Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Nivellen »

demonax pisze:(...)czy nie dało by się zrobić (na takiej samej zasadzie jak John) skina Garretta w płaszczu :)
To już nie będzie niestety taka sama zasada. Zrobienie płaszcza wiązałoby się z przerabianiem całego modelu postaci (dorobienie opinającej postać tkaniny i miejsc w których się ugina a co za tym idzie przerabianie całej animacji postaci), a nie tylko samej tekstury. Wątpię, aby ktoś miał na to ochotę i tak naprawdę, to złodziej w płaszczu robiłby więcej hałasu, więc po co?
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
demonax
Paser
Posty: 256
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 10:53
Lokalizacja: Knw

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: demonax »

Nivellen pisze:(...) tak naprawdę, to złodziej w płaszczu robiłby więcej hałasu, więc po co?

A tak tylko dla samego wyglądu żeby cieszyć oko :)
No ale trudno, Garrett bez płaszcza i tak wymiata.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Nivellen »

Chcąc porównać osiągnięcia twórców Dark Moda i autorów sceny T3Ed'a, sięgnąłem powtórnie po T3, tym razem w wydaniu z antologii. Instalacja przebiegła bez problemu, ściągnąłem sobie teksturki Johna P. jak również GarrettLoader'a i kilka fanmisji. Postępowałem zgodnie z zaleceniami zgromadzonymi przez Bukarego w wątku o T:ZC. I djupa :( Sama gra odpala się i pracuje, ale:
1. mimo wpisu "False" w pliku ".ini" nie mogę wyłączyć wkurzającego P.Fronczewskiego i innych reklamówek
2. Z tekstur Johna P. mam jedynie ekrany ładowania, reszta jakby nie istniała (przy instalacji miałem dziwny komunikat "IBT patcher - Run-time error '76': Path not found"), choć folder z teksturami i sam "Collective Texture Pack" path jest w folderze z grą. Idąc za radą z readme od instalatora, zaglądałem do rejestru WinXP, ale i tak nie wiem co z tym fantem zrobić, dla mnie wygląda wszystko normalnie. A, ścieżka instalacji w moim przypadku to - D:\Thief Deadly Shadows (folder utworzyłem sam, dlatego ma nazwę angielską)
3. Instalacja GarrettLoader'a działa prawidłowo z T2, natomiast nie instaluje wcale żadnej fm od T3. Program zawiesza się a po ponownym uruchomieniu wyświetla komunikat o konieczności usunięcia loga z głównego katalogu programu. Dodatkowo podczas zwiechy zaczyna tworzyć gigantyczny zip z wszelkimi danymi z folderu "Moje dokumenty" (???)

Instalowałem wszystko już dwa razy, przeczytałem wszystkie "readme" i jestem w kropce. Może ktoś z was miał podobne problemy, proszę o pomoc.
Myślałem nawet o instalacji T3Ed'a, ale po tych problemach nawet nie śmiałem rozpoczynać instalacji.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: peter_spy »

Spróbuj zamiast tego zmienić ścieżkę instalacji na coś bez spacji, typu D:\Thief3, wiem że przy edytorze było to konieczne i odtąd zawsze tak robię, może w tym przypadku też zadziała.

Zobacz też czy nie masz całej masy różnych śmieci w folderze T3 w Moich dokumentach (w zasadzie poza save'ami i ustawieniami opcji nie powinno być tam nic innego).

Trzecia rzecz:
Run-time error ‘76’: Path not found. This is caused by a problem with the registry string path to your game install in all the cases I have heard of. Usually, there will be a \ too many in the game path the registry is pointing to.
I rzeczywiście miałem taki przypadek, kiedy ten backslash na końcu ścieżki powodował problemy z instalacją. Po jego usunięciu wszystko było ok. Pomocne może się również okazać utworzenie zmiennej środowiskowej, tak jak to się robi do pracy z edytorem i 3dsem:
Create an ION_ROOT environment variable and set it to where you installed Thief: Deadly Shadows. (e.g. “c:\Program Files\Thief3”). You can edit these by right-clicking on My Computer, choosing Properties, Advanced, Environment Variables.
Mam nadzieję, że to pomoże ;)
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Nivellen »

Usunąłem średnik w rejestrze i tekstury się pokazały (zaczął działać ibt.exe), ale GL nadal nie instaluje mi fm-ek do T3 :cry:
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: peter_spy »

To jedno z głowy przynajmniej :)

A teraz tak, którą wersję GL posiadasz? Ja nadal korzystam z 1.41, dopóki Potterr nie zakończy beta testów. Następne pytanie, czy w konfiguracji pozwoliłeś na zmianę pliku .exe? Jeśli nie to zezwól.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Nivellen »

Moja wersja to 1,41-02-September-06. Przy instalacji GL wykrywa, że mam złą wersję .exe thiefa i proponuje podmianę, którą akceptuję. To musi być coś innego. Nie pamiętam gdzie i kiedy, ale czytałem, że do uruchamiania T3 fm potrzebny jest jeszcze jakiś program. Sęk w tym, że nie pamiętam nazwy, też coś z "...Loader", ale głowy nie dam. Może właśnie jego brak powoduje problemy?

Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Kiedyś Dziarsky miał problemy z uruchomieniem fm-ek do T3 i ktoś poradził mu zmianę w pliku konfiguracyjnym dotyczącą ścieżki do sejwów. Próbowałem szukać tych postów, ale bezskutecznie. Przed chwilą przeglądałem help do GL i znalazłem takie coś:
  • How To Make GarrettLoader Compatable FMs Problems
    Due to the way that thief 3 saves its save games, GarrettLoader has to find this information from the Windows registry. However it appears that the registry key value changes each time when you start your Editor or Play version of Thief 3. This may cause some issues.
To potwierdzałoby moje obawy co do dziwnego zachowania GL i jego prób zrobienia zip'a z folderu Moje dokumenty, gdzie domyślnie T3 umieszcza swoje dwa foldery: "SaveGames" i "Thief - Deadly Shadows" (z launcher logiem).
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Abru »

Masz chyba na myśli T3Launcher. To program, który odpala T3Eda, więc pewnie chodzi o coś zupełnie innego. Proponuje zainstalować najnowszą wersje beta GL. Sprawdź też, jaki komunikat pojawia się podczas występowania tego błędu.

Nivellen pisze:Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Kiedyś Dziarsky miał problemy z uruchomieniem fm-ek do T3 i ktoś poradził mu zmianę w pliku konfiguracyjnym dotyczącą ścieżki do sejwów. Próbowałem szukać tych postów, ale bezskutecznie. Przed chwilą przeglądałem help do GL i znalazłem takie coś:
Może chodzi o ten post?

http://thief-forum.pl/viewtopic.p ... 12&p=86436
Dziarsky pisze:Sorki za post pod postem ale znalazłem rozwiązanie.
Podczas wybrania której kolwiek fmki z listy i próby zainstalowania program się wiesza, wywala komunikat runtime i zamyka się :/
Nie wiem gdzie leży przyczyna ale u mnie na komputerze gra TDS z Antologii tworzy folder "Thief - Deadly Shadows" w "moje dokumenty" prawidłowo lecz już "SaveGames" wrzuca luzem do "moje dokumenty" zamiast do "Thief - Deadly Shadows". Za każdym razem instalując i grając w TDS tak się u mnie robi.

GarrettLoader w zasadzie działa prawidłowo bo ma zamiar skompresować pliki z lokalizacji "SaveGames" i zaczyna pakować całą zawartość folderu "moje dokumenty" i przenosić zip do folderu "allsaves" w folderze gry, będącego kopią zapasową. To są setki mb i program u mnie zwyczajnie się na tym wykłada.

Jeśli ktoś jeszcze ma taki problem musi uruchomić edytor rejestru "Start -> Uruchom -> wpisać: regedit -> Enter"
W nowym oknie rozwijamy HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Ion Storm i klikamy na folder Thief - Deadly Shadows.
Modyfikujemy pozycję "SaveGamePath" z ...\Moje dokumetny\ na ...\Moje dokumetny\Thief - Deadly Shadows. Zamykamy edytora rejestru.
Na koniec w folderze "moje dokumenty" przenosimy "SaveGames" do "Thief - Deadly Shadows". Zarówno gra jak i GarrettLoader działają teraz poprawnie.
Ostatnio zmieniony 24 kwietnia 2009, 20:17 przez Abru, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Zaratul »

Nivellen pisze:Moja wersja to 1,41-02-September-06. Przy instalacji GL wykrywa, że mam złą wersję .exe thiefa i proponuje podmianę, którą akceptuję. To musi być coś innego. Nie pamiętam gdzie i kiedy, ale czytałem, że do uruchamiania T3 fm potrzebny jest jeszcze jakiś program. Sęk w tym, że nie pamiętam nazwy, też coś z "...Loader", ale głowy nie dam. Może właśnie jego brak powoduje problemy?
http://www.potterdevelopments.org.uk/fm/downloads.pl

Spójż na "extras".Tam można ściągnąć plik T3MAIN.EXE.Pewnie tego potrzebujesz.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Nivellen »

Wiedziałem, że gdzieś dzwoni ;) Dzięki Abru, zmieniłem ścieżkę do sejwów i już jest wszystko ok.

Zaratul -> mam GL all in 1, więc T3Main.exe jest już w nim zaimplementowany. Tym niemniej dzięki za sugestię i pomoc :ok

Zaraz zabieram się za ostre granie w fm do T:DS, jestem bardzo ciekaw porównania z St. Lucią robioną w Dark Radiancie. Jak skończę kilka misji podzielę się wrażeniami w temacie fanmisji.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Niestety, to nie działa.
EDIT:
Ok, znalazłem na ttlg. To plik USER.CFG i tzreba dodać

Kod: Zaznacz cały

starting_mission 16
linijkę pod normalnym tekstem. Powstanie

Kod: Zaznacz cały

mission_map 1,2,3,4,5,15,6,7,16,9,17,10,11,12,13,14,18
starting_mission 16
EDIT2:
proponuję dodać do rozwiązań opcję:
ściągnij sobie pirackiego Thiefa z torrentów! ;)
To nie żart! Mój oryginalny TG z Antologii odmawiał współpracy z FMkami, za to piracki (ale kopia z orginalu) TDP nie miał nic przeciwko.
Obrazek
Awatar użytkownika
Moira
Skryba
Posty: 319
Rejestracja: 04 listopada 2008, 21:15
Lokalizacja: Białystok

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Moira »

nie wiem czy to moje osobiste odczucie, ale grając dziś w Dark Projekt doszłam do wniosku, że głosy strażników z TDS są żywsze i jakieś takie... weselsze.
Obrazek
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Keeper in Training »

Moira pisze:nie wiem czy to moje osobiste odczucie, ale grając dziś w Dark Projekt doszłam do wniosku, że głosy strażników z TDS są żywsze i jakieś takie... weselsze.
Moira, masz rację, bo są :-D !
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
matilon
Młotodzierżca
Posty: 851
Rejestracja: 23 grudnia 2009, 13:41
Lokalizacja: Lublin

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: matilon »

Moira pisze:nie wiem czy to moje osobiste odczucie, ale grając dziś w Dark Projekt doszłam do wniosku, że głosy strażników z TDS są żywsze i jakieś takie... weselsze.
Może dlatego że to Thief: Dark Project. :-D
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Bruce »

Czy jakaś dobra dusza może się podzielić logiem od Johna P?
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
StayInLight
Bełkotliwiec
Posty: 3
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 17:52

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: StayInLight »

witam wszystkich, to moj pierwszy post na tym forum (wprawdzie postowalem te problemy juz wczescniej w osobym watku, ale ktos go usunal i nie poinformowal mnie dlaczego).

mam polska wersje deadly shadows z antologii i mam z nia kilka problemow.
po 1. thiefbot (http://www.team5150.com/~andrew/project.thiefbot/) nie wykrywa mojego thiefa. caly czas wyswietla komunikat "Waiting for Thief 3 (v1.1 and below)...". odpalalem gre z roznych plikow .exe, thiefbota tez uruchamialem z roznych lokacji (w tym z folderu 'system' w katalogu gry) i nic to nie daje.
po 2. ten programik (http://darkfate.ru/?show=files/misc_stu ... screen.zip), ktory rozwiazuje komplikacje w dzialaniu gry wywolane stosowaniem tej metody (http://mugon.org/widescreen/thief.html) uzywania rozdzielczosci niewystepujacych oryginalnie w grze, nie dziala u mnie. po uaktywnieniu go wyswietla komunikat "Error reading T3main.exe! Is this the right file?". a uruchamiam go z wlasciwego folderu (folder 'system' w katalogu gry).
po 3. nie mam dostepnych opcji dzwiekowych takich jak 'sprzetowe wspomaganie dzwieku', 'eax advanced hd', 'zlozone srodowisko eax'. mam creative sound blaster audigy live! 24 i nie mialem z nia zadnych problemow do tej pory. stery sa zainstalowane prawidlowo, ustawienia w panelu kontrolnym dzwieku sa skonfigurowane prawidlowo. czasem uzywam glosnikow 5.1, a czasem sluchawek.

z gory dzieki za pomoc.
pozdro.
Awatar użytkownika
dario
Arcykapłan
Posty: 1412
Rejestracja: 08 lutego 2007, 09:15
Lokalizacja: Tychy

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: dario »

Twój post nie został usunięty tylko przeniesiony do odpowiedniego tematu :kwd a znajduję się tu
Alla Juventus vincere non è importante. E’ l’unica cosa che conta
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Twojego tematu nikt nie usunął, tylko przykleiłem go do tematu "FAQ", gdzie powinien być od początku. Nawet ktoś na niego odpowiedział.
Obrazek
StayInLight
Bełkotliwiec
Posty: 3
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 17:52

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: StayInLight »

ok dzieki
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: raven4444 »

W pełni działający w polską wersją T:ZC Widescreen patch.
W archiwum jest wszystko potrzebne wraz z instrukcją.
LINK
Gra się nie zawiesza przy wczytywaniu jak i wychodzeniu.
FMki nie testowane.

Można przykleić do 1 postu, zapewniam że link nie wygaśnie.
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Bruce »

Czy mi się wydaje, czy też w angielskiej wersji postacie poruszały ustami? Da się to jakoś naprawić?
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Abru »

Czy mi się wydaje, czy też w angielskiej wersji postacie poruszały ustami?
Tak
Da się to jakoś naprawić?
Obecnie nie ma na to lekarstwa.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Mixthoor »

Dobra łachery!
Biorę się za GL i TDS pod Win7x64. Ma ktoś jakąś przejrzystą instrukcję instalacji pod ten system?

Zaopatrzyłem się w:
1 - TZC Patch FM PL
2 - 912_GarrettLoader1_42_beta_release
3 - garrettloader_1_413
4 - Thief Deadly Shadows Patch.exe
5 - Setup_T3SneakyUpgrade_1.1.0
6 - John P's TDS Texture Pack v1.0.3.
7 - The Minimalist Project 1.4.1
8 - GarrAT 0.6: Garrett Animations Tweak for TDS

Linki do nich znalazłem na naszym forum (różne tematy).
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Abru »

GarrAT 0.6: Garrett Animations Tweak for TDS - jeśli dobrze pamiętam ten wynalazek więcej psuje niż naprawia. :)

The Minimalist Project - konieczny będzie dobry opis, aby każdy wiedział, że instaluje patch, który upodabnia T3 do T2. To nie jest fix dla każdego. :)
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Thief: Złowieszcze cienie - FAQ

Post autor: Bruce »

Abru pisze:The Minimalist Project - konieczny będzie dobry opis, aby każdy wiedział, że instaluje patch, który upodabnia T3 do T2. To nie jest fix dla każdego. :)
I zmienia język na angielski. Niestety, ale nie potrafię przywrócić polskich czcionek.
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
ODPOWIEDZ