Wytrychy

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Jaki styl otwierania preferujesz

Ten z T1 i T2
15
25%
Ten z TDS
44
75%
 
Liczba głosów: 59

Awatar użytkownika
Mr.MaaD
Skryba
Posty: 347
Rejestracja: 22 października 2007, 15:56
Lokalizacja: Już niedługo Poznań :)
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: Mr.MaaD »

Coby nie było... Jest to fajny pomysł. Troche trafiony, troche chybiony. Ale nie można było przedstawić tego co widzi złodziej. Że tylko macha tymi wytrychami w zamku i słucha. Bo to by było ciut denerwujące...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rupik
Bełkotliwiec
Posty: 16
Rejestracja: 12 stycznia 2008, 14:45
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wytrychy

Post autor: Rupik »

Jak dla mnie najlepiej zrobione było to w TDS , że tak powiem najbardziej realistycznie
Obrazek
Marcian
Bełkotliwiec
Posty: 28
Rejestracja: 28 lipca 2007, 13:20
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: Marcian »

Zdecydowanie T:DS. Każdy zamek stoi przed tobą otworem i nie jest tak, że do któregoś koniecznie trzeba zdobyć klucz, bo wytrychy nie wystarczą, tak jak to często było w poprzednich częściach.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5184
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Thief Deadly Shadows.
W jedynce i dwójce robiło się to mechanicznie, a jedyna umięjętność, to szybkość zmiany wytrychów. A w TDS to już można szlifować własnego skilla, choć nadal nie jest wyzwanie, to jednak czasami w Przytulisku się stresowałem, by otworzyć drzwi, zanim Coś mnie zobaczy. W jedynce można się nawet ustawić gdzieś niemożliwie z boku drzwi i i tak można używać wytrychów. To moooocno nierealistyczne.
Obrazek
Awatar użytkownika
waldeq
Kurszok
Posty: 517
Rejestracja: 03 grudnia 2006, 22:12
Lokalizacja: Południowa Dzielnica

Re: Wytrychy

Post autor: waldeq »

SPIDIvonMARDER pisze:W jedynce można się nawet ustawić gdzies niemożliwie z boku drzwi i i tak można używać wytrychów. To moooocno nierealistyczne.
Nie ma rzeczy doskonałych. W rozbrajaniu zamków w DS w ogóle miałeś zablokowaną możliwość ustawienia bohatera do tego zajęcia. Tak więc o żadnym sposobie nie można powiedzieć, że jest idealny.
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: Wytrychy

Post autor: Łucznik »

w DS jest wiele lepiej bo tylko z określonego miejsca możemy sięgnąć wytrychami do zamka a w T1 i T2 to absurd przecież nie otwiera się zamka stojąc 2 metry dalej :roll:
Awatar użytkownika
waldeq
Kurszok
Posty: 517
Rejestracja: 03 grudnia 2006, 22:12
Lokalizacja: Południowa Dzielnica

Re: Wytrychy

Post autor: waldeq »

Ale w każdych z trzech części jest tak samo jeśli chodzi o sięganie po przedmioty. Czy to nie jest jeszcze większy absurd? Gdyby nie takie ułatwienia ta gra by daleko nie pociągła.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5184
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Racja. W końcu najważniesza jest grywalność.
Jak dla mnie to w ogóle wielkie osiagnięcie, że się da bohaterem chwycić niemal kaźdy przedmiot. Gdyby taka interakcja była w strzelankach....
Obrazek
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: Marzec »

Ja jakbym miał wybierać, to wybrałbym z TDS bo jest ciekawszy, powiedzmy sobie szczerze
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Bluu
Skryba
Posty: 298
Rejestracja: 09 lipca 2011, 13:31
Lokalizacja: Deadwood

Re: Wytrychy

Post autor: Bluu »

Zgadzam się z Marcem: sposób otwierania zamków w TDS jest ciekawszy i, moim zdaniem, realistyczniejszy.
Ten, któremu starczy odwagi i wytrwałości, by przez całe życie wpatrywać się w mrok, pierwszy dojrzy w nim przebłysk światła - Chan
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Wytrychy

Post autor: Zaratul »

IMHO jeśli chodzi o Thiefy to zawsze wolałem wytrychy z T1\2.Jakoś nie podchodzi otwieranie zamków w TDS bo ruszać się nie można i nie możesz się obejrzeć czy ktoś idzie.Dla mnie ideałem jest system z Dark Moda gdzie masz tak jak w T1 i 2 tylko że trzeba jeszcze za pomocą dźwięku albo ruchu klamki w odpowiednim momencie puścić klawisz mychy.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Ezet
Ożywieniec
Posty: 88
Rejestracja: 05 grudnia 2010, 17:42
Lokalizacja: Ankh-Morpork

Re: Wytrychy

Post autor: Ezet »

TDS- system o wiele bardziej ciekawszy i ambitniejszy od trzymania klawisza i zmieniania wytrychów. A Ci którzy narzekają na ustawienie się garreta i braku możliwości wyboru pozycji niech sobie wyobrażą kogoś skitranego za rogiem który próbuje otworzyć zamek wychylając się zza ściany :))
Right player on the wrong server can make all different in net... so connect mr. Player... connect and... fell the lag..
Awatar użytkownika
Artass
Egzekutor
Posty: 1539
Rejestracja: 07 października 2006, 11:45
Lokalizacja: Kraków

Re: Wytrychy

Post autor: Artass »

Czy sposób z TDS jest ciekawszy? Może byłby lepszy od tego z T1 i T2 gdyby nie był wielkim niewypałem. Każdy zamek otwieram w dwie sekundy. :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wytrychy

Post autor: Daweon »

To ciekawe. Mi to zajmuje jakieś 5 do 10 sekund, ale 2 to przesada. Poza tym Prawdziwy złodziei za długo by się z zamkiem nie grzebał. Rzeczywiście W TDS jest lepszy, gdyż w tamtych Thiefach potraktowano to po macoszemu. Nie mówiąc o tym, że w dwóch pierwszych częściach możemy spotkać "drzwi które otwieramy tylko kluczem", które są dość częstym motywem w grach, a które w prawdziwym świecie nie mają miejsca.
Ostatnio zmieniony 25 listopada 2011, 19:51 przez Daweon, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5184
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: SPIDIvonMARDER »

No chyba nic nie stoi na przeszkodzie, by w czasie otwierania zamku wychylić się i rozejrzeć, czy ktoś nie idzie ;) A faktycznie, TDS pomimo, że jego system jest o wiele bardziej rozwinięty i na pewno ciekawszy, to dla choć trochę ogarniętego złodzieja staje się banalny i szybki :)

Mamy tutaj problem tego, że skomplikowane zamki powinny być mozolne w otwieraniu. Ale chyba nie po gracz długo gra w Thiefa, aby potem zawsze otwierać zamek tyle samo czasu, od tego jest exp ;) Problem ciężki do rozwiązania.
Obrazek
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2565
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Wytrychy

Post autor: Leming »

Moim zdaniem ciekawa byłaby modyfikacja otwierania zamków z TDS polegająca na tym, że nie widzimy zamka. Gracz by się musiał kierować na słuch. Kręcąc myszą, dźwięk w kierunku poprawnej zapadki tylko minimalnie różniłby się od tego w złą stronę. Oczywiście po trafieniu w "dziurę" następowałby charakterystyczny klik.
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
speede
Skryba
Posty: 302
Rejestracja: 05 lutego 2009, 10:11
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wytrychy

Post autor: speede »

TDS
Jest ciekawszy (przynajmniej na początku), niestety ma też swoje wady. Zgadzam się z przedmówcą co do możliwości urozmaicenia tego elementu.
Nie oglądaj się za siebie, z przodu czai się brutalna rzeczywistość.
Awatar użytkownika
karlat11
Paser
Posty: 234
Rejestracja: 17 marca 2011, 18:18
Lokalizacja: Doki, Zatopiona Cytadela
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: karlat11 »

Leming, twój pomysł jest genialny. Bardzo podoba mi się urzywanie wytrychów w TDS, ale gdyby w następnej części Thief'a było by tak ciekawie z urzywaniem wytrychów, każde drzwi i każda skrzynia nabrałyby lepszego wizerunku i większego zainteresowania ;)
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: Hattori »

Leming pisze:Moim zdaniem ciekawa byłaby modyfikacja otwierania zamków z TDS polegająca na tym, że nie widzimy zamka. Gracz by się musiał kierować na słuch. Kręcąc myszą, dźwięk w kierunku poprawnej zapadki tylko minimalnie różniłby się od tego w złą stronę. Oczywiście po trafieniu w "dziurę" następowałby charakterystyczny klik.
Tak! Zdecydowanie! Rozwiązanie z TDS wydaje mi się lepsze od wcześniejszego, jednak po pewnym czasie dochodziło się do takiej wprawy, że faktycznie zajmowało to 2 sekundy (przy tych z trzema zębatkami). A motyw ze wsłuchiwaniem się w mechanizm... Może nie jestem jakimś Game'ologiem, ale nie kojarze niczego podobnego w grach. To byłoby wielce oryginalne IMHO.
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: Keeper in Training »

Hattori pisze:Tak! Zdecydowanie! Rozwiązanie z TDS wydaje mi się lepsze od wcześniejszego, jednak po pewnym czasie dochodziło się do takiej wprawy, że faktycznie zajmowało to 2 sekundy (przy tych z trzema zębatkami).
Tak, w rzeczy samej. Z bardziej skomplikowanymi też... W FM-kach zwykle mają jeden szymel i kiedy otworzysz już dwa zamki, to pozostałe siedemdziesiąt pięć też ;) . Pomysł Leminga jest zdecydowanie innowacyjny. Ciekawe, jak rozwiążą tą kwestię twórcy gry?
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: Hattori »

Każą wpisać kod cyfrowy. :)) :evil:
Awatar użytkownika
karlat11
Paser
Posty: 234
Rejestracja: 17 marca 2011, 18:18
Lokalizacja: Doki, Zatopiona Cytadela
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: karlat11 »

Hattori pisze:Każą wpisać kod cyfrowy. :)) :evil:
To jest aż śmieszne, np. kiedy ja pierwszy raz zagrałam w tą FM zdziwiło mnie, że Thiefowy średniowieczu były już takie technologie :P :)) :)) :)) :)) :))
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: Hattori »

Nie miałem na myśli żadnych FMek - swoją drogą podobne rzeczy pojawiały się w T2.
Ale jeśli te debile z Eidosu zdecydują się na numer z np. podświetlanymi klawiszami... Grrrr.
Awatar użytkownika
Mjodek
Poganin
Posty: 707
Rejestracja: 12 kwietnia 2008, 16:25
Lokalizacja: Zadupie

Re: Wytrychy

Post autor: Mjodek »

Hattori pisze:Nie miałem na myśli żadnych FMek - swoją drogą podobne rzeczy pojawiały się w T2.
Ale jeśli te debile z Eidosu zdecydują się na numer z np. podświetlanymi klawiszami... Grrrr.

masz na myśli Quick Time Event? Borze broń, brrrr...
Awatar użytkownika
karlat11
Paser
Posty: 234
Rejestracja: 17 marca 2011, 18:18
Lokalizacja: Doki, Zatopiona Cytadela
Kontakt:

Re: Wytrychy

Post autor: karlat11 »

Wytrychów nic nie zastąpi. Oni z pewnością to wiedzą. Miejmy tylko nadzieje, że o tym nie zapomną... :))


EDIT:

Mam jedno trochę odchodzące od tematu pytanie... Nie chodzi mi o to, że zmieniam temat. Chodzi o to, że mam pytanie, nie do sposobu ich używania itd., a do samego słowa ; "wytrychy".
Wie ktoś może jak są "wytrychy" po angielsku?
ODPOWIEDZ