PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Dawno nie było żadnego tematu opiniotwórczego o naszym kochanym złodzieju, a to przecież o nim to forum!

Stąd pytaniem na dziś jest:


Co takiego ujrzeliście w świecie Złodzieja-Którego-Nikt-Nigdy-Nie-Widział co was zachwyciło? Co was powaliło na kolana!? Przy czym powiedzieliście: "O Boże! Ale to jest piękne!"?!
Co możecie nazwać sztuką?
Obrazek
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: marek »

Idę sobie i nic do mnie nie strzela, po kątach nie leżą apteczki, na które wystarczy wejść, aby uleczyły, mogę parować mieczem, a w walce z więcej niż 1 przeciwnikiem jestem zwierzyną a nie łowcą. Dodatkowo przeciwnicy zachowywali się tak naturalnie (wciąż ciężko o grę z bardziej naturalnie zachowującymi się przeciwnikami).

Co mogę nazwać sztuką? Chyba to samo co mi się podobało na początku w Commandos: jak tu po cichu wyeliminować danego przeciwnika, aby nikt się nie skapnął? Ten drugi w pewnym momencie zrobił się dla mnie trochę za trudny (potrzebne zwinne palce do działania równocześnie w kilku miejscach na mapie ;) ).
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Leming »

Jak już wspomniałem w innych tematach, mnie osobiście urzekł mechanizm walki na miecze, który się wręcz czuje (a nie jak w innych grach bezmyślne machanie orężem, które sprawia wrażenie jakby nie miało ciężaru).
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Mr.MaaD
Skryba
Posty: 347
Rejestracja: 22 października 2007, 15:56
Lokalizacja: Już niedługo Poznań :)
Kontakt:

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Mr.MaaD »

Realizacja źródeł dźwięku. W każdym thiefie stała na cholernie wysokim poziomie. I oczywiście inteligencja przeciwników do tego dopasowana było odpowiednio.
Na prawde realistyczne o jest. Na prawdę...
Obrazek
Awatar użytkownika
NiRa
Mechanista
Posty: 488
Rejestracja: 15 stycznia 2008, 17:52

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: NiRa »

ten klimat...jakiego w większości gier nie ma. :bow: przemykanie za plecami strażników...

-Medyk! Czy ja umrę?
-Niewykluczone.
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Łucznik »

Fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła, fabuła i to jedyna taka gra w swoim rodzaju. :P
Awatar użytkownika
Mr.MaaD
Skryba
Posty: 347
Rejestracja: 22 października 2007, 15:56
Lokalizacja: Już niedługo Poznań :)
Kontakt:

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Mr.MaaD »

:roll: Flooder :suc
I tak poza tym.
Thief tętni życiem- strażnicy mają swoje problemy, dziwne myśli, różne odzywki...
Oczywiście sam Garret i jego komentarze także zostawiają słodkawy posmak...
Obrazek
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Łucznik »

Nooo cooo... fabuła to w thiefie najzajebistrzy element! :?
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Hmmmm mi chodziło o coś innego, chyba źle się wyraziłem :P

Mnie urzekł... Quintus Horn. Słyszałem go już z daleka, zastanawiając się, co to za piękny dźwięk. Kumpel mi powiedział:
-To Róg Quintusów... on sam gra.
Szedłem w jego strone jak zaklęty. Gdy w końcu stanąłem koło niego, stałem tak przez dziesięć minut słuchając go i słuchajac... czując, jak wewnątrz mnie rozwija sie harmonia. To najpiękniejszy motyw dźwiękowy w grach komputerowych! Myślę, że swoje uczucia przelałem na tekst w "Thiefie - Opowieści o Złodzieju..."

Drugą rzeczą, jaka zachwyciła mnie w tym wspaniałym świecie, to architektura. Nieważne, czy to Miasta, czy Katerdra Młotodzierżców, czy Constantin's Manor, czy Bonehoard. Wszędzie ten gotyk z nutką surrealizmu!

Fabuła? Dla niej straciłem jedne wakacje i napisałem książkę, to chyba jest wystarczającym dowodem na moje jej uwielbienie!

No i dźwięki tła. Lord's Bafford Manor:
Idę sobie korytarzem, nagle słyszę jakiś daleki pisk? Co to było do cholery?
Lost City: włosy stanęły mi dęba, bo ułyszałem dźwięk zamykanych drzwi. A NA TYM POZIOMIE NIGDZIE NIE DRZWI!
Ostatnio zmieniony 28 września 2008, 22:18 przez SPIDIvonMARDER, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurak
Mechanista
Posty: 359
Rejestracja: 10 marca 2007, 22:14
Lokalizacja: z Przyszłości
Kontakt:

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Kurak »

fabuła, cynizm Garretta, znakomity bogaty, steampunkowy (ale bez przesady) klimat Miasta... ^^^
Wymyśliłem sobie na to sposób: będę udawał głuchoniemego.
J. D. Salinger, "Buszujący w zbożu"
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: eLPeeS »

Mnie oczarowało to, że można było okradać ludzi. Pamiętam jak w demku TG (bo od niego zacząłem zabawę w serią) czaiłem się na strażnika z sakiewka przy pasie patrolującego obszar przed wejściem do Gildii Złodziei. To była moja pierwsza ofiara kradzieży kieszonkowej ;)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Nivellen »

Nie wiem, czy już gdzieś tego nie pisałem, pewnie tak ;-) Pierwszy kontakt z Thiefem zapewniła mi moja nowa dźwiękówka SB Live 1024. Boże! Co to było za wrażenie! Demko zawarte w sterownikach karty dosłownie powaliło mnie na kolana jakością dźwięku i wprost niesamowitą mechaniką rozgrywki. Zresztą do tej pory uważam model poruszania i interakcji w Thiefie za jeden z najlepszych w historii gier komputerowych. Osławiony Unreal mimo iż wyglądał ładniej, pod względem sposobu prowadzenia postaci czy dźwięku nie mógł się równać z Thiefem. No i oczywiście architektura, pierwsza w tamtych czasach nawiązywała do średniowiecza tak realistycznie i jednocześnie nastrojowo. Ten zachwyt architekturą pozostał mi do dziś :-)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Centurion
Bełkotliwiec
Posty: 5
Rejestracja: 16 sierpnia 2008, 22:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Centurion »

Ta gra ma poprostu niesamowity klimat, wymaga też dużo zręczności, myślenia i kombinowana. Do tego świetna fabuła i cyniczny Garret, złodziej który ratuje świat ;)

No i ta interakcja w T1 i T2, aż potem na żywo idziesz i myślisz komu to przyłożyć w tył głowy ;]
Dagaen
Bełkotliwiec
Posty: 10
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:24
Lokalizacja: Szczecin

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Dagaen »

Co mnie urzekło? Sylwetka Garretta(charakter, głos, odzywki, wszystko), fabuła,klimat tych wszystkich miejsc, dźwięki, briefingi przed misjami w T1 i T2(o tak, to chyba jeden z mocniejszych punktów),przyjemność płynąca z eksploracji niezbadanych miejsc, ingerencji w życie przypadkowych ludzi i wiele, wiele innych:] Właściwie to nie umiem jednoznacznie odpowiedzieć :))

A przy rogu Quintusa tez spędziłem sporo czasu tylko po to , by go posłuchać:)
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Przypomniała mi sie jeszcze jedna rzecz...
SZTUKA MIASTA
Czyli obrazy w T1 i T2. Były niesamowicie klimatyczne... takie... PIĘKNE! Wyobraźcie sobie taką sytaucję:
rzydencja Bafforda, cisza nocna, nasłuchujecie korków, zcasami dobiegnie do was niezydentyfikowany, przerażający dźwięk.
Wchodzicie do bocznej komnaty. Wielkie łóżko, złoty dywan, w kominku płonie ogień. Czujecie się bezpiecznie. Na scianie wiszą obrazy... takie cudowne. Na jednym jest kapłan młotodzierżców odganiający diabły, na innym czyjś portret. Są one takie realistyczne i klimatyczne...
Wielkim zaskoczeniem dla mnie była taka sytuacja:
w grze można znaleźć obraz przedstawiający kobietę patrzącą w lustro, w którym odbija się płonący świecznik. Zakochałem się w tym obrazie, ze względu na jego klimat i tajemniczość. Wyobraźcie sobie zaskoczenie, gdy wczoraj na polskim dowiedziałem się, że ten obraz istnieje naprawdę i jest autorstwa barokowego malarza Georgea de la Tour! Chodzi o "Marię Magdalenę pokutującą". Wielki pomnik dla niego!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Leming »

Obrazy. Też długo mi gra schodziła za pierwszym razem, gdyż je podziwiałem. Większość z nich ma w sobie coś specyficznego. Choć trochę szkoda, że często się w różnych lokacjach powtarzają.
Ale dzięki za ciekawostkę. Nie miałem pojęcia o tym obrazie. Nawet bym nie przypuszczał, że jego pochodzenie jest "nasze" (to chyba przez tę czaszkę na kolanach).
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Maveral »

Myślę, że ten temat powinien Was zainteresować.
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: taffer »

Przede wszystkim iluzja żyjącego Miasta - to niesamowite, gdy kryjąc się w cieniu ludzie opowiadają o swoim przebytym dniu, życiu... ten nocny klimat, gdy większość kończy pracę, gdy niektórzy już chrapią w łóżkach, po Mieście oprócz straży błąkają się nieliczni lub wstawieni...
Teraz widzę, że ten element kuleje w Deadly Shadows - miasto jest pełne niczym w godzinach szczytu :roll:
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Leming pisze:Obrazy. Też długo mi gra schodziła za pierwszym razem, gdyż je podziwiałem. Większość z nich ma w sobie coś specyficznego. Choć trochę szkoda, że często się w różnych lokacjach powtarzają.
Ale dzięki za ciekawostkę. Nie miałem pojęcia o tym obrazie. Nawet bym nie przypuszczał, że jego pochodzenie jest "nasze" (to chyba przez tę czaszkę na kolanach).

Czaszka jet niemal obowiązkowym elementem malarstwa barokowego, zazwyczaj symbolizowała przemijanie. Pojawia się naprawdę często, nawet w tak zdawałoby się niepasujących sytuacjach.


Przypomniała mi się kolejna rzecz, która mnie urzekła: nucący modlitwy Młotodzierżcy.
Break from Cragscleft Prison, zejście do kopalni. Stoi sobie Młot, śmiertelnie przerażony, gdyż w każdej chwili może napotkać jakiegoś zombiaka. I dla otuchy... nuci sobie modlitwę, tęskną i smutną. Coś wzruszającego!
Obrazek
Awatar użytkownika
Orest Reinn
Paser
Posty: 181
Rejestracja: 23 lipca 2007, 17:10

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Orest Reinn »

Architektura. W żadnej innej grze nie czuje się tak klimatu średniowiecznego miasta. Czuje się na własnej skórze ten gotyk. Mógłbym łazić tak po nim godzinami.
W dwójce dodatkowo oryginalność świata, które bezpośrednio z średniowiecza wkracza w rewolucję przemysłową. I ta "autoostrada" w "Life of the Party" :)
Awatar użytkownika
Vrael
Mechanista
Posty: 351
Rejestracja: 31 stycznia 2006, 15:05
Lokalizacja: Wrocław

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Vrael »

Garrett. Kilmat. Fabuła. Miasto. Postaci. Briefingi. Wszystko.... Jezuuu, mówić mógłbym chyba cały dzień. Wszystkie lokacje mają klimat. No i moje ukochane Markham's Isle... Tam czułem, że jestem w prawdziwej kryjowce piratow, pięknej i tajemniczej...latarnia morska...No i to zdziwko, gdy widzimy Cetus Amicus... Ludzie, ciągle czuję, że napisałem za mało...
- And...
- Remember to pickpocket the party guests?
Awatar użytkownika
Kurak
Mechanista
Posty: 359
Rejestracja: 10 marca 2007, 22:14
Lokalizacja: z Przyszłości
Kontakt:

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Kurak »

Orest Reinn pisze:Czuje się na własnej skórze ten gotyk.
"gotyk"? yy, chyba "steampunk". gotyk to możesz czuć jak grasz w Blood Omen: Legacy of Kain xd
Wymyśliłem sobie na to sposób: będę udawał głuchoniemego.
J. D. Salinger, "Buszujący w zbożu"
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: taffer »

Ja grając w Thiefa to mogę sobie wyobrazić, że to nawet nasze czasy, te wszystkie latarnie, maszyny, miasto na horyzoncie które wygląda jak jakiś Nowy Jork... zlikwidować tylko strażników w zbrojach i mamy po prostu starówkę w naszych czasach 8-)
Awatar użytkownika
Orest Reinn
Paser
Posty: 181
Rejestracja: 23 lipca 2007, 17:10

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Orest Reinn »

Kurak pisze:
Orest Reinn pisze:Czuje się na własnej skórze ten gotyk.
"gotyk"? yy, chyba "steampunk". gotyk to możesz czuć jak grasz w Blood Omen: Legacy of Kain xd
Steampunk jest w dwójce. Miasto w Dark Project to mieszanka stylu romańskiego i gotyckiego.
Awatar użytkownika
Kurak
Mechanista
Posty: 359
Rejestracja: 10 marca 2007, 22:14
Lokalizacja: z Przyszłości
Kontakt:

Re: PIĘKNO ŚWIATA THIEFA

Post autor: Kurak »

steampunk jest we wszystkich 3 częściach xd
w TMA to nawet bardziej, niż steampunk imo (choć nie we wszystkich aspektach świata)
Wymyśliłem sobie na to sposób: będę udawał głuchoniemego.
J. D. Salinger, "Buszujący w zbożu"
ODPOWIEDZ