The Dark Project UE4

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

The Dark Project UE4

Post autor: Juliusz »

Ciekawie zapowiadający się projekt niejakiego Tansu Ergene (dawnstream):

http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=147813

Autor chciałby zrekonstruować, ale też nieco usprawnić, oryginalnego Thiefa na silniku Ureal Engine 4. Oczywiście na przeszkodzie mogą stanąć kwestie prawne no i sam ogrom pracy. Ale efekt póki co, wizualnie przebija Darkmoda, moim skromnym zdaniem.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: The Dark Project UE4

Post autor: Kurhhan »

Nie mogę uruchomić tych filmów, zawiesza mi całe ttlg.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: The Dark Project UE4

Post autor: Zaratul »

Właśnie miałem to wklejać.Efekt rzeczywiście jest powalający,koleś ma wielki talent i mam nadzieję że nie porzuci tego projektu.
No i nie tylko przebija to wizualnie TDM ale UE4 to po prostu dużo lepszy silnik z nieporównywalnie większymi możliwościami!

@Kurhan spróbuj tego:
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
darkonia
Mechanista
Posty: 406
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: The Dark Project UE4

Post autor: darkonia »

Panie, jak na takim jasnym można grać? :-D
Oczywiście nie mogło zabraknąć brody dla strażnika. :)
A poważnie, bardzo mi się podoba. Jeśli gość nie będzie się za bardzo wychylał ze zbieraniem funduszy (nie wnikam), to może osiągnąć wszystkie postawione sobie cele. O ile się interesuję prawami autorskimi, dopóki ktoś nie zarabia na czyimś pomyśle, to raczej problemów nie ma. Można to wrzucić do półki "Fan art".
- You think us fools?
- Yes... that is irrelevant.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: The Dark Project UE4

Post autor: peter_spy »

Wygląda super, ale tradycyjnie, jeżeli autor umieści coś więcej, niż filmiki w celach edukacyjnych, to wpadnie Square Enix, wyśle DMCA Takedown Notice i będzie po zabawie :/ Lepiej by było zrobić jakiś ukłon w stronę Thiefa we własnej grze lub dołączyć do mapperów T2 lub TDM (zwłaszcza ten drugi cierpi na brak dobrych modelarzy).
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: The Dark Project UE4

Post autor: Juliusz »

Jak dla mnie gość powinien iść drogą własnej gry. Jeśli modele, które zrobił są jego, to ma talent. Potrzebowałby zespołu kilku ludzi (game designer, storywriter, character modeler i animator i pewnie programista) i mogą robić grę, która w pewnych kręgach sprzeda się, jak świeże bułeczki. Bo wizualnie wcale nie musi odstawać od THiefa 4-ki, a jeśli game-play byłby lepszy i ciekawa historia, to fani się na to rzucą.

Swoją drogą, to nie wiem, o co chodzi z tymi prawami autorskimi do przeróbek gier. W świecie muzycznym każdy może wykonać covera, jak chce i nierzadko przeróbki są lepsze, a oryginalni autorzy często patrzą na to z entuzjazmem.
Widać w branży gier panuje jednak taka niczym niezakamuflowana chciwość na kasę. Bo mówimy tu o fanowskiej przeróbce - projekcie niekomercyjnym.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: The Dark Project UE4

Post autor: timon »

Zgadzam się z Julkiem. Nawet kupiłbym wczesny dostęp lub w innej formie wsparł projekt za dostęp do gry. Oficjalni twórcy sa u mnie już tak spaleni, że czekam na świeże spojrzenie i nowa grę w klimacie (ale nie taka jak Dishonored).
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Marcin.B.Black
Paser
Posty: 188
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41

Re: The Dark Project UE4

Post autor: Marcin.B.Black »

Świetnie to wygląda, klimat Thiefa zachowany z czasów trylogii (czwórkę pominę, bo jej nie znam). Mam nadzieję, że projekt będzie czymś więcej, niż tylko krótkim demem technologicznym. Osobiście bardzo mnie ciekawi, jakby wyglądał teren Zamurza i sama katedra, to byłoby coś :D.
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: The Dark Project UE4

Post autor: Nivellen »

Bez wątpienia gość ma umiejętności i wiedzę, ale 12 lipca napisał, że zamyka projekt z uwagi na prawa autorskie. Nie czytałem całości wątku, ale kilka wpisów ludzi znających się na rzeczy, lub pracujących w branży, którzy od razu wypunktowali autorowi, że w takiej formie nie będzie to możliwe. Dziwię się też, że - jakby nie było profesjonalista - nie był tego świadomy.

Co do samego filmu, mnie nie odpowiada przyjęta przez autora metoda powielania starych rozwiązań wizualnych przeniesionych do nowego silnika. Nawet sposób budowania czy teksturowania kopiuje z oryginału! To może być dobre na fanart, short, lub zwyczajnie jako praca do portfolio, ale Thief jest jeden - kropka. Z UE 4 można wycisnąć nieprawdopodobne rzeczy, więc aż szkoda marnować jego potencjał na "kwadratowe" bryły i upodobnione do Thiefa1 materiały z "przerośniętą" normalmapą. Wszelkie bardziej szczegółowe modele wyglądają w tym otoczeniu sztucznie. Autorzy Dark Moda poszli moim zdaniem o wiele dalej, bo Thief stanowił punkt wyjścia dla ich koncepcji. To samo można było zrobić tutaj: architektura inspirowana epoką, podobnie z przedmiotami, ubraniami, bronią. Kolorystyka nawiązująca do oryginału, ale idąca dalej, mogąca w pełni wykorzystać bogactwo nowego silnika. Szkoda pracy i zapału, ale cóż.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: The Dark Project UE4

Post autor: Juliusz »

Architektura tego dema jest klockowata, bo to bezpośredni eksport geometrii oryginalnej misji. Zgadzam się, że gdyby robić konwersję, to by trzeba zbudować od nowa - to samo, ale lepiej i szczegółowiej.

A przy okazji - nowy projekt tego autora:
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: The Dark Project UE4

Post autor: Nivellen »

Całkiem ciekawie zrobione straszydło. Chociaż przez pierwsze kilka minut miałem wrażenie, że oglądam archvizkę ;) Jeden gość w komentarzach bardzo trafnie napisał, że jeśli autor zastąpi pseudo amerykańskie elementy wystroju stylem "Dark St. Petersburg", nastrój jego projektu zyska na "straszności"(Próbowałem znaleźć coś na temat tego "stylu", ale jakoś nic konkretnego ani w zakresie wystroju wnętrz, ani architektury nie znalazłem). W jednym ten gość ma rację - w otoczeniu czegoś brakuje, szczególnie pokoje odstają o reszty mieszkania. Za to łazienka wygląda genialnie i właśnie w tym kierunku powinien iść autor. Zaniedbane post radzieckie wnętrza będą moim zdaniem o wiele intensywniej oddziaływać na wyobraźnię gracza.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
zuzi
Bełkotliwiec
Posty: 7
Rejestracja: 02 marca 2018, 11:08

Re: The Dark Project UE4

Post autor: zuzi »

Bardzo fajnie :D Podoba mi się!
ODPOWIEDZ