Kwestia fabularna nowego Thiefa

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Hadrian »

Porąbane to

;)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Flavia »

Dzięki x)
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Całość brzmi znajomo. Motyw śpiączki, z ew. dodatkiem amnezji jest sztampowy. Do tego znowu industrializacyjne niebezpieczeństwo. Nie widzę tutaj magicznego czynnika w całości.
A dziewczynka na 100% przeżyła się znajdzie, może nawet będzie antagonistką ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Flavia »

SPIDIvonMARDER pisze:Motyw śpiączki, z ew. dodatkiem amnezji jest sztampowy.
Lovecraft wykorzystał go 100 lat temu, więc trudno, żeby był świeży x)
Chociaż dla mnie i tak brzmi lepiej, niż fabuła dwóch pierwszych Thiefów, trololo :P:

Już kiedyś pisałam, że fabuła T4 kojarzy mi się z powtórką T2, no ale co zrobimy, EM nie chce kontynuować historii z T3 i wcale im się nie dziwię. A kogoś muszą postawić w roli Tego Złego: Budowniczy dotychczas się nie ujawnił, to teraz ma szansę.

I byłoby ciekawie, jakby panowie z EM postanowili strolować i jednak uśmiercić dziewczynę x)
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Keeper in Training »

Powiedzcie mi, dlaczego motyw z utratą pamięci jest tak piekielnie popularny? Co jak co, ale monomit go nie obejmuje, a jakoś w popkulturze wypłynął w ciągu ostatnich kilku(nastu) lat. Poza tym w poprzednich częściach nie było mowy o wymazywaniu pamięci przez Strażników. Zawsze zwalano na jego wredny charakter :-D . Jeśli zaś chodzi o ewentualne uśmiercenie nieletniej... Wątpię. W poprzednich częściach nawet dzieci prawie nie było, przynajmniej nie żywych; przypuszczam, że autorom chodziło o to, żeby nie można było robić krzywdy nieletnim (to przecież podniosłoby próg wiekowy PEGI, mimo iż niewiele kogo on w rzeczywistości pewnie obchodzi...).
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
Caer
Szaman
Posty: 1054
Rejestracja: 05 stycznia 2003, 13:23
Lokalizacja: Karath-din
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Caer »

Fabuła ma być prosta, z jednym tylko zwrotem akcji, w połowie pewnie okaże się, że przyjaciele tak naprawdę nie są przyjaciółmi, a główny zły to też człowiek. Pod koniec ma być quasi wybór (być może zostawienie złego przy życiu coś zmieni).

W nowym Mieście ma nie być magii, tylko "mistycyzm", choć co twórcy przez to rozumieją, to inna kwestia. Nie wydaje się, żebyśmy spotkali Strażników w postaci innej, niż aluzje w postaci rzeźb czy znajomych pomieszczeń, zwłaszcza, jeśli twórcy chcą się w jakiś sposób odciąć od poprzednich części i opowiedzieć własną historię.

A amnezja to kiepski sposób na wytłumaczenie czytelnikowli/graczowi/widzowi o co tak naprawdę chodzi ;).
Flavia pisze:.I byłoby ciekawie, jakby panowie z EM postanowili strolować i jednak uśmiercić dziewczynę x)
Pewnie to zrobią na przekór, po tym, jak wszyscy w fandomie obstawiają, że jednak przeżyje ;).
Keeper in training pisze:Jeśli zaś chodzi o ewentualne uśmiercenie nieletniej... Wątpię.
No, nie takiej nieletniej. Wg moich obliczeń na początku gry będzie miała w okolicach 20-tki.
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Daweon »

Flavia pisze:
SPIDIvonMARDER pisze:Motyw śpiączki, z ew. dodatkiem amnezji jest sztampowy.
Lovecraft wykorzystał go 100 lat temu, więc trudno, żeby był świeży x)
Chociaż dla mnie i tak brzmi lepiej, niż fabuła dwóch pierwszych Thiefów, trololo :P:
Naprawdę wolałabyś, żeby Garcio zamiast wykonywać misję dla tajemniczego patrycjusza który okazuje się być Bogiem, który chce przywrócić chwałę naturze, po prostu obudził się po długim czasie nieobecności, podziwiał jak to się wszystko zmieniło i ewentualnie przypominał sobie przeszłość?
Caer pisze:Fabuła ma być prosta, z jednym tylko zwrotem akcji, w połowie pewnie okaże się, że przyjaciele tak naprawdę nie są przyjaciółmi, a główny zły to też człowiek. Pod koniec ma być quasi wybór (być może zostawienie złego przy życiu coś zmieni).
Może zabrzmi to śmiesznie, ale po tym jak nam wywróżyłaś fabułe z Thief Deadly Shadows, te słowa traktuję jak proroctwo :) .
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Flavia »

Caer pisze:Fabuła ma być prosta, z jednym tylko zwrotem akcji, w połowie pewnie okaże się, że przyjaciele tak naprawdę nie są przyjaciółmi, a główny zły to też człowiek. Pod koniec ma być quasi wybór (być może zostawienie złego przy życiu coś zmieni).
Mgliście kojarzę z ostatniego podcasta, że wyboru nie będzie, ale zakończenie faktycznie będzie trochę inne w zależności od tego, jak będziemy grać.
Daweon pisze:Naprawdę wolałabyś, żeby Garcio zamiast wykonywać misję dla tajemniczego patrycjusza który okazuje się być Bogiem, który chce przywrócić chwałę naturze, po prostu obudził się po długim czasie nieobecności, podziwiał jak to się wszystko zmieniło i ewentualnie przypominał sobie przeszłość?
Ujmę to tak: nowa fabuła oferuje pewną tajemnicę do rozwikłania, co może oznaczać, że przez całą grę Coś się będzie działo. Czy będzie się działo dobrze, czy źle, oryginalnie czy sztampowo to już insza inszość. Ale potencjał jest.
W T1 mieliśmy ciąg prostych misji złodziejskich i z dupy wzięty twist przy końcu, po którym gra przechodzi w kwintesencję kiczu, czyli pokonanie Przedwiecznego Złego Boga Który Chce Zniszczyć Świat. No dobra, może spojrzenie na tego boga było trochę inne, niż zwykle (bo on w sumie nie był zły, a świat złodzieja chciał zniszczyć, bo uważał, że nie wygląda tak, jak powinien), co nie zmienia faktu, że motyw ograny do bólu.
W T2 z kolei fabuła była komplikowana na siłę i zbyt długa dla własnego dobra (ktoś mi wytłumaczy, po cholerę Garrett spędził tyle czasu próbując dowiedzieć się tego, co powinien wiedzieć od swojej wizyty w Seminarium Mechanistów?), a i pokonanie Szalonego Naukowca który Chce Zniszczyć Świat nie należy do najoryginalniejszych motywów.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Ależ siłą Thiefów nie był głównym motyw opowieści, który okazywał się skrajnie nowatorski. Nic z tych rzeczy, jego atutami były detale, wątki poboczne i narracja. Dlatego bądźmy dobrej myśli, że i tutaj tak będzie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Flavia »

Powiedziałabym wręcz, że wątki główne były głównymi słabościami starych Thiefów. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby nowy się z tego trendu wyłamywał. Choć trochę...
A atuty starych można powielić, wszak jedno nie przeczy drugiemu...
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Keeper in Training »

Flavia pisze:Powiedziałabym wręcz, że wątki główne były głównymi słabościami starych Thiefów.
Monomit, kochana, stary, jary monomit :twisted: . Ale i tak pod względem archetypicznego bohatera, Thief zawsze był perełką wyłamującą się ze schematu. Sądzę, że można nawet "odgrzewać" stare motywy (trudno po tysiącach lat zauważyć w ludzkości coś nowego ;)), byle w oryginalny sposób. Thiefom akurat się to udawało.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: BodomChild »

Czego wy chcecie od fabuły Thiefów? Wszystko musi być skomplikowane i wyłamujące się ze schematów? :roll:
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Flavia »

BodomChild pisze:Wszystko musi być skomplikowane i wyłamujące się ze schematów? :roll:
Nie musi.
A czy wszystko musi nam się podobać? :jez

Zauważyłam fajny trend wśród niektórych fanów Thiefa: jak coś było nie tak w starych częściach, to stanowiło to część ich uroku i w ogóle to wcale nie było błędem, tylko cechą. Jak coś jest nie tak w nowym Thiefie to jest to gwałt na kanonie i kij w oko nam, wiernym fanom, którzy utrzymywali tę grę przy życiu od pokoleń.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: SPIDIvonMARDER »

A czy przypadkiem ten trend nie jest charakterystyczny dla wszystkiego? Wszystkie filmy, książki, historia ludzkości, pogoda, polityka, wojna...
Obrazek
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: BodomChild »

Ale Thief według mnie po prostu nie ma błędów :) . Nie wiem co jest błędnego w fabule np. Dark Project? Że jest raczej prosta? "Dobry, Zły i Brzydki" ma fabułę prostą jak konstrukcja cepa, a to jeden z najlepszych filmów w historii kinematografii.

Owszem, ma kiepską AI, mało szczegółowe tekstury i pustawe pomieszczenia. Wtedy to było adekwatne do ówczesnych kart graficznych, procesorów i pamięci ram (jak miałeś 128 mega, to był już superkomp-potwór :) ), więc nie można tego uważać za błąd.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Keeper Gurgul
Paser
Posty: 236
Rejestracja: 12 lipca 2009, 00:47
Lokalizacja: Stonemarket
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Keeper Gurgul »

IMO siłą fabuły The Dark Project było właśnie to "rozmycie" głównego wątku. W początkowych misjach odkrywaliśmy cały "lore" świata przedstawionego i po prostu próbowaliśmy zarobić na czynsz. :)
W natłoku złodziejskiej pracy zlecenie na kradzież miecza zapowiadało się jedynie na kolejną nieźle płatną robotę, nie pierwszą i nie ostatnią.

Zresztą pojawienie się Wiktorii i Konstantyna na scenie nie było całkowicie niezapowiedziane.
Wcześniej można było znaleźć urywki informacji o Wiktorii w notatkach u Ramireza, a niektóre starożytne rzeźby znajdowane w ruinach do złudzenia przypominały podobizny Szachraja (wizerunki dziwnych rogatych twarzy pokrywające ściany korytarzy poza kryptami Młotodzierżców czy gadająca płaskorzeźba z diamentami w oczodołach na dolnych poziomach Kościeliska)...
"Nobody expects the Hammerite Inquisition-!!!-"
Wesoła TFU-rczość własna - http://doctorgurgul.deviantart.com/
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: BodomChild »

Widzę, że myślimy podobnie :zdr .
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Też tak myślę, choć jeszcze raz powiem, że mnie zawsze najbardziej fascynowały detale typu geneza Lost City lub Bonehoardu :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: TricksieThiefsie »

W nowym trailerze zakapturzeni faceci trzymali księgę z zębatką, podobną albo taką samą jak u Mechanistów. Ciekawe czemu tak? Plus Erin, która mogłaby pasować do dziewczynki z T3, potem siedziba Strażników w burdelu, a raczej burdel w siedzibie, potem jeszcze glif na rękawicy Garretta (ale ten może być tylko oczkiem puszczonym do fanów). Baron wkracza na scenę (czyli mógłby wrocić z wojny, która działa się w trylogii). Coraz więcej zbiera się elementów fabularnych łączących się w kupę.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Hadrian »

Mnie ten trailer uspokoił. BARDZO. Twórcy utwierdzili mnie w tym, że fabuła jednak będzie łączyła się z poprzednimi. Już jestem pewien co do tego i mogę spać spokojnie. I to wygląda obiecująco.

Mówili, że magii nie będzie. Phi, jest tu tyle, co zawsze było.
Mówili, że świat będzie inny. Nie widzę większych różnic, prócz braku frakcji. Mogły się rozpaść na wskutek fabuły T3. Mamy za to Mechanistów i jakichś innych klechów.
Brak Strażników? Mamy burdel w ich opuszczonej Siedzibie, tajemniczy artefakt i Glify.
Bohater ten sam.
Erin pasuje do tej dziewczynki z T3.

Cała ta gadka o reedycji serii to dla mnie jakieś bujdy. Chcieli wzbudzić sensację i tyle ;)
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Keeper in Training »

N Harmonia pisze:(...) siedziba Strażników w burdelu, a raczej burdel w siedzibie (...)
Niektórzy, z Garrettem na czele, powiedzieliby, że burdel u Strażników był zawsze... Przy takim zbiorze bibliotecznym trudno wszędzie porządek zachować... ;)

Trailer w moim odczuciu zrobiony jest ładnie.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
Ein
Miastolud
Posty: 52
Rejestracja: 22 czerwca 2012, 21:41

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Ein »

adriannn pisze:Mówili, że magii nie będzie. Phi, jest tu tyle, co zawsze było.
Właściwie to mówili, że magia będzie trochę bardziej stonowana, a nie że jej w ogóle nie będzie co niektórzy tylko siali dezinformację albo smarowali grę za coś co twórcy już dawno wywalili :). Przypomina mi się ciskanie po nowym Thiefie za system skakania, że twórcy nam nie pozwolą wskoczyć gdzie chcemy nawet teraz przed VGX, gdzie my od dawna już wiemy, że twórcy ogłosili że to już nie oni ustalają gdzie możemy wskoczyć, tylko sama gra - bo system skakania opiera się teraz na wykrywaniu krawędzi, co prawda nie jest to takie dowolne skakanie ale nie można powiedzieć teraz, że tam gdzie będzie się chciało, to się nie wskoczy xD. Swoją drogą fabuła zapowiada się ciekawie, możliwe że zachowają ducha serii. Ciekawi mnie ten Ghoul/Gollum, czyżby ukłon ku misji z 1 Thiefa w kopalniach, bo widziałem tory?
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Keeper in Training »

Ein pisze:Ciekawi mnie ten Ghoul/Gollum, czyżby ukłon ku misji z 1 Thiefa w kopalniach, bo widziałem tory?
Jaki Gollum, mój ssskarbie?
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Garrett has no friends, nobody likes him! Fat, stupid taffer!
Obrazek
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Kwestia fabularna nowego Thiefa

Post autor: Keeper in Training »

SPIDIvonMARDER pisze:Garrett has no friends, nobody likes him! Fat, stupid taffer!
??? Albo friends, albo nikt go nie lubi... :o
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
ODPOWIEDZ