Tymoteusz

Wejdź tutaj, jeśli utknąłeś w którejś fanmisji, potrzebujesz pomocy, chcesz wyrazić swoją opinię, podzielić się przemyśleniami na temat własnych lub cudzych FMs.

Moderator: Mixthoor

Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Tymoteusz

Post autor: timon »

Na edysku ( thiefage9 , katalog Timon ) umiesczono moją Fm o nazwie Tymoteusz. Plik podzieliony jest rarem. Zapraszam do grania i przesłania do mnie uwag, mogą być one wygłoszone publicznie . :D :) :( :o :shock: :? :x :evil:
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Tymoteusz

Post autor: PiotrS »

Jestem po 2 godzinach "czystego" grania. I wiem, że... nic nie wiem :?
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Tymoteusz

Post autor: Bukary »

He, he... :) Ja przeszedłem betę w prawie trzy godziny...
Cieszę się, że misja jest już gotowa!
tokaj
Skryba
Posty: 311
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 23:24
Lokalizacja: Czaniec

Re: Tymoteusz

Post autor: tokaj »

Jestem po 1,5 godziny grania, pierwsze wrażenie : cieszy, że po polsku, sporo czytania.
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Tymoteusz

Post autor: PiotrS »

Jeszcze za wcześnie na spoilerowanie, ale mam 2 pytania i chce odpowiedzi tak lub nie.
Czy żeby
  1. użyć młota zach.
  2. znaleźć klucz nr 2
mam szukać w tym samym obszarze, w którym znalazłem inne młoty i klucze?
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Tymoteusz

Post autor: timon »

PiotrS pisze:Jeszcze za wcześnie na spoilerowanie, ale mam 2 pytania i chce odpowiedzi tak lub nie.
Czy żeby
  1. użyć młota zach.
  2. znaleźć klucz nr 2
mam szukać w tym samym obszarze, w którym znalazłem inne młoty i klucze?
klucz nr 2 - skrytka jest otwarta
młot TAK
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Tymoteusz

Post autor: PiotrS »

PiotrS pisze: I wiem, że... nic nie wiem :?

Już wszystko wiem. Chociaż miałem 2 miejsca, w których utknąłem.
Ok. 4 godzin grania i 8167 [ile jest wszystkiego?]

Musze przemyśleć wszystko, napisze uwagi.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Tymoteusz

Post autor: Bukary »

No cóż. Ja też utknąłem, grając w wersję beta. Chodziło chyba o jakiś klucz. Za cholerę nie mogłem go znaleźć. Posłużyłem się więc czym innym przy otwieraniu drzwi. ;) Miałem też drobne problemy z odnalezieniem wszystkich młotów (ach, te ukryte przyciski!). Ale udało się... :)
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: Tymoteusz

Post autor: Vk »

A ja zacząłem grać z Was wszystkich jako pierwszy a skończę jako ostatni :D
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Tymoteusz

Post autor: Bukary »

Przede wszystkim, zanim zaczną podnosić się głosy (także moje) krytyki lub pochwały, chciałbym wyrazić podziw i wdzięcznośc dla Timona, bo wiem, jak mozolną pracą jest tworzenie FM. Nie dziwię się też, że umieściłeś w pewnym miejscu (ciekawe, czy je znajdziecie) podziękowania dla... pewnej osoby. Ja również musiałem znosić narzekania i przekleństwa płci przeciwnej i czułem się nieraz zobowiązany do składania przeprosin za przedkładanie DromEda nad... żonę. ;)
Awatar użytkownika
otello
Skryba
Posty: 304
Rejestracja: 17 września 2002, 03:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Tymoteusz

Post autor: otello »

Hehe!Mysle,ze was rozumiem.Ja nie zajmuje sie dromedem a i tak nie raz zona sila musiala odrywac mnie od jakiejs fm.Wszystko w miare wrocilo do normy kiedy zobaczyla ,ze nie jestem jedynym z ta mania(chodzi mi o forum),ale i tak zdarza sie ,ze zapominam o jej istnieniu. :oops: :wink:
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Tymoteusz

Post autor: Bukary »

Zachęcam do odwiedzenia Gildii. Wkrótce pojawi się tam troszkę chyba zmieniona strona o "Tymoteuszu"... Będzie też mozna śiągnąc misję z FilePlanet (jeśli ktoś jeszcze jej nie ma). 8)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Tymoteusz

Post autor: timon »

Aby zachęcić was do prac w Dromedzie podam trochę statystyk.
Aktualnie mam 1,25 GB danych ,są to wersje Tymoteusza i inne pliki. W sumie jest tego 826 pliki. Dodam jednak, że jestem po formacie twardziela ( dzięki dla dziewczyn !!! z serwisu za akcje ratunkową ), w wyniku czego utraciłem ok. 3GB danych. Samych plików gam było ok 30. Numer 24 wynika z konieczności powrotu do wcześniejszych wersji. Piotr pytał sie ile jest dóbr w misji. Ja znalazłem ok 8300, jest ok 8900. Piszę znalazłem, ponieważ już nie pamiętam gdzie rozkładałem przedmioty zbytku. Prosze pamiętać, że prace rozpoczełem 20002-05-01. W trakcie prac byłem kilka razy bliski porzuceniu swego projektu. Pierwszy raz kiedy pojawił sie błąd związany z odręcznym kładzeniem brushy- 2 tygodnie straconych prac. Ostatni to kiedz wysłałem do betatestów zip z plikiem gam, który nie był skopany. Odtworzenie danych zajęło mi kilka nocy i dni, o nerwach i wstydzie nie wspomnę. :oops:
tokaj
Skryba
Posty: 311
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 23:24
Lokalizacja: Czaniec

Re: Tymoteusz

Post autor: tokaj »

:!: Piszę otwartym tekstem (bez spoilera) bo zapewne wszyscy
już grali, kto nie zdążył nie czytać!



Na początku : gratuluję Timonowi "Tymoteusza"- pięć miesięcy pracy nie poszło na darmo, misja jest dobra choć muszę przyznać, że musiałem trochę pograć by to docenić.
Mam nadzieję, Timon, że nie jest to Twoje ostatnie słowo.

Kilka rzeczy do których można się przyczepić:

- kilka literówek w tekstach (betatesterzy nie wyłapali? :wink: )
- dosyć monotonny wystrój wnętrz, chociaż to wynika może z
miejsca akcji - trudno o jakąś wyszukaną architekturę w budynku
sądu
- bardzo słabi strażnicy, co dziwi tym bardziej, że sam początek
misji zapowiada coś wręcz odwrotnego; równie dobrze mogłoby
ich nie być, a może lepiej by było zabronić Garrettowi używania
pałki? brakuje trochę dreszczyku emocji...
- parę razy zdarzyło mi się "zawiesić" ale takie rzeczy zdarzały się
już wcześniej, nawet w OM, może to wina DromEda...
- brak mapy - nie żeby byłą niezbędna, ale może ciekawie by
wyglądała mapa w formie planu ewakuacyjnego jakie zwykle
wiszą w budynkach użyteczności publicznej na każdym piętrze?

Ale takie perełki jak...

- strażnik, który zapala lampę, gdy mu ją zgasimy (wreszcie!)
- sporo zagadek, sprytnie ukrytych przycisków (oj, czy ich nie
za dużo? :wink: )
- dużo tekstu do czytania (chociaż parę książek jest średnio
zajmująca)
- humor,
- widać dbałość o szczegóły, dopieszczenie misji (np. szczury, trupy
szczurów w miejscach w których ktoś ich nawet może nie znajdzie
- odnośniki do rzeczywistości - widząc znajome ksywki czułem
się swojsko w tym sądzie :D

... sprawiają, że grało mi się przyjemnie i bez znużenia.

Ogólnie jest dobrze, brawo Timon i dzięki za 4 godziny dobrej zabawy 8)

I jeszcze małe pytanko do Timona : który rocznik wina Garrett miał na myśli? :wink:
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Tymoteusz

Post autor: timon »

najlepszy 68, choć Czesi są odmiennego zdania.
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Tymoteusz

Post autor: PiotrS »

Czyli możemy już pisać, mam nadzieje, że wszyscy zainteresowani już grali w Tymoteusza, a że pamiętam oburzenie Bukarego, idę śladem Tokaja. Czas na chwile prawdy. Uwagi dotyczą poziomu trudności hard, po jednokrotnym przejściu misji.

Architektura, sama budowa budynku, wszystko bardzo dobrze, układ pomieszczeń; może jedynie pokój podawczy mi nie pasuje. Użycie tekstur, wystrój wnętrz też dobrze, choć uwaga Tokaja o pewnej monotonni jest słuszna, ratuje zróżnicowanie w samych pokojach, ilość mebli i detali. Może jeszcze, nie pasują mi przejścia tekstur w niektórych miejscach, np. styk korytarzy i schodów czy platforma windy sunąca w powietrzu.
Scenariusz jest ciekawy i logiczny, nie mam uwag. I najważniejsze, mamy wszystko po polsku, bardzo mnie to cieszy. Niektóre teksty zabawne, to też ważne. Choć, pisze o tym Tokaj, literówki się zdarzają, szczególnie na początku. Cele misji jasne, błędów nie zauważyłem, choć w skróconej wersji objectives, w punkcie "Opuść budynek sądu", powtórzyłbym, "kiedy wykonasz wszystkie pozostałe cele", bo mamy błąd logiczny, jeżeli nie oddałem grypsu a wyjdę z sądu, nie zaliczam tego celu chociaż go wykonałem.
Zagadki i ukryte przełączniki - tu jestem pełen podziwu, choć mam jedno zasadnicze zastrzeżenie, które zepsuło mi w pewnym momencie zabawę, po jakiego..., Timon, dodałeś ten super klucz, i to ukryty w takim miejscu, że każdy go może znaleźć, jeżeli przyjąłeś zasadę, że potrzebne są młoty, ważne elementy fabuły, to po co dajesz klucz, który zastępuje w działaniu młoty, mało tego ten klucz zastępuje inne, otwiera połowę drzwi i skrytek w budynku, zasadniczy błąd.
Z grywalnością też mam zastrzeżenia, są momenty gdzie nie mogę przejść obok ustawionych mebli, otworzyć wysoko umiejscowionej skrytki, wyjść po drabinie, czy z jakiegoś pomieszczenia, np. pomieszczenie z wiszącym w powietrzu facetem - przestroga.
Napisy i tablice - w porządku, ale np. tablice przed dwoma bliźniaczymi tunelami pominąłem, są za wysoko i zlewają się z tłem, a bez ich przeczytania cały pomysł traci sens. Jest również pewien dziwny moment, mamy otworzyć przejście w ścianie, gasząc wcześniej drugą pochodnie, ale nie musimy tego robić, bo za ścianą jest przełącznik, który można uaktywnić po przez ścianę.
Strażnicy, i tu zgadzam się z Tokajem, to jest najsłabszy element misji, nie wiem, ale tu bym coś zmienił. Do tego dochodzi dziwne oświetlenie, chodzi o dromedowe oświetlenie. W miejscach gdzie powinno być ciemno jest jasno albo odwrotnie.
Jest kilka elementów, które są bardzo ciekawe i oryginalne np. mechanizm otwierający kraty, ściana do zburzenia, waza w skrzyni, remont jednej z sali sądowej.

Podsumując, mamy kolejną bardzo dobrą misje, która, moim zdaniem, przejmuje tytuł najlepszej polskiej FM. Teraz wersja angielska i w świat.
Gratuluje.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Tymoteusz

Post autor: Bukary »

PiotrS pisze:Teraz wersja angielska i w świat.
Świat już wie:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... adid=58216 :lol:
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Tymoteusz

Post autor: Bukary »

I jeszcze jedno, Timon.
Być może będę w przyszłym miesiącu tłumaczył "Tymoteusza"... Jeśli chcesz, to przygotuj dla świata jakąś nową wersję, w której uwzględnisz krytyczne uwagi forumowiczów... :)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Tymoteusz

Post autor: timon »

PiotrS pisze:
Cele misji jasne, błędów nie zauważyłem, choć w skróconej wersji objectives, w punkcie "Opuść budynek sądu", powtórzyłbym, "kiedy wykonasz wszystkie pozostałe cele", bo mamy błąd logiczny, jeżeli nie oddałem grypsu a wyjdę z sądu, nie zaliczam tego celu chociaż go wykonałem.
masz rację
PiotrS pisze:
po jakiego..., Timon, dodałeś ten super klucz, i to ukryty w takim miejscu, że każdy go może znaleźć,
o .... gdzie jest ten klucz, nie wiedziałem, że taki pozostawiłem. Przyślij mi opis miejsca, gdzie on leży.
PiotrS pisze:
Jest również pewien dziwny moment, mamy otworzyć przejście w ścianie, gasząc wcześniej drugą pochodnie, ale nie musimy tego robić, bo za ścianą jest przełącznik, który można uaktywnić po przez ścianę.
mea culpa, nie pomyślałem o takim sposobie
PiotrS pisze:

Strażnicy, i tu zgadzam się z Tokajem, to jest najsłabszy element misji, nie wiem, ale tu bym coś zmienił. Do tego dochodzi dziwne oświetlenie, chodzi o dromedowe oświetlenie. W miejscach gdzie powinno być ciemno jest jasno albo odwrotnie.
strażnicy- ich i tak dołożyłem w stosunku do wersji beta, zmiana cech kudzi to mój najsłabszy punkty. Oświetlenie - ten problem zgłaszali betatesterzy, ale nie umiałem tego zmienić.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Tymoteusz

Post autor: Bukary »

Timon, Lady Jo podała mi ten adres:
http://www.network54.com/Hide/Forum/mes ... 1033907918
Fajne screeny, nie? Ciekawe z czyjej to misji?
Stajesz się sławny... :)
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Tymoteusz

Post autor: PiotrS »

Oj, oj, widzę, że znalazłem coś, co nie powinienem, a może to..., no jak to się nazywa, games aster egg. Wszystko, co wiem o tajemniczym kluczu idzie do PW.

Teraz cele misji. Mam jeszcze jedną wątpliwość, teoretyzuje, bo nie sprawdziłem tego w czasie gry. Co będzie, jeżeli nie przeczytam zwoju o Almanachu i nie pojawi się nowe zadanie. Czy mimo tego skończę misje? Jak się zabezpieczyłeś przed taką ewentualnością?

Jeszcze coś, szczegół. W remontowanej sali monety wiszą w powietrzu.
I pytanie. Do miejsca, gdzie jest księga z kodami dostałem się windą, jest tam ściana z widocznym przejściem. Czy to alternatywna droga, szukałem przełącznika po obu stronach i nie znalazłem?
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Tymoteusz

Post autor: timon »

PiotrS pisze: Teraz cele misji. Mam jeszcze jedną wątpliwość, teoretyzuje, bo nie sprawdziłem tego w czasie gry. Co będzie, jeżeli nie przeczytam zwoju o Almanachu i nie pojawi się nowe zadanie. Czy mimo tego skończę misje? Jak się zabezpieczyłeś przed taką ewentualnością?
powinieneś skończyć, takich dodatkowych zadań jest wiele w innych FM i OM
PiotrS pisze: Jeszcze coś, szczegół. W remontowanej sali monety wiszą w powietrzu.
ups, nawet nie znalazłem tych monet, kiedy przechodziłem misję w ramach testu
PiotrS pisze: I pytanie. Do miejsca, gdzie jest księga z kodami dostałem się windą, jest tam ściana z widocznym przejściem. Czy to alternatywna droga, szukałem przełącznika po obu stronach i nie znalazłem?
Tak, wejście właściwe jest od strony basenu. Czytaj plakietkę przy pomniku.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Tymoteusz

Post autor: timon »

Bukary pisze:Timon, Lady Jo podała mi ten adres:
Stajesz się sławny... :)
Miło mi , ale jeszcze sławniejszy będę jak się rozniesie o tym kluczu, który znalazł PiotrS :oops:

PS Diabelnie :diab9: :aniol: :diab9: miło widzieć takie screeny
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Tymoteusz

Post autor: Bukary »

Timon, koniecznie więc przygotuj ulepszoną wersję na przyszły miesiąc. Pogadaj z Piotrem i innymi graczami. Pomogą ci. Ja, niestety, teraz nie mam czasu... Ale, mam nadzieję, że to przetłumaczymy w przyszłym miesiącu... :)
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Tymoteusz

Post autor: Bukary »

He.. he... Jason już ma misję Timona:
http://thief.math.uh.edu/missions/?search=timoteus#m 8)
ODPOWIEDZ