THIEF 4 - pożądane zmiany

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Hattori »

Odnoszę wrażenie, że "T4 w produkcji" ma służyć przekazywaniu nowinek o powstawaniu gry, oraz ew. ogólne narzekanie na nie ("Jak to wprowadzą, to będzie katastrofa, tfu-tfu!"). "Pożądane zmiany" wydaje mi się tematem bardziej konkretnym, o charakterze życzeniowym.
Te kilka ostatnich postów to dopiero :off :))

Co do propozycji Flavii, wydaje się być idealna. Czym łacherska chata bogata.
Awatar użytkownika
Keeper Gurgul
Paser
Posty: 236
Rejestracja: 12 lipca 2009, 00:47
Lokalizacja: Stonemarket
Kontakt:

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Keeper Gurgul »

Po obejrzeniu fragmentu demo reela, który niedawno wyciekł do sieci, a w którym widać Złodzieja przyczepiającego linkę do jakiegoś przenośnego mechanizmu, podejrzewam, że w "czwórce" rozbudują nieco możliwość kombinowania ze sobą różnych elementów ekwipunku, w celu uzyskania nowych efektów.

Przedsmak tego mieliśmy już w T3, gdzie można było użyć strzał ogniowych do podpalenia rozlanego przez nas oleju, lub strzał wodnych do podlania i wywołania rozrostu "posadzonego" uprzednio magiczną strzałą mchu.
"Nobody expects the Hammerite Inquisition-!!!-"
Wesoła TFU-rczość własna - http://doctorgurgul.deviantart.com/
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Flavia »

Nie mogę się powstrzymać.

Lista życzeń z oficjalnego forum Eidosu:
- Ability to pick up everything I see in people's houses and on dead bodies like on animals and people which means armor, clothes, clothing, money, miscellaneous items like bottles, cups, forks, mugs, necklaces, pitchers, rings, spoons, sporks and weapons. like in The Elder Scrolls video games.

-Ability to duel wield axes, daggers, knives and swords.

-Ability to hold and use shields.
Komuś się chyba gry pomyliły...
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Hadrian »

To pierwsze byłoby jeszcze fajne, ale to drugie... Lubię nawalanki różnorakim orężem w oprawie FPP :P
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Daweon »

No wiecie, chodzi o to, żeby gra pozwalała na przejście gry różnymi sposobami, a nie, żeby wszystko było ograniczone do jednego - ukrywania się ;)
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Flavia »

No nie wiem, ja tam nie wyobrażam sobie Garretta, Mistrza Złodziejskiego, kradnącego ludziom... buty. Chociaż z drugiej strony z każdą częścią profesjonalizm z niego ulatywał, więc może w czwórce powinien i takie rzeczy robić :?
Co do walki - jest miecz, łuk, a niektórym i to za dużo. Nie wiem, jak ktokolwiek mógłby myśleć, że topór i tarcza to wymarzone narzędzie dla złodzieja :))
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Hattori »

Offtop
Flavia pisze:Chociaż z drugiej strony z każdą częścią profesjonalizm z niego ulatywał, więc może w czwórce powinien i takie rzeczy robić :?
Co dokładnie masz na myśli? To, w że Dark Camelot był absolutnym ideałem? :P
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Flavia »

W T1 jest Mistrzem Złodziejskim okradającym tylko wybrańców. W T2 obrabia już co i kogo popadnie: magazyny, posiadłości, które mija po drodze, podbiera nawet sakiewki niewinnym przechodniom. W T3 napada ludzi na ulicach i grozi im pałą.
Jak to nie jest obniżanie standardów, to ja nie wiem co :jez
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: SPIDIvonMARDER »

No w T1 okradł tez paru cywili, jak pracownicy opery, niewinni strażnicy, co tylko wykonują swoją robotę by wyżywić rodzinę... ;)


Pomysł z 100% interakcją z przedmiotami jest fajny. Np. mnie wkurzało, że nie można się przebierać, a Garrett momentami zamiast nie pójść w miękkich pantoflach, to ma te swoje stukające obcasiki xD
Obrazek
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Flavia »

SPIDIvonMARDER pisze:No w T1 okradł tez paru cywili, jak pracownicy opery, niewinni strażnicy, co tylko wykonują swoją robotę by wyżywić rodzinę... ;)
Zawinili pracą dla nieodpowiednich ludzi :P

Co do interakcji z otoczeniem, nie przeczę, mogłaby być fajna, ale koleś wyobraża to sobie w formie prawdziwego okna ekwipunku, w którym Garrett gromadziłby kradzione ciuchy, sztućce i inne takie. Nie wiem, jakoś mi to nie pasuje.
A przebieranki byłyby głupie. No dajcież spokój, z jego zakazaną gębą?! Kto by na to poszedł? :P
A buty powinien mieć miękkie z założenia.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Daweon »

Flavia pisze:A przebieranki byłyby głupie. No dajcież spokój, z jego zakazaną gębą?! Kto by na to poszedł?
Jakoś sobie nie wyobrażam, żeby ktoś podszedł do obcego i powiedział: "Hej koleś, twoja gęba mi się nie podoba. Wyjazd stąd, albo zawołam straż"

Z resztą, nasz złodziej raz się przebrał w Undercover i nikt go nie zdekonspirował. Garrett mógł nawet zabijać obrzucając młotami braci zakonnych, a oni nie reagowali.

Co do zabierania różnych rzeczy. Może być, byleby miało to sens, tak jak w poprzednich Thiefach. Jest coś co się przyda, to zabierasz na zawsze. Jak jest jakiś śmieć, to nie ma sensu tego trzymać, chyba, żeby rzucić dla odwrócenia uwagi.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Część przedmiotów mogłaby mieć jakieś dodatkowe zastosowania, np noże jako narzędzia do... czegoś, taki trzeci wytrych lub do rzucania w celu zabicia czegoś (np. potwora).
Obrazek
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Daweon »

Szczerze, to nigdy nie widziałem, żeby ktoś otwierał zamek nożem. W ogóle nie wiem, czy trzeci wytrych jest potrzebny (chyba, że wprowadzą wytrzymałość wytrychów). Ale jako broń to niegłupi pomysł. Jednak nie różniłoby się to za bardzo od tego co mamy w kołczanie.

Chyba, że inspirując się poprzednimi Thiefami, można by uznać noże jako surowiec do robienia normalnych, ostrych strzał. Każdy rodzaj strzał ma swój żywiołowy kryształ, to te ostre mogą mieć swoje noże.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Flavia »

Ale w Undercover Garrett był młody i piękny :P Poza tym udawał nowicjusza. W miejscu, gdzie pracuje stały zespół i nie było ostatnio żadnych zmian personalnych, myślicie, że zdołałby z powodzeniem udawać strażnika czy służącego? Z blizną na pół twarzy i nieludzkim okiem? O których to cechach skwapliwie informują uczciwych obywateli wywieszone w całym Mieście listy gończe?

Niektóre przedmioty (np. butelki) będzie można zbierać do ekwipunku i rzucać, by odwracać uwagę. Takie coś to ja rozumiem, do tego możliwość wchodzenia w interakcje ze wszystkim, co popadnie. Ale nie przekonacie mnie, że jest jakiś sens w zbieraniu do ekwipunku części garderoby (poza biżuterią), zastawy stołowej (nie srebrnej, znaczy się) czy innego śmiecia :P
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Hadrian »

Flavia pisze:Ale w Undercover Garrett był młody i piękny :P Poza tym udawał nowicjusza. W miejscu, gdzie pracuje stały zespół i nie było ostatnio żadnych zmian personalnych, myślicie, że zdołałby z powodzeniem udawać strażnika czy służącego? Z blizną na pół twarzy i nieludzkim okiem? O których to cechach skwapliwie informują uczciwych obywateli wywieszone w całym Mieście listy gończe?
Ehem... :roll: W Undercover Garrett nie miał blizny i mechanicznego oka :cry: Tak to bez zrozumienia się grało w grę, a opowiadania pisuje :))
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Flavia »

Adriannie, skarbeńku, ale mi przecież właśnie o to chodziło :))
W Undercover nie miał blizny i mechanicznego oka, dlatego mógł się przebierać. W kolejnych częściach - w tym najnowszej - już ma, dlatego coś takiego by nie przeszło.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Hadrian »

Ale pisałaś to wszystko ciurkiem, jakby cały czas miał tą bliznę ;)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Flavia »

Oprócz formy warto przyjrzeć się czasami treści :P
Napisałam, że w Undercover się dało, bo G. był taki a nie inny - w przeciwieństwie do każdej innej sytuacji, może poza ścisłym prequelem.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Koniec offtopu ;)


To, czy np. znalezioną gdzieś świece można przestawić, aby oświetlić sobie jakieś miejsce, byłoby świetnym pomysłem, którego brakowało mi w normalnym Thiefie. Niby mieliśmy flary, ale to było zupełnie nie to samo, jak latarnia z kilku FMek. Zresztą piramidy ze skrzynek i dostawanie się dzięki nim w zakazane miejsca to tylko wierzchołek góry lodowej pomysłowości graczy ^^ Byłoby miło, jakby twórcy to docenili.

Ale nie docenią.
Obrazek
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Daweon »

SPIDIvonMARDER pisze:To, czy np. znalezioną gdzieś świece można przestawić, aby oświetlić sobie jakieś miejsce, byłoby świetnym pomysłem, którego brakowało mi w normalnym Thiefie. Niby mieliśmy flary, ale to było zupełnie nie to samo, jak latarnia z kilku FMek.
Celowe oświetlanie otoczenia, a tym samym siebie jest działaniem na szkodę sobie. Przecież już od TMA wiadomo, że jeśli jest za ciemno to lepiej rozjaśnić sobie obraz plusikiem niż męczyć się z flarą ;)
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Flavia »

SPIDIvonMARDER pisze:Koniec offtopu ;)
Jakiego offtopu? Cały czas mówimy o tym, czego chcemy, a czego nie. Ja nie chcę przebieranek, bo uważam je za bezsensowne :P

Co do przenoszenia świeczek - coś takiego jest w DarkModzie i faktycznie czasem się przydaje (ale tylko w bezpiecznych miejscach ;) ). Przy czym świece bardziej, niż poręczna lampa, bo ta przy darkmodowym oświetleniu daje więcej cienia, niż światła.
Czasami jednak twórcy nadużywają tego, aby wkurzać gracza tworząc poziomy nie do przejścia bez lampy (jak Melan w wydanej wczoraj FMce :pff6: ).
Jednak sam pomysł podnoszenia, przestawiania i manipulowania obiektami jak najbardziej godny pochwały.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: Hadrian »

Podobnie było w Amnezji, ale jeszcze lepiej. Czasem się po prostu podchodziło do sterty gruzu i wykopywało z niej złote figureczki tylko po to, by je pooglądać :) No i to ręczne otwieranie drzwi i zatrzaskiwanie je w czasie ucieczki przed potworami... ach... <rozmarzony>
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: THIEF 4 - pożądane zmiany

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Offtopu dot. czytania ze zrozumieniem;)


Gamma to pewne oszustwo. No i mówimy o starym Thiefie, gdzie nigdzie nie było prawdziwego mroku, gdyż wszystko zależało od gammy. Ale jakby to była gra, gdzie po prostu tekstury i modele "znikają" w odpowiednim mroku to gamma Wam nie pomoże ;) Takie rozwiązania były w staryyyych grach ośmiobitowych czy później chociażby w Wolfensteinie Enemy Territory.
Obrazek
ODPOWIEDZ