Strona 1 z 1

The Dark Project UE4

: 24 kwietnia 2017, 23:31
autor: Juliusz
Ciekawie zapowiadający się projekt niejakiego Tansu Ergene (dawnstream):

http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=147813

Autor chciałby zrekonstruować, ale też nieco usprawnić, oryginalnego Thiefa na silniku Ureal Engine 4. Oczywiście na przeszkodzie mogą stanąć kwestie prawne no i sam ogrom pracy. Ale efekt póki co, wizualnie przebija Darkmoda, moim skromnym zdaniem.

Re: The Dark Project UE4

: 25 kwietnia 2017, 16:47
autor: Kurhhan
Nie mogę uruchomić tych filmów, zawiesza mi całe ttlg.

Re: The Dark Project UE4

: 25 kwietnia 2017, 17:12
autor: Zaratul
Właśnie miałem to wklejać.Efekt rzeczywiście jest powalający,koleś ma wielki talent i mam nadzieję że nie porzuci tego projektu.
No i nie tylko przebija to wizualnie TDM ale UE4 to po prostu dużo lepszy silnik z nieporównywalnie większymi możliwościami!

@Kurhan spróbuj tego:

Re: The Dark Project UE4

: 25 kwietnia 2017, 21:43
autor: darkonia
Panie, jak na takim jasnym można grać? :-D
Oczywiście nie mogło zabraknąć brody dla strażnika. :)
A poważnie, bardzo mi się podoba. Jeśli gość nie będzie się za bardzo wychylał ze zbieraniem funduszy (nie wnikam), to może osiągnąć wszystkie postawione sobie cele. O ile się interesuję prawami autorskimi, dopóki ktoś nie zarabia na czyimś pomyśle, to raczej problemów nie ma. Można to wrzucić do półki "Fan art".

Re: The Dark Project UE4

: 26 kwietnia 2017, 21:55
autor: peter_spy
Wygląda super, ale tradycyjnie, jeżeli autor umieści coś więcej, niż filmiki w celach edukacyjnych, to wpadnie Square Enix, wyśle DMCA Takedown Notice i będzie po zabawie :/ Lepiej by było zrobić jakiś ukłon w stronę Thiefa we własnej grze lub dołączyć do mapperów T2 lub TDM (zwłaszcza ten drugi cierpi na brak dobrych modelarzy).

Re: The Dark Project UE4

: 27 kwietnia 2017, 00:20
autor: Juliusz
Jak dla mnie gość powinien iść drogą własnej gry. Jeśli modele, które zrobił są jego, to ma talent. Potrzebowałby zespołu kilku ludzi (game designer, storywriter, character modeler i animator i pewnie programista) i mogą robić grę, która w pewnych kręgach sprzeda się, jak świeże bułeczki. Bo wizualnie wcale nie musi odstawać od THiefa 4-ki, a jeśli game-play byłby lepszy i ciekawa historia, to fani się na to rzucą.

Swoją drogą, to nie wiem, o co chodzi z tymi prawami autorskimi do przeróbek gier. W świecie muzycznym każdy może wykonać covera, jak chce i nierzadko przeróbki są lepsze, a oryginalni autorzy często patrzą na to z entuzjazmem.
Widać w branży gier panuje jednak taka niczym niezakamuflowana chciwość na kasę. Bo mówimy tu o fanowskiej przeróbce - projekcie niekomercyjnym.

Re: The Dark Project UE4

: 27 kwietnia 2017, 07:01
autor: timon
Zgadzam się z Julkiem. Nawet kupiłbym wczesny dostęp lub w innej formie wsparł projekt za dostęp do gry. Oficjalni twórcy sa u mnie już tak spaleni, że czekam na świeże spojrzenie i nowa grę w klimacie (ale nie taka jak Dishonored).

Re: The Dark Project UE4

: 05 czerwca 2017, 09:51
autor: Marcin.B.Black
Świetnie to wygląda, klimat Thiefa zachowany z czasów trylogii (czwórkę pominę, bo jej nie znam). Mam nadzieję, że projekt będzie czymś więcej, niż tylko krótkim demem technologicznym. Osobiście bardzo mnie ciekawi, jakby wyglądał teren Zamurza i sama katedra, to byłoby coś :D.

Re: The Dark Project UE4

: 29 lipca 2017, 01:52
autor: Nivellen
Bez wątpienia gość ma umiejętności i wiedzę, ale 12 lipca napisał, że zamyka projekt z uwagi na prawa autorskie. Nie czytałem całości wątku, ale kilka wpisów ludzi znających się na rzeczy, lub pracujących w branży, którzy od razu wypunktowali autorowi, że w takiej formie nie będzie to możliwe. Dziwię się też, że - jakby nie było profesjonalista - nie był tego świadomy.

Co do samego filmu, mnie nie odpowiada przyjęta przez autora metoda powielania starych rozwiązań wizualnych przeniesionych do nowego silnika. Nawet sposób budowania czy teksturowania kopiuje z oryginału! To może być dobre na fanart, short, lub zwyczajnie jako praca do portfolio, ale Thief jest jeden - kropka. Z UE 4 można wycisnąć nieprawdopodobne rzeczy, więc aż szkoda marnować jego potencjał na "kwadratowe" bryły i upodobnione do Thiefa1 materiały z "przerośniętą" normalmapą. Wszelkie bardziej szczegółowe modele wyglądają w tym otoczeniu sztucznie. Autorzy Dark Moda poszli moim zdaniem o wiele dalej, bo Thief stanowił punkt wyjścia dla ich koncepcji. To samo można było zrobić tutaj: architektura inspirowana epoką, podobnie z przedmiotami, ubraniami, bronią. Kolorystyka nawiązująca do oryginału, ale idąca dalej, mogąca w pełni wykorzystać bogactwo nowego silnika. Szkoda pracy i zapału, ale cóż.

Re: The Dark Project UE4

: 29 lipca 2017, 10:18
autor: Juliusz
Architektura tego dema jest klockowata, bo to bezpośredni eksport geometrii oryginalnej misji. Zgadzam się, że gdyby robić konwersję, to by trzeba zbudować od nowa - to samo, ale lepiej i szczegółowiej.

A przy okazji - nowy projekt tego autora:

Re: The Dark Project UE4

: 10 września 2017, 21:11
autor: Nivellen
Całkiem ciekawie zrobione straszydło. Chociaż przez pierwsze kilka minut miałem wrażenie, że oglądam archvizkę ;) Jeden gość w komentarzach bardzo trafnie napisał, że jeśli autor zastąpi pseudo amerykańskie elementy wystroju stylem "Dark St. Petersburg", nastrój jego projektu zyska na "straszności"(Próbowałem znaleźć coś na temat tego "stylu", ale jakoś nic konkretnego ani w zakresie wystroju wnętrz, ani architektury nie znalazłem). W jednym ten gość ma rację - w otoczeniu czegoś brakuje, szczególnie pokoje odstają o reszty mieszkania. Za to łazienka wygląda genialnie i właśnie w tym kierunku powinien iść autor. Zaniedbane post radzieckie wnętrza będą moim zdaniem o wiele intensywniej oddziaływać na wyobraźnię gracza.

Re: The Dark Project UE4

: 02 marca 2018, 14:41
autor: zuzi
Bardzo fajnie :D Podoba mi się!