Co wiemy o T4

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Keeper in Training »

Flavia pisze:Uzupełniłam nieco listę w oparciu o najnowsze informacje. Jakieś propozycje, jak przetłumaczyć "Gloom"? ;)
Gloom - mrok podszyty smutkiem. Warto skojarzyć z tym, co w oryginalnym "Hobbicie" mówi Gollum ("gloom, gloom"). Nawet Skibniewska ma to dość nudno przełożone. Powiedziałabym też, że to ciemność. Ciemność pełna smutku, aż na skraju depresji.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Flavia »

Ależ ja wiem, co to jest, nie wiem tylko, jak to przetłumaczyć. "Plaga ciemności"? "Zaraza mroku"? "Epidemia czarnej dupy"? :P
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Mixthoor »

Flavia pisze:"Epidemia czarnej dupy"? :P
Hahahhaha, rżę ze śmiechu. Zacne, Flavia, zacne... perfidna i bezpośrednia - jak zawsze :D
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Keeper in Training »

Flavia pisze:Ależ ja wiem, co to jest, nie wiem tylko, jak to przetłumaczyć. "Plaga ciemności"? "Zaraza mroku"? "Epidemia czarnej dupy"? :P
Możesz sprecyzować, o jaki kontekst chodzi?
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Flavia »

"Gloom" to zaraza pustosząca Miasto.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Keeper in Training »

Flavia pisze:"Gloom" to zaraza pustosząca Miasto.
To bezwstydnie wsparłabym się przekładem Pratchettowego "Łupsa!" wg Piotr Cholewy ("love it!"): PRZYWOŁUJĄCA CIEMNOŚĆ.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
Caer
Szaman
Posty: 1054
Rejestracja: 05 stycznia 2003, 13:23
Lokalizacja: Karath-din
Kontakt:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Caer »

Flavia pisze:Ależ ja wiem, co to jest, nie wiem tylko, jak to przetłumaczyć. "Plaga ciemności"? "Zaraza mroku"? "Epidemia czarnej dupy"? :P
Mroczne widmo ;)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Flavia »

Keeper, Caer - za długie i mało chwytliwe :P
Chyba poczekam na oficjalną wersję...
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Keeper in Training »

Flavia pisze:Keeper, Caer - za długie i mało chwytliwe :P
Chyba poczekam na oficjalną wersję...
Jeśli chcesz wprost, to gloom jest kwintesencją ciemności, mrokiem mroku. Ale ważne jest także melancholijne zabarwienie. Zatem zaraza stanowi po prostu rozprzestrzeniający się mrok, takie Tolkienowskie mornie utulie ("ciemność nadciąga").
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: PiotrS »

A pisaliście coś o "wrogach znacznie bardziej niebezpiecznych od Straży Barona"?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 320
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: McLusky »

Hmm, ani to zombie, ani burricki, ani inne wynalazki z poprzednich odsłon. Jakoś średnio mi się to widzi, no ale w końcu zawsze to szansa na pewne nadnaturalne elementy w grze.
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Co wiemy o T4

Post autor: BodomChild »

Może to jacyś zdeformowani ludzie z podziemi? :) To co oni mówli o tej grze na początku, to sobie można o kant tyłka potłuc :) .

Korytarz i drzwi z kratą wyglądają jak powtórka z przytuliska, oby to nie była mapa w tym stylu, co za dużo, to niezdrowo :? .
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Caer
Szaman
Posty: 1054
Rejestracja: 05 stycznia 2003, 13:23
Lokalizacja: Karath-din
Kontakt:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Caer »

No właśnie, za bardzo przypomina to Przytulisko. I są tam jakieś cele... (a może to więzienie...? W końcu gdzieś muszą trzymać przeciwników systemu ;) )
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Hadrian »

To co oni mówli o tej grze na początku, to sobie można o kant tyłka potłuc :) .
To samo uważam :)
Korytarz i drzwi z kratą wyglądają jak powtórka z przytuliska, oby to nie była mapa w tym stylu, co za dużo, to niezdrowo :? .
To samo chciałem napisać ;)
No właśnie, za bardzo przypomina to Przytulisko. I są tam jakieś cele... (a może to więzienie...? W końcu gdzieś muszą trzymać przeciwników systemu ;) )
Ciekawa hipoteza!
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Hattori »

Yeah, Przytuliskiem toto zalatuje i to zdrowo, miałem skojarzenia już podczas tych kilku ujęć przed powyższą stopklatką. Czy to źle - jeśli o mnie chodzi, niech to rzeczywiście nie będzie powtórka z rozrywki, wolałbym raczej inne miejsce a la więzienie, nawiązujące najwyżej stylistyką, co by miłe wspomnienia u fanów wywołać :)

O samych stworach nie da się powiedzieć nic konkretnego. Mogę najwyżej przyrównać ich do Poszukiwaczy Ciemności z "Jestem legendą".
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Mixthoor »

Było raz, czemu nie może pojawić się po raz kolejny? "Co za dużo to nie zdrowo" jest w tym wypadku nie na miejscu. Taka myśl pasuje do Assassin's Creed czy Call of Duty. To samo powiecie twórcom FMek, którzy wzorują się na pomysłach z 3 części złodzieja? Czy to samo powiecie również twórcom Dark Moda? "Przecież to wszystko już było do jasnej ciasnej!" Przesadzacie.
To co oni mówli o tej grze na początku, to sobie można o kant tyłka potłuc
A to dobrze, czy źle? Pojawia się nieznany typ przeciwnika. Gdy twórcy nie zdradzali nic o wątkach nadnaturalnych, nietypowych, mistycznych, magicznych - było źle. Płacz wielki kurwa. Teraz twórcy ujawnili strzępek informacji, a forum od razu zalewa fala opinii pod tytułem "ale to już było, i nie wróci więcej". Tak źle i tak niedobrze. Jedni lubią gdy im gacie gównem śmierdzą, a inni jak muchy latają. Co jest z Wami mości łacherzy, hę? Czy to nie jest przypadkiem tak, że jeden drugiego nakręca?
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Daweon »

Mixthoor pisze:Było raz, czemu nie może pojawić się po raz kolejny? "Co za dużo to nie zdrowo" jest w tym wypadku nie na miejscu. Taka myśl pasuje do Assassin's Creed czy Call of Duty. To samo powiecie twórcom FMek, którzy wzorują się na pomysłach z 3 części złodzieja? Czy to samo powiecie również twórcom Dark Moda? "Przecież to wszystko już było do jasnej ciasnej!" Przesadzacie.
Ale za to im się nie płaci. Poza tym takie coś jest oznaką braku pomysłowości. Jest mnóstwo możliwości na straszny poziom, a oni akurat biorą to co jest już sprawdzone. Mimo tego mam nadzieję, że to więzienie, bo jest to całkiem niezłym pomysłem.
Mixthoor pisze:
To co oni mówli o tej grze na początku, to sobie można o kant tyłka potłuc
A to dobrze, czy źle? Pojawia się nieznany typ przeciwnika. Gdy twórcy nie zdradzali nic o wątkach nadnaturalnych, nietypowych, mistycznych, magicznych - było źle. Płacz wielki kurwa.
Nie nie zdradzali tylko zaprzeczali. Trochę wkurzające jest jak ktoś ci mówi, że czegoś nie ma, a potem wychodzi w praniu, że jednak jest. Mimo tego ja się z tego bardzo cieszę, bo Thief bez wątków magicznych, czy nadnaturalnych byłby... dziwny.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Flavia »

Przecież oni od początku mówili, że elementy nadnaturalne będą obecne, tylko stonowane, że zamiast magii i ognistych kul (które wcześniej pojawiły się w jednej misji w jednej części oryginalnej trylogii) będzie mistycyzm. O nieludzkich przeciwnikach (a przynajmniej dotyczących ich niespodziankach) zresztą też była mowa w którymś wywiadzie dobre pół roku temu...
A to, że fani uwielbiają informacje od EM traktować wybiórczo i więcej przeinaczać, niż przyjmować to ich problem.

Co do tych potworków, wydaje mi się, że któryś z wybrańców wspomniał o nich w kontekście ruin Strażników, więc może to po prostu ludzie wypaczeni przez Glify? Strażnicy, którzy chcieli za dużo i zapłacili za to? Ofiary nieudanych eksperymentów? Egzekutorzy, którzy stracili resztki człowieczeństwa w szoku spowodowanym aktywacją Ostatecznego Glifu wieki temu? ;)

Przy okazji, gdzieś w tym temacie przewinęło się, że Erin będzie pojawiać się w wizjach Garretta, a w końcu poprowadzi go przez magiczny las, do którego przeniosą się z jej apartamentu. Co ten Baron wykombinował?

Aha, uzupełniłam też pierwszy post o najnowsze informacje, w tym strukturę początku gry (prolog + pierwsze trzy misje i fragmenty miejskie). Nie muszę mówić, że fragment ten zawiera spoilery, więc czytacie na własną odpowiedzialność.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Co wiemy o T4

Post autor: BodomChild »

Mixthoor pisze:Gdy twórcy nie zdradzali nic o wątkach nadnaturalnych, nietypowych, mistycznych, magicznych - było źle. Płacz wielki kurwa. Teraz twórcy ujawnili strzępek informacji, a forum od razu zalewa fala opinii pod tytułem "ale to już było, i nie wróci więcej"
Wyluzuj. Po prostu stwierdziłem, że nie można poważnie traktować tego co twórcy mówili o grze wcześniej, miał być całkowity reboot świata Thiefa tylko zachowujący ducha oryginału, miało nie być wątków nadnaturalnych (taak, mistycyzm miał być, ale to nie to samo co ewidentna magia na nowych zwiastunach :) ) a Garrett miał wyglądać jak goth-emo :wes . Jak widać, w trakcie prac nad grą ludzie z Eidosu nieco zmienili swoją koncepcję.

Ja się tam cieszę z kierunku w jakim poszedł Thief. Ale Przytuliska nr 2 nie chcę, bo chociaż jakoś tam wpasowało się w TDS i było na swój sposób miłe ( :) ), to było też lokacją zbyt dosadną w swojej straszności, przesadzoną i w rezultacie mało thiefową (zresztą takie niepopularne opinie wyraziłem o nim w temacie o przytulisku).
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Kurhhan »

Nie ma zombie nie ma Thiefa.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Mixthoor »

Jestem wyluzowany, szczególnie dzisiejszego wieczora ;) Dlatego spytałem, czy to dobrze, czy źle. Czasem zastanawiam się, czego ludziska by chcieli? Może fabuły i sekretów podanych na tacy przed premierą gry? Nie momencik, wtenczas byłoby pieprzenie, że za dużo zdradzają. Jak nie urok, to sraka.
Daweon pisze:Nie nie zdradzali tylko zaprzeczali. Trochę wkurzające jest jak ktoś ci mówi, że czegoś nie ma, a potem wychodzi w praniu, że jednak jest. Mimo tego ja się z tego bardzo cieszę, bo Thief bez wątków magicznych, czy nadnaturalnych byłby... dziwny.
Fani chcieli, fani dostali. Ja też się cieszę. Jak wspomniałem - zapach gówna i latające muchy.
Daweon pisze:Ale za to im się nie płaci. Poza tym takie coś jest oznaką braku pomysłowości. Jest mnóstwo możliwości na straszny poziom, a oni akurat biorą to co jest już sprawdzone. Mimo tego mam nadzieję, że to więzienie, bo jest to całkiem niezłym pomysłem.
Nawet nie widziałeś tego poziomu, stary! Nikt nie widział. Spekulujemy na podstawie jednosekundowego fragmentu! Jeśli poziom rzeczywiście okaże się plagiatem, sam stanę za Tobą murem. A wcześniej pewnie posram się ze strachu. Wstrzymaj się z "brakiem pomysłowości" dopóty, dopóki sam nie sprawdzisz.
BodomChild pisze:stwierdziłem, że nie można poważnie traktować tego co twórcy mówili o grze wcześniej, miał być całkowity reboot świata Thiefa tylko zachowujący ducha oryginału, miało nie być wątków nadnaturalnych (taak, mistycyzm miał być, ale to nie to samo co ewidentna magia na nowych zwiastunach ) a Garrett miał wyglądać jak goth-emo . Jak widać, w trakcie prac nad grą ludzie z Eidosu nieco zmienili swoją koncepcję.
Do znudzenia - fani chcieli, fani dostali. Ja również jestem zadowolony z drogi, jaką obrali. Jednak czego by nie zrobili, źle.Kurwa źle! Czy ktoś w ogóle cieszy się z premiery nowej części?
Kurhhan pisze:Nie ma zombie nie ma Thiefa.
To TMA się nie liczy? ;)

Na marginesie:
Gdzieś na forum ktoś napisał, że focusa jest za dużo, że jest często wykorzystywany. Czy ludziska mają problem z czytaniem ze zrozumieniem? To, że jakiś gracz w jakimś trailerze, gameplay-ou (dobrze to napisałem?) czy demie wykorzystuje tryb skupienia, NIE OZNACZA ŻE KAŻDY BEZWZGLĘDNIE RÓWNIEŻ TAK MUSI GRAĆ. Chu... ręce opadają. Idę w zakłąd, że po premierze pojawią się lamenty w stylu "łeee, gra jest za prosta". Błyskawicznie zweryfikujemy poziom trudności na którym delikwent gra, o ile rankingi będą działały na podobnej zasadzie rankingów z Hitman Absolution.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Kurhhan »

Była w TMA kapka zombiaczków.

Dokładnie Mix, każdy ma pokazać screeny z punktacjami. Jeśli wypłynie , że używa Focusa zostaje napiętnowany :-D Btw, można zrobić temat gdzie zostanie wyłoniony gracz z forum z największą ilością punktów. Ostatecznie stwierdzam , że nawet ujdzie ten patent z highscore. Zawsze to jakaś satysfakcja i "ślad" po swojej grze. Inna sprawa, że zapewne po trzech dniach jak nie prędzej w rankingu światowym już będzie sporo maksymalnych not. Jedyny problem to te opcje z ograniczeniem zapisu gry i permanentną śmiercią , reszta to kaszka z mleczkiem.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Flavia »

Kurhhan pisze:Dokładnie Mix, każdy ma pokazać screeny z punktacjami. Jeśli wypłynie , że używa Focusa zostaje napiętnowany :-D Btw, można zrobić temat gdzie zostanie wyłoniony gracz z forum z największą ilością punktów.
Kojarzy mi się to z pewną aktywnością, którą osobiście zupełnie nie jestem zainteresowana (zapewne z powodu naturalnych ograniczeń). Ale Wy się bawcie, chłopcy... ;)
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Mixthoor »

Fatality! Pozamiatałaś :D
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co wiemy o T4

Post autor: Kurhhan »

Jeśli Flavia nie uczestniczy to może robić za sędziego i nam pomierzyć, znaczy podliczyć punkty. No szukam, szukam punktu zaczepienia z tym nowym Thiefem , ponieważ wszystkie zaprezentowane materiały prezentują się słabo w praktycznie każdym elemencie, może chociaż rywalizacja. Inna sprawa , że "fliperowe" highscore w ogóle nie pasuje do "Złodzieja".
Forgotten Tomb
ODPOWIEDZ