Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lis 2010 19:59 
Egzekutor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 paź 2006 10:45
Posty: 1539
Lokalizacja: Murowana Goślina
No właśnie. Jak myślicie - czy taki projekt by przyszedł? Remake Thiefa jedynki na jednym z nowszych silników graficznych już od dawna chodzi mi po głowie, to byłoby coś wspaniałego. Trzebaby tylko zebrać ekipę i się za takie coś zabrać. Niestety - zdaję sobie sprawę z tego iż to mnóstwo roboty. Ciężko byłoby wszystko to zrobić...

Natchnęła mnie wypowiedź jednego z użytkowników (nie pamiętam już dokładnie którego) tego forum - coś w stylu "Dałbym wszystko, żeby zobaczyć choć jeden poziom Thiefa na silniku tej gry (Dark Messiah)" no i... ten ciekawy filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=cR-VkEJM ... re=related

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2010 20:18 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2009 13:41
Posty: 849
Lokalizacja: Cyców
Jak ostatnio zrobili Serious Sam HD. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2010 00:21 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 gru 2006 22:12
Posty: 517
Lokalizacja: Południowa Dzielnica
No niestety nie jest to raczej projekt na wolne wieczory. Cała gra musiałaby być napisana zupełnie od nowa, mechanika itd. Gdyby wypuszczono kod Thief Gold to sprawa by się uprościła i prawdopodobnie wystarczyło by tylko umiejętnie "podmienić" silniki co i tak jednak nie jest miłe i przyjemne. Mapy oczywiście trzeba byłoby robić od podstaw bo łatwa konwersja jest tu niemożliwa, to samo z przepisywaniem skryptów.
Interesuje mnie jaki to by miał być silnik, czy w ogóle którykolwiek odda mroczność Dark Engine. Same tekstury wysokiej rozdzielczości, dynamiczne oświetlenie, bump mapping i inne ładne shadery nie wystarczą by na taką grę jak Thief patrzyło się przyjemnie. No i musiałby to być silnik darmowy do użytku niekomercyjnego bo chyba nie mówimy tu o wysokobudżetowym projekcie.
Czy naprawdę tak wam przeszkadza ta grafika sprzed 10 czy tam 12 lat?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2010 00:36 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2731
Aż trudno uwierzyć, że ktoś zrobił to na silniku Crysis-a, wygląda gorzej, niż niejedna fm-ka na T2, tekstury i modele tragiczne, architektura... ech, szkoda gadać :zdg
Chociaż sam silnik byłby idealny na potrzeby Thiefa: wbudowana fizyka, idealnie działająca woda, bardzo wydajny i dokładny renderer, sam kiedyś myślałem o przeniesieniu do tego środowiska.
Jest jednak jedno "ale" - to zupełnie inne gry, w sensie podejścia do realizacji celów. Zmiana działania silnika wymaga ingerencji w kod źródłowy, a do tego trzeba sporej wiedzy i narzędzi (może nawet pozwolenia - nie wiem jak wygląda sytuacja z dostępnością modyfikowania w Crysisie).

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2010 01:04 
Poganin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2008 21:42
Posty: 768
Lokalizacja: Swarzędz
waldeq napisał(a):
Czy naprawdę tak wam przeszkadza ta grafika sprzed 10 czy tam 12 lat?


Dobre pytanie.Bo mi wprost przeciwnie.The dark engine dodaje grze klimatu i po tylu latach nadal przyjemnie mi się w niego gra.I jest także przyjemny dla oka. :)

Nivellen napisał(a):
Aż trudno uwierzyć, że ktoś zrobił to na silniku Crysis-a, wygląda gorzej, niż niejedna fm-ka na T2, tekstury i modele tragiczne, architektura... ech, szkoda gadać :zdg


No tak tylko że to jest zrobione na szybko,prawdopodobnie w parę dni przez zapalonego fana który ma chęci ale już nie skilla a Ty porównujesz to do grafy Crysisa nad którym pracował sztab profesjonalnych developerów przez kilka lat.Bez przesady. :)

Zresztą jak ktoś chce Thiefa w nowszej oprawie to przecież jest Dark Mod.

_________________
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2010 11:46 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2731
Zaratul napisał(a):
(...)No tak tylko że to jest zrobione na szybko,prawdopodobnie w parę dni przez zapalonego fana który ma chęci ale już nie skilla a Ty porównujesz to do grafy Crysisa nad którym pracował sztab profesjonalnych developerów przez kilka lat.Bez przesady. :)

Zresztą jak ktoś chce Thiefa w nowszej oprawie to przecież jest Dark Mod.


Źle mnie zrozumiałeś, porównuję do poziomu najlepszych fm-ek robionych na silniku T2. Mimo ubogich możliwości silnika, można - jeśli ktoś ma odpowiednią wiedzę i zdolności - zrobić istne cudo (vide: Rose Cottage, Fables of Penitent Thief czy stara, ale jara Calendra's Legasy).
I tu przyznaję ci rację, sama grafika nie jest najważniejsza, gra/fm-ka musi mieć to COŚ, co przyciągnie uwagę, dramaturgię przedstawionej historii, która podbije emocje gracza. Jeśli przy tym wykonanie stoi na wysokim poziomie, mamy niekwestionowanego hiciora.

Tak jak wspomniałem wcześniej, raczej nie wróżę temu projektowi przyszłości. Odgrzewany kotlet, nawet w najlepszej mikrofali, nie będzie smakować tak, jak świeżo wysmażony na patelni :mru

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2010 17:17 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 paź 2004 14:55
Posty: 3707
Eeeee tam. Silnik T2 jest na tyle elastyczny, że i dziś potrafi zachwycić. Jak ktoś chce fajerwerków to niech gra w TDSa i czeka na ThiAfa ;) Z ciekawych projektów wolę obserwować co tam chłopaki wydłubali przy przenoszeniu miasta z TDS na DarkEngine http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=129213 To jest dopiero coś :)

_________________
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2010 17:25 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2008 21:32
Posty: 4493
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
No chyba przedmówcy powiedzieli wszystko :) Od siebie dodam jedynie, że pomysł nie jest głupi, ale może lepiej najpierw wykonajmy jeden ze starszych projektów, jak spolszczenie...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2010 19:51 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2005 10:16
Posty: 2511
Lokalizacja: Statua postępu
Artass napisał(a):
Natchnęła mnie wypowiedź jednego z użytkowników (nie pamiętam już dokładnie którego) tego forum - coś w stylu "Dałbym wszystko, żeby zobaczyć choć jeden poziom Thiefa na silniku tej gry (Dark Messiah)"...
Jam ci to rzekł.
Artass napisał(a):
Remake Thiefa jedynki na jednym z nowszych silników graficznych już od dawna chodzi mi po głowie, to byłoby coś wspaniałego. Trzebaby tylko zebrać ekipę i się za takie coś zabrać.
A pochwal się, jakie to masz umiejętności z dziedziny grafiki/muzyki/programowania skoro zdaje się aspirujesz na stanowisko prezesa grupy, która taki remake zrobi. ;)
Zapewniam Cię, że poza entuzjastycznym "mam pomysł!" potrzeba jeszcze mnóstwa czasu i jeszcze więcej umiejętności.
Chłopaki od Gothic: Mroczne Tajemnice od czasu pierwszego pomysłu "hej, nagrajmy dubbing do moda" chyba przez 3 lata go robili (a wydawało się, że niby co to za filozofia nagrać te kilkanaście kwestii). A Ty chcesz robić remake całej gry na nowym silniku.
Chyba nie wiesz na co się porywasz. :-D

_________________
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2010 19:57 
Egzekutor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 paź 2006 10:45
Posty: 1539
Lokalizacja: Murowana Goślina
"Chodzi mi po głowie" Nie znaczy, że chcę się tego podjąć. ;) Wcale nie chcę, bo zdaję sobie sprawę z tego co mówisz.

Po prostu myślałem o takim remaku, jednak nie miałem nawet zamiaru ROBIĆ go.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2010 20:21 
Kurszok
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2009 03:34
Posty: 530
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy
Artass napisał(a):
No właśnie. Jak myślicie - czy taki projekt by przyszedł? Remake Thiefa jedynki na jednym z nowszych silników graficznych już od dawna chodzi mi po głowie, to byłoby coś wspaniałego.
Zupełnie jak DarkMod. Jak już się wymęczy konwersję choćby rzeczonego Crysisa,po X latach okaże się że ani to super wygląda, ani nikt za bardzo na to nie czeka (a klimat to i tak 3x lepszy był w orginale ;) ).
Artass napisał(a):
Natchnęła mnie wypowiedź jednego z użytkowników (nie pamiętam już dokładnie którego) tego forum - coś w stylu "Dałbym wszystko, żeby zobaczyć choć jeden poziom Thiefa na silniku tej gry (Dark Messiah)"
Tyle że tam nie ma za bardzo co robić a'la Thief: strzały linowe są, skala widoczności po wykupieniu umiejętności, nawet grobowce są dziwnie podobne do Bonehoard (sarkofagi zawieszone w kolumnach nad przepaścią). Trzeba by raczej okroić Messiaha z przyległości high fantasy, nie wystarczy ograniczać się do stylu w jakim się gra?

_________________
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 gru 2010 00:34 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2006 22:32
Posty: 2334
Lokalizacja: Pabianice
Jak Thief 1/Gold na nowo, to tylko zrobiony pod T2 z ładniejszymi teksturami, modelami (zresztą już teraz można tak starego Thiefa odpicować) i z kolorowym oświetleniem.

Innego nie chcę :kwd .

_________________
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 gru 2010 13:53 
Miastolud
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 kwi 2010 19:37
Posty: 66
Nie zaczynajmy nowych projektów które i tak skończą marnie lepiej wesprzeć jakiś już długo istniejący.

Fakty
* Projekt OPDE rekrutuje ;) Tylko ludzi z umiejętnościami brak :(
* DarkMod to projekt chybiony, nigdy nie kupiłbym gry tylko po to aby odpalić moda. Szkoda że nie wybrali jakiejś darmowej / opensourcowej gry jak Sauerbraten
* Na poprawki i udoskonalenia oryginalnej gry nie ma co liczyć, choć kod źródłowy się odnalazł i tak już pewnie nie zostanie "uwolniony". Właściciele jedynie czekają aż społeczność o nim zapomni.
* Reverse engeeniring gry w praktyce jest nie wykonalny, zająłby conajmniej 10 lat a i ludzi się na nim znających jest 100 razy mniej niż na choćby C++.

Co według mnie z tego wynika?
Tylko OPDE ma szanse spełnić oczekiwania wszystkich fanów, jak na razie można sobie w nim jedynie "polatać" po mapach które zresztą wyświetlane są całkiem dobrze. Kto wie może za kolejne 5 lat pojawią się pierwsze oznaki fizyki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 gru 2010 15:24 
Poganin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2008 21:42
Posty: 768
Lokalizacja: Swarzędz
ERH+ napisał(a):
Zupełnie jak DarkMod. Jak już się wymęczy konwersję choćby rzeczonego Crysisa,po X latach okaże się że ani to super wygląda, ani nikt za bardzo na to nie czeka (a klimat to i tak 3x lepszy był w orginale ;) ).

JegoCien napisał(a):
* DarkMod to projekt chybiony, nigdy nie kupiłbym gry tylko po to aby odpalić moda. Szkoda że nie wybrali jakiejś darmowej / opensourcowej gry jak Sauerbraten


Bez przesady.Racja,Doom 3 nie jest popularny ale ID software ma przy premierze Rage ma zamiar udostępnić kod źródłowy D3 i zrobi się z tego grę stand alone.Już zresztą team powoli robi konwersję różnych rzeczy żeby w przyszłości łatwiej im poszło z konwersją moda.
No i druga rzecz:Dark Mod jest naprawdę fajny,naprawdę dobra alternatywa dla Thiefa.Ludzie twierdzą że jeszcze bugi są i brakuje ficzerów...oczywiście że tak jest,TDM to projekt długotrwały który nie skończy się za kilka lat...on po tym czasie rozwinie skrzydła,zwłaszcza jak kod źródłowy zostanie wypuszczony.Takie narzekanie na TDM uważam za bezcelowe.Trochę wyrozumiałości,przecież w Thiefie 1 i 2 te świetne FMki nie zaczęły wychodzić od razu tylko dopiero po co najmniej kilku latach.

_________________
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 gru 2010 20:05 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2005 10:16
Posty: 2511
Lokalizacja: Statua postępu
Artass napisał(a):
"Chodzi mi po głowie" Nie znaczy, że chcę się tego podjąć. ;) Wcale nie chcę, bo zdaję sobie sprawę z tego co mówisz.

Po prostu myślałem o takim remaku, jednak nie miałem nawet zamiaru ROBIĆ go.
Spokojowo. Nie miałem zamiaru Ci dokuczać w żadnym wypadku. Po prostu uwielbiam patrzeć na młodych, którzy porywają się na duże rzeczy. :)) Sam też będąc w szkole średniej miałem plan napisać takich jakby Herosów, tylko oczywiście lepszych. :P Po pierwszym tygodniu udało mi się w Pascalu zrobić działające Menu. W kolejnym tygodniu udało mi się zrobić 1 (słownie: jedną) pięcioklatkową animację (której wartość estetyczna była żadna). W tym momencie stwierdziłem, że zajmę się tym kiedy indziej.

Ja osobiście widziałbym remake Thiefa bardzo chętnie. Swego czasu bawiłem się gierką Tomb Raider Anniversary, wydaną na 10 lecie premiery pierwszej części Lary. Gra była w zasadzie ładniejszą kopią pierwotnej wersji. Te same poziomy, ta sama fabuła, prawie identyczna architektura, Ci sami przeciwnicy, te same bronie, itp.. Oczywiście rozwój technologiczny sprawił, że zostały do gry zaimportowane nowoczesne algorytmy na np. liczenie zjawisk fizycznych.
Także miło by było zobaczyć w remake T1 np. Craymena, który ogłuszony stacza się po pochyłości do gorącej lawy zgodnie z prawami fizyki (a nie jak rzucony płaski klocek, jak w części pierwszej). :twisted:

_________________
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 gru 2010 21:56 
Egzekutor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 paź 2006 10:45
Posty: 1539
Lokalizacja: Murowana Goślina
Natomiast ja nawet nie pomyślałem przez chwilę, że chcesz mi w jakikolwiek sposób dokuczyć. ;)

Zawsze mam ambitne pomysły na wielkie projekty - obojętnie co to jest. Wtedy siadam na pięć minut i czekam aż mi przejdzie. :)

Dla Thiefa nawet programowania warto się nauczyć, szczególnie uwzględniając iż to rzecz, która pewnie się w przyszłości przyda.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 gru 2010 22:00 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2003 08:52
Posty: 4767
Lokalizacja: Poznań
Kiedy porzucili Nightblade i skupili się na DarkModzie, byłem zirytowany, bo UT2004 był dobrą grą, a Doom był słabą grą - w dodatku droższą. A kupować grę tylko po to aby sobie pograć w moda byłoby bez sensu. Obecnie chętnie bym zobaczył T1 i T2 na silniku UT3, która to gra sama w sobie jest średnia, ale wydajność ma niesamowitą, oprawa graficzna cał czas jest na dobrym poziomie.
Chętnie bym zagrał w domu Konstantyna albo Soulforge oraz zobaczył Sługi, roboty i burricki.

_________________
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 gru 2010 14:47 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4833
Lokalizacja: Gliwice
Ta namiastka Thiefa na silniku Crysisa wygląda paskudnie!

Totalna konwersja to nie łatwa sprawa dla niesponsorowanych teamów.
Przykładem niech będzie The Dark Mod, który mógł liczyć na dużo chętnych do pracy a mimo to proces konwersji trwał naprawdę długo i ciągle borykano się z problemami różnej natury. Silnik to jedno a zasoby to drugie. Wybierając środowisko "futurystyczne" trzeba od podstaw wszystko budować i nie rzadko nie uzyskuje się dobrego efektu.
ps. Dlatego finalnie TDM wybrał IMO zły kierunek i mi się nie podoba. Szkoda, bo zaczynałem do niego robić duża misję i jej raczej już nie skończę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2010 23:16 
Skryba
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2003 14:33
Posty: 285
Lokalizacja: Sanok
Leming napisał(a):

Spokojowo. Nie miałem zamiaru Ci dokuczać w żadnym wypadku. Po prostu uwielbiam patrzeć na młodych, którzy porywają się na duże rzeczy. :)) Sam też będąc w szkole średniej miałem plan napisać takich jakby Herosów, tylko oczywiście lepszych. :P Po pierwszym tygodniu udało mi się w Pascalu zrobić działające Menu. W kolejnym tygodniu udało mi się zrobić 1 (słownie: jedną) pięcioklatkową animację (której wartość estetyczna była żadna). W tym momencie stwierdziłem, że zajmę się tym kiedy indziej.



Po prostu zabrakło Ci samozaparcia i cierpliwości ;) http://forum.vcmi.eu/portal.php Ten remake Herosów rozpoczęło dwóch takich ambitnych właśnie w 2 klasie LO.

A co do remake Thiefa, to był kiedyś taki projekt na naszym forum http://www.thief-forum.ehost.pl/viewtop ... 84&start=0 i nawet cośtam powstało, więc próbować warto, choćby dla siebie.

_________________
Bańan
śruba + okręt = śrubokręt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2010 14:21 
Egzekutor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 paź 2006 10:45
Posty: 1539
Lokalizacja: Murowana Goślina
Napisałem do gościa na Youtubie czy ma zamiar robić całą grę na CryEngine. Odpisał:

"Sorry for my late reply , I'm planning on making the entire thief series for crysis 2. I will be working on some assets in Crysis 1 while i wait for Crysis 2 to come out in march 2011"

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2010 15:14 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Kod:
I'm planning on making the entire thief series for crysis 2

:)) :tar :))

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2010 15:37 
Poganin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2008 21:42
Posty: 768
Lokalizacja: Swarzędz
O! Widzę że nie tylko ja ROTFLnąłem jak to przeczytałem. :D

_________________
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2010 15:40 
Egzekutor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 paź 2006 10:45
Posty: 1539
Lokalizacja: Murowana Goślina
Ja też. :))

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2010 15:54 
Strażnik Glifów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2003 16:58
Posty: 3734
Lokalizacja: Lublin
Mogliby zrobić remake'a System Shock 1.

_________________
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2010 01:59 
Poganin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2008 15:25
Posty: 707
Lokalizacja: Zadupie
Bruce napisał(a):
Mogliby zrobić remake'a System Shock 1.


dwójki też!


pomarzyć dobra rzecz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest 22 sie 2017 13:46


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj: