Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Chodzi o to, że ktoś zadaje pytanie o jakiś detal fabularny/świata gry, którego nie rozumie, a inni starają się to wyjaśnić. Albo za pomocą wiadomości z gry, albo własnych domysłów (warto wtedy zanaczyć, co jest domysłem, a co faktem).



Ja zacznę: czym jest dźwięk dzwonków, jaki można usłyszeć w wielu miejscach gry (np. u Constantina w pokoju położonym na boku), a także w nawiedzonej katedrze. Motyw ten bardzo często się przewija w OSTcie, nawet w napisach końcowych.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dex
Paser
Posty: 257
Rejestracja: 28 września 2008, 14:40
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Dex »

Chodzi Ci o te niewinne, a zarazem groźne dzwoneczki, tak?

Może to jakieś chochliki/duszki? Tak mi się zawsze kojarzyły, które jakoś otaczają świat G.? Czasem mogą być pomocne (podążamy za nimi, one nas gdzieś prowadzą, ku wyjściu) a czasem zdradliwe i doprowadzić nas do śmierci.
Może to jest na zasadzie takiego.. śpiewu syren?

Ja tak to odbieram ;)
Awatar użytkownika
Artass
Egzekutor
Posty: 1539
Rejestracja: 07 października 2006, 11:45
Lokalizacja: Kraków

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Artass »

Chodzi Ci SPIDI o ten dźwięk? Można go usłyszeć na początku filmiku.
Obrazek
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Tak, to one.
Obrazek
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Paweuek »

Brzmią jak dyndające na wietrze dzwonki "feng szłej" :)
Obrazek
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: raven4444 »

IMHO Chyba to po prostu zwykły element muzyki tak jak często pojawiający się na początku misji tak jakby dźwięk bębna, btw to są na 100% dzwonki feng shui.
Mnie zawsze ciekawi czemu Haunty wydają takie dźwięki, no wiecie łańcuchy, dziwne głosy.
Ostatnio zmieniony 21 grudnia 2008, 12:13 przez raven4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: SPIDIvonMARDER »

1. Taki jest stary wizerunek szkieletu/ducha, zakorzeniony w naszej kulturze. Że musi dzwonić łańcuchami, a skoro haunty to szkielety, to też dzwonią.
2. Haunty to przeklęci po śmierci Młotodzierżcy. Ich głosy, śmiechy, rozmowy itd to są IMO głosy tych przeklętych dusz, nie tylko danego Mlotka, ale też jego towarzyszy.
Obrazek
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: raven4444 »

SPIDIvonMARDER pisze:1. Taki jest stary wizerunek szkieletu/ducha, zakorzeniony w naszej kulturze. Że musi dzwonić łańcuchami, a skoro haunty to szkielety, to też dzwonią.
Ehh nie wziąłem tego pod uwagę.
SPIDIvonMARDER pisze:Haunty to przeklęci po śmierci Młotodzierżcy
Według DS "Upiory to Młotodzierżcy którym z profanowano groby" ale to chyba nie przeklina ich ? Prędzej można ich uznać za takich strażników którzy powstali z martwych aby ukarać tych co okradają groby i te głosy należą do tych dusz którym przerwano wieczny odpoczynek. Oczywiście są to tylko moje domysły.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Niby to co w grze powinniśmy uznać za prawdę...
... ale mi to trochę nie pasuje. Sama profanacja to IMO trochę mało, by stworzyć takiego Haunta (w takim razie Garrett by po 10 minutach wizyty w Bonehoardzie miał na karku batalion upiorów). W dodatku Haunty są też w miejscach, gdzie nie ma grobów (więzienie w TMA chociażby).
To musi być jakieś przekleństwo! Jakiś pierwiastek magiczny....
Obrazek
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: raven4444 »

SPIDIvonMARDER pisze:Sama profanacja to IMO trochę mało, by stworzyć takiego Haunta (w takim razie Garrett by po 10 minutach wizyty w Bonehoardzie miał na karku batalion upiorów).
Czy ja wiem tam jest tylko skrzydło młotków. I tam gdzieś jest pomieszczenie z upiorkiem jeśli mnie pamięć nie myli. W dodatku mamy tam nieśmiertelnego ognistego ziomka który powstał aby chronić wszytko co tam wartościowe. :))
SPIDIvonMARDER pisze:W dodatku Haunty są też w miejscach, gdzie nie ma grobów (więzienie w TMA chociażby).
Hmm. Może Haunt poszedł za tym co go 'okradł' ale ten miał mało szczęścia i został złapany oraz wtrącony do więzienia, a upiór poszedł za nim i tak się znalazł w tym ośrodku. :))
Awatar użytkownika
Dreen
Kurszok
Posty: 550
Rejestracja: 12 sierpnia 2006, 15:23
Lokalizacja: Żywiec/Kraków/Londyn

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Dreen »

jak dla mnie haunty to takie zombie - z ta roznica ze zombie powstaje ze zwyklego czlowieka a haunt z hammeryty, a same okolicznosci, jakiekolwiek by nie byly, sa podobne.
a dlaczego sa inne niz zombiaki? kwestia spekulacji. jak dla mnie - hammeryci uzywaja podczas pochowku magii w celu mniej lub bardziej nieznanym (prezerwacja zwlok? ochrona przed zlodziejami? lub poprostu z pobudek religijnych raczej niz praktycznych). nieumarli kaplani (duchy) sa silniejsze (przynajmniej w teorii) z racji swojej wyzszej rangi za zycia (stad silniejsza uzyta magia). sama magia mialaby tu miec efekt uboczny polegajacy na modyfikacji nieumarlego ze zwyklego zombie ktorym normalnie by sie stal w cos innego, zapewne nieprzewidzianego przez samych hammerytow (co nie oznacza ze nie wykorzystuja tego faktu w roznych celach....)

zastanawiam sie czy w tekstach w grze znajduje gdziekolwiek choc zdanie o hauntach z punktu widzenia hammeryty. nie mam zainstalowanej gry - moze ktos z gra moglby przegladnac edytorem zarowne te umieszczone jak i nieumieszczone teksty?
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Paweuek »

Z moich obserwacji wynika, że najpospolitszy zombie powstał ze zwłok zwykłego obywatela, któremu coś zakłóciło spokój, jakieś niezałatwione sprawy, lub poprzez ingerencję początkującego nekromanty - zombie porusza się powoli i wykonuje koślawe ruchy ze względu na stężenie pośmiertne lub, u co bogatszych, na zabalsamowanie. Haunt natomiast ożywiony może być poprzez skrajne emocje jak nienawiść... lub fanatyzm: słychać wyraźnie wśród szeptów "join us... join us... join us now!...".
Obrazek
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Black_Fox »

Paweuek pisze:"join us... join us... join us now!...".
No... prawie jak Radio Maryja.
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: raven4444 »

I się wydało Haunty powstały dzięki Radiu Maryja. :))
Z moich obserwacji wynika, że najpospolitszy zombie powstał ze zwłok zwykłego obywatela, któremu coś zakłóciło spokój, jakieś niezałatwione sprawy, lub poprzez ingerencję początkującego nekromanty
I doszliśmy do pytania co się stało na "Bezdennym Sztormie", czemu wszyscy stali się zombie ?
Awatar użytkownika
Dreen
Kurszok
Posty: 550
Rejestracja: 12 sierpnia 2006, 15:23
Lokalizacja: Żywiec/Kraków/Londyn

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Dreen »

bo wiezli ukrainski spirytus
Awatar użytkownika
Samira
Akolita
Posty: 135
Rejestracja: 01 lipca 2007, 12:24
Lokalizacja: Mroki

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Samira »

Z tym bezdennym sztormem to dziwna akcja była... Ale to, że pozmieniali się w zombie ma chyba ścisły związek z tą złotą płytą... czy co to tam było, nie pamiętam już...
"I have the power to take everything from you. Including your life"
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Możliwe... też nie pamiętam :D
Mogła to być też akcja dywersyjna Pogan, wszak to ich szamani są specjalistami od zombie.
Obrazek
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: BodomChild »

Czym jest zatopiona cytadela Kurszoków ? Czy to jakaś część Karath Din (albo przynajmniej dzieło tej samej cywilizacji), w końcu architektura jest bardzo podobna (miejscami identyczna). W końcu zgodnie z tekstami Szachraj zrzucił Kurszoków do podziemi, więc mogli zasiedlić zatopioną część zaginionego miasta.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Artass
Egzekutor
Posty: 1539
Rejestracja: 07 października 2006, 11:45
Lokalizacja: Kraków

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Artass »

Czym różnią się Vine Arrows (dary Victorii) od klasycznych Rope Arrows ?
Obrazek
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Rope arrows możesz wbić tylko w coś miękkiego, a dary Victorii także do twardych rzeczy, wokół których może się opleść wino (np. kratki od wentylacji).
Obrazek
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: BodomChild »

A ja nadal nie wiem czy Zatopioną Cytadelę zbudowali Kurszokowie czy to jakaś część Karath Din :roll: .
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Biorąc pod uwagę geografię, to Cytdale leży na terenie Zaginionego Miasta.
Obrazek
Awatar użytkownika
Vrael
Mechanista
Posty: 351
Rejestracja: 31 stycznia 2006, 15:05
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: Vrael »

Kocham takie tematy...

Co do Cytadeli to chyba Caer by najlepiej wiedziała - w końcu jest z Karath-Din:-D
IMO sama Cytadela mogła być blisko KD, ale niekoniecznie z nim połączona - może Kurshokowie(Kurshoki?) wzorowali się na architekturze Prekursorów(co do tego pewien nie jestem - niezbyt Cytadelę zapamiętałem)? A może nasi ryboludzie są tak naprawdę mieszkańcami zaginionego Karath-Din, zmienionymi wskutek kataklizmu?

Only the Builder knows the answer...

ED!T : Wybaczcie, że więcej pytań niż odpowiedzi... :roll:
- And...
- Remember to pickpocket the party guests?
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: BodomChild »

Vrael pisze:Co do Cytadeli to chyba Caer by najlepiej wiedziała - w końcu jest z Karath-Din:-D
Caer twierdziła, że Cytadela i Karath-Din to dwie różne rzeczy, ale nie trzeba jej wierzyć :twisted: , w końcu nigdzie w grze o tym nic nie pisze.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Co to jest?
Nazwa pliku zatytułowana "Howling". Z początku to źle przeczytałem jako "Hailing", czy "Podrawianie". Myślałem, że to jakieś złodziejskie błogosławieństwo :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
ODPOWIEDZ