THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
page
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 15 października 2011, 01:56

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: page »

Ja także dałem Killing Time dobre miejsce, choć nie tak dobre, jak Daweon (15 pozycja). Nie ukrywam, że to głównie zasługa nastroju i scenerii, w której to wszystko się dzieje. Jaram się wieżami, niedaleko mojego domu stoi 120-letnia wieża ciśnień z zegarem i te dwie lokacje łączą mi się przyjemnie w głowie. Pomysł na zatrzymanie zegara celem wypełnienia przepowiedni może i jest naiwny, ale przypadł mi do gustu. Wewnątrz spotykamy wielu hammerite'ów (jak dobrze ich mieć z powrotem) i urządzenia dużo bardziej przekonujące, niż zabawki mechanistów. Do kanonu bardziej pasują mi tryby, zębatki i maszyny parowe, niż verne'owski Nautilus czy anteny radiowe.

Motyw schodzenia w dół faktycznie nas ogranicza, ale poza Into the Maw of Chaos nie przychodzi mi do głowy drugi taki etap - tutaj zaś jest nieporównanie więcej do zrobienia. Inna sprawa, że misje z TDS dostały u mnie zwykle duży bonus za estetykę (światło i cień pięknie ze sobą współgrają i pogłębiają doświadczenie). Niestety mapa jest zdecydowanie za mała, by rywalizować z takim Kościeliskiem czy nawet Shoalsgate... choć czego się spodziewać po wieży? :)
If Jupiter and Saturn meet,
What a cop of mummy wheat!
The sword's a cross; thereon He died:
On breast of Mars the goddess sighed.
darkonia
Mechanista
Posty: 406
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: darkonia »

@page
Misję Undercover darzę szczególnym sentymentem, podobnie The Lost City. Kiedy pierwszy raz grałam w Thiefa obie były moimi ulubionymi. Młotowcy to bardzo przyjemna frakcja - od zawsze ich lubiłam - nie znoszę za to mechanistów. Misje Pogan tak jakoś wyszły na prowadzenie, ponieważ były bardziej różnorodne. Jako zagorzała wielbicielka steampunku oczekiwałabym, głównie od TMA, czegoś więcej - nie tylko prawie pustych domów i głupawych robotów, które można hurtowo zmuszać do autodestrukcji.
- You think us fools?
- Yes... that is irrelevant.
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Czajka »

Mogłabym z ciekawości prosić o listę miejsc które w każdym z 7 rankingów zajęło Still Life with Blackjack?
page pisze:Tak jak powiedziałaś, w tej misji wszystko jest na swoim miejscu, zrobiono ją tak, jak należy. Jest ładna dla oka, oparta na czystym łupieniu w ludzkim otoczeniu i dobrze pasująca do reszty. Z drugiej strony nie prezentuje moim zdaniem nic naprawdę oryginalnego - może z wyjątkiem włamania do muzeum, tego nie przerabialiśmy.
Z drugiej strony to samo można byłoby powiedzieć np. o House of the Widow Moira albo First City Bank and Trust - to też czyste łupienie w ludzkim otoczeniu, dobrze pasujące do reszty, ładne, ze wszystkim na swoim miejscu. I też oceniłam je wysoko, odpowiednio miejsca 4 i 3. A jednak w rankingu sporo wygrywają z muzeum. Co w takim razie jest w nich lepszego?
page pisze:Myślę, że Casing the Joint i Masks wzajemnie odebrały sobie punkty. Zwykle jedna z tych dwóch misji musi być "ukarana" za bezpośrednie powtórzenie i gracze różnie to rozstrzygają.
Dziwne że w takim razie nie są w czołówce największych odchyleń standardowych. Jak w tym przypadku wyglądają miejsca w poszczególnych rankingach?
Awatar użytkownika
page
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 15 października 2011, 01:56

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: page »

Z drugiej strony to samo można byłoby powiedzieć np. o House of the Widow Moira albo First City Bank and Trust - to też czyste łupienie w ludzkim otoczeniu, dobrze pasujące do reszty, ładne, ze wszystkim na swoim miejscu. I też oceniłam je wysoko, odpowiednio miejsca 4 i 3. A jednak w rankingu sporo wygrywają z muzeum. Co w takim razie jest w nich lepszego?
Mogę mówić tylko za siebie, ale:
First City Bank and Trust jest baardzo dużą misją i ciasno wypełnioną. Nie ma tak, jak w Kuźni Dusz, gdzie jest po prostu ogromna kubatura: tu mapę podzielono na multum pokoików z przełącznikami, kamerami, strażnikami, lootem etc. Część z nich to większe, ładnie urządzone sale, które wyróżniają się na tle reszty (brak jednakowości ułatwia orientację). Na pewno się nie zgubimy, ale na poruszanie się trzeba poświęcić trochę więcej czasu, przez te wszystkie kafelki, boty i kamery. Część z nich można wyłączyć i pod to można planować swoje przejście. W ogóle niewiele misji daje tyle dróg wejścia, co Bank, a także możliwości w odkrywaniu. Podoba mi się, że zachodnie skrzydło jest pod kluczem, a kryptę trzeba otwierać z piwnic: pierwsze przejście z wyczyszczeniem zajmie dzięki temu dużo czasu :) Także największą różnicę stanowi projekt poziomu, w First City Bank and Trust świetny i w gronie najlepszych, za to w Still Life with Blackjack po prostu niezły.
Przywiązuję też dużą wagę do "smaczków" w grze, takich jak zasłyszane rozmowy, notatki i korespondencja między postaciami. W Banku te elementy również błyszczą.
House of the Widow Moira ma za to wyjątkowy klimat. Edwina czeka dniami i nocami na powrót męża, wypatrując go na morzu ze swojej samotni. Służba się martwi, że wdowa postradała zmysły i zbyt często zagląda do kieliszka. Możemy, jako Garrett, odtworzyć nagranie Roberta do małżonki, a wchodząc po stopniach słyszymy ją mówiącą do samej siebie... gdy już dostaniemy się do pokoju, obraz jest strasznie przygnębiający i niepokojący - Edwina nawet nas nie poznaje i prosi o trochę wina.
Srs, w której oficjalnej misji są takie intymne, melancholijne motywy? :P Możemy stanąć twarzą w twarz z osobą, którą okradamy, a ona nie zawoła po straż. Nie będzie się broniła. Ona chce tylko się napić i dalej żyć pośród duchów! Jak można więcej jej zabrać? Może powinniśmy odpuścić i wycofać się do swojej nory? Paskudny złodziej...
Thief rzadko kiedy tak gra na emocjach, cieszę się zatem, że ten wątek został dalej pociągnięty i zależnie od uczynku gra inaczej zareaguje (oprych lub podziękowania).
A nawet nie zacząłem mówić o rezydencji na klifie, przeszklonej kopule, złodziejaszkach w bibliotece i szalejącej burzy. Ta misja naprawdę zapadła mi w pamięć i pogłębiła doświadczenie Deadly Shadows.
Dziwne że w takim razie nie są w czołówce największych odchyleń standardowych. Jak w tym przypadku wyglądają miejsca w poszczególnych rankingach?
Trudno powiedzieć, dlaczego nie ma dużych odchyleń, poza stwierdzeniem "bardzo mała próba". Znaczenie ma też jakość tej "podwójnej misji": tylko u jednej osoby ktoś z duetu Casing the Joint / Masks pojawił się w TOP 15, dominują dalekie miejsca.
Joint - 11, 20, 22, 24, 30, 31, 37
Masks - 19, 19, 31, 32, 37, 40, 40
Mogłabym z ciekawości prosić o listę miejsc które w każdym z 7 rankingów zajęło Still Life with Blackjack?
Służę: 2, 4, 14, 20, 29, 38, 39
If Jupiter and Saturn meet,
What a cop of mummy wheat!
The sword's a cross; thereon He died:
On breast of Mars the goddess sighed.
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Keeper in Training »

page pisze:
House of the Widow Moira ma za to wyjątkowy klimat. Edwina czeka dniami i nocami na powrót męża, wypatrując go na morzu ze swojej samotni. Służba się martwi, że wdowa postradała zmysły i zbyt często zagląda do kieliszka. Możemy, jako Garrett, odtworzyć nagranie Roberta do małżonki, a wchodząc po stopniach słyszymy ją mówiącą do samej siebie... gdy już dostaniemy się do pokoju, obraz jest strasznie przygnębiający i niepokojący - Edwina nawet nas nie poznaje i prosi o trochę wina.
Srs, w której oficjalnej misji są takie intymne, melancholijne motywy? :P Możemy stanąć twarzą w twarz z osobą, którą okradamy, a ona nie zawoła po straż. Nie będzie się broniła. Ona chce tylko się napić i dalej żyć pośród duchów! Jak można więcej jej zabrać? Może powinniśmy odpuścić i wycofać się do swojej nory? Paskudny złodziej...
Thief rzadko kiedy tak gra na emocjach, cieszę się zatem, że ten wątek został dalej pociągnięty i zależnie od uczynku gra inaczej zareaguje (oprych lub podziękowania).
A nawet nie zacząłem mówić o rezydencji na klifie, przeszklonej kopule, złodziejaszkach w bibliotece i szalejącej burzy. Ta misja naprawdę zapadła mi w pamięć i pogłębiła doświadczenie Deadly Shadows.
Fajnie, że to zauważyłeś, to dobre uzasadnienie. A "Half-Full" pięknie rozwija temat, przeczytaj i skomentuj, jeśli możesz.

https://www.fanfiction.net/s/7699971/1/Half-Full
BodomChild pisze:@Keeper

Tak, wiem o co ci chodzi, horror lovecraftowski i te sprawy.
Absolutnie. Kołyska z Lovecraftem nie ma nic wspólnego. Ten horror ludzie zgotowali ludziom, dlatego robi takie wrażenie. Dla mnie ładnie porusza kwestie Miasta i jego mieszkańców, to misja i smutna, i dająca jakąś osobliwą nadzieję. Garrett okazuje się lepiej dogadywać z nieżywą dziewczynką niż z kimkolwiek innym. Jest jakiś taki bardziej miękki. Przecież po tak tajemniczym, jak katartycznym skoku z okna nie musiał już uwalniać Lauryl. Ta misja jest inna, pokazuje, że Thief nie pasuje do innych gier, nawet skradanek, że to gra zaskakująco literacka, z pokładami motywów i emocji. Ten niewyjaśniony skok - można go interpretować jako odrodzenie, a zatem i przemianę. Ciekawie obserwować wyciszenie Garretta. Równocześnie widać, że to nie Rambo - on się boi. W innych misjach ten ludzki aspekt nie jest tak eksponowany. Myślę, że to jedna z cech, za które jest darzona sentymentem.

Żeby nie było: misje typowo kradziejskie są urocze. Powinno być ich dużo (i jest). Natomiast siła Kołyski to eksploracja samego bohatera. I dowiedzenie się czegoś o samym graczu.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Czajka »

Dzięki za podanie miejsc. Widzę że jest jeszcze ktoś oprócz mnie kto wysoko ocenił muzeum :) faktycznie jest trochę racji co do przewagi House of the Widow Moira i First City Bank and Trust nad Still Life with Blackjack i obiektywnie w tych dwóch pierwszych jest więcej smaczków, a w muzeum tylko oko mi przychodzi do głowy. Mimo to mojego własnego rankingu wciąż bym nie zmieniła, chociaż teraz różnica pomiędzy miejscami 2, 3, 4 wydaje mi się mniejsza niż kiedy go tworzyłam. Nie umiem tego w pełni logicznie wyjaśnić, ale muzeum bardziej mi przypada do gustu
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Keeper in Training »

Czajka pisze:Dzięki za podanie miejsc. Widzę że jest jeszcze ktoś oprócz mnie kto wysoko ocenił muzeum :) faktycznie jest trochę racji co do przewagi House of the Widow Moira i First City Bank and Trust nad Still Life with Blackjack i obiektywnie w tych dwóch pierwszych jest więcej smaczków, a w muzeum tylko oko mi przychodzi do głowy. Mimo to mojego własnego rankingu wciąż bym nie zmieniła, chociaż teraz różnica pomiędzy miejscami 2, 3, 4 wydaje mi się mniejsza niż kiedy go tworzyłam. Nie umiem tego w pełni logicznie wyjaśnić, ale muzeum bardziej mi przypada do gustu
Może chodzi o to, że w muzeum nie ma nic rozpraszającego? Taki fajny, rozluźniający rajd po błyskotki.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: BodomChild »

Keeper in Training pisze:Kołyska z Lovecraftem nie ma nic wspólnego. Ten horror ludzie zgotowali ludziom, dlatego robi takie wrażenie.
Chodziło mi raczej o to ten strach przed nieznanym, który czuje się na początku, bo w końcu na początku nic konkretnego się nie dzieje, tylko ciemność i jakieś odgłosy.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Czajka »

Keeper in Training pisze:Może chodzi o to, że w muzeum nie ma nic rozpraszającego? Taki fajny, rozluźniający rajd po błyskotki.
Może rzeczywiście o to chodzi. Jak pomyślę że miałabym wybrać jakąś misję z thiefa i zagrać sobie dla relaksu to pierwsze co mi przychodzi do głowy to muzeum i w dużej mierze dlatego dałam drugie miejsce
Awatar użytkownika
page
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 15 października 2011, 01:56

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: page »

A ja chciałem Kolegów i Koleżanki zapytać, co myślą o dwóch innych misjach: Shipping... and Receiving oraz The Thieves' Guild. Co w nich lubicie, czego nie, na jakie "miejsce" je stać i czy też uważacie, że są w niektórych miejscach podobne (czy też łączycie je sobie w głowie).
If Jupiter and Saturn meet,
What a cop of mummy wheat!
The sword's a cross; thereon He died:
On breast of Mars the goddess sighed.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Hattori »

Co do ostatniego pytania, to nie. Jakie dostrzegasz w nich podobieństwo?

Shipping: taka fajna, złodziejska robota na magazynach. Za pierwszym razem wrażenia zostawia odmienne, niż by się chciało - człowiek się przesiada z T1 i spodziewa się czegoś podobnego. Tymczasem dostaje misję w klimatach XIX wieku, może osiemnastego (tak czy siak strażnicy trochę nie pasują do obu realiów, ubrani w pełne kolczugi i opończe, jak w XI w. :roll: ) W każdym razie misja i tak zostawiła we mnie pozytywne wrażenie. Jej nowoczesność na pewno nie jest tak nachalna, jak inne w T2 (żeby nie było - lubię całe T2, ale T1 lepsza :) ). I podoba mi się ścieżka dźwiękowa - bardzo zapadająca w pamięć, na pewno czołówka jak chodzi o T2.

Thieves' Guild: Idea oraz zarys fabularny bardzo fajne. Całkiem klimatyczna (w końcu co może być bardziej złodziejskiego od gildii złodziejskiej?). Jednak jej setki razy wypominaną wadą zawsze pozostanie zbytnia złożoność. Thieves' i Bank to jedyne dwie misje w serii, w których nie chce mi się praktykować wstrzemięźliwości w ogłuszaniu wrogów. Pałuję jak leci. Tak czy siak - misja posiada całkiem konkretne zalety.

Shipping dostała u mnie 14. miejsce, a Thieves' - 18.
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Daweon »

Thieves Guild - dużą wadą misji jest jej umiejscowienie. Po tym jak rabujemy posiadłość Ramireza dostajemy zadanie ponownego obrabowania posiadłości i to nie jednej, a dwóch. Brak czegoś innego pomiędzy szkodzi tej misji. Przynajmniej ja to tak odbieram, nie przepadam za rabowaniem domów patrycjuszy. Poza tym, złożoność nie jest zła, jeśli w tym wszystkim mamy dużo swobody (jak na przykład w Banku), niestety w gildii tego brakuje.

Co do drugiego wymienionego etapu to imponuje mi przede wszystkim rozmach. Teren jest naprawdę duży, podobnie z liczbą przeciwników czy skrytek. Gracz dostaje niemal pełną swobodę na sporej przestrzeni, a motyw z kodami do hangarów różnorodnych klientów i innych pomieszczeń to naprawdę miły smaczek.

Szczerze mówiąc, nie widzę w nich większych podobieństw. Gildię porównałbym prędzej do opery, a Magazyn do Precious Cargo.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Hattori »

Daweon pisze:Poza tym, złożoność nie jest zła, jeśli w tym wszystkim mamy dużo swobody (jak na przykład w Banku), niestety w gildii tego brakuje.
Pewnie przez swobodę rozumiesz coś innego, ale dla mnie swoboda w Banku pojawia się wtedy, jak już wszystkich spałuję ;) Tak samo w Gildii - mrowie strażników, którzy w niektórych miejscach się wręcz tłoczą.

Natomiast Bank ma tę przewagę, że do środka można się dostać na co najmniej trzy sposoby - nawet z dachu, gdzie trzeba pokombinowac, żeby nań wejść.
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Daweon »

Hattori pisze:Pewnie przez swobodę rozumiesz coś innego, ale dla mnie swoboda w Banku pojawia się wtedy, jak już wszystkich spałuję Tak samo w Gildii - mrowie strażników, którzy w niektórych miejscach się wręcz tłoczą.
Różnica polega na wielu kwestiach. Po pierwsze, pomieszczenia w banku są przy sobie. Wszystko jest mniej więcej na jednym miejscu. W związku z tym możliwych ścieżek przejścia jest tysiące. Gildia jest pod tym względem mniej liberalna i do połowy miejsc w misji możemy dostać się w jeden konkretny sposób. Po drugie, pomieszczenia w banku są spore, więc można ominąć większości strażników i to na kilka sposobów. Gildia również tutaj kuleje. Posiadłości są stosunkowo małe zaś kanały (co nie powinno dziwić) są wąskie. Misja bardzo trudna do ghostowania i kończy się zazwyczaj masowym pałowaniem. Dodatkowo, w banku jest mnóstwo miejsc gdzie można wbić strzały z liną i jest to jak najbardziej praktyczne, gdyż sporo tam wysokich pomieszczeń, belek, balkonów itp. Jak jest w omawianej misjii z TG, nie muszę chyba mówić.

I to jest właśnie swoboda o której mówiłem. Mimo, że prawie zawsze gram na expercie (więc są tam całe tłumy straży i robotów), to zawsze bawiło mnie to, że bank daje takie pole do popisu w kwestii planowania i kombinowania. Nigdzie nie rozwiązywałem problemów na tak dziwaczne sposoby jak tam.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Hadrian »

Dopiero teraz włączę się do dyskusji...

Bank, Gildia Złodziei, Nawiedzona Katedra, Kościelisko, Miecz i Kuźnia Dusz to jak dla mnie ikoniczne misje, w których można trochę pobłądzić. Szczególnie dwie pierwsze. Czy tylko ja czasami lubię trochę się pofrustrować nie mogąc znaleźć odpowiedniej drogi? ;) W Banku mamy mapę, bardzo dokładną i szczegółową, a lokacje są na tyle charakterystyczne, że teoretycznie nie da się pobłądzić. Ale jednak zawsze szuka się drogi. Najodpowiedniejszej, najsłabiej strzeżonej, najkrótszej. Zawsze też nie mogę znaleźć sposobu na dostanie się do biura dyrektora. A jednak bardzo lubię tą misję i rozwiązywanie odwiecznych problemów w niej ;)

Pozwólcie, że przedstawię 10 pierwszych pozycji z mojej listy i je omówię.
1. Life of the Party
2. The Lost City
3. Song of the Caverns
4. Still Life with Blackjack
5. Lord's Bafford Manor
6. The Sword
7. The Haunted Cathedral
8. Robbing the Cradle
9. First City Bank and Trust
10. House of Widow Moira
Wyjaśniam: misje, które dałem najwyżej są misjami, do których najczęściej wracam (Life, Bafford, Bank, Lost City) lub najbardziej utkwiły mi w pamięci (The Sword, Kołyska). Misje z T3 dałem, chociaż rzadko w tą część Thiefa gram, ale uznałem, że Złowieszcze Cienie byłyby za bardzo pokrzywdzone, gdybym nie dał takich wysokich miejsc tym trzem misjom. Kołyskę uznaję za świetny horror z niezłą fabułą, na długo przed dojściem do tej misji wiedziałem o jej istnieniu i bałem się podejść do niej. Może nie mam traumy, ale była przede wszystkim świetnie wykonana i zapada w pamięć.
38. Return to the Cathedral
39. Strange Bedfellows
40. Undercover
Ktoś mnie zabije za to ;) Nim zagrałem w Powrót do Katedry, wielokrotnie słyszałem o wielkości tej misji. Rozczarowałem się. Dostałem masę biegania po nieciekawym kompleksie z masą irytujących nieumarłych. Bleee... Wątek z Murusem był jednak fajny (chociaż zmuszał do biegania), podobnie jak tło fabularne całej misji. Mimo wszystko, misję przeszedłem... raz? I nie zamierzam do niej wracać za bardzo.

Te dwie pozostałe misje też nie dałem bez powodu - nigdy ich nie lubiłem i również przeszedłem je tylko raz, gdy przechodziłem TG za pierwszym razem. Oczywiście, podobały mi się fabularnie, a świątynia Młotodzierżców była bardzo fajnie wykonana. Mam jednak złe wspomnienia z nią - nienawidziłem (i nadal nie przepadam) przekradania się za barczystymi zakonnikami... Może powinien to być atut misji, że wywołuje realistyczne przeżycia, daje uczucie głębokiego niepokoju... ale naprawdę, mi się to na tyle nie podobało, że Undercover otrzymuje u mnie ostatnie miejsce.

Strange Bedfellows też było słabe, ale motyw ratunku arcykapłana Markandera nieźle mnie pozytywnie zaskoczył. Była to fajna odskocznia od tradycyjnych zadań, niestety reszta poziomu kuleje...

Dziwi mnie natomiast niska pozycja Cytadeli Kurszoków. Co w niej było takie złe?
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Hattori »

Chyba założenia jej dotyczące. Jacyś ryboludzie z dwuręcznymi mieczami? I to jako kolejna (po Prekursorach) zaginiona cywilizacja pod Miastem? Nie za dużo ich tam? :zdz Kilka rzeczy było fajnych, ale uważam tą lokację za kompletnie niepotrzebną. Mogliby wymyślić jakąś inną dla poszukiwań Klucza-Glifu :jez
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Czajka »

Co do Shipping... and Receiving i The Thieves' Guild to nigdy nie widziałam w nich wiele wspólnego, może poza faktem, że obie są moim zdaniem typowo złodziejskie. Shipping... and Receiving było naprawdę fajne, ale pod koniec wydawało mi się lekko nudnawe, bo ciągle trzeba było robić to samo - biegać i wklepywać kody. U mnie zajęły miejsca 11 i 21

Zgadzam się co do Cytadeli. Poza tym momentami wydawała mi się trochę pusta
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Daweon »

Hattori pisze:Chyba założenia jej dotyczące. Jacyś ryboludzie z dwuręcznymi mieczami?
IMO bardzo dobrze, że urozmaicili w ten sposób uniwersum. Ryboludzie i tak są lepsi niż szermierze szczuroludzie. Poza tym jest to przede wszystkim świetne rozwiązanie fabularne. Korona dziedziczona przez władców rasy, która sprzeniewierzyła się Szachrajowi to idealny personifikant. Gra przez tą misję staje się bardzo urozmaicona. Nie ma czegoś takiego, że już piąty raz w grze rabujemy jakąś posiadłość, albo czwarty raz uciekamy przed nieumarlakami. Jako pomysł na misję cytadela ma według mnie same plusy, ale samo wykonanie jest już gorsze.
Hattori pisze: I to jako kolejna (po Prekursorach) zaginiona cywilizacja pod Miastem? Nie za dużo ich tam?
W tej kwestii przyznaję rację. Tutaj się nie wysilili.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Hareton
Ożywieniec
Posty: 81
Rejestracja: 03 listopada 2012, 12:22

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Hareton »

Hehe, co tu się działo, zestawianie razem misji z Deadly Shadows i jedynki z dwójką, i wyniki takie zaskakujące. Ale ciekawie poczytać coś takiego. Ja Pagan Sanctuary to bym dał na drugim miejscu. :-D Pierwsze oczywiście Lost City, reszta nie wiem.
Awatar użytkownika
Spidey
Poganin
Posty: 727
Rejestracja: 18 marca 2009, 14:17
Lokalizacja: Bytom

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Spidey »

Śmiało - dodaj swoją listę. :) Niektórzy też jeszcze pracują nad swoimi. 8-)
Człowiek, który uczy się tylko tego, co inni już wiedzą, podobny jest w ignorancji do osoby, która nie uczy się w ogóle.        ~Kronika Pierwszego Wieku
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: bob »

Hadrian pisze:Nim zagrałem w Powrót do Katedry, wielokrotnie słyszałem o wielkości tej misji. Rozczarowałem się. Dostałem masę biegania po nieciekawym kompleksie z masą irytujących nieumarłych. Bleee... Wątek z Murusem był jednak fajny (chociaż zmuszał do biegania), podobnie jak tło fabularne całej misji. Mimo wszystko, misję przeszedłem... raz? I nie zamierzam do niej wracać za bardzo.
Ja przeszedłem tą misję setki razy. A może i nawet coś w granicach dwóch tysięcy.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Mnie tam wyniki nie zaskakują, same dobre misje na początku. Zwróćcie uwagę, że w takich rankingach nawet jak mamy uszeregować 10 świetnych rzeczy, to jakaś wyląduje na ostatnim miejscu, co nie znaczy, że jest kiepska. Nawet ostatnie miejsca dostały sporo punktów.
Obrazek
Awatar użytkownika
Spidey
Poganin
Posty: 727
Rejestracja: 18 marca 2009, 14:17
Lokalizacja: Bytom

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: Spidey »

Dobra, czas na mój ranking (w końcu). :-D Przeszedłem trylogię ghostując, używając ekwipunku tylko tam, gdzie nie było innego wyjścia i zdobywając w każdej misji cały loot. Ten sposób wpłynął znacznie na moje uszeregowanie, ale taki styl gry daje mi najwięcej satysfakcji. :)

Na pierwszym miejscu umieściłem nieśmiertelną, wspaniałą i zawierającą wszystkie elementy thiefowego DNA Kołyskę. :luk Przechodzę ją już n-ty raz, ale wciąż jest to jedyna misja, którą w całości przechodzę kucając, bo boję się biegać. :-D

TG | T2 | T3

01. Robbing the Cradle
02. Return to the Cathedral
03. Down in the Bonehoard
04. The Lost City
05. Kidnap
06. First City Bank and Trust
07. Life of the Party
08. Masks
09. Casing the Joint
10. Break from Cragscleft Prison
11. The Sword
12. House of the Widow Moira
13. Undercover
14. Framed
15. Blackmail
16. Shipping... and Receiving
17. The Haunted Cathedral
18. Still Life with Blackjack
19. Sabotage at Soulforge
20. The Sunken Citadel
21. Thieves' Guild
22. Assassins
23. Ambush!
24. Into the Pagan Sanctuary
25. Of Brethren... and Betrayers
26. Eavesdropping
27. Precious Cargo
28. Song of the Caverns
29. End of the Bloodline
30. Trail of Blood
31. Into the Maw of Chaos
32. St. Edgar's Eve
33. Killing Time
34. Strange Bedfellows
35. Trace the Courier
36. Escape!
37. Running Interference
38. Lord Bafford's Manor
39. The Mage Towers
40. Checking Inn, Cashing out


Nie potrafiłem wybrać między Casing the Joint a Masks - w obie misje dobrze mi się grało i nie chciałem pogrążać jednej z nich dlatego, że jest podobna do drugiej. Masks stanowi trochę większe wyzwanie i zmusza do głębszego przestudiowania mapy, jeżeli ghostujemy. Z czego jeszcze powinienem się wytłumaczyć...? A, tak - nie mam sentymentu do Bafforda; pokochałem Thiefa dopiero jak wszedłem do kopalni pod Cragscleft. ;)
Pozostałe misję są chyba jest w miarę normalnie uszeregowane.
Człowiek, który uczy się tylko tego, co inni już wiedzą, podobny jest w ignorancji do osoby, która nie uczy się w ogóle.        ~Kronika Pierwszego Wieku
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: BodomChild »

Spidey pisze: Z czego jeszcze powinienem się wytłumaczyć...? A, tak - nie mam sentymentu do Bafforda;
Obrazek

Obrazek
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: THIEF 1+2+3 Ranking misji - wyniki

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Bardzo ładnie zrobiona lista. Widzę, że wygrały misje bardziej "przygodowe". Trochę dziwię się, że przechodzisz Przytulisko kucając, skoro dokałdnie wiemy, gdzie są przeciwnicy ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ