Thief VR - co o tym myślicie?

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Thief VR - co o tym myślicie?

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Jak w temacie.

Od razu odetnę się od wszelkich spekulacji: nie słyszałem, aby Thief miał wstąpić do świata VR. Bez fałszywej pewności siebie przyznam też, że na VR grałem parę razy w Beat Saber, a w jakiegokolwiek FPSa jeszcze nie.

Mimo to wyobrażam sobie Thief jako dobry port na VR. Dlaczego?
Po pierwsze, nie jest tak dynamiczny jak przeciętna strzelanka i polega na dość wyważonym bieganiu i skradaniu się po mapie. Dynamiczne chowanie za osłonami i unikanie kul niczym Neo z Matrixa to nie ta gra. Strzelanie to też okazyjne korzystanie z łuku, który na VR mógłby być całkiem interesujący. Tak samo walka na miecze, gdzie ruch kontrolera byłby ruchem miecza. Jak w TDM, ale lepiej. A nawet jakby ktoś narzekał na trudność... przecież Thief nie jest o naparzaniu się z wrogiem ;)

Bycie złodziejem to zręczność. W Thiefie 4 była ta nieszczęsna, umiarkowanie udana immersja pod postacią animacji naszego ciała, które niby dotykało otoczenia. Tutaj byłoby to dosłowne. Musielibyśmy naszymi dłońmi naprawdę dotykać przedmiotów, podnosić je i tak dalej. Takie najbardziej wolne i ciche skradanie mogłoby być wymagane odpowiednim zachowaniem nóg (są kontrolery/czujniki na nogi?).

Otwieranie zamków? Miodna minigierka wymagająca na wyższych poziomach trudności prawdziwej manipulacji wirtualnymi wytrychami.

Podnoszenie przedmiotów? Tak samo.

Wydaje mi się, że miałoby to potencjał :)
Obrazek
darkonia
Mechanista
Posty: 406
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: Thief VR - co o tym myślicie?

Post autor: darkonia »

Jeszcze nie grałam w nic VR, ale mogłoby być ciekawie. O immersji powiem tylko tyle, że ja nawet w TDP potrafiłam się wczuć tak, że mimowolnie wykonywałam delikatne ruchy głową, kiedy Garrett wychylał się zza rogu, a przez nagłe dźwięki mało nie zeskakiwałam z krzesła. Nawet oddychałam spokojniej i ciszej, żeby mnie haunty nie usłyszały :D.
Jestem na tak.
- You think us fools?
- Yes... that is irrelevant.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief VR - co o tym myślicie?

Post autor: peter_spy »

Jest wersja silnika TDM która chodzi na VRach, ale póki co to jeszcze mocny WIP. Plus tak naprawdę muszą powstać misje robione stricte pod kątem VR, żeby się w to dobrze grało, dotychczasowe misje nie będą super grywalne w VR z automatu.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief VR - co o tym myślicie?

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Judith pisze:Jest wersja silnika TDM która chodzi na VRach, ale póki co to jeszcze mocny WIP. Plus tak naprawdę muszą powstać misje robione stricte pod kątem VR, żeby się w to dobrze grało, dotychczasowe misje nie będą super grywalne w VR z automatu.
To oczywiste :) A co do kwestii "czy nowe misje będą dobre" no to pozostaje pytaniem otwartym. Zależy jakie zrobię i jak nam się spodoba, każdemu z osobna :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Thief VR - co o tym myślicie?

Post autor: Juliusz »

Wiem, że to nie Thief, ale jakoś tam pokrewne - jeden gość próbuje przenieść System Shock 2 na Unity jako VR.

Tu jest playlista do filmików z projektu:


Jest to jeszcze mocno work in progress.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief VR - co o tym myślicie?

Post autor: peter_spy »

Wygląda bardzo obiecująco, fajnie że chce mu się nagrywać devloga :)
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief VR - co o tym myślicie?

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Do łachera... każdy taki filmik uświadamia mi, jak heroiczne są takie projekty ^^
Obrazek
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief VR - co o tym myślicie?

Post autor: peter_spy »



Jedyny filmik jaki znalazłem z TDM VR do tej pory. Póki co wersja bez zmian w interfejsie czy gameplayu.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief VR - co o tym myślicie?

Post autor: SPIDIvonMARDER »

W międzyczasie nieco uzupełniłem swoje doświadczenia VR o FPSy. Dotychczas grałem w takie, gdzie poruszamy się za pomocą "skoków", czyli wskazujemy kontrolerem pole i tam się pojawiamy. Wynika z tego oczywiste ograniczenie, czyli wejść możemy tylko tam, gdzie ściśle przewidzieli twórcy, a wszelkie skakanie po gzymsach przestaje być możliwe. Wspinaczka i wszelka "ciężka" manipulacja naszym ciałem lub interakcja z otoczeniem raczej są umowne.

Z kolei silną stroną VR jest manipulacja przedmiotami i lekka interakcja z otoczeniem. Wyobrażam sobie, że otwieranie zamków wytrychami byłoby teraz prawdziwym testem zręczności, obmacywanie obrazów i poszukiwanie skrytek. A finalnie, bawienie się przedmiotami i ekwipunkiem. Beat Saber pokazuje potencjał walki na miecze, a i łuk (tak jak na Wii) ma swój sens. Choć byłby problem z chodzeniem.

Niemniej klimat byłby bardzo gęsty. Chowanie się w mroku połączone z prawdziwym kicaniem i wychylaniem się za narożników - to byłby miód. Realnie dałoby sie poczuć okrycie ciemności.

I finalnie... ta gra byłaby naprawdę straszna. Skradający się za plecami wróg literalnie dyszałby nam na kark.
Obrazek
ODPOWIEDZ