T2X - Shadows of the Metal Age PL

Wejdź tutaj, jeśli utknąłeś w którejś fanmisji, potrzebujesz pomocy, chcesz wyrazić swoją opinię, podzielić się przemyśleniami na temat własnych lub cudzych FMs.

Moderator: Mixthoor

Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

Keeper in Training pisze:Dziesiątki razy postępowałam zgodnie z Waszymi zaleceniami i niestety miałam ten sam efekt - nie myślcie jednak, że to Wasza wina!
No przecież proponowałem Ci zdaną pomoc.
Keeper in Training pisze:Punkty przywracania to normalna sprawa, którą informatyk robi, jeśli grzebie w systemie i częściowo doszedł do sedna (ja w każdym razie stosuję taką konserwację systemu) - oczywiście, nie jest to konieczne (na własne ryzyko można to opuścić).
Siedzę w informatyce od ponad 16 lat i punkty przywracania stosuję przy instalacji sterowników lub poprawek MS.
Keeper in Training pisze:Proponuję, abyście jako "helpdesk z powołania" napisali swoją instrukcję, ale niech ona działa 3/4 użytkowników
W moim pryzpadku - administrator sieci. A najprostszą instrukcję podałem już 2 razy. Oto ona (bez dodatków graficznych, dźwiękowych):
1. Instalujemy TMA do folderu DUPA
2. Instalujemy T2X EN v1.1 do folderu DUPA (bez VP3 Codec)
3. Instalujemy T2X PL v1.4 do folderu DUPA (bez DirectSub Codec)
4. Do folderu t2x\movies wrzucamy pliki AVI, przerobione przez Ravena.
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: raven4444 »

Trochę wcześniej niż myślałem.
1.5 wersja, ostatecznie ostateczna. Całe spolszczenie scalone w jeden instalator, trochę poprawionych literówek, oraz instalator już nie dodaje tego folderu Thief 2 na siłę.
Download
MD5 Checksum

Kod: Zaznacz cały

48ef5c64d2e568ce45206643015f2742
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

Nim wrzuce do pierwszego posta... Jakie dokladnie literowki zostaly zmienione?
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: raven4444 »

1. Korekty techniczne:

-poprawiono skryp instalacyjny
-zintegrowano spolszczone filmy z głównym spolszczeniem
-naprawiono błąd z brakiem wyświetlania statystyk po misji


2. Korekty tłumaczeń:

mis13viknote
-korekta słowa "obalać"

t2x10truart
-Zamiana "Shoalsgate" na "Stację Nadrzecze"

mis12alinya4
-korekta słowa "są"

mis12alinya2
-korekta słowa "pozwólmy"

mis12alinya1
-korekta słowa "przykrywką"
-korekta słowa "więc"

mis11menu
-zamiana słowa "Blackbrook" na "Czarnolesie"

mis11kitchen
-korekta słowa "przez"

mis11finkjourn
-korekta słowa "wziąć"
-korekta słowa "powtarza"

mis11desserts
-korekta słowa "słyszeliście"

mis8SmugBook4
-korekta słowa "przywiązane"

mis8mech1
-korekta słowa "złożyliśmy"

mis7piest
-korekta słowa "latarni"

mis7adolpho
-korekta słowa "zdołałem"

mis6semuel
-korekta słowa "zapałałem"

mis6onam
-korekta słowa "samo zachwyt"

mis6beg
-korekta słowa "wstąpienie"

mis5journal1
-korekta słowa "zarozumiali"

mis5gristonees
-korekta słowa "powiedzenia"
-korekta słowa "pomyślałem"

mis5coal
-korekta słowa "kryjówce"

mis5cleanup
-korekta słowa "włóczęgę"
-korekta słowa "sobie"

mis4sunbuilt
-korekta słowa "których"

mis4sleeper
-korekta słowa "szczęście"

mis3tower
-korekta słowa "odnalezienia"

mis3kedar2
-korekta słowa "przeciwstawiać"
-korekta słowa "odebrać"

mis2split
-korekta słowa "powinien był"

mis2mum
-korekta słowa "profesjonalizmu"

01advent
-korekta słowa "pełgała"
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Hadrian »

"Blackbrook" na "Czarnolesie"
Lepiej już by było na Czarny Potok (czy to może nawiązanie do miejscowości, w której żył Kochanowski? :) ), ale wg. mnie nie które nazwy z Thiefów lepiej brzmią w oryginale. O ile np. wolę Gerwazjusz niż Gervaisius, ale czasem wolę sir Christopher niż sir Krzysztof ;)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

Aktualizacja pierwszego postu (linki + faq)
Awatar użytkownika
Burrick
Miastolud
Posty: 46
Rejestracja: 27 października 2002, 23:00

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Burrick »

Pozwólcie, że i ja podzielę się kilkoma uwagami.

Miałem podobny problem jak krystyna.

Po kolei, moje problemy.
Mam XP
Instalacja T2 z Antologi
Instalacja GUI v1.4.5 ddfix v1.5.11
Wszystko w porządku
Instalacja t2x_v11_full.exe
Problem - czarny ekran i szum morza, czyli podkład muz pod menu T2X
Instalacja T2X PL 1.5.exe
Jest menu, rusza początkowy film a później problem, nic tylko komunikat z błedem T2

Czytałem wasze posty, straciłem wczoraj polowe dnia, starałem się robiąc jak radzicie, instalowałem kilka razy i nic.

I w tedy zrobiłem rzecz, która wydaje się bez sensu, zmieniłem nazwę folderu docelowego i max uprościłem ścieżkę dostępu, zainstalowałem wszystko, w C:\Program Files\T2, wydaje się to głupotą, ale pomogło.

Czyli:
T2 z Antologi,
GUI v1.4.5 ddfix v1.5.11,
t2x_v11_full.exe,
T2X PL 1.5.exe
i nic więcej.
Żadnych kombinacji.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

PiotrS pisze:I w tedy zrobiłem rzecz, która wydaje się bez sensu, zmieniłem nazwę folderu docelowego i max uprościłem ścieżkę dostępu, zainstalowałem wszystko, w C:\Program Files\T2, wydaje się to głupotą, ale pomogło.

Czyli:
T2 z Antologi,
GUI v1.4.5 ddfix v1.5.11,
t2x_v11_full.exe,
T2X PL 1.5.exe
i nic więcej. Żadnych kombinacji.
Czyli podobnie jak w FAQ:
Najprostszy sposób instalacji spolszczenia?
Krok 1) Zainstaluj TMA do folderu TMA. (U Ciebie jest to C:\Program Files\T2)
Krok 2) Zainstaluj T2X ENG v1.1 do folderu TMA. (U Ciebie jest to C:\Program Files\T2)
Krok 3) Zainstaluj T2X PL v1.5 do folderu TMA. (U Ciebie jest to C:\Program Files\T2)
+ DDFIX ze wzgledu na nowa maszyne (procek dwurdzeniowy, lepsza karta graficzna lub architektura 64bitowa). Dzieki za info!

-----
BTW. W T2X mozesz miec obiekty z paczki EP. Chcesz?
Awatar użytkownika
Burrick
Miastolud
Posty: 46
Rejestracja: 27 października 2002, 23:00

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Burrick »

Mixthoor pisze:Czyli podobnie jak w FAQ:
Tak zgadza, ale ten sam błąd popełnia wielu ludzi. Instalując samego T2 nie zastanawiamy się nad tym, w większości zgadzamy się na ścieżkę zaproponowana przez instalatora, dotyczy to i innych gier, bo ona ma sens.
Chociaż dalej nie jestem przekonany, że T2X po prostu nie lubi spacji w nazwie foldera, nie podoba mu się \Thief II - The Metal Age\ a woli \TMA\


I jeszcze jedna drobna uwaga, podczas instalacji spolszczenia, instalator po wskazaniu mu folderu z grą, pyta czy utworzyć taki folder, chociaż on fizycznie na dysku już jest. Szczegół, ale na kilka sekund człowiek się zatrzymuje i zastanawia, po co program o to pyta ?. Wcześniej oryginalny T2X o to nie pyta. :?

Mixthoor pisze:BTW. W T2X mozesz miec obiekty z paczki EP. Chcesz?
Te o których dyskutujecie w wątku Nowe oblicze Thief-a ?
Oczywiście wszystko co poprawi jakość.

W T2X irytuje mnie wygląd pałki, czuje niesmak jak ją używam. Zaya powinna używać czegoś bardziej interesującego ;) , jest tego warta.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

Podaj mi:
1) dokladna lokalizacje pliku EP.cfg
2) tresc pliku darkinst.cfg
3) dokladna sciezke do folderu glownego Thief Metal Age
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Bruce »

PiotrS pisze: W T2X irytuje mnie wygląd pałki, czuje niesmak jak ją używam. Zaya powinna używać czegoś bardziej interesującego ;) , jest tego warta.
Damskiej torebki? :))
Awatar użytkownika
Burrick
Miastolud
Posty: 46
Rejestracja: 27 października 2002, 23:00

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Burrick »

Mixthoor pisze:Podaj mi:
Mam W XP i Thiefa z Antologii

Zainstalowałem:
2293_Thief2Sounds.exe
TafferPatcher_TMA_100.exe

Co może jeszcze poprawic T2 i T2X?
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

W T2X dodatkowo EP.

Podaj mi:
1) dokladna lokalizacje pliku EP.cfg
2) tresc pliku darkinst.cfg
3) dokladna sciezke do folderu glownego Thief Metal Age
Awatar użytkownika
Burrick
Miastolud
Posty: 46
Rejestracja: 27 października 2002, 23:00

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Burrick »

1) dokladna lokalizacje pliku EP.cfg

EP.cfg czy EP.crf?

2) tresc pliku darkinst.cfg

Kod: Zaznacz cały

install_path C:\Program Files\T2\
language english
resname_base C:\Program Files\T2\\t2x+C:\Program Files\T2\res+F:\install\t2\
load_path C:\Program Files\T2\\t2x+C:\Program Files\T2\+F:\install\t2\
script_module_path C:\Program Files\T2\\t2x+C:\Program Files\T2\+F:\install\t2\
movie_path C:\Program Files\T2\\t2x\movies+C:\Program Files\T2\movies+F:\install\t2\movies
3) dokladna sciezke do folderu glownego Thief Metal Age

Kod: Zaznacz cały

 C:\Program Files\T2
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

EP.crf - moj blad.

Zrob tak:
1) Skopiuj plik EP.crf do folderu C:\Program Files\T2\CRFs
2) W folderze T2X wpisz w darkinst.cfg dokladnie to cos:

Kod: Zaznacz cały

cd_path ..\
install_path ..\
language english
resname_base ..\CRFs\EP+..\res
load_path ..\t2x+..\
script_module_path ..\t2x+..\
movie_path ..\t2x\movies
3) Dziala?
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Keeper in Training »

raven4444 pisze:
2. Korekty tłumaczeń: (...)
Czytaliście uwagi na CBA? Byłoby miło ustawić 01ShopSign2.str na tłumaczenie Piotra Cholewy: Stronginthearm na Wręcemocny. A co do reszty, którą wyłapałam, jest na CBA. Link jest już poprawiony. Mam też instrukcję "pierwszej instancji": http://wyszczekani.hpu.pl/viewpage.php?page_id=45. Mogę dopisać: "w razie problemów, zapoznaj się z tematami pomocy technicznej na Thief-Forum.pl (odnośniki podane na stronie http://wyszczekani.hpu.pl/viewpage.php?page_id=43)"?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

Napisalem w ShutBoxie, ze na CBA nic nie znalazlem. Daj mi bezposredni link.
---------
Upierasz sie przy tych punktach przywracanai systemu... Na swojej stronie zaktualizuj link nr 2 i nr 3 do spolsczenia w v1.5. Dodaj tez link do pierwszego postu tego tematu, tego forum. Czyli:
- daj linki do v1.5 (x3)
- daj linki do trailerow
- daj linki do strony projektu, forum ENG, forum PL
- usun linki do starszych wersji i filmow
----------
Twoje linki z roznymi informacjami:
http://wyszczekani.hpu.pl/viewpage.php?page_id=43
http://wyszczekani.hpu.pl/news.php?readmore=12
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

AKTUALIZACJA I POSTU
(Linki + FAQ)
Awatar użytkownika
racaz
Paser
Posty: 221
Rejestracja: 02 maja 2009, 20:08

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: racaz »

Mixthoor pisze:Extras
- T2X Mixthoor Mod Pack v1.0 (Windows 7 x64 PL)]
Extras
A więc klikam w ten link, i mam ekran logowania.W poprzednich linkach przenosiło mnie do katalogu.Nie da się czegoś z tym zrobić?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

Skorygowalem. Czy ten dziala?
Awatar użytkownika
racaz
Paser
Posty: 221
Rejestracja: 02 maja 2009, 20:08

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: racaz »

No i teraz czym mam to wypakować(nie ma żadnej opcji typu wypakuj)?Chodzi mi oczywiście o Mixthoor pack.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

http://www.7-zip.de/
Wybierz język i odpowiedną wersję systemu plików dla swojego OSa.

PS.
Aktualizacja I postu.
Awatar użytkownika
racaz
Paser
Posty: 221
Rejestracja: 02 maja 2009, 20:08

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: racaz »

A więc tak:Uruchamiam pierwszy filmik i od razu mnie wywala ;)

No i jak zainstalować tą paczkę?Po prostu powrzucać te cztery pliczki?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Mixthoor »

1) Ściągnij 4 pliki będące częścią archiwum T2X Mixthoor Mod Pack v1.0
2) Po instalacji programu 7-zip, kliknij prawym przyciskiem myszy na plik T2X Mixthoor Mod Pack v1.0.7z.001 i rozpakuj przy pomocy 7-zipa do nowego folderu
3) Ściągnij instrukcję (plik PDF - Thief Tools - Kompendium) i wykonaj wszystkie kroki zgodnie z instrukcją.
4) W razie problemów, czytaj FAQ. Jeśli nie pomoże, opisz dokładnie problem podając pojawiające się błędy, detale komputera i OSa.
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Post autor: Flavia »

Dobra robota z tłumaczeniem, ale rzucił mi się w oczy jeden błąd: "bynajmniej" to nie "przynajmniej"! :bj: (zamiast pałki proszę sobie wyobrazić słownik). Raziło w kilku filmikach, a przypuszczam, że przewinęło się i w tekstach.
Poza tym mam wrażenie, że oryginał nie zawierał aż tylu brzydkich słów :jez Wy demoralizatorzy!

A teraz pozwolę sobie dolać łyżkę dziegciu do tej beczki miodu, jaka się leje na tą kampanię.

Alternatywna, nieco malkontencka pół-recenzja

Pomysł: O fabule było już tyle powiedziane, że nie widzę sensu powtarzać. Napiszę tylko, że stanowi bardzo miłą odmianę po tych wszystkich: „świat znów stanął w obliczu zagłady i tylko nasz bohater może go ocalić”. Cóż, przynajmniej przez jakieś... 12/13. Co do tej jednej trzynastej... Wydaje się dodana co najmniej na siłę i to na zasadzie „każdy bohater gry musi co najmniej raz uratować świat i nasz nie może być wyjątkiem”. Zresztą pal licho, szłoby to przełknąć, gdyby tylko ten wątek nie wyskoczył tak nagle i zupełnie bez sensu. Owszem, Malak pojawił się na początku, nawet zlecił jakieś zadanie, ale potem zniknął nam z pola widzenia i wyskoczył jako Ten Zły wtedy, gdy na dobrą sprawę zdążyliśmy o nim zapomnieć. Gdyby jego obecność jakoś wyraźniej się zaznaczała – gdyby miał jakikolwiek związek z wydarzeniami, wokół których koncentrowała się – zdaje się – cała kampania, od razu inaczej by to wyglądało.
Powiem też, że nie zachwyciła mnie postać Zayi. Na początku wydawała się taka słodka i radosna, że aż się słabo robiło, tylko po to, by potem wyskoczyć jako arogancja franca, zbyt zarąbista, żeby przejmować się „tymi małymi ludzikami z północy i ich śmiesznymi zwyczajami/religią/polityką”. Może to tylko moje odczucia, ale... zasłużyła, by oberwać młotkiem.


Wykonanie: W większości bardzo solidne. Architektura jest zróżnicowana, bardzo dopracowana i zazwyczaj dobrze oddaje charakter kolejnych map, czy nawet ich poszczególnych części. Poziomy nie są linearne, ale też nie zbyt zagmatwane. Większość ma średnie rozmiary i da się je spokojnie skończyć w godzinkę.
Jedyne, co mi nie odpowiadało, to tekstury, zwłaszcza na terenach miejskich. Wiele z nich dobrano tak niefortunnie, że kompletnie się ze sobą zlewały i momentami trudno stwierdzić, czy patrzy się jeszcze na dom, czy już na chodnik, na kościół czy na murek przed nim. Rozumiem, że istnieje ograniczona ilość kombinacji surowego kamienia jakie można zastosować, jednak nie jest chyba aż tak źle? Inny problem to to, że niektóre tekstury wyglądają strasznie sztucznie. Przechadzając się uliczkami Słonecznego Portu miałam wrażenie, jakbym chodziła między kartonowymi dekoracjami i wcale mi się to nie podobało. O wiele lepiej prezentują się wnętrza – zwłaszcza hotelu i domu uciech, gdzie przepiękne, nasycone tekstury doskonale podkreślają przepych i charakter owych miejsc. Dobre wrażenie robią także lokacje pełne nieumarłych, oświetlane jasnym, upiornym blaskiem.
Większość obiektów, które mamy okazję podziwiać w T2X zostało stworzone od zera przez twórców fan-kampanii. Szczególnie miłym dodatkiem są biurka z wysuwanymi szufladami i otwierane szafki – coś, czego definitywnie brakowało mi w oryginalnych częściach. Do tej samej kategorii zaliczają się rozbite i gotowe do plądrowania sarkofagi z Mauzoleum (chociaż byłoby jeszcze lepiej, gdybyśmy mogli je sami rozbić :)). Niestety, wiele obiektów cierpi z tego samego powodu, co niektóre tekstury - wyglądają sztucznie. Czasem miałam wrażenie, jakbym spacerowała pomiędzy styropianowymi dekoracjami, pomalowanymi tak, by przypominały drewno... przez kogoś, kto nigdy nie widział drewna. Myślę, że twórcom nie przyniosłoby hańby zostawienie niektórych obiektów takich, jakimi były.
Również głosy postaci zostały nagrane od nowa i po raz kolejny, nie jestem przekonana do tej decyzji. Przepraszam, że to napiszę, ale większość postaci brzmi, jakby oberwała młotkiem o kilka razy za dużo. I to nawet w miejscach, których wcześniej nie odwiedzałam o_O Przyznam szczerze: dużą część frajdy z grania czerpię z drażnienia przeciwników, uciekania w niedostępne miejsca i słuchania, jak się plują („You're making me sooo mad!”). Jednak igranie z postaciami w T2X wydawałoby się jakieś takie... nie w porządku. Jak kopanie niepełnosprawnego. Unikałam ich więc jak mogłam i tylko modliłam się, żeby się nie odzywali. W misjach pojawia się wiele nowych dialogów, jednak często były one zbyt ciche i niewyraźne i usłyszenie ich chociażby z drugiego końca ulicy, graniczyło z niemożliwością.
Większość postaci dostała nowe skórki – to zawsze miły dodatek. Jeszcze milszy stanowią zupełnie nowe rodzaje przeciwników, jak rzygający ektoplazmą zombie czy upiory z przedostatniej misji. Aż strach pomyśleć, co by się stało, gdyby wątek pogański kampanii został bardziej wyeksploatowany i do zabawy dołączyłyby nowe bestie. Zamiast tego dostaliśmy jednak strażników wyposażonych w broń palną, co - obok otwieranych biurek - było jednym z elementów, których brakowało mi w oryginalnej serii, więc w sumie nie ma na co narzekać.


Wrażenia: Gra zapewnia zróżnicowane wrażenia: od wymuszonego ghostingu, przez standardowe misje złodziejskie aż po radosne wyżynanie nieumarłych. Żywych zresztą też, bo w żadnej misji (poza „duchowymi”) nie ma ograniczenia dla naszych ludobójczych zapędów (zresztą, nasza wierna, mięciutka pałka i tak została zastąpiona młotkiem i nie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek z „ogłuszonych” obudził się następnego dnia). Mamy nawet misje polegające na ucieczce lub wręcz przeciwnie – ściganiu oraz stare, dobre podkładanie świni. Jednak kiedy kampania się rozkręca, wszystko nagle zwalnia, a poszczególne misje zostają sprowadzone do prostego „wejdź-dowiedz się-ukradnij-wyjdź”. Zanim mnie zjecie – tak, wiem, że to w zasadzie serce i dusza „Thiefa”. Tylko że nawet taki schemat da się twórczo rozwinąć. Na przykład, gdyby Garrett miał obrabować świątynię Młotów, zaraz znalazłoby się dziesięć relikwii, które pilnie potrzebują zmienić właściciela i zeznania, które mogłyby doprowadzić do aresztowania jego kumpla. Gdyby to Garrett miał podłożyć komuś świnię, nie zrobiłby tego w pierwszym lepszym sklepiku, tylko w super-tajnym, zabezpieczonym pięcioma dźwigniami i skomplikowanym, sześciocyfrowym szyfrem sejfie. Gdyby to Garrett odwiedzał dom uciech, od razu musiałby skraść bezcenny naszyjnik właścicielki i zanieść pracującej tam siostrze Bazyla list, mówiący o tym, że ktoś wciąż ją kocha i że zasługuje na coś lepszego w życiu :P
Widzicie, o co mi chodzi? Większość misji w T2X miała tylko główne zadania, a przez to sprawiała wrażenie... bo ja wiem, niepełnych? Nie miałabym nic przeciwko temu, gdyby tych misji było o połowę mniej, za to okazałyby się bardziej skomplikowane. Albo chociaż bardziej eksploatowały wątek, który z takim rozmachem miał rozbłysnąć pod koniec kampanii, a który w takiej formie wydał się po prostu wymuszony i nie na miejscu.
Zabrakło mi także jakiegoś niespodziewanego (ale wciąż mającego sens) zwrotu akcji, np. zaczynasz misję w katakumbach, kończysz w domu uciech; nie zdążyłeś złapać Truarta w rzeczonym przybytku, więc musisz ścigać go po ulicach Miasta i dopaść w karczmie; sługa, którego wziąłeś za Kedara okazuje się tajną, mechanistyczną bronią, wysłaną, by zabić Malaka i Ciebie przy okazji (dobra, z tym ostatnim trochę mnie poniosło :jez ). Każda z oryginalnych kampanii miała przynajmniej jedną taką misję – czemu ta nie?

Wnioski: Kampania na pewno warta jest uwagi, już choćby ze względu na ilość pracy, jaką w nią włożono, ja jednak mam wrażenie, że twórcy chcieli osiągnąć zbyt wiele, przez co dużo zbędnych elementów. Na pochwałę zasługuje niezły wątek fabularny, jeśli pominąć ten, pożal się Cthulu, zwrot akcji na końcu oraz niektóre bardzo klimatyczne lokacje oraz, w zasadzie, ogólna oryginalność serii pod praktycznie każdym względem. Dla mnie jednak było to przeżycie raczej jednorazowe.

DObra, teraz to naprawdę spadam do okopu :jez
ODPOWIEDZ