Sneaky Bastards: Thief Design Analysis

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Sneaky Bastards: Thief Design Analysis

Post autor: Bukary »

Wreszcie jakaś porządna analiza tysiąca małych i wielkich błędów w grze-nazywanej-niesłusznie-Thiefem:

http://sneakybastards.net/stealthreview ... -contents/

Jeden z rozdziałów tej analizy dotyczy misji pobocznych. Powtórzę: gdyby misje Vittoriego czy Ectora rozbudować do pełnych poziomów i uczynić z nich główne poziomy, mielibyśmy bardzo dobą grę.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Sneaky Bastards: Thief Design Analysis

Post autor: TricksieThiefsie »

Jak tak wychwalasz te misje poboczne, to aż mi trochę żal, że przeszarżowałem przez całą grę licząc na bezbolesny koniec, a teraz już zwyczajnie mi się nie chce instalować tego jeszcze raz. Warto dla nich to uczynić?
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sneaky Bastards: Thief Design Analysis

Post autor: peter_spy »

Pan się naczytał wykładów o stealth designie ekipy z LGS / Ion Storm, a potem próbuje podać to wszystko w rozwlekłej formie, nazywając rzeczy po swojemu, zamiast przestać przynudzać i odesłać do lepszych merytorycznie źródeł :P
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Sneaky Bastards: Thief Design Analysis

Post autor: Bukary »

Judith pisze:Pan się naczytał wykładów o stealth designie ekipy z LGS / Ion Storm, a potem próbuje podać to wszystko w rozwlekłej formie, nazywając rzeczy po swojemu, zamiast przestać przynudzać i odesłać do lepszych merytorycznie źródeł :P
Niby tak, ale ja lubię tego rodzaju "przynudzanie". :hyh Tym bardziej że całkowicie zgadzam się z wnioskami.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sneaky Bastards: Thief Design Analysis

Post autor: peter_spy »

Do wniosków nie mam zastrzeżeń, ale do rozwlekłej formy i podniecania się głosem w swojej własnej głowie (momentami to brzmi jak kazanie dla maluczkich). Przede wszystkim jednak do elementarnej nieuczciwości "badacza", który wziął dorobek innych i pomalował własną farbką, tu i ówdzie przeinaczając parę rzeczy. Polecam udanie się do ciekawszych źródeł i wygooglanie następujących prezentacji:

Harvey Smith - Systemic Level Design
Mark LeBlanc, Robin Hunicke, MDA - a formal approach to game design and research
Randy Smith - design fundamentals of stealth gameplay in Thief
Randy Smith - level building and stealth gameplay
Randy Smith and Harvey Smith - Practical Techniques in Emergent Gameplay
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Sneaky Bastards: Thief Design Analysis

Post autor: Bukary »

Dzięki za tę listę, Judith! Czytałem chyba tylko 3 teksty spośród wymienionych.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
ODPOWIEDZ