Będę mógł więc zabindować sobie Doublejumpa.
Ja pewnie też usunę z kółka i dam itemy pod boczne klawisze
Mieć zbindowane to nie to samo, co umieć tego skutecznie używać... 8-)
Chłopaki ostro sie przygotowują widzę. Bandit to nawet meble zmienia.

"- Poproszę biurko do gry w Thievery
- Do ghostingu czy DM?"
A nie macie uniwersalnych? :o
Michal pisze:Ja sie rozejrzę za jakimś mikrofonem. Kumpel ma taki co dodawany był do gazety "Reflex English", będzie dobry?
Wejdź na TS i sprawdź jak mikrofon sprawuje się w praktyce żeby potem nie było przykrych niespodzianek.
Michal pisze:Co ma za znaczenie kolejność guardowania/thiefowania? Przewagę psychologiczną czy jak?
Niektóre mapy są łatwiejsze dla złodziei a inne dla strażników, więc lepiej jest zacząć grać zespołem, którym jest łatwiej zdobyć zwycięstwo. Drużyna, która gra danym zespołem w pierwszej rundzie w razie remisu po dwóch rundach, trzecią rundę, która zadecyduje o zwycięstwie lub przegranej, zagra zespołem, którym grała pierwszą rundę. Czyli można zagrać dwa razy złodziejami i raz strażnikami albo na odwrót. Poza tym po wygraniu pierwszej rundy zdobywa się nad przeciwnikami psychologiczną przewagę, bo przeciwnicy mają świadomość tego, że jeśli przegrają jeszcze raz to przegrają cały mecz.

1. Wiedza to podstawa.
Naszym orężem w walce z przeciwnikiem powinna być przede wszystkim wiedza, dlatego musimy poznać mapy bardziej od strony technicznej żebyśmy mieli, czym walczyć. Opiszę jak to powinno wyglądać a za przykład wezmę mapę Grange, na której jest loot losowy oraz stały, poza tym ta mapa jest często wybierana do gry na turniejach.

Po pierwsze żeby móc przekazać jakieś wiadomości przez TS trzeba wiedzieć jak nazwać dane miejsce, dlatego najpierw powinniście zapoznać się z tym tematem. Gdy już będziecie znać nazwy obejrzyjcie kilka razy ze zrozumieniem ten film, który już dawno powinniście mieć przygotowany na dysku do oglądania. Z taką dawką wiedzy będziemy mogli zacząć treningi na moim serwerze, który niebawem zacznę stawiać abym mógł praktycznie sprawdzić waszą wiedzę. Muszę tylko najpierw zadbać o odpowiednie łącze...

Ostatnio nie wypalił mój pomysł z notowaniem informacji z lootem, dlatego tym razem wszystko uprościłem. Lecz uczulam was na to abyście się opamiętali i tym razem nie próbowali mówić wszyscy na raz w tym samym momencie. Musicie pamiętać także o tym, że gdy się gra to nie zawsze można złapać za długopis z zacząć coś zapisywać.

Kluczową role w tym całym zapisywaniu odgrywa "EXIT LOOT" oraz jego łączna ilość, ponieważ wiedząc ile go jest możemy określić ile musimy zebrać loota, czyli jak daleko musimy wejść w głąb mapy żeby wypełnić zadanie.

2. EXIT LOOT.
Jest to loot, którego nie wolno zbierać (nawet, jeśli przechodzi się obok niego) dopóki nie zostanie osiągnięty odpowiedni pułap wspólnie zebranego loota. Na każdej mapie taki pułap jest inny a w przypadku Grange przy najgorszym rozłożeniu dla złodziei wynosi 800-285=515 (tylko stały loot) lub przy najkorzystniejszym rozłożeniu dla złodziei wynosi 800-545=255 (stały i najwartościowszy zmienny loot).

Jak widać rozpiętość jest bardzo duża, dlatego bardzo ważne jest zebranie na początku gry informacji o EXIT LOOT. Mapę zaczniemy okradać dopiero wtedy, gdy będzie wiadomo ile potrzebujemy loota. Zaczniemy robić to stopniowo, poczynając od miejsc rzadko strzeżonych. Cisza na początku gry wywołana brakiem naszej aktywności może wywołać u przeciwników lekki niepokój, ale to może nam tylko pomóc, bo gdy strażnik zaczyna myśleć o niepotrzebnych rzeczach to wtedy spada jego czujność a nawet zaczyna biegać po mapie zamiast pilnować ważnych miejsc.

Istotne jest także to, aby nie kraść na początku loota, który jest często na widoku strażników, ponieważ po ukradnięciu takiego loota, strażnicy zaczynają się niepokoić i często podejmują decyzję o obstawieniu exitu a takie posunięcie ze strony strażników może pokrzyżować nasze plany, bo może zdarzyć się tak, że wszyscy złodzieje będą musieli znaleźć się w exicie, dlatego musimy zadbać o to żeby strażnicy nie niepokoili się nadmiernie.

Jeśli ktoś będzie raszować mapę, na co oczywiście wcześniej się umówimy to loot zdobyty w taki sposób będzie doliczany do EXIT LOOTA. Każdy gracz w zależności od miejsca startu na początku gry musi udać się do najbliżej położonego LOSOWEGO EXIT LOOTA (oczywiście ci, co raszują są zwolnieni z tego obowiązku, ale jeśli będą przemieszczać się w drodze do celu w pobliżu LOSOWEGO EXIT LOOTA to powinni podać informacje, jaki to loot i gdzie się znajduje). Gracz po dotarciu do LOSOWEGO EXIT LOOTA mówi gdzie się znajduje i ile losowego loota zaliczanego do EXIT LOOTA znajduje się w danym miejscu, jeśli nie będzie tam żadnego loota to mówi np. Kanały - pusto albo Kanały - brak, ale jeśli coś znajdzie to mówi Kanały - sakiewka lub Kanały - złote monety. W tym miejscu muszę wypomnieć wam wasze błędy, bo gdy ostatnio próbowaliśmy grać w ten sposób to wy przekazywaliście mi zbędne informacje. Dla mnie jest to oczywiste, ale widocznie dla was nie do końca, więc zapamiętajcie sobie, że nie ma sensu podawać informacji o stałym loot, ponieważ taki loot nigdy nie zmienia swojego położenia i zawsze musi się pojawić w takiej samem ilości i miejscu. Dlatego tym razem postarajcie się nie spamować na TS i nie wypowiadajcie zbędnych słów.

3. Tabele.
Jeśli ktoś pamięta poprzednie tabele to powinien się ucieszyć, bo te nowe są znacznie uproszczone. Tabele są po to żeby móc; przewidywać gdzie pojawi się loot; minimalizować ryzyko związane z okradaniem silnie strzeżonych miejsc; ułatwić sobie grę itd.

Instrukcje:
a) Tabela "Grange - stały loot"
- W pierwszej wolnej kolumnie każdy powinien zapisywać sobie to, co sam zebrał stawiając X lub + w odpowiedniej kratce.
- W drugiej wolnej kolumnie zapisujemy informacje o zebranym loot napływające od innych graczy.
- Jeśli straci się życie to w pierwszej wolnej kratce w pierwszym wierszu wpisuje się sumę loota, który został nam po zginięciu a zebrany loot w drugim życiu notujemy w kolejnej wolnej kolumnie.

b) Tabela "EXIT LOOT"
- Ten loot zbiera się na końcu a potem zwykle szybko trzeba dotrzeć do exitu, więc nie będzie już czasu ani sensu zapisywać informacji, dlatego tabela nie ma wolnych kolumn, ale ma wolne kratki, w których na początku gry powinny znaleźć się informacje o losowym loot.
- Jeśli na basenie nie będzie wazonu to po prostu należy skreślić cały wiersz z wazonem.

c) Tabela "Grange - losowy loot"
- Tą tabelę wypełnia się podobnie jak tą z podpunktu a) z drobnym wyjątkiem, ponieważ trzeba dopisać jeszcze miejsce, w jakim został znaleziony loot. W razie problemów z pamięcią i nazwaniem miejsca można zajrzeć do ostatniej tabeli, w której zostały wypisane wszystkie nazwy miejsc, w których może pojawić się losowy loot.

d) Tabela "Miejsca, w których może pojawić się losowy loot"
- Po znalezieniu losowego loota należy zaznaczyć (zakreślić lub podkreślić) miejsce, w którym został znaleziony losowy loot.
- Jeśli w danym miejscu nie będzie losowego loota to należy przekreślić nazwę miejsca.
- W niektórych miejscach losowy loot może pojawić się dwa razy. Takie miejsca mają przypisane "x2", więc jeśli w danym miejscu pojawi się losowy loot dwa razy to należy zaznaczyć (zakreślić lub podkreślić) całą nazwę razem z "x2" a jeśli pojawi się tylko raz to wtedy należy zaznaczyć (zakreślić lub podkreślić) tylko nazwę miejsca - można, ale nie trzeba dodatkowo skreślić "x2".
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Michal
Poganin
Posty: 729
Rejestracja: 02 listopada 2006, 13:33
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Michal »

Super tekst i materiały do niego dołączone. Pełny profesjonalizm. Stosując się do wskazówek i wykorzystując odpowiednio wiedzę rzeczywiście thiefowanie wydaje się dużo prostsze. Warto byłoby jeszcze rozpracować guardowanie. Ja napiszę jak ja bym to widział.

2 strażników stałych i 2 do szybkiego reagowania. Nie dojdzie wtedy do sytuacji, że wszyscy rzucą sie na zauważonego złodzieja a w tym czasie inny złupi pół domu.
:arrow: Guard 1 - Upper West Wing. Pułapki, whistler nad drzwiami, z góry widzi też czy przez frontowe drzwi nikt nie wchodzi. Do tego ustawia AI w wejściu do tego pomieszczenia ze skrzynią zamkniętą na klucz. (jeszcze nie nauczyłem się fachowego nazywania poszczególnych lokacji :oops: )
:arrow: Guard 2 - pomieszczenia na dole, głównie salon, nasłuchiwanie odgłosów z kuchni. Miny, caltropy za drzwiami do poszczególnych pomieszczeń.
:arrow: Guard 3 - jak najszybsze zabezpieczenie "wartowni". AI, mina, caltropy. Następnie patrolowanie ważnych miejsc na mapie. Pomoc innym, którzy wzywają pomocy.
:arrow: Guard 4 - Patrolowanie ważnych miejsc na mapie. Pomoc innym, którzy wzywają pomocy.

G1 i G2 powinni zakupić dużo pułapek a G3 i G4 ekwipunek użyteczny w pościgach za złodziejami. G1 i G2 nie oddalają się zbytnio od swoich stanowisk a tym bardziej nie uganiają sie za złodziejami po dworze. ("po polu" jak ktoś woli bo wiem, że są tacy dewianci). Lider podejmuje decyzję o udaniu się do exitu.

Taka jest moja propozycja. Co na to fachowcy? Dodam, że jak jesteśmy z Przemkiem w 1 drużynie to wcielamy się w G1 i G2 i nawet jakoś to idzie.
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Łucznik »

Michal pisze: wejściu do tego pomieszczenia ze skrzynią zamkniętą na klucz.
więcej wiary w siebie! to się nazywa "pokój ze skrzynią"

[ Dodano: Sob 29 Gru, 2007 00:43 ]
Michal pisze:Co na to fachowcy?
nie jestem(jeszcze ;)) fachowcem ale pomysł wydaje się dobry...

[ Dodano: Sob 29 Gru, 2007 00:51 ]
Michal pisze: nie uganiają sie za złodziejami
ale oczywiście bez takiego absurdu że widzą złodzieja który sam ostatni został i go nei atakują

[ Dodano: Sob 29 Gru, 2007 12:19 ]
skoro zmienny loot jest taki ważny to G4 może iść na basen i policzyć co tam się znajduje
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Bandit »

Łucznik pisze:skoro zmienny loot jest taki ważny to G4 może iść na basen i policzyć co tam się znajduje
Akurat na basenie jednym zmiennym lootem może być wazon, więc chodzenie tam nie ma sensu, co innego, jeśli ktoś wystartuje na basenie to wtedy może nawet udać się do starego magazynu żeby sprawdzić, co tam się pojawiło. Poza tym startując z basenu należy zabrać ze sobą jednego bota, którego ścieżka patrolowa przebiega w pobliżu exitu.

Strażnicy także powinni zbierać informacje o loot, ponieważ poza standardowymi miejscami: UWW, sala bilardowa czy wartownia, mogą dojść równie ważne inne miejsca: salon, karciarnia, kuchnia lub schowek, ponieważ w tych miejscach są po dwa spawny dla losowego loota, więc występuje tam większe prawdopodobieństwo pojawienia się loota. Strażnicy powinni na początku zajrzeć do tych miejsc i szybko podliczyć, czego muszą pilnować. Każdy strażnik powinien mieć nakupionych pułapek na maxa (miny i kolce), bo jeśli zajrzałby do schowka i okazałoby się, że jest tam dużo loota to wtedy zabezpieczenie takiego miejsca jest bardzo istotne. Jeśli chodzi o whistlery to powinno być tak jak napisał Michał, czyli powinni kupować je tylko tacy strażnicy, którzy mają pilnować konkretnych miejsc. Ilość graczy w drużynie może być bardzo różna, ale najlepiej jest planować grę dla 4 graczy oraz dodatkowego 5 gracza (poprzednio było 6 graczy w drużynie, ale zawsze kogoś brakuje...).

Z moich planów zakupu nowej mychy jednak nic nie wyjdzie, bo kupuję bratu kompa, ale z drugiej strony ma to też swoje plusy, bo może przez ferie podszkolę go w TUT i zagramy razem a jak nie będzie chciał to PaV w razie problemów z pingami będzie mógł do mnie wpaść na turniej. Będę miał 4-portowego switcha, więc z netem nie będzie problemów.
:chase: :shoot: :guard:
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Łucznik »

Radze uważać na mockersów , monemo strzela 3 fire i mnei dobił mieczem, na spedzie(!!) nei mogłem go na flats dogonić, a na asylum pięknie wkomponował ciało złodzieja i pająka w objectives
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Przemek557 »

Bandit pisze:bo może przez ferie podszkolę go w TUT
Nie rozumiem, mieć Bandita za brata i nie grać w Thievery :shock:
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Łucznik »

Strategia Bandita Na Grange - genialna wygrałem bez trudu raz jeden wchodząc do wnętrza głównego budynku :-D
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Bandit »

Podczas poszukiwania loota na Gerome odkryłem ciekawy sekret, o którym większość graczy pewnie jeszcze nie wie a ci, którzy to wiedzą raczej nie zdradzają tego sekretu. Dlatego proszę was o nie korzystanie z tego przed turniejem, bo gracz obserwujący waszą grę może się o tym dowiedzieć. Wszystko, co daje nam przewagę nad przeciwnikiem jest bardzo istotne dla rozgrywki i waszym obowiązkiem jest strzec takich informacji!
Po usunięciu z mapy całego losowego loota i podliczeniu całego znanego mi stałego loota wyszło mi, że stałego jest za dużo o 50, więc zacząłem szukać obiektu, który miałby wartość równą 50 i znalazłem rubinowy pierścionek, który jest ukryty w ogrodzie z kamiennym kręgiem w jednym z kątów. Jest ukryty w taki sposób, że wystaje tylko część rubinu pierścionka.

Gerome ma więcej losowego loota niż miejsc, w których loot mógłby się pojawić a to oznacza, że łączna ilość loota za każdym kolejnym uruchomieniem mapy może być różna. Na razie nie obliczałem tego teoretycznie w edytorze, ale po kilkukrotnym przeładowaniu mapy uzyskałem następujące wyniki: 1514, 1509, 1454, 1449, 1394, 1389.

Myślę, że doświadczeni gracze widzą o tym, że loot, który wygląda tak samo wcale nie musi mieć tej samej wartości. Poza tym lootem mogą być inne przedmioty, które loota nie przypominają np. butelka wina w barakach na Gerome. Zdarza się też tak, że lootem pewne przedmioty nie są np. tarcze albo niektóre wazony... Piszę o tym, dlatego żebyście po obejrzeniu filmu zrobionego na Grange przypadkiem nie ubzdurali sobie, że dany przedmiot musi zawsze kosztować tyle samo. Dlatego tak ważne są tabele, w których jest opisane, jaki loot jest na mapie i ile jest warty. W tabelach znajdziecie cały loot, który może nawet nie pojawić się na mapie ze względu na brak miejsca...

Jeśli ktoś chciałby mi pomóc w katalogowaniu loota to mogę podać prosty przepis jak należy to robić żeby zrobić to dobrze. Na razie powiem tyle, że trzeba troszkę pogrzebać w edytorze map.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: _OskaR »

Ja na razie nie mogę się rozglądać w tym edytorze- w UT2003/4 nie było problemu- a tu- lipa :?
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Przemek557 »

No to ja mam dostęp do edytora(mam wersje 4.36)więc jakby co to mógłbym pomóc, bo i tak bardzo mi się to przyda-ostatnio na warehousie nie umiałem znaleźć maploota(chyba ze 100 mi brakowało). A o tym pierścionku na Gerome to nie wiedziałem. Tak samo kłopot miałem chyba jescze z Aquatonem(około 100) i kilkoma innymi mapkami np. Hanse. A na Gerome zauważyłem że bardzo mało lootu jest w South Barracks, a złupienie całej góry zazwyczaj wystarcza by mieć 600-700. Dodatkowo rzadko się zdarza by ktoś brał pierścionek z piwnicy(ja też tego nie robię :( )
_OskaR pisze:Ja na razie nie mogę się rozglądać w tym edytorze- w UT2003/4 nie było problemu- a tu- lipa :?
może masz zupdateowanego Thievery do 4.51? Wtedy UnrealEd nie działa poprawnie(nie da się przesuwać widoku i inne takie)

edit: nie Thievery ale UT miałem na myśli z tym updatem
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: _OskaR »

Przemek557 pisze:4.51
Mam :(

4.36 :-D
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Bandit »

Jak słusznie zauważył Przemek, żeby móc uruchomić edka trzeba mieć wersję 4.36 i nic nie stoi na przeszkodzi żeby zrobić downgrade z wersji 4.51 do 4.36.

Opiszę na przykładzie Gerome jak zbieram informacje na temat loota.

Zdarzają się mapy, na których jest tylko stał loot, więc jeśli zabieracie się za taką mapę to możecie opuścić punkt 1.

1. Po włączeniu edytora i załadowaniu mapy odnajduję "ThLootSpawnerSlave" i klikam PPM na obrazku skrzyni z "S", z menu wybieram "Select All ThLootSpawnerSlave" i naciskam klawisz [Delete]. Następnie odnajduję "ThLootSpawnerMaster" i klikam PPM na obrazku skrzyni z "M", z menu wybieram "Select All ThLootSpawnerMaster" i naciskam klawisz [Delete]. Zapisuję mapę pod inną nazwą np. TH-MapaSL.unr potem Build > Build All i zapisuję ją jeszcze raz (wystarczy kliknąć na ikonę dyskietki).

Usuwając spawnery w przypadku Gerome usuwamy także klucze, które także są spawnowane w ten sam sposób, co losowy loot, ale w razie problemów z dostaniem się w niektóre miejsca zawsze można użyć kodu na ducha "ghost".

2. Odpalam TUT i włączam przerobioną mapę, naciskam [F2] (w konsoli: ShowServerInfo) zapisuję sobie na kartce ile jest na mapie stałego loota i zaczynam go szukać. Przed podniesieniem loota robie SS (set input klawisz sshot) po to żeby potem w edku łatwiej było mi go znaleźć.
W razie problemów z odnalezieniem loota stosuję niezawodną technikę:
Edit > Search for Actors > Name: ThObject
Potem klikam dwa razy LPM na nazwę obiektu i obserwuję, co to za obiekt. Dobrze jest jeszcze otworzyć sobie okienko Actor Properties [F4] i rozwinąć "Thievery Object". Ja rozszerzam okienko na całą wysokość ekranu i ustawiam po prawej stronie żeby nie zasłaniało mi widoku 3D. Potem przeglądając obiekty obserwuję czy zmienia się wartość "lootvalue" a jeśli się zmieni to sprawdzam czy "bLoot" jest na "True".
Loot znajduje się w View > Actor Class Browser > Decoration > ThieveryObject > ThObjectSwag.

3. Jeśli odnajdę cały loot to ponowne ładuję źródłową mapę, ale tym razem nie usuwam losowego loota tylko kasuję cały stały loot. Zapisuję mapę pod inną nazwą np. Th-MapaLL.unr robię Bulid All i włączam mapę klika razy żeby sprawdzić czy na mapie zawsze pojawia się taka sama suma loota. Jeśli tak jest to zapisuje tą wartość a jeśli są różne to zapisuję sobie wszystkie wartości, jakie uda mi się "wygenerować" (pomocną komendą jest tutaj: reconnect).

Wracam do edytora i ładuję mapę Th-MapaLL.unr. Klikam PPM na "ThLootSpawnerMaster" i z menu wybieram "Select All ThLootSpawnerMaster", potem klikam na ikonę otwartego oka i sprawdzam tylko te SMy, które spawnują loot. Klikam na ikonę oka z X i zapisuję sobie na kartce oddzielnie dla każdego SM ile jest przyporządkowanych miejsc pod dany SM oraz jakie są to miejsca a także, co jest spawnowane.

Jeśli mam ekstremalne problemy ze znalezieniem loota to najpierw usuwam z mapy cały znany mi losowy jak również stały loot, zapisuję mapę a następnie sprawdzam po kolei wszystkie obiekty na mapie czy posiadają wartość a jeśli tak to czy są lootem.

Na razie nie mogę rozgryźć tego jak to jest możliwe, że na Gerome pojawia się różna ilość loota a np. na Grange nie... Wydaje mi się, że spawnerów jest wystarczająco dużo, więc na razie nie mam pomysłu, dlaczego tak się dzieje.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Przemek557 »

Ok to ja bym wziął Warehouse, a jest jeszcze jedna sprawa: do maploot[F2] nie zalicza się złoto ze skrzynek, przez co często później mamy więcej lootu niż maploot :)
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
FatRatHead
Miastolud
Posty: 43
Rejestracja: 21 lutego 2007, 15:45
Lokalizacja: zpici

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: FatRatHead »

Bandit, mam pocit, ze nie kazdy loot ktory mas v singleplayeri budes mat tiez v multiplayeri. Ten prstienok by si si mal pozriet v multi. Idem si to overit aj sam, pretoze ja som ho kedysi davno nasiel v single, ale nikdy som ho nevidel v multi, takychto veci moze byt viac. Ta flasa vina funguje velmi divne, lootrespawn a ta flasa nejako suvisia, rad by som zistil ako, s tymto budem potrebovat pomoc.

Dalej netreba zabudat na to, ze nie vsetky lootspawny sa budu pouzivat, perfektnym prikladom je th-flats.
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Black_Fox »

FatRatHead pisze:Bandit, mam pocit, ze nie kazdy loot ktory mas v singleplayeri budes mat tiez v multiplayeri. Ten prstienok by si si mal pozriet v multi. Idem si to overit aj sam, pretoze ja som ho kedysi davno nasiel v single, ale nikdy som ho nevidel v multi, takychto veci moze byt viac. Ta flasa vina funguje velmi divne, lootrespawn a ta flasa nejako suvisia, rad by som zistil ako, s tymto budem potrebovat pomoc.

Dalej netreba zabudat na to, ze nie vsetky lootspawny sa budu pouzivat, perfektnym prikladom je th-flats.
Owned. :P
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Łucznik »

Yyyyy...
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Przemek557 »

Okej pierwsze zdanie rozumiem :) dalej już trudniej.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
grim_reaper
Egzekutor
Posty: 1871
Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: grim_reaper »

Hehehe 8-) Idzie o to, że w single player i multi lootspawn może wyglądać inaczej i co jest w single na mapie może nie pojawiać się w multi. Ta butelka na Geromie jest dziwna, i jest niejako związana z lootrespawnem, ale jak to już do tego Fattsinek potrzebuje pomocy.

Poza tym nie każdy lootspawn na mapach jest używany, tak jak np. na Flats
"And then there's THIS asshole..."
Zobacz, w co jeszcze gram:
•••Mój profil na Steamie!•••
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Bandit »

Gówno prawda, bo to są bugi i błędy. Zresztą sami przeczytajcie... 8-)

Jeśli bindujecie sobie skok na rolce to nie róbcie tego przez grę tylko za pomocą polecenia "set input MouseWheelUp Jump" lub w pliku konfiguracyjnym, ponieważ dodatek umożliwiający podciąganie się znaczne utrudnia wykonywanie podskoków.

Już wiem, dlaczego na Gerome pojawia się różna ilość loota. Na pewno nie było to zamierzone działanie autora mapy tylko jego błąd a raczej niedbalstwo. Niektóre rozrzutniki (spawnery) umieścił częściowo wewnątrz przedmiotów, więc jeśli loot pojawi się w takim miejscu to wcale nie będzie go na mapie. Zastanawiam się teraz czy Gerome w ogóle nadaje się do rozgrywania turnieju, ponieważ nie powinno być tak, że jedna drużyna może mieć ułatwione zadanie z powodu błędu mappera. Nie można tego marginalizować, ponieważ różnica całkowitej sumy loota pomiędzy rundami rozgrywanymi na Gerome może wynieść aż 125.

Gerome mimo zmieniającej się całkowitej ilości loota wcale nie jest trudniejszy od Grange. Właściwie to dla mnie Gerome jest nawet prostsze, dlatego że:
- każdy główny rozrzutnik losowego loota z osobna ma przypisany loot wyłącznie tego samego typu i wartości,
- dany typ losowego loota pojawia się w bliskich odległościach od siebie i miejscach, które można określić jedną nawą, więc nie ma potrzeby zbierania informacji o położeniu losowego loota wystarczy zapamiętać ile jest loota oraz możliwych miejsc, w których może się pojawić po to żeby (nie ryzykować) nie szukać loota, którego nie ma na mapie.

Ze względu na zmieniającą się całkowitą ilość loota należy zwrócić szczególną uwagę na ilość losowego loota, która pojawia się na mapie, ale na Gerome jest o wiele prościej, ponieważ nie ma potrzeby zaglądania w miejsca. Wystarczy sprawdzić, jaka jest całkowita suma loota na mapie. Przedstawię wam wzór, dzięki któremu można wiele się dowiedzieć i przygotować niezawodną taktykę, ale zanim to zrobię podam wam kilka informacji, które pozwolą wam zrozumieć, o co w tym chodzi.

Na mapie jest 6 głównych rozrzutników (w tym jeden ma same klucze) i każdy z osobna rozkłada po mapie inny typ loota, ale jednocześnie ten sam główny rozrzutnik nie rozkłada różnych typów loota.

1 G.R. - Rozrzutniki w guest rooms rozkładają:
Loot: Sakiewka
Wartość: 60
Ilość rozrzutników: 9 (z czego 2 nie funkcjonują poprawnie)
Ilość loota: 4, 5 lub 6 (powinno być zawsze 6)
Razem: 240, 300 lub 360 (powinno być zawsze 360)

2 G.R. - Rozrzutniki w łazienkach rozkładają:
Loot: Wazon
Wartość: 5
Ilość rozrzutników: 22 (z czego co najmniej 1 nie funkcjonuje poprawnie, ale może być ich więcej)
Ilość loota: 10, lub 11 (powinno być zawsze 11)
Razem: 50 lub 55 (powinno być zawsze 55)

Zebranie 10 wazonów da ten sam efekt, co zebranie 1 sztyletu lub pierścionka, więc zastanówcie się czy w ogóle warto jest zawracać sobie głowę wazonami, tracić czas i niepotrzebnie ryzykować? Apeluję abyście w ogóle nie wchodzili do dużej łazienki po wazony, bo to jest po prostu bezsensu. Wazony możecie zbierać tylko, jeśli macie je po drodze.

3 G.R. - Rozrzutniki w korytarzu pod guest rooms i pomieszczeniu za przejściem przy watcherze rozkładają:
Loot: Srebrny kielich
Wartość: 10
Ilość rozrzutników: 4
Ilość loota: 2
Razem: 20

4 G.R. - Rozrzutniki w barakach i ogrodzie rozkładają:
Loot: Sztylet
Wartość: 50
Ilość rozrzutników: 4
Ilość loota: 3
Razem: 150

5 G.R. - Rozrzutniki w barakach rozkładają:
Loot: Stos srebrnych monet
Wartość: 25
Ilość rozrzutników: 12
Ilość loota: 7
Razem: 175

Kod: Zaznacz cały

Druga liczba w "map loot" oznacza:
1xxx
15-- 6 sakiewek = 360 loota
14-- 5 sakiewek = 300 loota
13-- 4 sakiewki = 240 loota

Ostatnia liczba w "map loot" oznacza:
1xxx
1--4 11 wazonów = 55 loota
1--9 10 wazonów = 50 loota

1514 to 6 sakiewek i 11 wazonów
1509 to 6 sakiewek i 10 wazonów
1454 to 5 sakiewek i 11 wazonów
1449 to 5 sakiewek i 10 wazonów
1394 to 4 sakiewki i 11 wazonów
1389 to 4 sakiewki i 10 wazonów
Na Gerome nie będzie czegoś takiego jak EXIT LOOT, ponieważ na tej mapie można stosunkowo prosto dostać się do exitu. Oznacza to, że możecie zbierać dowolny loot bez obaw o przekroczenie 700.

Pozostało mi już tylko zrobić tabele i załączyć kilka obrazków ze wskazówkami. Filmu nie będę robił, bo traci się przy tym zbyt wiele czasu.
Ostatnio zmieniony 03 stycznia 2008, 23:41 przez Bandit, łącznie zmieniany 1 raz.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Przygotowania do Tournament of Darkness VI

Post autor: Przemek557 »

Na Aquatone, Bourgeois i Warehouse loot też jest zmienny, dlatego żeby nie robić sobie z tym kłopotów zająłem sie Folly(włączyłem już kilka razy mapę ale niestety nic więcej), gdzie maploot jest niezmienny. Tak w ogóle to wydaje mi się że mapki na których bardzo dużo jest lootu spawnującego nie powinny być w turnieju, bo wtedy drużyny mają nierówne szanse.

[ Dodano: Pią 04 Sty, 2008 15:01 ]
Na Folly są 2 Mastery
Jeden odpowiada za Flame of Ruby
Drugi za loot.
Po kliknięciu w properties i rozwinięciu ThLootSpawnerMaster i potem LootList dowiaduję się o każdym losowym loocie na mapie(np ThObjectBCoin itp.), Master połączony jest ze wszystkimi slave'ami na mapie(oprócz tych 2 znajdujących się w klatkach-one są połączone z Masterem odpowiadającym za Flame of Ruby). Czy oznacza to że w każdym spawnie na mapie może pokazać się dowolny loot który jest wpisany we właściwościach Mastera?

Na razie mam takie spostrzeżenia: na Folly maploot zawsze wynosi 590 z czego 50 to loot stały i 540 to loot losowy.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
ODPOWIEDZ