Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Moderator: Spidey
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Chodzi o to, że ktoś zadaje pytanie o jakiś detal fabularny/świata gry, którego nie rozumie, a inni starają się to wyjaśnić. Albo za pomocą wiadomości z gry, albo własnych domysłów (warto wtedy zanaczyć, co jest domysłem, a co faktem).
Ja zacznę: czym jest dźwięk dzwonków, jaki można usłyszeć w wielu miejscach gry (np. u Constantina w pokoju położonym na boku), a także w nawiedzonej katedrze. Motyw ten bardzo często się przewija w OSTcie, nawet w napisach końcowych.
Ja zacznę: czym jest dźwięk dzwonków, jaki można usłyszeć w wielu miejscach gry (np. u Constantina w pokoju położonym na boku), a także w nawiedzonej katedrze. Motyw ten bardzo często się przewija w OSTcie, nawet w napisach końcowych.
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Chodzi Ci o te niewinne, a zarazem groźne dzwoneczki, tak?
Może to jakieś chochliki/duszki? Tak mi się zawsze kojarzyły, które jakoś otaczają świat G.? Czasem mogą być pomocne (podążamy za nimi, one nas gdzieś prowadzą, ku wyjściu) a czasem zdradliwe i doprowadzić nas do śmierci.
Może to jest na zasadzie takiego.. śpiewu syren?
Ja tak to odbieram
Może to jakieś chochliki/duszki? Tak mi się zawsze kojarzyły, które jakoś otaczają świat G.? Czasem mogą być pomocne (podążamy za nimi, one nas gdzieś prowadzą, ku wyjściu) a czasem zdradliwe i doprowadzić nas do śmierci.
Może to jest na zasadzie takiego.. śpiewu syren?
Ja tak to odbieram
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Chodzi Ci SPIDI o ten dźwięk? Można go usłyszeć na początku filmiku.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Brzmią jak dyndające na wietrze dzwonki "feng szłej"
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
IMHO Chyba to po prostu zwykły element muzyki tak jak często pojawiający się na początku misji tak jakby dźwięk bębna, btw to są na 100% dzwonki feng shui.
Mnie zawsze ciekawi czemu Haunty wydają takie dźwięki, no wiecie łańcuchy, dziwne głosy.
Mnie zawsze ciekawi czemu Haunty wydają takie dźwięki, no wiecie łańcuchy, dziwne głosy.
Ostatnio zmieniony 21 grudnia 2008, 12:13 przez raven4444, łącznie zmieniany 1 raz.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
1. Taki jest stary wizerunek szkieletu/ducha, zakorzeniony w naszej kulturze. Że musi dzwonić łańcuchami, a skoro haunty to szkielety, to też dzwonią.
2. Haunty to przeklęci po śmierci Młotodzierżcy. Ich głosy, śmiechy, rozmowy itd to są IMO głosy tych przeklętych dusz, nie tylko danego Mlotka, ale też jego towarzyszy.
2. Haunty to przeklęci po śmierci Młotodzierżcy. Ich głosy, śmiechy, rozmowy itd to są IMO głosy tych przeklętych dusz, nie tylko danego Mlotka, ale też jego towarzyszy.
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Ehh nie wziąłem tego pod uwagę.SPIDIvonMARDER pisze:1. Taki jest stary wizerunek szkieletu/ducha, zakorzeniony w naszej kulturze. Że musi dzwonić łańcuchami, a skoro haunty to szkielety, to też dzwonią.
Według DS "Upiory to Młotodzierżcy którym z profanowano groby" ale to chyba nie przeklina ich ? Prędzej można ich uznać za takich strażników którzy powstali z martwych aby ukarać tych co okradają groby i te głosy należą do tych dusz którym przerwano wieczny odpoczynek. Oczywiście są to tylko moje domysły.SPIDIvonMARDER pisze:Haunty to przeklęci po śmierci Młotodzierżcy
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Niby to co w grze powinniśmy uznać za prawdę...
... ale mi to trochę nie pasuje. Sama profanacja to IMO trochę mało, by stworzyć takiego Haunta (w takim razie Garrett by po 10 minutach wizyty w Bonehoardzie miał na karku batalion upiorów). W dodatku Haunty są też w miejscach, gdzie nie ma grobów (więzienie w TMA chociażby).
To musi być jakieś przekleństwo! Jakiś pierwiastek magiczny....
... ale mi to trochę nie pasuje. Sama profanacja to IMO trochę mało, by stworzyć takiego Haunta (w takim razie Garrett by po 10 minutach wizyty w Bonehoardzie miał na karku batalion upiorów). W dodatku Haunty są też w miejscach, gdzie nie ma grobów (więzienie w TMA chociażby).
To musi być jakieś przekleństwo! Jakiś pierwiastek magiczny....
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Czy ja wiem tam jest tylko skrzydło młotków. I tam gdzieś jest pomieszczenie z upiorkiem jeśli mnie pamięć nie myli. W dodatku mamy tam nieśmiertelnego ognistego ziomka który powstał aby chronić wszytko co tam wartościowe.SPIDIvonMARDER pisze:Sama profanacja to IMO trochę mało, by stworzyć takiego Haunta (w takim razie Garrett by po 10 minutach wizyty w Bonehoardzie miał na karku batalion upiorów).
Hmm. Może Haunt poszedł za tym co go 'okradł' ale ten miał mało szczęścia i został złapany oraz wtrącony do więzienia, a upiór poszedł za nim i tak się znalazł w tym ośrodku.SPIDIvonMARDER pisze:W dodatku Haunty są też w miejscach, gdzie nie ma grobów (więzienie w TMA chociażby).
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
jak dla mnie haunty to takie zombie - z ta roznica ze zombie powstaje ze zwyklego czlowieka a haunt z hammeryty, a same okolicznosci, jakiekolwiek by nie byly, sa podobne.
a dlaczego sa inne niz zombiaki? kwestia spekulacji. jak dla mnie - hammeryci uzywaja podczas pochowku magii w celu mniej lub bardziej nieznanym (prezerwacja zwlok? ochrona przed zlodziejami? lub poprostu z pobudek religijnych raczej niz praktycznych). nieumarli kaplani (duchy) sa silniejsze (przynajmniej w teorii) z racji swojej wyzszej rangi za zycia (stad silniejsza uzyta magia). sama magia mialaby tu miec efekt uboczny polegajacy na modyfikacji nieumarlego ze zwyklego zombie ktorym normalnie by sie stal w cos innego, zapewne nieprzewidzianego przez samych hammerytow (co nie oznacza ze nie wykorzystuja tego faktu w roznych celach....)
zastanawiam sie czy w tekstach w grze znajduje gdziekolwiek choc zdanie o hauntach z punktu widzenia hammeryty. nie mam zainstalowanej gry - moze ktos z gra moglby przegladnac edytorem zarowne te umieszczone jak i nieumieszczone teksty?
a dlaczego sa inne niz zombiaki? kwestia spekulacji. jak dla mnie - hammeryci uzywaja podczas pochowku magii w celu mniej lub bardziej nieznanym (prezerwacja zwlok? ochrona przed zlodziejami? lub poprostu z pobudek religijnych raczej niz praktycznych). nieumarli kaplani (duchy) sa silniejsze (przynajmniej w teorii) z racji swojej wyzszej rangi za zycia (stad silniejsza uzyta magia). sama magia mialaby tu miec efekt uboczny polegajacy na modyfikacji nieumarlego ze zwyklego zombie ktorym normalnie by sie stal w cos innego, zapewne nieprzewidzianego przez samych hammerytow (co nie oznacza ze nie wykorzystuja tego faktu w roznych celach....)
zastanawiam sie czy w tekstach w grze znajduje gdziekolwiek choc zdanie o hauntach z punktu widzenia hammeryty. nie mam zainstalowanej gry - moze ktos z gra moglby przegladnac edytorem zarowne te umieszczone jak i nieumieszczone teksty?
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Z moich obserwacji wynika, że najpospolitszy zombie powstał ze zwłok zwykłego obywatela, któremu coś zakłóciło spokój, jakieś niezałatwione sprawy, lub poprzez ingerencję początkującego nekromanty - zombie porusza się powoli i wykonuje koślawe ruchy ze względu na stężenie pośmiertne lub, u co bogatszych, na zabalsamowanie. Haunt natomiast ożywiony może być poprzez skrajne emocje jak nienawiść... lub fanatyzm: słychać wyraźnie wśród szeptów "join us... join us... join us now!...".
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
No... prawie jak Radio Maryja.Paweuek pisze:"join us... join us... join us now!...".
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
- Remember to pick pocket of the party guests?
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
I się wydało Haunty powstały dzięki Radiu Maryja.
I doszliśmy do pytania co się stało na "Bezdennym Sztormie", czemu wszyscy stali się zombie ?Z moich obserwacji wynika, że najpospolitszy zombie powstał ze zwłok zwykłego obywatela, któremu coś zakłóciło spokój, jakieś niezałatwione sprawy, lub poprzez ingerencję początkującego nekromanty
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
bo wiezli ukrainski spirytus
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Z tym bezdennym sztormem to dziwna akcja była... Ale to, że pozmieniali się w zombie ma chyba ścisły związek z tą złotą płytą... czy co to tam było, nie pamiętam już...
"I have the power to take everything from you. Including your life"
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Możliwe... też nie pamiętam :D
Mogła to być też akcja dywersyjna Pogan, wszak to ich szamani są specjalistami od zombie.
Mogła to być też akcja dywersyjna Pogan, wszak to ich szamani są specjalistami od zombie.
- BodomChild
- Złodziej
- Posty: 2419
- Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Czym jest zatopiona cytadela Kurszoków ? Czy to jakaś część Karath Din (albo przynajmniej dzieło tej samej cywilizacji), w końcu architektura jest bardzo podobna (miejscami identyczna). W końcu zgodnie z tekstami Szachraj zrzucił Kurszoków do podziemi, więc mogli zasiedlić zatopioną część zaginionego miasta.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Czym różnią się Vine Arrows (dary Victorii) od klasycznych Rope Arrows ?
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Rope arrows możesz wbić tylko w coś miękkiego, a dary Victorii także do twardych rzeczy, wokół których może się opleść wino (np. kratki od wentylacji).
- BodomChild
- Złodziej
- Posty: 2419
- Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
A ja nadal nie wiem czy Zatopioną Cytadelę zbudowali Kurszokowie czy to jakaś część Karath Din .
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Biorąc pod uwagę geografię, to Cytdale leży na terenie Zaginionego Miasta.
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Kocham takie tematy...
Co do Cytadeli to chyba Caer by najlepiej wiedziała - w końcu jest z Karath-Din:-D
IMO sama Cytadela mogła być blisko KD, ale niekoniecznie z nim połączona - może Kurshokowie(Kurshoki?) wzorowali się na architekturze Prekursorów(co do tego pewien nie jestem - niezbyt Cytadelę zapamiętałem)? A może nasi ryboludzie są tak naprawdę mieszkańcami zaginionego Karath-Din, zmienionymi wskutek kataklizmu?
Only the Builder knows the answer...
ED!T : Wybaczcie, że więcej pytań niż odpowiedzi...
Co do Cytadeli to chyba Caer by najlepiej wiedziała - w końcu jest z Karath-Din:-D
IMO sama Cytadela mogła być blisko KD, ale niekoniecznie z nim połączona - może Kurshokowie(Kurshoki?) wzorowali się na architekturze Prekursorów(co do tego pewien nie jestem - niezbyt Cytadelę zapamiętałem)? A może nasi ryboludzie są tak naprawdę mieszkańcami zaginionego Karath-Din, zmienionymi wskutek kataklizmu?
Only the Builder knows the answer...
ED!T : Wybaczcie, że więcej pytań niż odpowiedzi...
- And...
- Remember to pickpocket the party guests?
- Remember to pickpocket the party guests?
- BodomChild
- Złodziej
- Posty: 2419
- Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Caer twierdziła, że Cytadela i Karath-Din to dwie różne rzeczy, ale nie trzeba jej wierzyć , w końcu nigdzie w grze o tym nic nie pisze.Vrael pisze:Co do Cytadeli to chyba Caer by najlepiej wiedziała - w końcu jest z Karath-Din:-D
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Odkrywamy tajemnice detali fabularnych
Co to jest?
Nazwa pliku zatytułowana "Howling". Z początku to źle przeczytałem jako "Hailing", czy "Podrawianie". Myślałem, że to jakieś złodziejskie błogosławieństwo
Nazwa pliku zatytułowana "Howling". Z początku to źle przeczytałem jako "Hailing", czy "Podrawianie". Myślałem, że to jakieś złodziejskie błogosławieństwo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.