Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Hadrian »

Bawimy się w archeologa :P IMO ciekawy temat, szczególnie dla nowych graczy.

Co do dziwnych dźwięków to głównie są to mroczne motywy dodane, aby gracz czuł niepokój ;) Np. co to za piski u Bafforda, czy chociażby to, co podał Spidi? Ja jak takie słyszę, gdy gram wieczorem, to zawsze mam ciarki i przystaję na chwilę :)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Flavia »

SPIDIvonMARDER pisze:Rope arrows możesz wbić tylko w coś miękkiego, a dary Victorii także do twardych rzeczy, wokół których może się opleść wino (np. kratki od wentylacji).
Kurna, ile ja się nabiegałam w Kuźni Dusz, szukając dostępu do pewnego Piekielnego Ustrojstwa, zanim się zorientowałam, że strzały bluszczowe mają taką zaletę... -_-'

Osobiście dziwne dźwięki utożsamiałam po prostu z elementami ścieżki dźwiękowej i nie szukałam drugiego, trzeciego ani czwartego dna. Może za krótko w to gram :roll:

Co do "hauntów" - Młotodzierżcy brzydzą się nieumarłymi i i raczej mało prawdopodobne, aby celowo je przyzywali, czy to w postaci upiorów czy duchów. Bardziej sensowne wydaje mi się założenie, że powstają one, gdy cmentarze Młotków znajdą się pod panowaniem pogańskiej magii (Oko w Nawiedzonej Katedrze, nekromanta koło Warowni Żelazodrzewa). Nieagresywne upiory w T2 (podziemia posterunku czy domu Truarta) mogą być pozostałością prawdziwych upiorów, których ciała rozpadły się ze starości i nie mogą być "używane" - jeśli przyjmiemy, że owe konstrukcje powstały w miejscu opuszczonych struktur Młotodzierżców.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: raven4444 »

Co do Hauntów to wg T3 są to młotki którym ktoś zbezcześcił groby i wstały aby się odegrać.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Hadrian »

A dla mnie upiory to są młotki, które coś trzyma przy życiu jak wszystkie duchy - niedokończone sprawy, brak lub zbezczeszczenie grobów. Po prostu niespokojne dusze młotodzierżców.

Flavia, utożsamiałaś i tyle? Ja też wcześniej się nie zastanawiałem nad tym, bo uważałem (i uważam) tak jak napisałem wcześniej. Trochę dziwne są te dźwięki i tyle ;)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Flavia »

raven4444 pisze:Co do Hauntów to wg T3 są to młotki którym ktoś zbezcześcił groby i wstały aby się odegrać.
A Młotodzierżcy to ludzie, którzy czczą boga Budowniczego. :roll:
Te informacje przy ładowaniu poziomów są raczej powierzchowne i nie traktowałabym ich jako prawd ostatecznych.
Po prostu dziwnym mi się wydaje, aby Młotodzierżcy, dla których nieumarli są najplugawszymi istotami, sami z siebie zmartwychwstawali, choćby nie wiem jak zaniepokojeni. Tak jak większość hindusów, nawet przymierając głodem nie zjadłaby krowy.
adriannn pisze:Flavia, utożsamiałaś i tyle?
Jeśli mam być szczera, słuch nie jest dla mnie najważniejszym zmysłem i dźwięki tła są dla mnie po prostu dźwiękami tła. Dopóki nie są to kroki nadchodzących strażników raczej się nimi nie przejmuję.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Maklo
Paser
Posty: 195
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:07
Lokalizacja: "Piła Bojowa"

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Maklo »

Pamiętam, że jak byłem w posiadłości Truarta, podchodząc do wielkiego młota w "pokoju-kapliczce", to słyszałem Haunta. Te charakterystyczne echo i łańcuchy. Żadnego nie spotkałem. Moja nieuwaga, czy coś większego? :P
Przemoc jest wizytówką amatorów... i Mechanistów.

Fáilte, Sláinte, Póg mo thóin!
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Flavia »

Maklo pisze:Moja nieuwaga, czy coś większego? :P
Hehe. Tajemnica. :P
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Hattori »

Podpowiedź: szukaj pod stopami. ;)
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Keeper in Training »

Maklo pisze:Pamiętam, że jak byłem w posiadłości Truarta, podchodząc do wielkiego młota w "pokoju-kapliczce", to słyszałem Haunta. Te charakterystyczne echo i łańcuchy. Żadnego nie spotkałem. Moja nieuwaga, czy coś większego? :P
Podpowiedź: "szukajcie, a znajdziecie". Słuch NIGDY nie myli złodzieja! :twisted:
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Hadrian »

Wiecie może, o co chodzi z tym, że patrycjusze w TG, a także Ramirez noszą kaptury? :P To tak dziwnie i śmiesznie wygląda...
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Flavia »

Są łatwiejsze do zrobienia niż skomplikowane koafiury :P
Nie wiem, może taka moda?

Jedna rzecz mnie nurtuje: kiedy w TDS Garrett trafia do Ciemnic, naczelnik wysyła go od razu na szafot. Czyżby w tym świecie nie słyszano o sądach? A może to jakieś państwo policyjne, gdzie strażnicy maja prawo posiekać każdego, kto im się nie spodoba?
W sumie kilka tekstów z T2 sugeruje, że tak mogło być. Ale na ile stanowiło to wynik działalności Truarta, na ile zaś - normę?
A może tylko Garrett był w ten sposób "uprzywilejowany"?
Heroes are so annoying.
matilon
Młotodzierżca
Posty: 851
Rejestracja: 23 grudnia 2009, 13:41
Lokalizacja: Lublin

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: matilon »

No cóż, według mnie, Garrett jest wystarczająco znany tamtejszych służbom prawa, że sądzenie go jest czystą stratą czasu i pieniędzy.
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: BodomChild »

Flavia pisze:A może to jakieś państwo policyjne, gdzie strażnicy maja prawo posiekać każdego, kto im się nie spodoba?
Na ulicach tak robią :jez . No i w prywatnych domach mogą złodzieja legalnie posiekać, jak w Teksasie :) .
Flavia pisze:Jedna rzecz mnie nurtuje: kiedy w TDS Garrett trafia do Ciemnic, naczelnik wysyła go od razu na szafot. Czyżby w tym świecie nie słyszano o sądach?
Może sąd już był, od złapania na ulicy do znalezienia się w celi mogło minąć trochę czasu.

Nie zapominajmy, że w grach świat jest prostszy. W GTA policjanci strzelają do nas za to, że puknęliśmy im radiowóz :jez .
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Flavia »

BodomChild pisze:Nie zapominajmy, że w grach świat jest prostszy. W GTA policjanci strzelają do nas za to, że puknęliśmy im radiowóz :jez .
No właśnie, czy takie rozwiązanie jest tylko kwestią gierczanego uproszczenia czy faktycznie z tym światem coś nie tak?
Albo inaczej: jeśli napiszę opowiadanie, dziejące się w świecie Thiefa to czy po wpakowaniu za kratki mogę postawić Garcia przed sądem, czy w zgodzie z duchem oryginały - od razu powiesić?
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: BodomChild »

Flavia pisze:Albo inaczej: jeśli napiszę opowiadanie, dziejące się w świecie Thiefa to czy po wpakowaniu za kratki mogę postawić Garcia przed sądem, czy w zgodzie z duchem oryginały - od razu powiesić?
Nie wiemy jakie tam dokładnie funkcjonuje prawo. Np. w czasach Dark Project swobodnie grasuje sobie po Mieście święta inkwizycja w postaci Młotodzierżców. Zwiedzając siedzibę straży w Thief 2 można przypuszczać, że system jest już dosyć rozbudowany, mamy nawet osobne wydziały zajmujące się różnymi typami przestępstw. Ja stawiam na gierczane uproszczenie, jakaś forma sądów, nawet najbardziej prymitywna, musi w Mieście istnieć, bez tego ciężko sobie jakąkolwiek społeczność wyobrazić.
Można śmiało założyć, że człowieka złapanego na gorącym uczynku w Mieście od razy się zabija, tyle, że co takiego robi Garrett złapany na ulicach? Przecież tylko sobie spaceruje :) .
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
darkonia
Mechanista
Posty: 406
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: darkonia »

Może jest tak, że jak się straży spodoba, to mogą zamknąć na 48. Sąd może być: sędzia i ewentualni przysięgli - patrycjusze. Taki złodziej jak Garrett od razu jest spalony w tym sądzie. A straż miejska? O ile pamiętam to w Ciemnicach była kartka z zarzutami, między innymi kilka w stylu obrazy funkcjonariusza Błękitnych Płaszczy. I jak tu uniknąć kary śmierci?
- You think us fools?
- Yes... that is irrelevant.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Flavia, w opowiadaniu zrób co chcesz, tylko dobrze jeśli to zargumentujesz i fajnie opiszesz :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Flavia »

SPIDIvonMARDER pisze:Flavia, w opowiadaniu zrób co chcesz, tylko dobrze jeśli to zargumentujesz i fajnie opiszesz :)
Ach, czyli mogę postawić go przed sądem prowadzonym przez mega-komputer i skazać na dziesięć lat ciężkich robót przy wydobyciu rudy uranu na księżycu? :P
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Hadrian »

Problemy macie. Sądy w Thiefie są na wzór dzisiejszych amerykańskich - sędzia, ławnicy i przysięgli. U Konstantyna jest wycinek gazety:
Niewiasta z Przedmościa, którą w ubiegłym tygodniu miejski sąd zwolnił z zarzutu kradzieży, została porwana przez członków Zakonu Młota. [...]
A u Zawietrzników spis przekupionych osób:
385 - Łapówka dla ławnika Meffana
100 - Informacje od sędziego Jestera Teichholtza
Jednak nie zawsze przestępców się doprowadza do sądu, bo jeśli przestępca stawia się, to strażnicy próbują go unieszkodliwić, a w ostateczności zabić. No cóż, w grze nie mamy możliwości się poddać, więc nas zawsze zabiją ;) Garrett po prostu w T3 jest rozpoznawalną postacią dla straży, więc nawet nie będą go sądzić, przecież to tylko odwlekanie kary :)

Młotodzierżcy też stawiali zarzuty, na pewno nie tak wyimaginowane jak europejska inkwizycja. Kary mieli surowe (za lichwę obcięli nos...), to prawda, ale nawet oni wypuszczali większość przestępców po odbyciu kary. Może ich tam sądzili przed trybunałem kapłanów, ale jak młotek takiego przyłapał na gorącym uczynku, to zapewnienie brata zakonnego wystarczało... ;)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Flavia »

adriannn pisze: Garrett po prostu w T3 jest rozpoznawalną postacią dla straży, więc nawet nie będą go sądzić, przecież to tylko odwlekanie kary :)
E tam, w cywilizowanych krajach nawet morderców przyłapanych na gorącym uczynku sądzą, więc czemu niby Garrett miałby być gorszy?
A może chcieli mu zrobić jakiś błyskawiczny sąd, a że byli pewni wyroku od razu zapowiedzieli egzekucję? Taki skrót myślowy?
Heroes are so annoying.
darkonia
Mechanista
Posty: 406
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: darkonia »

Może Dziki Zachód - "Poszukiwany (za kradzieże i rozboje) żywy lub martwy". Naczelnik sam powiedział, że trzymają Garretta tylko dlatego, żeby można było dokonać publicznej egzekucji.
- You think us fools?
- Yes... that is irrelevant.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Hattori »

Kto ma zainstalowanego TDS, niech da się złapać na ulicach i sprawdzi, co gada strażnik tuż po tym, jak Garrett budzi się w celi. Gdzieś pod koniec ucieczki dało się też znaleźć list, chyba naczelników dwóch więzień.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Mixthoor »

Podziwiam Was, że aż tak bardzo się zagłębiacie. Łacherzy....
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Hadrian »

http://images4.wikia.nocookie.net/__cb2 ... eper_6.png - Łacina? :P Mógłby ktoś to rozcyfrować?

Może to być ten język starożytny brilliański :P Pojawiło się to w temacie, bodajże "Symbolika świata Thiefa" i jakaś użytkowniczka to zauważyła.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Hattori »

No nie, mogłem się domyślić, że kiedyś ktoś zacznie to analizować. :P
Swoją drogą uznawałem to wcześniej za niekonsekwencję twórców, jako że Keepersi piszą glifami. Teraz przynajmniej możemy to podpiąć pod brilliański. Czyli mielibyśmy dwa rodzaje zapisu, nie tylko glificzny... Co w sumie jest logiczne, skoro o języku tym mówiła jakaś tam służka u Rutherfordów.
ODPOWIEDZ