Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Jak oceniasz misję?
6/6 Przełomowa misja, kamień milowy pod każdym względem. 0%  0%  [ 0 ]
5/6 Czołówka swojej kategorii. Bardzo dobra! 67%  67%  [ 2 ]
4/6 Misja dosyć dobra, posiadająca ciekawe elementy ale również znaczące wady. 0%  0%  [ 0 ]
3/6 Misja przyzwoita, spełniająca minimalne wymogi. Przeciętniak. 33%  33%  [ 1 ]
2/6 Słaba misja, posiadająca poważne wady i powielony pomysł. 0%  0%  [ 0 ]
1/6 Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka! 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 08 paź 2020 14:34 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2008 21:32
Posty: 4869
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Tytuł: Ascend The Dim Valley
Typ: TG
Autor: DirkBogan
Data wydania: 25.07.2020
Język: angielski, rosyjski

Opis: Wygląda na to, że włamujemy się do górniczego miasta ulokowanego wewnątrz ogromnego krateru!
Wymaga NewDark 1.26

Do pobrania z: ENG
https://drive.google.com/file/d/1MGvi7i ... qIhVW/view
https://download.darkfate.org/fan-missi ... ey-V1-1.7z


RUS
https://darkfate.org/view/details/files ... dv_rus.zip


Watek na forum ttlg
Strona misji na Thief Guild

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2020 01:09 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2008 21:32
Posty: 4869
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Znowu minęło dwadzieścia lat, nim się za to wziąłem... i bomba! Misja trochę prostacka pod katem niektórych detale, ale TA ARCHITEKTURA! Ten poziom projektował albo szaleniec, albo geniusz!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2020 11:46 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2009 13:38
Posty: 2406
Lokalizacja: Gdańsk
Przejście misji zajęło mi 2h i to oczywiście był bardzo przyjemnie spędzony czas, choć muszę przyznać, że podchodziłem do misji z dużą rezerwą, bo z poprzednią misję DirkaBogana poróżniłem się poprzez nadmierną labiryntowość i nieintuicyjność. Tutaj jest znacznie lepiej pod tym względem, choć

Tak jak SPIDI powiedział, architektura jest wręcz monumentalna. Cała plansza to dzielnica miasta o kształcie wielkiego leja nad którym wisi zerwany most. Zaczynamy na samym dnie tego leja, a potem pniemy się w górę po jego stokach. Na jego szczycie, na jego skrajnych krawędziach, wznoszą się posiadłości dwóch skłóconych ze sobą potężnych magów, których odwiedzamy. To jest najlepszy typ architektury spotykany w fanmisjach, ponieważ thiefowe Miasto jest niezwykle dziwacznym i pokręconym tworem, a przy tym sprawia wrażenie rzeczywiście zamieszkanego i na swój sposób funkcjonalnego, mimo nieregularnych pomieszczeń (trudno tu o jakikolwiek kwadratowy pokój), licznych schodków, zaskakujących połączeń, ukrytych zaułków i mniej lub bardziej przytulnych zakamarków. Z tego powodu misja DirkaBogana najbardziej przypomina klimatyczną perełkę konkursu na 20 lecie T:DP, czyli Shadow Play Schlocka, a także misje Skacky'ego i Melana, z tym, że Ascend The Dim Valley jest na architektonicznych sterydach.

Pomysłowość architektury już sama sprawia, że misja jest bardzo klimatyczna, mimo skromnej puli nowych obiektów i oszczędnego użycia dźwięków i innych "efektów specjalnych". Poza tym autor misji świetnie zaplanował drogę, jaką pokonuje gracz. Plansza jest wielkim labiryntem, przez który jednak prowadzi właściwie jedna droga z nielicznymi alternatywnymi. Gdy natrafiamy na zamknięte drzwi, na pewno znajdzie się sposób, by otworzyć je z drugiej strony. Im dalej brniemy w misję, tym układ połączeń pomiędzy pomieszczeniami i lokacjami jest dla nas jaśniejszy. Wtedy odsłania się nam całkiem logiczny układ pomieszczeń, co jest niezwykle satysfakcjonujące.

DirkBogan zadbał także o odpowiednią ilość i całkiem niezłe zróżnicowanie przeciwników (oprócz 3 typów strażników spotykamy także samych magów, uzbrojonych służących, paru mieszkańców miasta, a nawet górników). Pod tym względem Ascend The Dim Valley jest także pomyślana do ghostowania, które nie powinno sprawiać większego problemu wytrawnym graczom. Słowem zakończenia dodam jeszcze, że najsłabszym punktem misji jest fabuła, która jest właściwie szczątkowa i rozpisana na zaledwie parę tekstów pojawiających się dopiero w końcowych lokacjach. Historia nie jest zła, ani nawet średnia, ale mogłaby być znacznie lepsza.

9/10 lub nawet 9,5/10


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2020 22:50 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2008 21:32
Posty: 4869
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
W pełni się zgadzam. Dodam od siebie, że ta architektura jest zakazanym, szalonym snem osób takich jak ja, które marzą o równie wyuzdanej architekturze. Choć wiedzą, że jest niesamowicie niefunkcjonalna.
Pokoje mogą mieć półpiętra z różnych stron, być wewnętrznymi krużgankami lub foyer, łączyć się ze sobą na różnych wysokościach, a także mieć powierzchnię na kilku różnych poziomach. kanapa na jednym, lampa na drugim, wejście na trzecim. I są niemożliwie przytulne! Każdy fragment budził we mnie zazdrość, że mój pokój tak nie wygląda.
Ponadto wbrew pozorom ta liniowość nie była chyba aż taka straszna. Jak trochę kombinowałem, to znajdowałem dużo dróg do danej sekcji mapy. owszem... nie żeby to zbyt wiele zmieniało, ale przynajmniej dwa razy dałem rade dostać się dalej chyba w niezbyt dedykowany sposób.

Do wad FMki dopisałbym dość słabe tło muzyczne. Było go mało. Choć fajnie, że przejścia nie były zbyt gwałtowne. Jeden ambient płynnie przechodził w drugi.

Do plusów fabuły dopisałbym, że starano się trochę inspirować Karath-Dinem, ale go uwspółcześnić.

PS: nie wiem, dlaczego grafika się wysypywała i miałem potworny pikseling. Po chwili przestało mi to przeszkadzać, ale jeśli ktoś uważa to za poważną wadę, to od mojej ogólnej oceny niech odejmie jeden, a od grafiki 3.

PODSUMOWANIE:
OCENA: 9+
GRYWALNOŚĆ: 10
AUDIO: 6
VIDEO: 10
Plusy: architektura pomieszczeń, rozplanowanie miasta, klimat, klimat, klimat!
Minusy: prosty ambient, fabuła niby jest, ale niepotrzebna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2020 23:12 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2009 13:38
Posty: 2406
Lokalizacja: Gdańsk
Podoba mi się bardzo określenie "wyuzdana architektura" :-D I tak, pomieszczenia są niezwykle przytulne, będąc jednocześnie na swój thiefowy sposób surrealistyczne, tajemnicze i niepokojące. To jest cała siła tej FMki i oby więcej takich!

Dodam jeszcze, że po tej FMce pierwszy raz w życiu mam swoistego thiefowego "kaca". Bardzo zapragnąłem koniecznie zagrać w inną tego typu misję, z podobnym klimatem i nastrojem nieprzesadzonej niesamowitości, ale zdaje się, że już wcześniej ograłem wszystkie wartościowe dzieła tego typu. Te misje, które odpaliłem, wydawały mi się prostackie i zaczęły mnie nudzić po kwadransie, choć w innych okolicznościach zapewne bardziej by mnie zainteresowały.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 lis 2020 19:02 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2606
Lokalizacja: Dublin
Przestańcie, bo muszę pracować, a nie myśleć o następnych fanmisjach!!!
;)

A tak na poważnie - podobała mi się pierwsza fanmisja autora, właśnie ze względu na lokacje. Ta mnie trochę odrzuca tym nostalgicznym look'iem, ale mam nadzieję, że chociaż tą pikselozę można wyłączyć w config'u i fakt iż to jest Thief 1 nie będzie mi przeszkadzać...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Teraz jest 30 lis 2020 15:12


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron