Skorzystaj z zewnętrznej procedury.
Przed funkcjami twojego programu stwórz takie coś:
Kod:
// "Zmienna" typu float jest parametrem
// i nie przyjmuje żadnych konkretnych wartości w tym momencie
String Zf( float Zmienna )
{
return Zmienna.ToString("0.00");
}
Funkcja przyjmuje jako parametr liczbę zmiennoprzecinkową, odpowiednio ją konwertuje i zwraca w postaci stringa gotowego do wyświetlenia.
Teraz w dowolnym miejscu programu piszesz np:
Kod:
textBox2.Text = Zf( zmienna_float );
Nie musisz od teraz za każdym razem pisać formuły na konwersję typów. Zadeklarowana funkcja "Zf( parametr )" skonwertuje to za Ciebie.
EDIT:
Możesz oczywiście sklejać np. w taki sposób:
Kod:
textBox2.Text = Zf( zmienna_float + inna_zmienna_float) + jakis_tekst;
EDIT:
Cytuj:
Można jakoś ustawić parametry/właściwości zmiennej typu float...
Nie można. Zmienna to zmienna, marne kilka bajtów pamięci RAM bez żadnych funkcji dodatkowych. Zmienna zmiennoprzecinkowa ZAWSZE będzie liczona i wyświetlana (matematycznie) do tylu cyfr znaczących lub miejsc po przecinku na ile pozwoli jej typ. To, że my (jej wizualizację) konwertujemy i wyświetlamy do np. 2 miejsc wcale nie sprawi, że zmienna będzie zajmować mniej miejsca w pamięci, lub że obliczenia będą szybsze.
Zmienna to nie np. "przycisk", który jest "oblepiony dookoła" mnóstwem parametrów i funkcjami go obsługującymi.
EDIT:
Cytuj:
Skoro richTextBox radzi sobie z wyświetlaniem wartości float to po co to komplikować i dodatkowo je konwertować?
Tak Ci się tylko wydaje, że sobie radzi z wyświetlaniem typu float.

Po prostu, o ile nie zaczniesz żonglować różnymi typami wewnątrz pola, to wyniki skonwertują się same na typ string, tyle że tego nie widzisz w swoim kodzie programu (takie ułatwienie od kompilatora: "o! widzę liczbę w polu tekstowym. Ciekawe co ona tu robi? Pewnie chce, żeby ją skonwertować na typ tekstowy i wyświetlić".

). Gdybyś podejrzał co się dzieje w procesorze w trakcie wyświetlenia, to byś zobaczył, że jednak procedura konwersji typów występuje.

.