Wytrychy
Moderator: Spidey
- Mr.MaaD
- Skryba
- Posty: 347
- Rejestracja: 22 października 2007, 15:56
- Lokalizacja: Już niedługo Poznań :)
- Kontakt:
Re: Wytrychy
Coby nie było... Jest to fajny pomysł. Troche trafiony, troche chybiony. Ale nie można było przedstawić tego co widzi złodziej. Że tylko macha tymi wytrychami w zamku i słucha. Bo to by było ciut denerwujące...
Re: Wytrychy
Jak dla mnie najlepiej zrobione było to w TDS , że tak powiem najbardziej realistycznie
Re: Wytrychy
Zdecydowanie T:DS. Każdy zamek stoi przed tobą otworem i nie jest tak, że do któregoś koniecznie trzeba zdobyć klucz, bo wytrychy nie wystarczą, tak jak to często było w poprzednich częściach.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Wytrychy
Thief Deadly Shadows.
W jedynce i dwójce robiło się to mechanicznie, a jedyna umięjętność, to szybkość zmiany wytrychów. A w TDS to już można szlifować własnego skilla, choć nadal nie jest wyzwanie, to jednak czasami w Przytulisku się stresowałem, by otworzyć drzwi, zanim Coś mnie zobaczy. W jedynce można się nawet ustawić gdzieś niemożliwie z boku drzwi i i tak można używać wytrychów. To moooocno nierealistyczne.
W jedynce i dwójce robiło się to mechanicznie, a jedyna umięjętność, to szybkość zmiany wytrychów. A w TDS to już można szlifować własnego skilla, choć nadal nie jest wyzwanie, to jednak czasami w Przytulisku się stresowałem, by otworzyć drzwi, zanim Coś mnie zobaczy. W jedynce można się nawet ustawić gdzieś niemożliwie z boku drzwi i i tak można używać wytrychów. To moooocno nierealistyczne.
Re: Wytrychy
Nie ma rzeczy doskonałych. W rozbrajaniu zamków w DS w ogóle miałeś zablokowaną możliwość ustawienia bohatera do tego zajęcia. Tak więc o żadnym sposobie nie można powiedzieć, że jest idealny.SPIDIvonMARDER pisze:W jedynce można się nawet ustawić gdzies niemożliwie z boku drzwi i i tak można używać wytrychów. To moooocno nierealistyczne.
Re: Wytrychy
w DS jest wiele lepiej bo tylko z określonego miejsca możemy sięgnąć wytrychami do zamka a w T1 i T2 to absurd przecież nie otwiera się zamka stojąc 2 metry dalej
Re: Wytrychy
Ale w każdych z trzech części jest tak samo jeśli chodzi o sięganie po przedmioty. Czy to nie jest jeszcze większy absurd? Gdyby nie takie ułatwienia ta gra by daleko nie pociągła.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Wytrychy
Racja. W końcu najważniesza jest grywalność.
Jak dla mnie to w ogóle wielkie osiagnięcie, że się da bohaterem chwycić niemal kaźdy przedmiot. Gdyby taka interakcja była w strzelankach....
Jak dla mnie to w ogóle wielkie osiagnięcie, że się da bohaterem chwycić niemal kaźdy przedmiot. Gdyby taka interakcja była w strzelankach....
Re: Wytrychy
Ja jakbym miał wybierać, to wybrałbym z TDS bo jest ciekawszy, powiedzmy sobie szczerze
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Wytrychy
Zgadzam się z Marcem: sposób otwierania zamków w TDS jest ciekawszy i, moim zdaniem, realistyczniejszy.
Ten, któremu starczy odwagi i wytrwałości, by przez całe życie wpatrywać się w mrok, pierwszy dojrzy w nim przebłysk światła - Chan
Re: Wytrychy
IMHO jeśli chodzi o Thiefy to zawsze wolałem wytrychy z T1\2.Jakoś nie podchodzi otwieranie zamków w TDS bo ruszać się nie można i nie możesz się obejrzeć czy ktoś idzie.Dla mnie ideałem jest system z Dark Moda gdzie masz tak jak w T1 i 2 tylko że trzeba jeszcze za pomocą dźwięku albo ruchu klamki w odpowiednim momencie puścić klawisz mychy.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Re: Wytrychy
TDS- system o wiele bardziej ciekawszy i ambitniejszy od trzymania klawisza i zmieniania wytrychów. A Ci którzy narzekają na ustawienie się garreta i braku możliwości wyboru pozycji niech sobie wyobrażą kogoś skitranego za rogiem który próbuje otworzyć zamek wychylając się zza ściany
Right player on the wrong server can make all different in net... so connect mr. Player... connect and... fell the lag..
Re: Wytrychy
Czy sposób z TDS jest ciekawszy? Może byłby lepszy od tego z T1 i T2 gdyby nie był wielkim niewypałem. Każdy zamek otwieram w dwie sekundy.
Re: Wytrychy
To ciekawe. Mi to zajmuje jakieś 5 do 10 sekund, ale 2 to przesada. Poza tym Prawdziwy złodziei za długo by się z zamkiem nie grzebał. Rzeczywiście W TDS jest lepszy, gdyż w tamtych Thiefach potraktowano to po macoszemu. Nie mówiąc o tym, że w dwóch pierwszych częściach możemy spotkać "drzwi które otwieramy tylko kluczem", które są dość częstym motywem w grach, a które w prawdziwym świecie nie mają miejsca.
Ostatnio zmieniony 25 listopada 2011, 19:51 przez Daweon, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Wytrychy
No chyba nic nie stoi na przeszkodzie, by w czasie otwierania zamku wychylić się i rozejrzeć, czy ktoś nie idzie A faktycznie, TDS pomimo, że jego system jest o wiele bardziej rozwinięty i na pewno ciekawszy, to dla choć trochę ogarniętego złodzieja staje się banalny i szybki
Mamy tutaj problem tego, że skomplikowane zamki powinny być mozolne w otwieraniu. Ale chyba nie po gracz długo gra w Thiefa, aby potem zawsze otwierać zamek tyle samo czasu, od tego jest exp Problem ciężki do rozwiązania.
Mamy tutaj problem tego, że skomplikowane zamki powinny być mozolne w otwieraniu. Ale chyba nie po gracz długo gra w Thiefa, aby potem zawsze otwierać zamek tyle samo czasu, od tego jest exp Problem ciężki do rozwiązania.
Re: Wytrychy
Moim zdaniem ciekawa byłaby modyfikacja otwierania zamków z TDS polegająca na tym, że nie widzimy zamka. Gracz by się musiał kierować na słuch. Kręcąc myszą, dźwięk w kierunku poprawnej zapadki tylko minimalnie różniłby się od tego w złą stronę. Oczywiście po trafieniu w "dziurę" następowałby charakterystyczny klik.
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)
Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Re: Wytrychy
TDS
Jest ciekawszy (przynajmniej na początku), niestety ma też swoje wady. Zgadzam się z przedmówcą co do możliwości urozmaicenia tego elementu.
Jest ciekawszy (przynajmniej na początku), niestety ma też swoje wady. Zgadzam się z przedmówcą co do możliwości urozmaicenia tego elementu.
Nie oglądaj się za siebie, z przodu czai się brutalna rzeczywistość.
- karlat11
- Paser
- Posty: 234
- Rejestracja: 17 marca 2011, 18:18
- Lokalizacja: Doki, Zatopiona Cytadela
- Kontakt:
Re: Wytrychy
Leming, twój pomysł jest genialny. Bardzo podoba mi się urzywanie wytrychów w TDS, ale gdyby w następnej części Thief'a było by tak ciekawie z urzywaniem wytrychów, każde drzwi i każda skrzynia nabrałyby lepszego wizerunku i większego zainteresowania
- Hattori
- Młotodzierżca
- Posty: 939
- Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
- Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
- Kontakt:
Re: Wytrychy
Tak! Zdecydowanie! Rozwiązanie z TDS wydaje mi się lepsze od wcześniejszego, jednak po pewnym czasie dochodziło się do takiej wprawy, że faktycznie zajmowało to 2 sekundy (przy tych z trzema zębatkami). A motyw ze wsłuchiwaniem się w mechanizm... Może nie jestem jakimś Game'ologiem, ale nie kojarze niczego podobnego w grach. To byłoby wielce oryginalne IMHO.Leming pisze:Moim zdaniem ciekawa byłaby modyfikacja otwierania zamków z TDS polegająca na tym, że nie widzimy zamka. Gracz by się musiał kierować na słuch. Kręcąc myszą, dźwięk w kierunku poprawnej zapadki tylko minimalnie różniłby się od tego w złą stronę. Oczywiście po trafieniu w "dziurę" następowałby charakterystyczny klik.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: Wytrychy
Tak, w rzeczy samej. Z bardziej skomplikowanymi też... W FM-kach zwykle mają jeden szymel i kiedy otworzysz już dwa zamki, to pozostałe siedemdziesiąt pięć też . Pomysł Leminga jest zdecydowanie innowacyjny. Ciekawe, jak rozwiążą tą kwestię twórcy gry?Hattori pisze:Tak! Zdecydowanie! Rozwiązanie z TDS wydaje mi się lepsze od wcześniejszego, jednak po pewnym czasie dochodziło się do takiej wprawy, że faktycznie zajmowało to 2 sekundy (przy tych z trzema zębatkami).
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
- Hattori
- Młotodzierżca
- Posty: 939
- Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
- Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
- Kontakt:
Re: Wytrychy
Każą wpisać kod cyfrowy.
- karlat11
- Paser
- Posty: 234
- Rejestracja: 17 marca 2011, 18:18
- Lokalizacja: Doki, Zatopiona Cytadela
- Kontakt:
Re: Wytrychy
To jest aż śmieszne, np. kiedy ja pierwszy raz zagrałam w tą FM zdziwiło mnie, że Thiefowy średniowieczu były już takie technologieHattori pisze:Każą wpisać kod cyfrowy.
- Hattori
- Młotodzierżca
- Posty: 939
- Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
- Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
- Kontakt:
Re: Wytrychy
Nie miałem na myśli żadnych FMek - swoją drogą podobne rzeczy pojawiały się w T2.
Ale jeśli te debile z Eidosu zdecydują się na numer z np. podświetlanymi klawiszami... Grrrr.
Ale jeśli te debile z Eidosu zdecydują się na numer z np. podświetlanymi klawiszami... Grrrr.
Re: Wytrychy
Hattori pisze:Nie miałem na myśli żadnych FMek - swoją drogą podobne rzeczy pojawiały się w T2.
Ale jeśli te debile z Eidosu zdecydują się na numer z np. podświetlanymi klawiszami... Grrrr.
masz na myśli Quick Time Event? Borze broń, brrrr...
- karlat11
- Paser
- Posty: 234
- Rejestracja: 17 marca 2011, 18:18
- Lokalizacja: Doki, Zatopiona Cytadela
- Kontakt:
Re: Wytrychy
Wytrychów nic nie zastąpi. Oni z pewnością to wiedzą. Miejmy tylko nadzieje, że o tym nie zapomną...
EDIT:
Mam jedno trochę odchodzące od tematu pytanie... Nie chodzi mi o to, że zmieniam temat. Chodzi o to, że mam pytanie, nie do sposobu ich używania itd., a do samego słowa ; "wytrychy".
Wie ktoś może jak są "wytrychy" po angielsku?
EDIT:
Mam jedno trochę odchodzące od tematu pytanie... Nie chodzi mi o to, że zmieniam temat. Chodzi o to, że mam pytanie, nie do sposobu ich używania itd., a do samego słowa ; "wytrychy".
Wie ktoś może jak są "wytrychy" po angielsku?