[TTG] Wskazowki oraz rola Kapitana

Zatrzymaj się tutaj, jeśli w Sieci lubisz przemieniać się w Mistrza Złodziejskiego Fachu lub Strażnika Miejskich Kosztowności, a zatem jesteś zainteresowany rozgrywką wieloosobową, powiązaną na różne sposoby z Thiefem.

Moderatorzy: Bruce, Bandit

Awatar użytkownika
Agnar
Szaman
Posty: 1003
Rejestracja: 02 maja 2005, 14:05
Lokalizacja: Piła

[TTG] Wskazowki oraz rola Kapitana

Post autor: Agnar »

Zaraz wyjasnie temat ale pierw powiem to co mi na sercu lezy :P

Przede wszystkim jest zbyt duzo informacji na TS... Nie jest zle ale moze byc lepiej... nie mowcie "moge rzucic dodatkowo flasha" jak akcja dzieje sie szybko... poprostu go rzuc... Natomiast jesli bawimy sie w Podchody to informacji na temat ile masz hp i jaki masz ekwipunek sa dosc istotne...

Poza tym jeszcze o jednej sprawie nie mowilem wiec powiem teraz... jak sie pytam kogos "masz speeda?" to nie odpowiadac "mam" tylko mowic ile sie ma... bo to dosc istotne... skad wiesz czy poprosze o to zebys mi dal czy o to ze ja tobie chce tego speeda dac? wiec jesli padnie komenda np "ile masz invisible" to odpowiadasz "mam 1" albo tyle ile poprosu sie posiada... i taka wymiana ekwipunku jest tez dosc istotna... gramy zespolowo a nie w pojedynke ;) czasami lepiej poswiecic kogos zeby wszedl w pulapki a druga osoba wygrala niz razem pchac sie w miny i caltropy :P

To byly sprawy ogolne... postarajcie sie to zapamietac ;)

Teraz sprawa numer 2... Wpadlem na pomysl (ktory Bandit poparl :P) ze mozna zorganizowac tzw wymiane kapitanow... chodzi o to zeby kazdy z graczy obiol role kapitana (nie tylko ja i Bandit)... Przed kazda rozgrywka Ja albo Bandit bedziemy wybierac dana osobe ktora bedzie kapitanem... Ma to was nauczyc taktycznego myslenia oraz macie docenic waznosc informacji oraz to, ze jak cos sie powie to nalezy to byc zrobione ;)

W tym temacie bedziemy sie dzielic ewentualnymi wskazowkami odnosnie Leadera podczas takich rozgrywek jak na przyklad dzisiaj ;)

Narazie to na tyle... Czekam na wasze opinie na ten temat ;)
Ostatnio zmieniony 06 maja 2008, 02:40 przez Agnar, łącznie zmieniany 1 raz.
Brudna robota, ale czysty zysk!
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [TTG] Wskazowki oraz rola Kapitana

Post autor: Bandit »

Ja z kolei zauważyłem, że rzadko używacie właściwych nazw miejsc i trzeba się domyślać, o co wam chodzi. Proponuję żeby każdy przynajmniej raz na tydzień przejrzał sobie przyklejone tematy w tym dziale z nazewnictwem, ponieważ znajomość nazewnictwa na mapach to podstawa do zrozumiałego przekazania informacji.
Agnar pisze:Poza tym jeszcze o jednej sprawie nie mowilem wiec powiem teraz... jak sie pytam kogos "masz speeda?" to nie odpowiadac "mam" tylko mowic ile sie ma...
Ważne jest też umiejętne zadanie pytania tak żeby osoba, do której jest ono skierowane nie musiała długo zastanawiać się nad odpowiedzią... ;)
Agnar pisze:Teraz sprawa numer 2... Wpadlem na pomysl (ktory Bandit poparl :P ) ze mozna zorganizowac tzw wymiane kapitanow... chodzi o to zeby kazdy z graczy obiol role kapitana (nie tylko ja i Bandit)... Przed kazda rozgrywka Ja albo Bandit bedziemy wybierac dana osobe ktora bedzie kapitanem... Ma to was nauczyc taktycznego myslenia oraz macie docenic waznosc informacji oraz to, ze jak cos sie powie to nalezy to byc zrobione
Kapitanowanie w czasie gry to nie to samo, co bycie kapitanem przed jej rozpoczęciem. Przed grą układa się taktykę oraz trenuje się ją z drużyną o określonym niezmiennym składzie potem, gdy już zaczyna się rozgrywka to każdy gracz robi swoje i dopiero po wykonaniu przez graczy wcześniej założonych zadań, kapitan może mówić, co należy zrobić dalej. Dlatego nie można wybierać kapitanów przed sama rozgrywką, bo to nie wypali. Jeśli mielibyśmy coś takiego wprowadzać to powinniśmy wybierać, co najmniej dwóch kapitanów na jakiś czas np. tydzień lub dłużej, bo na pewno nie na krócej. Gracze będący kapitanami mieliby za zadanie wybrać sobie dowolną mapę, do której przygotowywaliby sposoby jej przejścia dla drużyny złodziei i strażników. Na zakończenie kadencji każdego kapitana organizowane byłoby spotkania dwóch lub większej liczby drużyn, które grałby na mapach wcześniej wybranych przez kapitanów. W ten sposób bylibyśmy w stanie ocenić, kto sprawdza się w roli kapitana i komu warto jest przydzielić funkcję kapitana na dłużej.
:chase: :shoot: :guard:
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: [TTG] Wskazowki oraz rola Kapitana

Post autor: Łucznik »

Agnar pisze:czasami lepiej poswiecic kogos zeby wszedl w pulapki a druga osoba wygrala niz razem pchac sie w miny i caltropy
właśnie! tak szanownego industralisma pokonaliśmy
Agnar pisze:Teraz sprawa numer 2... Wpadlem na pomysl (ktory Bandit poparl ) ze mozna zorganizowac tzw wymiane kapitanow... chodzi o to zeby kazdy z graczy obiol role kapitana (nie tylko ja i Bandit)... Przed kazda rozgrywka Ja albo Bandit bedziemy wybierac dana osobe ktora bedzie kapitanem... Ma to was nauczyc taktycznego myslenia oraz macie docenic waznosc informacji oraz to, ze jak cos sie powie to nalezy to byc zrobione
tylko żebym się za bardzo nie rozkręcił :)) (nie to dżołk był :roll: )
Awatar użytkownika
Agnar
Szaman
Posty: 1003
Rejestracja: 02 maja 2005, 14:05
Lokalizacja: Piła

Re: [TTG] Wskazowki oraz rola Kapitana

Post autor: Agnar »

Ten temat bedzie troche ogolny wiec bede poprostu tutaj pisal co z mojej perspektywy mi sie nie podoba ;) kazdy oczywiscie moze miec swoje zdanie na ten temat...

Kolejna sprawe ktora chce poruszyc sa Potiony... wczoraj widzialem jak zlodziej ogluszyl straznika i z niego wylecialy 2 invisible potiony... ludzie, do takiej sytuacji nie mozna doprowadzic... w ten sposob daje sie zlodziejom duza przewage... z 2 invisible'ami mozna okrasc cala chalupe i sobie wyjsc :P wiec nie chce widziec takiego czegos ponownie... kazdy straznik co jakis czas ma sprawdzac swoj ekwipunek i wyrzucac wszystkie niewidzialnosci... bo nie ma sensu ich kolekcjonowac...

Catfall... Jesli jestesmy straznikami i ze zlodzieja wypadnie np 5 catfalli to nie nosic wszystkich przy sobie... jak ma sie w poblizu znajomego (czyli innego straznika) to daje mu sie jeden catfall, sobie zostawiamy jeden i reszte wypijamy... jakby zlodziej nas ogluszyl i wziol te catfalle to przez wiekszosc czasu bylby nie do uslyszenia... nie mozna doprowadzac do takich rzeczy... trzeba zmniejszac szanse przeciwnika jak sie tylko da ;)

Jeszcze jedna sprawa... Black_Fox napisales w temacie wyjatkowym o "mojej taktyce" ktora polega na zabijaniu AI na starcie... po pierwsze... nie pisz takich rzeczy na temat taktyki w temacie ogolnym do ktorego wszyscy maja dostep :P po drugie... uwazam ze kazdy powinien osiagnac przecietne umiejetnosci strzelania z luku aby marnowac jak najmniej strzal i zabijal jak najwiecej straznikow... kazdy posiada 5 strzal i powinien te 5 strzal dobrze wykozystac ;)

Teraz jesli chodzi o taktyke... uwazam ze jesli jest taka sytuacja w ktorej powiedzmy gramy we 3 (zlodzieje) i 2 ma dosc loota zeby uciec to nie powinno to sie odbyc bez wczesniejszej wymiany ekwipunku... osoba nie posiadajaca loota powinna zaszyc sie gdzies z lukiem i traktowac straznikow ze strzal i crackow zeby utrudnic im obrone... cracki nalezy strzelac z glowa zeby przypadkiem nie "zasmrodzic" wyjscia ;) taka osoba tez powinna oddac pozostalej 2 graczy catfalle jesli im brakuje oraz invisible i speed potiony poniewaz jemu juz nie beda one potrzebne... flashe powinni miec wszyscy a jesli nie posiadaja to najlepiej dac je osobie z lukiem bo moze i ma czas na ocene sytuacji z gory... osoba ktora nie ma loota powinna tez dostac zwykle strzaly od pozostalej 2 poniewaz i tak z tego kozystac nie beda... sytuacja wyglada tak (juz po wymianie ekwipunku)... Snajper idzie na pozycje ze strzalami i oslabia straznikow jak sie da... na komende wydaja przez kapitana wszyscy wyciagaja crack (jesli posiadaja) i crackuja (z glowa) jak najwieksza ilosc straznikow... po tej akcji powinny pojsc flashe zeby oslepic AI oraz czesc straznikow... Osoby posiadajace loota lykaja catfalla, invisible i speeda i udaja sie do wyjscia... ;) madrze tez by bylo zmossowac caltropy oraz pogasic pochodnie i gwizdacze ;) oraz zrobic tez zamieszanie decoyem (jesli jest ustawiony ten biegajacy bo juz sie nie orientuje w ustawieniach Bandita) :P

Tak to mniejwiecej wyglada z mojej perspektywy ;) pisalem dosc szybko wiec sorki za bledy i jestem otwarty na wasze spojrzenie ;)

Jeszcze jedno... i w zasadzie wazna rzecz... Pewnie jak niektorzy zauwazyli troszeczke sie "rzadze" mimo ze nie jestem (chyba) oficjalnie kapitanem Tomcats... mowie w taki sposob poniewaz prawda jest taka... ze jak jest demokracja w gildi to jest poprostu burdel :P musi byc ktos kto wyraznie przedstawia pomylki i wytyka bledy... nie mowie ze ja ich nie popelniam... kazdy sie myli...

Jak wiadomo najwieksza "wladze" w Tomcats ma Bandit i proponuje jesli uwazacie to za niesprawiedliwosc) zeby Bandit wybral swojego "Dowodce" albo wiecej jesli bedzie uwazal to za konieczne ;)

No i na tym narazie skoncze ;) prosze o uwazne przeczytanie posta poniewaz jest on dosc wazny ;)
Brudna robota, ale czysty zysk!
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: [TTG] Wskazowki oraz rola Kapitana

Post autor: Black_Fox »

Agnar pisze:Jak wiadomo najwieksza "wladze" w Tomcats ma Bandit i proponuje jesli uwazacie to za niesprawiedliwosc) zeby Bandit wybral swojego "Dowodce" albo wiecej jesli bedzie uwazal to za konieczne
To organizujemy kolejne głosowanie!
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Agnar
Szaman
Posty: 1003
Rejestracja: 02 maja 2005, 14:05
Lokalizacja: Piła

Re: [TTG] Wskazowki oraz rola Kapitana

Post autor: Agnar »

Moge zrobic ankiete nie ma problemu (zeby banditowi tym lba nie zawracac) :P

Tylko pierw kto jest chetny ??
Brudna robota, ale czysty zysk!
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: [TTG] Wskazowki oraz rola Kapitana

Post autor: Black_Fox »

Ja.
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
ODPOWIEDZ