FAQ - Problemy Techniczne

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
tagmen
Miastolud
Posty: 65
Rejestracja: 10 czerwca 2004, 15:24
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: tagmen »

Windows XP SP3, karta graficzna GeForce 8600 GT, Thief z Antologii "Kolekcja Klasyki" dodatek tylko Thief Gold, jeszcze z pol roku temu gra dzialala bez problemu
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Bruce »

Na początek spróbuj ddfix-a.
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
tagmen
Miastolud
Posty: 65
Rejestracja: 10 czerwca 2004, 15:24
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: tagmen »

ddfix nie pomogl :(
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Mixthoor »

Na Win XP nie trzeba ddfixów. Zainstaluj najnowsze sterowniki do grafiki ze strony producenta, a potem w opcjach gry ustaw grafikę na HIGH.
Awatar użytkownika
tagmen
Miastolud
Posty: 65
Rejestracja: 10 czerwca 2004, 15:24
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: tagmen »

nie pomaga.
mam pomysla, przeinstaluje gre, moze zadziala ale mam obawy....
jak gram w nowsze gry to podczas grania dluzszego wylacza sie komputer, nie wiem co jest powodem, ale chyba przegrzanie karty graficznej, wiec problem moze lezy w karcie
Awatar użytkownika
Jacek
Strażnik Glifów
Posty: 3200
Rejestracja: 28 sierpnia 2003, 23:05
Lokalizacja: Zwoleń

Re: Problem z grą

Post autor: Jacek »

No więc przede wszystkim masz problem z kompem lub windowsem a nie samą grą. Format wyjaśniłby sprawę.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Problem z grą

Post autor: Mixthoor »

Idąc takim tropem... "Boli mnie ręka, to ją ucinam".

@Wojtekzilla
Zerknij na FAQ. Jeśli nie znajdziesz w nim rozwiązania, tam opisz swój problem.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Mixthoor »

Miałem tak na notebooku, który się grzał. Ustawienia alertów w chłodzeniu wyłączały maszynę, żeby zbyt wysoka temperatura nie popaliła podzespołów. Jednak TG nie wymaga tak wielkiej mocy karty graficznej, jak te nowe gry. Napisz, czy reinstalacja gry pomogła.
Awatar użytkownika
Mjodek
Poganin
Posty: 707
Rejestracja: 12 kwietnia 2008, 16:25
Lokalizacja: Zadupie

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Mjodek »

tagmen pisze: jak gram w nowsze gry to podczas grania dluzszego wylacza sie komputer, nie wiem co jest powodem, ale chyba przegrzanie karty graficznej, wiec problem moze lezy w karcie
Miałem to samo. Okazało się, że przegrzewała się płyta głowna i w końcu uległa spaleniu
Awatar użytkownika
tagmen
Miastolud
Posty: 65
Rejestracja: 10 czerwca 2004, 15:24
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Problem z grą

Post autor: tagmen »

Jacek pisze:No więc przede wszystkim masz problem z kompem lub windowsem a nie samą grą. Format wyjaśniłby sprawę.
żaden format... to już ostateczność i poddanie się z powodu braku pomysłów.

Zrobię reinstalke i powiem czy to coś dało.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Hattori »

Chciałbym podrasować mojego ddfixa tak, żeby T2 wyglądał jak na tym filmiku

Przepisuję ręcznie owe parametry z opisu ("Settings 2") i... niestety dupa. Nie dość, że u mnie brakuje dwóch parametrów (Overlay i BloomUI - może kwestia wersji? Mam v1.5.7), to jeszcze przy uruchamianiu wyskakuje mi komunikat o braku dysku. Co prawda wystarczy 3 razy kliknąć dowolną z opcji i wtedy gra uruchamia się bezbłędnie, nic nie szwankuje.

Oczywiście pod względem wizualnym nie widać ŻADNYCH ZMIAN...

Mam WinXP, GeForce 9500GT 1GB, T2 z Antologi - bez żadnego DarkLoadera ani T2X, za to z ThiefEP1.

Pomożecie?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Mixthoor »

Pomożemy. Ja korzystałem z wersji 1.5.11. Zerknij na linki:
1 - http://www.thief-forum.pl/viewtopic.php ... 99#p131899
2 - http://board.ttlg.de/index.php?page=Thr ... post118548

----------------
Poniższe ustawnienia odpaliłem na swoim notebooku, lecz sytem nie wyrabiał z wydajnością i musiałem wyłączyć. Na weekend przetestuję je na maszynie stacjonarnej:

Kod: Zaznacz cały

;Sample initialization file for ddfix. The settings are the defaults and 
;intentionally commented out. (Uncomment a setting only if you need to change 
;the value.)

[Main]
gWidth=1280
gHeight=720

;t2water - Enhanced Water for Thief 2: The Metal Age
Thief2Extensions=1

;Set all options to safe values and ignore the rest of this file. In safe 
;mode widescreen is not available. Set one of the originally supported 
;display modes in cam.cfg. Boolean.
;SafeMode=0

;Enable per-mission ini files. Boolean.
;For <name>.mis, the per-mission ini file name is <name>.ddfix.ini. 
;A per-mission ini file may contain [PostProcessing] and [Fog] sections.
;EnableMissionIni=1

;Prevent multicore related crash. Boolean.
MultiCoreFix=1

;Register lgvid.ax every time game is started. Boolean.
VideoFix=1

;Disable the Windows key. Boolean.
;DisableWindowsKey=1

;Refresh rate. Integer. (0 = driver default.)
;RefreshRate=0

;Use vsync. Boolean.
;FlipVSync=1

;Number of vsyncs per flip. Increase this number to decrease frame rate. 1-4.
;FlipInterval=1

;Frame rate limit in frames per second. Float. (0 = unlimited.)
FrameRateLimit=65

;Menu screen update delay in milliseconds. This is needed only if vsync is off.
;(0 = no delay.)
MenuUpdateDelay=25

;Menu/video screen aspect ratio. Float. (0 = fullscreen.)
;MenuScreenAspect=1.33333

;Anisotropic filtering for the first texture stage. Boolean.
;AnisotropicFiltering=1

;Triple buffering. Boolean.
;TripleBuffer=1

;Number of bits for the Z buffer. 16 or 24.
;ZBufferBitDepth=24

;Enable gamma correction. Boolean.
;EnableGamma=1

;Field of view (FOV) in percent. Integer.
;FovModification=100

;On-screen size (in percent of the screen size) of the selected item and weapon 
;in Thief. 
;ItemSize=20

;Fix the variable water transparency problem in T2 by forcing opaque alpha.
;WaterAlphaFix=1

;Multiply levels by 2**ModulateShift.
ModulateShift=1

;Fix the T2 limb rendering bug. Boolean.
;Turn this off for T2X and other FMs with custom reverse-Z limb models.
;Default for T2:
;LimbZBufferFix=1
;Default for others:
;LimbZBufferFix=0

;Place some surfaces in system memory instead of video memory. 0, 1 or 2.
;0 = all surfaces in video memory.
;1 = menu in system memory. In case of any menu screen corruption.
;2 = menu and overlay in system memory. In case of any in-game UI corruption.
;UseSysMemOverlay=0

;Any 16-bit color that is _not_ used by the in-game overlay.
;OverlayColourKey=0xffdf

;Blit the overlay to the backbuffer with each Unlock() call. Together with 
;UseSysMemOverlay=2 this can result in a poor frame rate. Boolean.
;LayeredOverlay=1

;Turns on the 32 bit texture loader and some other things such as global fog 
;autodetection. Boolean.
;TextureReplacement=1

;Replacement texture path. Must include the trailing backslash. Relative paths 
;are relative to the game main directory.
;TexturePath=res\ddfix\

;When TextureReplacement=1, the MemAddr section can be used to set the memory 
;addresses to patch. The following executables are currently detected and memory 
;patches applied: 
;TG v1.37, T2 v1.18, SS2 v2.3, Dromed v1.37, Dromed2 v1.18, ShockEd v2.12.

[MemAddr]
;CopyTex=
;MipMap=
;CreateVidTexture=
;TextureExists=
;CreateFile=
;BltPrimary=
;Resolution=
;VertResLimit=
;FovModification=
;AspectCorrection=
;ItemSize=
;OrbAspectCorrection=
;MaxSkyIntensity=

[Fog]

;Enable fog fix. Fog must also be enabled in the game options. Boolean.
;Enable=1

;Global fog. 0 = no, 1 = autodetect (requires TextureReplacement=1), 2 = force.
;Global=1

[PostProcessing]

;Enable postprocessing. Boolean.
Enable=1

;Include overlay in postprocessing. Boolean.
Overlay=0

;Modulation for the unbloomed frame buffer. 0xrrggbb.
Base=0xbbbbbb

;Overall saturation. 0-255. (255 = full saturation, 0 = grayscale.)
Saturation=255

;Bloom intensity. 0-255. (0 = disable all bloom processing.)
Bloom=8

;Bloom also the user interface. BloomUI=0 only works with the game executables, 
;not the editors. Boolean.
BloomUI=0

;Gain from bloom level to the next. 0xrrggbb. (0x404040 = zero gain.)
BloomPersistence=0x555050

;Bloom saturation. 0-255. (255 = full saturation, 0 = grayscale.)
BloomSaturation=255

;A per-level zoom-in factor. Integer. (0 = no spread.)
;This makes the bloom spread out (positive values) or in (negative values).
BloomSpread=0

;Colors below this will cause no bloom. 0xrrggbb.
BloomThreshold=0xA0A0A0

;Trailing and afterimages. 0xaarrggbb. (0 = no trailing.)
;The rgb components modulate the trail color, while the alpha component governs 
;how much of the bloom from the last frame is blended into the current frame.
;BloomTrail=0x80ffffff (default)
BloomTrail=0

;Shift left for the bloom source. Integer 0-8.
;The result of applying threshold (which is actually a subtraction), is 
;multiplied by 2**BloomShift.
BloomShift=0

;After applying BloomShift, modulate the result with the original frame buffer. 
;Boolean.
BloomShiftRemodulate=1

;Adjust gamma dynamically based on average intensity. EnableGamma must be 1. 
;Float. Resulting gamma is DynamicGamma*(ln(averageIntensity)-3)+userGamma, 
;clamped to [0.5, 1.5], where averageIntensity is sampled from the screen 
;(range [0, 255]) and userGamma is set by the user from the keyboard or menu. 
;The reasonable range for DynamicGamma is something like [0, 0.5].
DynamicGamma=0

;Adjust BloomThreshold dynamically based on average intensity. Boolean.
DynamicThreshold=1

;The rate of decay per second for average intensity. Affects both dynamic 
;gamma and dynamic threshold. Float 0 - 0.99.
DynamicDecay=.5

;Resulting threshold is DynamicMult*averageIntensity+DynamicAdd. Float.
DynamicMult=1.0
DynamicAdd=8.0
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Hattori »

Tak to wygląda:
1. Jeżeli zainstaluję świeżego ddfixa 1.5.7, gra już w menu wyświetla mi czarny ekran oraz migoczący, nieruchomy kursor. Samo menu działa, filmy również (jeżeli zdoła się je wyszperać na słuch).
2. Skopiowałem całość z Twojego notebooka, podmieniłem w całości zawartość ddfix, zostawiając na końcu wolną linijkę. Menu chodzi pięknie, filmy też. Ale gdy wczytuję/robię nową grę, pojawia się zupełnie czarny ekran. Wszystko słychać, można się poruszać, jest interakcja z otoczeniem. Tylko, że nic nie widać. Zmiany rozdzielczości tuż pod [Main] i przy jednoczesnej, identycznej zmianie w cam.cfg nie pomagają.
3. Próbowałem podstawić te parametry pod [MemAddr] z oryginalnego 1.5.7:

Kod: Zaznacz cały

;T2 v1.18
;[MemAddr]
;CopyTex=0x41D948
;MipMap=0x41D96B
;CreateVidTexture=0x62A67C
;TextureExists=0x5BD427
;CreateFile=0x60015C
;BltPrimary=0x591440
;From weak-ling's DarkWidescreen patch.
;Resolution=0x6781F4
;VertResLimit=0x565983
;FovModification=0x4393ED
;AspectCorrection=0x5ABE2A
;ItemSize=0x561315
Bez różnicy.

4. Nie pomagają również podmiany [PostProcessing] z tych dwóch linków, które podałeś.

Warto chyba wspomnieć, że mam monitor 1600x900. Niby ddfix obsługuje DarkWidescreen, ale jak ustawię w ddfix.ini i w cam.cfg 1600 i 900, ekran jest zwężony – po bokach są czarne pasy. Podobnie z rozdzielczościami np. 1280x720. Nie wiem, czy tak powinno być. Na 1024x768 wszystko jest normalnie (poza tym pieprzonym czarnym ekranem, kiedy robię grę).
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Mixthoor »

Gram na TV 27" w rozdzielczosci 1920x1080. Podobne problemy mialem, gdy korzystalem np. ze zlej rozdzielczosci. Zostaw te 1024x768.

a) Hattori, czy masz mozliwosc korzystania z Win 7?
b) Czy zwykla instalacja TMA bez zadnych dodatkow, powoduje te same problemy?
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Hattori »

a) niestety nie.

b) trochę to dziwne... Za pierwszym razem zainstalowalem TMA, ddfixa, paczki od grafy/obiektów oraz dźwięków. To był świeży ddfix, działało normalnie.
Po pierwszej reinstalce TMA, z takimi samymi dodatkami, było dokładnie to, co napisałem wcześniej w pkt 1.
W dobie kilku reinstalek odpaliłem sobie dla jaj TMA bez niczego. I BYŁO OK - z tym tylko, że pikselowatość tekstur i ich liczba kolorów były gorsze niż w TDP. Ale działało i można było grać. Jednak już za drugim odpaleniem takiego TMA pojawił się znany mi juz problem typowy dla dwurdzeniowców - po zrobieniu kilku kroków TMA się zwiesił.

Nie ogarniam tego. Przestanę kombinować i zrobię teraz kolejną reinstalkę, a dalej zastosuję się do Twoich porad.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Mixthoor »

Natomiast ja nie mam XP. Kiedys uzywalem go na bardzo starym notebooku. Naturalnie nie potrzebowalem ddfixa, ze wzgledu na bardzo stara karte graficzna geforce 6100 (thx raven za info).

Na nowym kompie od 4 lat uzywam tylko Win 7. Niestety w przypadku tego obesranego XP-ka nie moge Ci pomoc. Jesli jednak kiedys wrzucisz Windows 7, skorzytaj z tych plikow: http://www.thief-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=5791


UPADTE:
Skorzystaj z tej wersji ddfixa : https://skydrive.live.com/?cid=E4813C45 ... 30599B!130
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Hattori »

Yes, yes, yes!
1. Reinstalka TMA plus ddfix 1.5.11 przystosowany do Antologii - DZIAŁA
2. Podmieniona zawartość ddfix na tą z Twojego lapka - DZIAŁA
3. To wszystko plus tektury plus dźwięki - DZIAŁA

Działa, kurwa, działa! Wygląda niemal bajecznie (może przy innych misjach będzie jeszcze lepiej, bo w dwóch pierwszych w sumie niewiele tekstur zostało podmienionych). Dzięki stary.

----------

Jeszcze tylko jedna prośba.
Odkryłem, że ThiefEP1 powoduje braki polskich fontów w tekstach, po prostu znikają. Jak to naprawić?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Mixthoor »

Mixthoor pisze:Odkryłem, że ThiefEP1 powoduje braki polskich fontów w tekstach, po prostu znikają. Jak to naprawić?
Nie masz EP z mojej paczki dodatków, wiec...

1 - Rozpakuj archiwum EP.crf np. 7-zipem
2 - Zmień nazwę folderu Books na np. Ksiazki
3 - Spakuj wszystkie pliki z powrotem do archiwum EP.crf (najprościej - stwórz archiwum 7z i zmień rozszerzenie na crf
4 - Podmień oryginalne EP.crf na to, które przed chwilą utworzyłeś
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Hattori »

Zrobiłem winrarem, udało się. Jeszcze raz thx. :oki
scoldfield
Bełkotliwiec
Posty: 2
Rejestracja: 27 maja 2012, 01:04

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: scoldfield »

Cześć!
Kupiłem dwie wersje Thief'a: Thief3 Superseller i Antologię. Antologii nie mogłem nawet zainstalować, gdyż jest problem z instalatorem: Błąd 1607. Po nieudanych próbach odnalezienia rozwiązania zainstalowałem Thiefa3. W tym przypadku wszystko poszło bez zarzutów. Diabeł tkwi w szczegółach. Kiedy przeszedłem misję treningową gra zwiesiła (i zwiesza cały czas w tym samym momencie). Zwiesza również przy próbie załadowania zapisu gry. Szukałem odowiedzi na forum i z kilku próbowałem korzystać ale bez skutku. Być może jest jakieś proste rozwiązanie, ale ja już się zaplątałem i nie wiem czy jest wogóle szansa na odpalenie gry. Z góry dzięki za pomoc.

Gram pod Windows7 64
Radeon 6650m
AMD A4 3300M
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: raven4444 »

http://www.thief-forum.pl/viewtopic.php ... 92#p127392
Spróbuj użyć przerobionego przez mnie pliku t3main.exe, oczywiście zrób kopie oryginału.
scoldfield
Bełkotliwiec
Posty: 2
Rejestracja: 27 maja 2012, 01:04

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: scoldfield »

Narazie działa:) Dzięki!
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Flavia »

Mam problem: nie działają mi filmiki w TG.

Widnows 7 64-bit
Radeon X1950 Pro
Kodek Indeo jest (filmy do T2 śmigają jak złoto, do TG działają w odtwarzaczu, w grze ni hu hu)
Mixthoor Pack zainstalowany.
Restart nic nie daje, podobnie inne metody z pierwszego postu.

Przepraszam, jeśli taki problem był tu już opisywany, ale wyszukiwarka z uporem odsyła mnie do najdziwniejszych działów. :(
Jest dla mnie nadzieja?
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Mixthoor »

Update.

Zaraz jade do domu, wiec:
- pokaz mi zawartosc install.cfg
- pokaz mi zawartosc RegIndeo.bat
- czy masz ustawione uprawnienia administratora na Thief.exe (ewentualnie darkLoader.exe jesli takowy uzywasz)?

PS. Bede kolo 19:15
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: FAQ - PROBLEMY TECHNICZNE Z T1 T2 T3 FM - czytaj począte

Post autor: Flavia »

Uruchomienie jako administrator pomogło. Ech, tak to jest, jak się babę do technologii dopuści. :suc
W każdym razie, dzięki.
Heroes are so annoying.
ODPOWIEDZ