Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AUDIO] Ambient
PostNapisane: 28 mar 2020 03:06 
Mechanista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 mar 2013 23:14
Posty: 422
Znalazłem jakieś 4 nieskompresowane pliki muzyczne z czasów, kiedy próbowałem się bawić w tworzenie ambientów. Są dość podstawowe, ale myślę, że nadawałaby się do Thiefa

https://drive.google.com/open?id=1WcEmf ... awT9WH9jaT


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2020 20:27 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2008 21:32
Posty: 4806
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Może wydzielę to jako osobny temat i przesunę do działu z twórczością? Fajne to, szkoda że tak mało :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 kwi 2020 10:03 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1467
Lokalizacja: Kraków
Kradnę 1-3 :) Jak podpisać autora w ew. FM?

_________________
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 kwi 2020 12:56 
Mechanista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 mar 2013 23:14
Posty: 422
Nie musisz, ale jeśli chcesz, to nick z forum jest ok :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 kwi 2020 13:52 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2011 16:40
Posty: 930
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Naprawdę brzmi to fajnie, TricksieThiefsie. Gdybyś je jakoś nazwał, to mógłbym je kiedyś zamieścić w swoich Music Compilations, gdybyś chciał. Konwersją na mp3 już bym się sam zajął ;)

I mam też pytanie: w jakim programie robiłeś tą muzykę? Też kiedyś myślałem o robieniu Thiefowych ambientów. :)

_________________
Portfolio: :arrow: http://keeperhattori.deviantart.com/
Kanał YT: :arrow: https://www.youtube.com/channel/UCxo5Pu ... subscriber


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 kwi 2020 21:15 
Skryba
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lip 2011 19:57
Posty: 296
Hattori napisał(a):
I mam też pytanie: w jakim programie robiłeś tą muzykę? Też kiedyś myślałem o robieniu Thiefowych ambientów. :)

Podpinam się pod pytanie. Interesuje mnie w szczególności jak osiągnąć taki ambient z 1 utworu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 kwi 2020 22:53 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1467
Lokalizacja: Kraków
To + efekty specjalne ;)

j/k nie mam zielonego pojęcia ;)

_________________
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 kwi 2020 10:59 
Mechanista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 mar 2013 23:14
Posty: 422
Metoda jest prosta, używam tego programu: http://hypermammut.sourceforge.net/paulstretch/

Rozciąga w czasie plik muzyczny który tam wrzucacie, co jest pierwszym i najważniejszym krokiem do stworzenia prostego ambientu. Jest oczywiście różnica jeśli rozciągniecie plik 10x i 100x, zależy co chcecie osiągnąć. Bardziej dynamiczny ambient trwa krócej.

Potem już zostaje bawienie się w opcjach w zakładce "Process". Jest troszkę kombinowania, ale w tym pozytywnym sensie, jako, że każda opcja wpływa na brzmienie, więc wam pozostawiam zrozumienie jak to działa. To wszystko jest proste, wystarczy przesuwać suwaki i klikać w okienka :)) aż w końcu ogarniecie jaki to ma wpływ na całokształt. Jedyny widoczny minus to waga plików po modyfikacji, ale to pewnie łatwo można skompresować, nie wiem tylko jak dokładnie bo bardzo dawno się nie bawiłem z audio i już nie pamiętam wiele rzeczy. Jeśli ktoś mnie może wyręczyć tutaj, byłoby fajnie.

Jeszcze dorzucę przykład "przed" i "po". bell1 to zwykły dźwięk a bell2 jest zmodyfikowany przez program.

https://drive.google.com/open?id=1THpDn ... 6G7nYWyJiT


Ogólnie to wszystko ma znaczny potencjał jeśli ktoś naprawdę zna się w obróbce audio i potrafi modyfikować, sklejać rzeczy albo lepiej, komponować własną muzykę, zawsze można się nauczyć, teraz najlepsza pora :) Sam program jest dobry w tym sensie, że można stworzyć fajne brzmienie bez żadnego wysiłku w zasadzie, ale to tylko początek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 kwi 2020 12:57 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2011 16:40
Posty: 930
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Dzięki wielkie :)
Ten przykładowy "bell2" jest zarąbisty! Dodać do niego jeszcze kilka kanałów dźwięku i mamy ambient pod (fan)misję z Młotodzierżcami. :-D

_________________
Portfolio: :arrow: http://keeperhattori.deviantart.com/
Kanał YT: :arrow: https://www.youtube.com/channel/UCxo5Pu ... subscriber


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2020 10:46 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1467
Lokalizacja: Kraków
Ja mam odrobine inne metody ;) Nie lubię gdy mój ambient jest "skażony" przez inne utworki :) Owszem warto wykorzystywać naturalne dźwięki, czy to nagrane osobiście, czy pobrane z sieci na wolnej licencji. Ale warto też zainteresować się tym jak powstają "surowe" ambienty.

Poniższy przykład stworzyłem w programie Audacity za pomocą następujących kroków:
  1. Generuj > Ton (by wygenerować dźwięk bazowy)
  2. Efekt > Fazer (by nadać surowemu dźwięku wibrację)
  3. Efekt > Paulstrech (rozciągając w czasie, nadając odpowiednią barwę)
  4. Efekt > Zmień wysokość (na odpowiednio niższą)

Wynik:
https://www.thiefguild.com/media/ambien ... urrick.mp3

Warto pobawić się innymi dźwiękami bazowymi z menu "Generuj", lub użyć jakiegoś realnego dźwięku jako bazę. Przy użyciu tych samych kroków i dodaniu ew. innych, można osiągnąć całkiem bogate, zróżnicowane dźwięki :)

_________________
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Teraz jest 11 lip 2020 13:00


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron