Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lut 2014 14:30 
Paser

Dołączył(a): 26 paź 2005 17:57
Posty: 252
Bukary napisał(a):
Możesz w końcu powiedzieć, o co ci chodzi z tą mapą?


Graczka z forum, która przechodziła tę misję, napisała, że nie spenetrowała dokładnie całej lokacji i że poziom nie jest aż tak liniowy, jak ty zasugerowałeś.

Bukary napisał(a):
Do mapy należy dodać chyba jedynie 2 krótkie ścieżki:

O, właśnie - to "chyba" jest kluczem do większości twoich wypowiedzi. Zupełnie nie rozumiem sensu tego typu dywagacji w sytuacji, gdy każdy gracz, który nie chce się "naciąć", może za parę dni przekonać się samodzielnie, jak jest naprawdę. Posiadacze konsol mogą to już zresztą zrobić dziś...

Bukary napisał(a):
I, jak napisałem, tutaj też wydłuży. Ale tylko o jakieś 2-3 godziny. Skomplikowanych sekretów tutaj nie ma. To nie ten rodzaj gry. Przekonasz się wkrótce sam.


Znowu przypuszczenia... a nawet nie wiadomo, z jakich ułatwień korzystała osoba, która ukończyła grę w 8h i w jakim stopniu ogołociła mapę ze wszystkich cennych przedmiotów. Podobno Thiafa można "przeghostować" (bez ogłuszania strażników). Wiesz, ile czasu zajmuje przejście gry w ten sposób?

Bukary napisał(a):
Ale mam złą wiadomość: dialogi i filmiki (cutscenki), które posuwają fabułę ku wymęczonemu końcowi, to chyba najsłabsze ogniwo w grze.

Tu się zgadzamy - fabuła była rzeczywiście największą bolączką gry, ale zawodził również projekt poziomów i ich wielkość (podział na strefy ładowania).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 19:25 
Homo Rhetoricus
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 17:15
Posty: 5564
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
spamer napisał(a):
Graczka z forum, która przechodziła tę misję, napisała, że nie spenetrowała dokładnie całej lokacji i że poziom nie jest aż tak liniowy, jak ty zasugerowałeś.


Masz na myśli Flavię? Przecież powiedziała, że trasa do wieży zegarowej przebiega tak, jak na narysowanej mapie. Oto, co dodała, gdy zapytałem o ewentualną "nielinearności" Lockdown:

Cytuj:
Na pewno wokół domu jubilera można się było trochę poszwendać.
Nie mam pewności co do tej ulicy przy Bramie Zdrajców. Nie miałam problemów z zejściem na poziom ulicy i wejściem z powrotem na belki, ale sama ulica wyglądała jak koszmar złodzieja, jasno oświetlona i patrolowana, więc za daleko od swoich belek nie odeszłam. Był to chyba jedyny obszar, którego nie spenetrowałam i teraz żałuję. Gdzieś te specjalne łupy musieli wcisnąć...


O małej alejce wokół domu jubilera już ci napisałem powyżej. A jesli chodzi o "odnogi" ulicy w pobliżu Blackfurrow, to mamy do czynienia ze ślepymi zaułkami.

A więc może byś w końcu powiedział, czemu narysowana przeze mnie mapa jest, jak napisałeś, "niewiarygodna"?

Cytuj:
O, właśnie - to "chyba" jest kluczem do większości twoich wypowiedzi.

No to zobaczymy, czy moje "chyba tak" jest lepsze od twojego "chyba nie". Ale, szczerze mówiąc, wolałbym, żebyś miał rację. :)

Cytuj:
Tu się zgadzamy - fabuła była rzeczywiście największą bolączką gry, ale zawodził również projekt poziomów i ich wielkość (podział na strefy ładowania).

A skąd wiesz? Przecież powyższe słowa - w myśli logiki zaprezentowanej przez ciebie w ostatniej wypowiedzi - również należy okrasić pieczątką "chyba". Trochę konsekwencji by nie zaszkodziło. ;)

_________________
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 21:13 
Paser

Dołączył(a): 26 paź 2005 17:57
Posty: 252
Bukary napisał(a):
A więc może byś w końcu powiedział, czemu narysowana przeze mnie mapa jest, jak napisałeś, "niewiarygodna"?


Pozwól, że przypomnę mój wcześniejszy wpis:
spamer napisał(a):
Spokojnie, chłopaki - relacja Bukarego jest zapewne tak wiarygodna jak jego mapka do Lockdown.


To zdanie można zrozumieć dwojako:
a) twoja mapka wiernie oddaje projekt poziomu, więc i twoje komentarze na temat gry są wiarygodne;
b) wpis jest mało wiarygodny bo i taka jest mapka twojego autorstwa.

Ty wybrałeś tę drugą wersję - widocznie tak sumienie ci podpowiada... :twisted:

A tak na poważnie: narysowałeś po prostu trasę, którą wszyscy widzieliśmy na filmiku z rozgrywki. Sam nie grałeś, więc nawet jeśli okaże się, że twój rysunek w miarę wiernie oddał wygląd lokacji - w tej chwili nie ma żadnej wartości, bo równie dobrze możesz się mylić. Natomiast kiedy zagramy, wtedy sami przekonamy się ile z tej misji da się "wycisnąć" i jak wygląda poziom. Nie sądzisz chyba, że ktoś nie spenetruje jakiegoś zaułka, bo ty napisałeś, że jest tam ślepa uliczka.
A to, że poziom jest ciasny i nie daje zbyt dużego pola do popisu, jest oczywiste dla każdego, kto obejrzał nagranie z oficjalnej rozgrywki.

Bukary napisał(a):
No to zobaczymy, czy moje "chyba tak" jest lepsze od twojego "chyba nie".

Nie ma żadnego mojego "chyba nie" - ja nie wypowiadam się w ogóle na temat gry - może będzie crapem, może okaże się znośna. Zobaczymy za parę dni.

Zapytałem natomiast o styl gry gościa, który ukończył Thiafa w 8h i o długość rozgrywki, w przypadku gdy gracz zdecyduje się "ghostować". Na te pytania nie jesteś w stanie udzielić rzetelnej odpowiedzi.

Bukary napisał(a):
Cytuj:
Tu się zgadzamy - fabuła była rzeczywiście największą bolączką gry, ale zawodził również projekt poziomów i ich wielkość (podział na strefy ładowania).

A skąd wiesz? Przecież powyższe słowa - w myśli logiki zaprezentowanej przez ciebie w ostatniej wypowiedzi - również należy okrasić pieczątką "chyba". Trochę konsekwencji by nie zaszkodziło.


Wiem stąd, że... przeszedłem grę (łącznie z DLC).
Ja jestem bardzo konsekwentny - oceniam tylko gry, w które grałem. Ty natomiast wygłaszasz tyrady na temat tego, co zobaczyłeś na jakichś streamach.
Zagraj, przeklinaj grę, wieszaj psy na eidosie - twoje prawo i wtedy nie będę mieć nic przeciwko temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 21:21 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2333
Lokalizacja: Łódź
Na razie oglądam sobie to http://www.youtube.com/watch?v=MefdILzz ... ture=share

I wygląda w miarę ok, aczkolwiek gra producent. Fajnie wygląda gra z wyłączonymi wszystkimi elementami interfejsu.

[Edit] Natomiast wypowiedzi Stephane są totalnie do bani. Albo facet jest zmęczony, albo totalnie się pogubił. Lepiej by było, gdyby się nie odzywał, bo trudno nie odnieść wrażenia, że sam już nie wie o co w tej grze chodzi, a już na pewno nie wie o co chodzi z poprzednimi częściami ;)

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 21:35 
Homo Rhetoricus
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 17:15
Posty: 5564
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
spamer napisał(a):
A to, że poziom jest ciasny i nie daje zbyt dużego pola do popisu, jest oczywiste dla każdego, kto obejrzał nagranie z oficjalnej rozgrywki.

Skoro grałeś, to powiedz w końcu, czy mapa jest "wiarygodna"... Droga do wieży jest rzeczywiście tylko jedna? Są jakieś dodatkowe, większe obszary, których nie widać na filmikach? Jakieś sekrety?

Cytuj:
Wiem stąd, że... przeszedłem grę (łącznie z DLC).

No to gadaj, jak ci się podobała! :-D Można ją porównać chociaż z TDS? Czy moje negatywne wrażenia znajdują potwierdzenie w grze? Jaką ocenę byś wystawił? Warto złożyć preorder, żeby zagrać w DLC? Ile czasu zajęło ci ukończenie gry?

Podziel się jakimiś wrażeniami z osobami, które się zastanawiają, czy kupić grę. :P:

_________________
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 21:50 
Paser

Dołączył(a): 26 paź 2005 17:57
Posty: 252
Doszło do nieporozumienia. :-D

spamer napisał(a):
Ale mam złą wiadomość: dialogi i filmiki (cutscenki), które posuwają fabułę ku wymęczonemu końcowi, to chyba najsłabsze ogniwo w grze.

Tu się zgadzamy - fabuła była rzeczywiście największą bolączką gry, ale zawodził również projekt poziomów i ich wielkość (podział na strefy ładowania).


Myślałem, że piszesz o Dishonored i tej gry dotyczy powyższy komentarz. :-D

W Thiafa zagram dopiero w piątek, chociaż, wstyd się przyznać, ale już pobrałem grę na steamie i czekam na odblokowanie. :))
A najlepsze jest to, że wolałbym, żeby gra w ogóle nie powstała. T:DS to świetne zamknięcie cyklu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 22:04 
Homo Rhetoricus
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 17:15
Posty: 5564
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Podobno Gamestar już zamieścił recenzję Thiefa.

Ocena: 78%. A jeden z zarzutów to: za mało "thiefowatości" w tym Thiefie. :(

Wysyp recenzji chyba się zacznie lada chwila.

_________________
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 22:28 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 10:09
Posty: 817
Lokalizacja: Wrocław
Ja tam przerzucilem się na gry planszowe i karciane. Dzięki temu buduję relacje i więzi, a nie ślęczę przed komputerem. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 22:31 
Skryba
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2006 19:31
Posty: 295
Lokalizacja: North Ashfield
Relacje i więzi są przereklamowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 22:37 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 10:09
Posty: 817
Lokalizacja: Wrocław
Kolego McLusky - Macie złe doświadczenia? Chwilowy kryzys?
Wszystko da się uratować. Polecam Arkana Miłości.

http://www.rebel.pl/product.php/1,1437/ ... losci.html

;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 22:44 
Skryba
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2006 19:31
Posty: 295
Lokalizacja: North Ashfield
Wolę Poradnik Uśmiechu.

Polecam. Też.

http://youtu.be/D_h2G6QMMjA

To tak w międzyczasie, by zabić czas w oczekiwaniu na Thiefa i weryfikacji wczesnych osądów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 22:45 
Mechanista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 mar 2013 23:14
Posty: 399
Do tego offtopu dorzucę tylko to, że nie trzeba przechodzić kryzys, żeby postrzegać relacje i więzi jako coś przereklamowanego. Wystarczy po prostu wyznawać inną filozofię życia : d


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2014 23:52 
Homo Rhetoricus
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 17:15
Posty: 5564
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Znalazłem informację, że na mapie Lockdown jest jednak jakiś obszar pod ziemią (pod budynkiem jubilera).

Światełko nadziei jeszcze całkiem nie zgasło... ;)

_________________
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2014 13:23 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2005 10:16
Posty: 2532
Lokalizacja: Statua postępu
Oglądałem kilka gameplayów. Zauważyłem, że osoby grające miały charakterystyczny znak, takie "o" oznaczające dokąd mają iść, co mają ukraść, co nacisnąć, itp. I generalnie szli jak po sznurku okazyjnie zbaczając ze ścieżki, gdy obok działo się coś ciekawego.
Ciekawe na ile możliwość wyłączenia tego czegoś w opcjach wpłynie na:
a) Prędkość gry, wymuszającą dokładne i skrupulatne przeszukiwanie wszystkich schowków i zakamarków, z podpowiedziami co najwyżej w formie listów i notatek, co gdzie się znajduje.
b) Ścieżki eksploracji i wynikłe z tego błędy. Przykładowo, jeśli jakimś cudem ominę jeden z takich "niewidzialnych" znaków (bo je wyłączę) i pójdę bezpośrednio do wyjścia, to czy gra mi zaliczy poziom, czy będę musiał wejść w obszar pominiętego znacznika aby gra go odhaczyła? Bo konstruktor poziomu/misji z lenistwa nie zadbał o wystarczający opis miejsca gdzie muszę się znaleźć i co zrobić, żeby skrypt wystartował dalej.

Czy ktoś wie jak wygląda sytuacja z mapą gry i oznaczaniem miejsc? Nie widziałem jej na żadnym z gameplayów (zapewne twórcy nie chcieli pokazywać "czarno na białym" jak małe obszary będą do eksploracji). Nie chodzi mi tu o minimapę czy wskaźniki celów. Ale jeśli zadanie będzie np. początkowe "Dojdź do wieży zegarowej", to mam się kierować na wyczucie, na kompas (o ile będzie), wspomagać okazyjnymi zbliżeniami-cutscenkami na tę wieżę, czy jak? Wiem, że na tych mapkach zgubić się nie da, ale co jeśli w celach będzie napisane "dojdź na miejsce spotkania" i nic więcej.

_________________
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2014 15:14 
Homo Rhetoricus
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 17:15
Posty: 5564
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Przejrzałem wypowiedzi osób z Eidos Montreal na stosownych forach... Wygląda na to, że byliśmy w sposób dosyć bezczelny wodzeni za nos. Oto próbka dotycząca kwestii poruszania się Garretta (i skoków):

Oto, co Adam Badke (community manager) powiedziałna temat skakania:
Cytuj:
This is such a non-issue. You can absolutely jump and move through the world fluidly and freely. The game has been designed specifically to achieve this goal.


Oto, co Master Taffer (moderator) powiedział na temat skakania:
Cytuj:
Look, I get the "wanting to lean/jump anywhere" from the player perspective. It's a player agency thing. You want the freedom, even if it's without any actual purpose/illusory. However when I actually played the game, I didn't particularly miss it because I never felt restricted in what I did. That, ultimately, is more important to me.


Oto, co Pillowman, który grał wczoraj w Thiefa na słynnej nowojorskiej imprezie, powiedział na temat skakania:
Cytuj:
The movement system is about as bad as the naysayers here have feared. I was cautiously optimistic, but it's really pretty awful. Places that seem like obvious peek-points were unpeekable (certain crates, fences), obvious jump/mantle points were unjumpable (barrels, stacks of debris, pipes, gaps between balconies). Bottom line: there is no clear system by which one can determine what is allowed or not when it comes to navigating the world. I did, however, fall to my death twice, so it's not as though the game keeps you from doing that. There's also the Mass Effect 3 problem of one-button-does-all: I kept peeking around the corner of a chest instead of opening it because the interaction/detection system was unclear.

Cytuj:
Not going to lie, that's the main reason this remains a "read reviews first" purchase, rather than a preorder.

_________________
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2014 02:34 
Skryba
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2006 19:31
Posty: 295
Lokalizacja: North Ashfield
OK, prolog przeszedłem. Będzie bez spoilerów. ;)

Wygląda na to, że nie specjalnie przyłożono się do optymalizacji. Z przyzwyczajenia odpaliłem wszystko na max detalach, po czym się okazało że haczy niemiłosiernie. :/ Nawet na wysokich nie ma tej płynności, do której się przyzwyczaiłem (czyli 60 fps). W miarę da się u mnie grać na normalnych. Mam i7 4770k 3,5Ghz i GeForce 560 Ti OC i w teście wydajności wyszło mi... 30,5 fps. -,- Na Unreal Engine 3. Nie wiem czy to przez to, że pod karty AMD robili czy co... Mam nadzieję że zaraz Nvidia wypuści jakiś specjalny sterownik.

Poruszanie się. Z jednej strony fajnie się "czuje" ciało, i postać którą się kieruje. Z drugiej strony (przynajmniej w prologu) mocno ograniczona eksploracja. I co najgorsze - brak skakania. :/ Można się ew. wspiąć czy spuścić w wybranych przez twórców miejscach. Bardzo słabe to było...

Widać też niedopracowania. Scena końcowa prologu - wydaje się, jakby jakiś podkład dźwiękowy uciekał. Potem jeszcze desynchronizacja napisów z wymawianymi kwestiami.

I jeszcze co do prologu - jeśli to miała być noc, to jest zdecydowanie za jasno. :/

Idę spać, do dzisiaj!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2014 08:52 
Paser
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2009 23:47
Posty: 236
Lokalizacja: Stonemarket
Po jakichś 3 h grania od razu nasuwają mi się takie oto wnioski:

Nowy Thief bohatersko rozwiązuje problemy, których w innych grach po prostu nie ma: sterowanie może i jest płynne, ale tylko po trasach, które z góry przewidzieli twórcy. Wyglądanie zza węgła jest jakimś nieporozumieniem, żeby w ogóle wychylić się w bok, trzeba wpierw "przylepić się" do ściany. Nie wierzę, że nie można było zachować klasycznego systemu wychylania się klawiszami Q/E.

Dodatkowo ten "hotspotowy" system sterowania jest naprawdę niekonsekwentny: raz musimy zeskakiwać za pomocą klawisza X, innym razem spadamy z rampy bez żadnych kontekstowych kombinacji.

Co do projektów poziomów fabularnych, to nie dość, że są one liniowe, to jeszcze mają strukturę segmentowanej, jednokierunkowej "drogi bez powrotu". Kilka razy w obrębie jednej misji trafiamy gdzieś, skąd nie możemy zawrócić, by np. zebrać pominięte po drodze łupy. A przegapić je nietrudno, bowiem rozmieszczenie niektórych błyskotek jest wręcz kuriozalne i zdaje się, że ma dzięki temu stanowić wyzwanie dla użytkowników Focusa.
Już w pierwszej misji "Lockdown" mamy do "złowienia" unikalny, drogocenny pierścień schowany... w ulicznym rynsztoku, za beczką, wśród butelek po whisky, zresztą cały ten bajzel tkwi w jasno oświetlonym miejscu patrolowanym przez strażników. Happy ghosting, Taffers! :-D

_________________
"Nobody expects the Hammerite Inquisition-!!!-"
Wesoła TFU-rczość własna - http://doctorgurgul.deviantart.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2014 10:16 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2333
Lokalizacja: Łódź
Dotarłem wczoraj do wieży zegarowej, bo nie miałem czasu na więcej. Na razie nie jestem zachwycony. Graficznie bardzo ładnie, chociaż zbyt monochromatycznie na zewnątrz. Schemat sterowania nawet na padzie jest dziwny i mało elegancki, do Dishonored mu daleko. Łupy są porozmieszczane w niedorzecznych miejscach. Animacje z początku wydają się eleganckie, ale przy kolejnym przetrząsaniu podobnych szaf, szuflad i biurek stają się zwyczajnie nużące. Jeśli ktoś ma chorobę morską to będzie się czuł jak na jachcie ;)

_________________
Dark Radiant Tips!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2014 18:52 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2007 13:00
Posty: 864
Lokalizacja: Kielce
Hehehe he?
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/ph ... G_700b.jpg

_________________
Jedyny motyw graficzny na telefon w klimacie Thiefa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Teraz jest 13 gru 2018 01:24


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron