Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: TricksieThiefsie »

THIAF przyniósł ze sobą podróbkę mistrza złodziei - i z tym nie przesadzam, nie chodzi nawet o inny charakter, patrząc na notatki i kojarząc fakty można uznać, że NuGarrett nawet nie jest tą samą postacią.

Porównanie:


Dlatego chciałbym złożyć swego rodzaju hołd dla naszego starego, prawdziwego Garretta, który mi osobiście dostarczył wiele radości przez całą karierę gracza, i wprowadził swoim cynicznym, aroganckim tonem w niesamowity świat Thiefa. Napiszcie, za co go lubicie, za co cenicie - chciałbym, żeby ten temat był swego rodzaju westchnięciem związanym ze wspominkami dawnych, dobrych czasów.

Mixthoor: Poprawiłem nazwę gry, jeśli się nie gniewasz, możemy zostawić ;)
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Keeper in Training »

N Harmonia pisze:Napiszcie, za co go lubicie, za co cenicie - chciałbym, żeby ten temat był swego rodzaju westchnięciem związanym ze wspominkami dawnych, dobrych czasów.
A mówią, że to ja jestem ta cyniczna i wzdychająca do dawnych, lepszych czasów (panie, te cytryny z '89...) :)) !

Powiedz szczerze, naprawdę uważasz, że T4 przekreśla wszystkie dokonania samej serii?

Nie zgodzę się. Dla mnie T4 to raczej niezbyt fortunny epizod. Jeśli miałabym prorokować, to sądzę, że w fan-fiction historia opowiadana przez T4 nie odbije się specjalnym echem, a fani wrócą do rozwijania wątków z T1-3. Nie widzę powodu do załamywania rąk do takiego stopnia. Thief ma oddany fandom, który się obroni. Wspominanie "dawnych, dobrych czasów" kojarzy mi się z pogrzebem, a chyba nikt nie zamierza grzebać G.? :shock:

T4 to trochę sójka w bok tym wszystkim, którzy marudzili nad T3. "Gorzej być nie może"... Jak mnie to wtedy denerwowało. Teraz mają za swoje :twisted: .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: TricksieThiefsie »

Już nie patrzę na samą grę, po prostu bohater jest inny, i dlatego z okazji tej zmiany chciałbym powspominać dobre czasy ze starym Garrettem, no i złożyć hołd, bo postacią był wielką ;_;7
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Keeper in Training »

N Harmonia pisze:Już nie patrzę na samą grę, po prostu bohater jest inny, i dlatego z okazji tej zmiany chciałbym powspominać dobre czasy ze starym Garrettem, no i złożyć hołd, bo postacią był wielką ;_;7
Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Skąd ten czas przeszły?
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: TricksieThiefsie »

Już wiele razy powtarzałem, że THIEF nie pasuje do kanonu, plus jest źle wykonaną, nie pasującą do gatunku grą. Nie chcę ciągle o tym wspominać, bo bym wyszedł tylko na kogoś, kto pluje jadem, a nie o to chodzi. Ludzie sami mogą ocenić, czy mam rację, pozostawiam osąd im samym.

Dlaczego nie pasuje do kanonu? Trylogia skupiała się na Garretcie w małym przedziale czasowym, kilka lat mniej więcej, i wszystko było ładnie ze sobą powiązane, zaś THIEF przeskakuje o setki lat do przodu, bez konkretnej przyczyny, ale co gorsza, wprowadza znowu Garretta, który albo jest reinkarnacją, albo oszustem, bez większego sensu. Nic nie jest wyjaśnione, wszystko jest skonstruowane tak, aby ludzie myśleli, że naprawdę gramy starym, poczciwym Garrettem, nawet robiąc znowu trik z okiem, tylko trochę inaczej. Nie wiem, czy to jakaś ogromna nieskładność w wizji, nie wiedzieli co robili i wszystko zmieszali do kupy tak, aby jako tako gra się trzymała, czy co... nie wiem.

A mówiłem w czasie przeszłym, bo stary Garrett umarł. Nie dosłownie, ale EM jak widać wprowadziło zastępstwo, zmieniając charakter, głos, motywacje, i tak naprawdę został tylko kleptoman, który robi sobie wyrzuty sumienia o kogoś, kim tak naprawdę nie powinien się przejmować.
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Keeper in Training »

Oj, mimo to Cię tym razem nie rozumiem. To chyba nie studio decyduje o życiu lub śmierci bohatera, tylko fandom. Na pewnym etapie autor przestaje być panem i władcą swoich postaci. Ja akurat uważam, że Thief jako seria i pewna klasa sama w sobie utrzymała się tak długo, bo jest niezwykła i mam poparcie grupy osób, którym się chce - i przez to choćby wypuszczono dziesięć gierek nawiązujących do serii, które miałyby ją zarżnąć, to fandom dba o to, żeby uniwersum się nie wypaliło. I, na Szachraja, radziło sobie bardzo dobrze! Nie załamywałabym rąk. Nie zrozum mnie źle: też uważam, że twórcy T4 mieli dzięki trzem fantastycznym grom niewiarygodną szansę i do pewnego stopnia zmaścili; mówię przede wszystkim o niewiarygodnym skoku fabularnym, nogawki Spodni Czasu trzeba lubić. Nie zmienia to jednak faktu, iż nie zgadzam się z teorią, że T4 przekreśliło cały dorobek serii i jej fanów, którzy ciągle są aktywni. Przecież główne misje T4 w sumie dałoby określić mianem fanmisji - sporo ciekawej mechaniki (bo i możliwości techniczne nie do porównania), ale ogólnie sporo traci. T2X wypada tu jako "prawdziwa" gra.

Mój plan na działanie po skończeniu T4? Pokiwać głową, trochę z Wami ponarzekać i zabrać się za produktywną pracę przy fanmisjach, przekładach i twórczości fanowskiej. Praca u podstaw, kochani, praca u podstaw :) .
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: TricksieThiefsie »

Ależ oczywiście, nie twierdzę, że Garrett umarł dla fandomu, tylko ogólnie. Ci, którzy zaczynają przygodę z serią od najnowszej części będą mieli obraz właśnie ten negatywny, i na jego podstawie już sobie wyrobią pewne opinie. Dla prawdziwych łacherów mistrz jest tylko jeden, i sensowne, dobre uniwersum też jest tylko jedno.

Też nie twierdziłem, że THIEF przekreśla cokolwiek, traktuje go jako abominację, którą trzymam z daleka od oryginalnej trylogii, nawet bym nie podczepił to pod twór fanowski, głównie dlatego, że wywalili wolność w poruszaniu się i ograniczyli drogi do celu - czyli najgorsze, co można było zrobić z Thiefem.
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Maveral »

Pod tym filmikiem z pierwszego posta jeden z użytkowników napisał:
Old Garrett categorized his loot, sold it off immediately and disregarded "junk" items. This put control back into his hands, and by extension the players hands. Garrett was a professional with standards and self-defined personality.

New Garrett is completely psychotic. His character design is so anarchic, he doesn't look professional, he looks like an escaped mental patient! Since he can't explain his reason for stealing (as this quote demonstrates) he's doing thievery because of his kleptomania. Seriously, his loot isn't categorized, he's just swiping everything.

Old Garrett was a role model and an excellent, self-guided protagonist, the ultimate symbol of the lawful neutral. He steals to make rent, and occasionally saves the world.
New Garrett is a creepy unwashed psycho who nests in a clocktower and saves the world to...propel the plot, I guess? Or so he can sleep with the teenager who is also clearly insane. Classy, Eidos. 
Podpisuję się pod tym wszystkimi członkami ;)
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Aen
Mechanista
Posty: 423
Rejestracja: 01 listopada 2002, 12:43
Lokalizacja: Elbląg

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Aen »

Dlatego chciałbym złożyć swego rodzaju hołd dla naszego starego, prawdziwego Garretta, który mi osobiście dostarczył wiele radości przez całą karierę gracza,

Tobie dostarczył, ja składam hołd tym, że wciąż dostarcza. Za chwilę odpalam FMkę Vigil z T1. A co najlepsze, na dysku czeka niedokończony Thief 4 ;)
Kobiety są jak szanse - niewykorzystane, mszczą się okrutnie!
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Keeper in Training »

Aen pisze:Tobie dostarczył, ja składam hołd tym, że wciąż dostarcza. Za chwilę odpalam FMkę Vigil z T1. A co najlepsze, na dysku czeka niedokończony Thief 4 ;)
Cztery kończyny to zdecydowanie zbyt mała ilość, by wyrazić, jak bardzo podpisuję się pod tym zdaniem :hur .
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Mixthoor »

N Harmonia pisze:Już nie patrzę na samą grę, po prostu bohater jest inny, i dlatego z okazji tej zmiany chciałbym powspominać dobre czasy ze starym Garrettem, no i złożyć hołd, bo postacią był wielką ;_;7
Przecież Garrett nadal żyje i obecne czasy należą do jeszcze lepszych. Ba, wydaje mi się, że dzięki porażce T4 dawna trylogia nabrała kolejnego blasku. Garrett jest postacią wielką i póki społeczność jest aktywna i tworzy, póty uniwersum nadal będzie żyło. Zerknij na masę modów i FMek. Spójrz na twórczość fanowską.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Daweon »

Może to trochę offtopicowe, ale:
Maveral pisze:
Old Garrett was a role model and an excellent, self-guided protagonist, the ultimate symbol of the lawful neutral.
Podpisuję się pod tym wszystkimi członkami ;)
Really? Praworządny neutralny? Praworządność to ostatnia cecha za pomocą której bym go opisał. Garrett to wzorcowy przykład neutralnego złego: nie liczy się z cierpieniem innych, działa tylko dla siebie i nawet jeżeli zrobi coś dobrego to prędzej dla własnej korzyści lub zemsty.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Maveral »

Daweon pisze:Really? Praworządny neutralny? Praworządność to ostatnia cecha za pomocą której bym go opisał. Garrett to wzorcowy przykład neutralnego złego: nie liczy się z cierpieniem innych, działa tylko dla siebie i nawet jeżeli zrobi coś dobrego to prędzej dla własnej korzyści lub zemsty.
Gdyby nie liczył się z cierpieniem innych, to by po prostu zabijał i okradał. Po co cała ta jego otoczka jako złodzieja? Mógłby z łatwością eliminować cele i tym samym łatwiej okradać. Jako gracze mamy możliwość wyboru, przynajmniej na poziomie "normal", ale już na "expert" sami twórcy gry pisali coś w stylu "nie zabijaj nikogo - jesteś złodziejem, nie zabójcą". Garrett nie może być charakterem typu "zły neutralny", bo pewnych granic nie przekracza. W cytowanej przeze mnie wypowiedzi z tą praworządnością to faktycznie lekka przesada - ja bym go opisał po prostu jako neutralny ;)
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Hadrian »

Ja bym stawiał na neutralny chaotyczny ;)
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Daweon »

Nie zabijał ponieważ to świadczy o braku profesjonalizmu i było to podkreślane parokrotnie. Garrett w wybieraniu celów był bezlitosny, czy jesteś biedny czy bogaty i tak cię okradnie. Nie ważne czy chodziło o oszczędności wdowy, czy zapłatę dla szantażystów, wszystko stało się własnością złodzieja. Jednak, rzeczywiście nie jest typowo złą postacią. Postawiłbym go jednak w czymś pomiędzy złym, a neutralnym i to jeszcze w dużej zależności jak steruje nim sam gracz.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Czajka »

Daweon pisze:Garrett w wybieraniu celów był bezlitosny, czy jesteś biedny czy bogaty i tak cię okradnie. Nie ważne czy chodziło o oszczędności wdowy, czy zapłatę dla szantażystów, wszystko stało się własnością złodzieja.
W TDS przy rabowaniu domu wdowy pojawiała się wzmianka o tym, że pieniądze na końcu misji są jej niezbędne do przeżycia, a kompendium jest bezużyteczne, co wskazywałoby na to, że Garrett nie jest aż taki bezwzględny. A okradanie najbiedniejszych to też trochę kwestia gracza.
Awatar użytkownika
Maklo
Paser
Posty: 195
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:07
Lokalizacja: "Piła Bojowa"

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Maklo »

Daweon pisze:Garrett w wybieraniu celów był bezlitosny, czy jesteś biedny czy bogaty i tak cię okradnie.
Czytałem kiedyś, jeszcze przed zagraniem w TDS, że jeżeli będziesz kraść w Mieście, to ludzie będą wołali na Ciebie strażników. Można to uznać za niepisaną umowę, więc nie kradł od każdego, kto popadnie.

Hadrian pisze:Ja bym stawiał na neutralny chaotyczny ;)
Nie ma czegoś takiego.
Jest:
(Paworządny)Dobry
Neutalny Dobry
Chaotyczny Dobry
-
Praworządny Neutralny
Neutralny
Chaotyczny Neutralny
-
Praworządny Zły
Neutralny Zły
(Chaotyczny)Zły
Przemoc jest wizytówką amatorów... i Mechanistów.

Fáilte, Sláinte, Póg mo thóin!
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Daweon »

Czajka pisze:
Daweon pisze:Garrett w wybieraniu celów był bezlitosny, czy jesteś biedny czy bogaty i tak cię okradnie. Nie ważne czy chodziło o oszczędności wdowy, czy zapłatę dla szantażystów, wszystko stało się własnością złodzieja.
W TDS przy rabowaniu domu wdowy pojawiała się wzmianka o tym, że pieniądze na końcu misji są jej niezbędne do przeżycia, a kompendium jest bezużyteczne, co wskazywałoby na to, że Garrett nie jest aż taki bezwzględny. A okradanie najbiedniejszych to też trochę kwestia gracza.
Jeśli grasz na Expercie nie możesz przejść tej misji bez kradzieży tych pieniędzy. Stanowią one 11% wartości wszystkich skarbów na tym poziomie, a żeby zakończyć go potrzeba zebrać przynajmniej 90%.
Maklo pisze:
Daweon pisze:Garrett w wybieraniu celów był bezlitosny, czy jesteś biedny czy bogaty i tak cię okradnie.
Czytałem kiedyś, jeszcze przed zagraniem w TDS, że jeżeli będziesz kraść w Mieście, to ludzie będą wołali na Ciebie strażników. Można to uznać za niepisaną umowę, więc nie kradł od każdego, kto popadnie.
O, a tego nie wiedziałem :shock:
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Czajka »

Daweon pisze:Jeśli grasz na Expercie nie możesz przejść tej misji bez kradzieży tych pieniędzy. Stanowią one 11% wartości wszystkich skarbów na tym poziomie, a żeby zakończyć go potrzeba zebrać przynajmniej 90%.
Wiem, ale ja bym to traktowała raczej jako małe niedopatrzenie podczas gdy intencje zawarte są w tekście
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Daweon »

Czajka pisze:
Daweon pisze:Jeśli grasz na Expercie nie możesz przejść tej misji bez kradzieży tych pieniędzy. Stanowią one 11% wartości wszystkich skarbów na tym poziomie, a żeby zakończyć go potrzeba zebrać przynajmniej 90%.
Wiem, ale ja bym to traktowała raczej jako małe niedopatrzenie podczas gdy intencje zawarte są w tekście
Czyje intencje? Chyba nie sądzisz, że dlatego, że coś pisze od razu mamy uznawać Garretta jako człowieka z sercem. Po to był o tym tekst, żeby uświadomić gracza, że jak chce się być ekspertem to musi każdemu zabierać forsę. To było raczej celowe zagranie twórców, który daje trochę do myślenia na temat moralności tego co robimy.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Czajka »

Daweon pisze:Czyje intencje? Chyba nie sądzisz, że dlatego, że coś pisze od razu mamy uznawać Garretta jako człowieka z sercem.
Garretta. Nie mówię, żeby jedynie na tej podstawie uznawać go za człowieka z sercem, ale uważam to za jedną z małych przesłanek świadczących o tym, że jakąś moralność posiada, ale zdefiniowaną na własny, nietypowy sposób. Po prostu podałam przykład. Poza tym wydaje mi się, że nawet jeśli często nagadał się że nie chce nikomu pomagać, to ostatecznie nie był obojętny na innych - tu z kolei od razu przypomina mi się Viktoria pod koniec T2. Stąd nie można go jednoznacznie określić jako bezwzględnego.
Daweon pisze:To było raczej celowe zagranie twórców, który daje trochę do myślenia na temat moralności tego co robimy.
Ja tego tak nie odebrałam. Poza tym jeśli takie byłoby zamierzenie, to widzę tu pewną sprzeczność. Na ekspercie można byłoby faktycznie odebrać to tak, że musimy każdemu zabierać forsę, ale na pozostałych poziomach wręcz przeciwnie - wzbudziłoby wątpliwości czy to robić. W moim pierwszym podejściu do trójki nie grałam na ekspercie i po przeczytaniu tego tekstu nie zwinęłam tej kasy
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Daweon »

Czajka pisze:
Daweon pisze:Czyje intencje? Chyba nie sądzisz, że dlatego, że coś pisze od razu mamy uznawać Garretta jako człowieka z sercem.
Garretta. Nie mówię, żeby jedynie na tej podstawie uznawać go za człowieka z sercem, ale uważam to za jedną z małych przesłanek świadczących o tym, że jakąś moralność posiada, ale zdefiniowaną na własny, nietypowy sposób. Po prostu podałam przykład. Poza tym wydaje mi się, że nawet jeśli często nagadał się że nie chce nikomu pomagać, to ostatecznie nie był obojętny na innych - tu z kolei od razu przypomina mi się Viktoria pod koniec T2. Stąd nie można go jednoznacznie określić jako bezwzględnego.
Trochę cię nie rozumiem. Z tego co mówisz wynika, że to pismo świadczy o tym, że Garrett potrafi okazać litość. Przecież ten tekst na nic nie wskazuje. Jest tylko informacją na temat tych pieniędzy, ale nie daje żadnych przesłanek co Garrett z nimi zrobi.
Czajka pisze:
Daweon pisze:To było raczej celowe zagranie twórców, który daje trochę do myślenia na temat moralności tego co robimy.
Ja tego tak nie odebrałam. Poza tym jeśli takie byłoby zamierzenie, to widzę tu pewną sprzeczność. Na ekspercie można byłoby faktycznie odebrać to tak, że musimy każdemu zabierać forsę, ale na pozostałych poziomach wręcz przeciwnie - wzbudziłoby wątpliwości czy to robić.
Raczej ciężko byłoby zrobić coś takiego na innych poziomach trudności. Już 11% za jeden łup to wartość wygórowana (bodajże najwyższa w grze). Na trudnym trzeba zdobyć 70%, więc w takim wypadku za oszczędności dla wdowy zdobylibyśmy aż 31% za jeden łup, czyli minimum jakie jest potrzebne na łatwym. To jest właśnie powód dlaczego zabranie tego łupu jest wymagane tylko na ekspercie, gdyby było inaczej balans tej misji mocno by ucierpiał.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: TricksieThiefsie »

Mixthoor pisze:
N Harmonia pisze:Już nie patrzę na samą grę, po prostu bohater jest inny, i dlatego z okazji tej zmiany chciałbym powspominać dobre czasy ze starym Garrettem, no i złożyć hołd, bo postacią był wielką ;_;7
Przecież Garrett nadal żyje i obecne czasy należą do jeszcze lepszych. Ba, wydaje mi się, że dzięki porażce T4 dawna trylogia nabrała kolejnego blasku. Garrett jest postacią wielką i póki społeczność jest aktywna i tworzy, póty uniwersum nadal będzie żyło. Zerknij na masę modów i FMek. Spójrz na twórczość fanowską.
Nie miałem na myśli tego, że Garrett umarł ogólnie. Wyrażałem się w czasie przeszłym, bo osobiście rozstałem się już z uniwersum, jeśli chodzi o granie. Może do tego kiedyś wrócę, póki co żegnam się z ulubionym złodziejem, wy nie musicie.
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Czajka »

Daweon pisze:Trochę cię nie rozumiem. Z tego co mówisz wynika, że to pismo świadczy o tym, że Garrett potrafi okazać litość. Przecież ten tekst na nic nie wskazuje. Jest tylko informacją na temat tych pieniędzy, ale nie daje żadnych przesłanek co Garrett z nimi zrobi.
Nie powiedziałam, że pismo koniecznie o tym świadczy, ale że to może być przesłanka. Nie świadczy, ale jednak skłoniło mnie do tego, żebym pieniędzy nie brała. A jeśli ja ich nie biorę, to zarazem Garrett też nie bierze ;) i dlatego tak to odebrałam, chociaż oczywiście nie ma tu ścisłej implikacji
A z drugiej strony to tekst też nie mówi wyraźnie, że Garrett mimo wszystko ma te pieniądze ukraść - to decyzja gracza
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Hołd największemu złodziejowi naszych czasów

Post autor: Keeper in Training »

Mixthoor pisze:
N Harmonia pisze:Już nie patrzę na samą grę, po prostu bohater jest inny, i dlatego z okazji tej zmiany chciałbym powspominać dobre czasy ze starym Garrettem, no i złożyć hołd, bo postacią był wielką ;_;7
Przecież Garrett nadal żyje i obecne czasy należą do jeszcze lepszych. Ba, wydaje mi się, że dzięki porażce T4 dawna trylogia nabrała kolejnego blasku. Garrett jest postacią wielką i póki społeczność jest aktywna i tworzy, póty uniwersum nadal będzie żyło. Zerknij na masę modów i FMek. Spójrz na twórczość fanowską.
Piękny post, pod którym po prostu się podpiszę :zdr !
Maklo pisze:
Hadrian pisze:Ja bym stawiał na neutralny chaotyczny ;)
Nie ma czegoś takiego.
Jest:
(Paworządny)Dobry
Neutalny Dobry
Chaotyczny Dobry
-
Praworządny Neutralny
Neutralny
Chaotyczny Neutralny
-
Praworządny Zły
Neutralny Zły
(Chaotyczny)Zły
Te podziały są umowne, nawet PTBG zaczyna stopniowo podkreślać ich nieobiektywność, a zwykle kurczowo trzymają się swoich raz postawionych tez ;). Charakter, a właściwie skomplikowany do przetłumaczenia alignment, jest tak naprawdę ściągą dla mistrzów gry służącą dedukcji prawdopodobieństwa dania ujścia id, wdania się w określonego rodzaju dyskusję, kopnięcia kotka itp. Alignment przedstawiany w podręcznikach RPG jest zwykle bardzo uproszczony, a przez to niedokładny i, mówiąc oględnie, mało przydatny w mniej dynamicznych niż sesja sytuacjach. Dobrze ujmuje to TV-Tropes (http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/M ... rAlignment):
TV-Tropes pisze:Always remember that the vast majority of characters in fiction are not tabletop game characters, and therefore lack a canonical interpretation of alignment by the standards below. Characters should only be categorized under them when their alignments are clearly and explicitly stated in canon. As both the standards and especially character personalities are vague, complicated to interpret, and subject to change with Character Development, thus leading to endless debate, the assignment of alignments to characters not stated to have them is considered strictly subjective.
I kilka kolejnych cytatów, które powinny co nieco wyjaśnić:
TV-Tropes pisze:If True Neutrals include the kind with a head for things, then they most likely typically do not care for idealist virtues and/or politics. Intelligent true neutrals are quite logical in how they go about things, including morals.
TV-Tropes pisze:The ultimate free spirits, or just lunatics? It can go either way. Chaotic Neutral characters are all about freedom, and don't care so much about morality. Sometimes they're just amoral nutjobs, and sometimes they're generally good people with a wild streak that sometimes leads them into bad things (...). Like Lawful Neutral, however, how "good" they ultimately end up seeming depends on which side of Order Versus Chaos the plot tends toward.
TV-Tropes pisze:The ordered sort of Evil, that often ends up in charge. Can be a lot like Lawful Neutral, but nastier. Well-structured, large-scale and often scarily successful evil. May believe in keeping order at all costs, or may simply believe that a well-ordered system is so much easier to exploit. Whether an Obstructive Bureaucrat is Lawful Evil or Lawful Neutral is basically a function of whether he enjoys what he's doing (...). On the "bright" side, the Worthy Opponent and Noble Demon are often Lawful Evil (if they're evil at all), as they tend to develop a "Code of Honor" to guide their actions, and can in fact be dependable allies in an Enemy Mine situation where other alignments might fizzle out
TV-Tropes pisze:Sometimes known as the Asshole Alignment. The Neutral Evil Alignment can be even more dangerous than the Chaotic Evil Alignment — simply because you can't be sure of which way they'll swing in the end. Neutral Evil characters are primarily in it for themselves, because while they are usually villains, they can also swing to the good guy's side, like the Magnificent Bastard they really are (...). They could just be, you know, sociopaths (...). Expect any Neutral Evil state to be Mordor, and a Neutral Evil city the Wretched Hive.
I tu pojawia się pytanie: jak klasyfikować?

I wręcz ważniejsze: czy klasyfikować?

Moim skromnym zdaniem upychanie Thief'a w systemie sterowanym przez [/i]alignment[/i] jest tyleż skomplikowane, co pozbawione sensu. Nic nie jest czarno-białe, w grze tak wielowymiarowej jak Thief tym bardziej. Pisząc, celowo odchodzę od tej klasyfikacji, bo jest to bardziej realne (albo jeszcze perfidniej, sprawdzam przewidywany dla danego bohatera alignment i biorę obrót o 180 stopni; pamiętajcie, relacja pisarz-czytelnicy to zależność sado-maso!). Nie musicie się ze mną zgodzić, niemniej wydaje mi się, że cała dyskusja o takim postrzeganiu gry jest cokolwiek jałowa. "Koń, jaki jest, każdy widzi" (względnie "Wuj to wuj")! Jest też oczywiście Uniwersalny Imperatyw Interpretacji, zainteresowanych odsyłam tu: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/M ... rpretation i tu: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/M ... eCharacter. Śmierć autora to termin, którym można wytłumaczyć wszystko.

Podsumowując...
TV-Tropes pisze:Working out a specific character's alignment is subject to Alternate Character Interpretation, Values Dissonance, and let's not forget mountains of Fan Dumb. Arguments about what the alignments themselves mean often get into the Sliding Scale of Idealism Versus Cynicism.

As the quote for Lawful Stupid, Chaotic Stupid shows, the alignment system was and is meant to be a roleplaying tool (every DnD manual from 2E on mentions this fact). Most players of any TTRPG involving one tend to ignore this, and either ignore their alignment or treat it as a character shackle. This truth in and of itself is the reason so many subtropes (and arguments) based on this concept exist.

If someone is having difficulty depicting a character of a particular alignment because of the alignment, or in imagining how to do so sensibly, it's probably because they're putting the cart before the horse. Alignment isn't personality and doesn't determine it. Personality determines alignment. You should first come up with the personality and see how the character functions based on it, and then see which alignment it fits (...).

This website is also quite helpful in explaining the concept of Character Alignment, and has further info on the nine different alignments.

As a general rule, do not add Character Alignment to any work where it is not featured in canon. The Great Character Alignment Debate explains this in more detail.

See also Unconventional Alignment (...). The Mirror Morality Machine will invert any alignment... except for True Neutral; the opposite of zero is still zero.
Czajka pisze:
Daweon pisze:Garrett w wybieraniu celów był bezlitosny, czy jesteś biedny czy bogaty i tak cię okradnie. Nie ważne czy chodziło o oszczędności wdowy, czy zapłatę dla szantażystów, wszystko stało się własnością złodzieja.
W TDS przy rabowaniu domu wdowy pojawiała się wzmianka o tym, że pieniądze na końcu misji są jej niezbędne do przeżycia, a kompendium jest bezużyteczne, co wskazywałoby na to, że Garrett nie jest aż taki bezwzględny. A okradanie najbiedniejszych to też trochę kwestia gracza.
Jest taki bardzo ciekawy artykuł ludologiczny pt. "Zły bohater - niemoralny gracz?" autorstwa Doroty Łuczak i Małgorzaty Busse-Brandyk (dostępny tutaj: http://ptbg.org.pl/HomoLudens/bib/82/). Sprowadza się do tego, że to tylko i wyłącznie, zawsze, gracz kształtuje wybory postaci. Sądząc z tego, że mnóstwo graczy zostawia tamtą paczkę u Moiry, można wyciągać wnioski, że nie postrzegają Garretta jako świni, która poderżnie Ci gardło w alejce i swoim postępowaniem w grze prezentują konkretny model zachowań.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
ODPOWIEDZ