Nowe wrota, nowe drzwi

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Nowe wrota, nowe drzwi

Post autor: MRYS »

Na

http://www.edysk.com.pl
(nick: thiefage9, haslo thiefage)

umieściłem mikrodemo wrota z wrotami własnej roboty i takiegoż pochodzenia zamkiem. Kłopot polega na tym, że o ile zamek wspaniale reaguje na klucz (zębatka sie przekręca itd) to za Chiny nie chce współpracować z lockpickami (od razu powiem, że PickCfg dodałem). Ponieważ klucz działa to znaczy że wszystkie elementy modelu są rozmieszczone prawidłowo. Gdy tylko wyciągam wytrych drzwi "gasną". Inne drzwi w tych samych okolicznościach i tak samo spreparowane działają znakomicie. O co tu chodzi?
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Nowe wrota, nowe drzwi

Post autor: Bukary »

Niech mnie kule biją! Te wrota są wspaniałe! Wiem, co mówię. Spośród wszystkich drzwi zrobionych na użytek różnych misji te sa chyba najbardziej imponujące. Przeszkadza mi tylko jedno: szkoda, że górna część drzwi nie jest bardziej zaokrąglona. Myślę, że w przyszłości mógłbyś dopasowywać tworzone obiekty nie do walca z 8, lecz z 10 ścianami. Wyglądałoby to wszystko wtedy perfekcyjnie. Ale i tak jest znakomicie: ta tekstura, ten obracający się zamek świetnie! Ach, bardziej majestatycznie wyglądałyby te drzwi, gdyby zamek obracał się wolnie, a same wrota powoli się otwierały. Ale to już szczegół, który chyba można łatwo ustawić.

Gratulację! Cieszę się, że pojawił się wśród nas tak uzdolniony projektant!

Co do kłopotu z wytrychami: Timon chyba ci pomoże, bo w jego misji są pewne obiekty, które reagują lub nie reagują na wytrychy.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nowe wrota, nowe drzwi

Post autor: timon »

Bukary pisze:Co do kłopotu z wytrychami: Timon chyba ci pomoże, bo w jego misji są pewne obiekty, które reagują lub nie reagują na wytrychy.
Pomoc już obiecałem, ale o jakich obiektach mówisz ? Jeżeli o tych do skarbca to powiedz mi co VG tam napisał
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Nowe wrota, nowe drzwi

Post autor: Bukary »

timon pisze:Pomoc już obiecałem, ale o jakich obiektach mówisz ? Jeżeli o tych do skarbca to powiedz mi co VG tam napisał
Nie, ja nie miałem tutaj na myśli jakiegoś błędu, tylko świadome działenie z twojej strony. Pewne rzeczy chyba u ciebie można otworzyć za pomocą wytrychów, a pewne tylko za pomocą kulcza-młota... Itp. Co do VG: chodziło mu o to, że pewne skrzynki są za wysoko i trudno je otworzyć wytrychami, bo się drzwiczki nie podświetlają.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nowe wrota, nowe drzwi

Post autor: timon »

Tego właśnie nie mogę zrozumieć, przecież obok są skrzynki !!! Sam je tam wkładałem. :wink:
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Wrota z zamkiem

Post autor: MRYS »

Bukary pisze:Niech mnie kule biją! Te wrota są wspaniałe! Wiem, co mówię. Spośród wszystkich drzwi zrobionych na użytek różnych misji te sa chyba najbardziej imponujące. Przeszkadza mi tylko jedno: szkoda, że górna część drzwi nie jest bardziej zaokrąglona. Myślę, że w przyszłości mógłbyś dopasowywać tworzone obiekty nie do walca z 8, lecz z 10 ścianami. Wyglądałoby to wszystko wtedy perfekcyjnie. Ale i tak jest znakomicie: ta tekstura, ten obracający się zamek świetnie! Ach, bardziej majestatycznie wyglądałyby te drzwi, gdyby zamek obracał się wolnie, a same wrota powoli się otwierały. Ale to już szczegół, który chyba można łatwo ustawić.

Gratulację! Cieszę się, że pojawił się wśród nas tak uzdolniony projektant!

Co do kłopotu z wytrychami: Timon chyba ci pomoże, bo w jego misji są pewne obiekty, które reagują lub nie reagują na wytrychy.

Co do prędkości otwierania się wrót, tudzież wydobywajęcego się wówczas dźwięku to zmiana ustawień jest dość prosta - w demie to tylko prowizorka. Gorzej jest z zamkiem. Na razie nie odkryłem w którym miejscu znajdują się odpowiedające za to parametry. Chodzi też o kąt obrotu zębatki. Na moje oko jest to 90 - 100o. Gdyby dać np 360 efekt byłby lepszy. Jak się pewnie domyślasz mój zamek to modyfikacja klamki, zaklętej w archetypie drzwi. Gdzieś tam siedzieć muszą odpowiednie parametry, chociaż cały dowcip robienia modelu drzwi od podstaw siedzi w nazewnictwie poszczególnych elementów, które wcale nie jest intuicyjne i musi być utrzymane dokładnie w takiej formie w jakiej jest w oryginalnych drzwiach. Na etepie robienia modelu ustawia się też osie obrotu i VHOTy, czyli małe sześciany - pomocnicze obiekty mówiące w którym miejscu jeden obiekt obraca się na drugim. Gdzieś tutaj (tak mi dyktuje rozum) są uwięzione Parametry i Wartości odpowiedzialne za szybkość, kąt itp Pytanie - w którym miejscu?
Miałem zamiar zrobić model wrót, w którym po otwarciu zamka przesuwa się poziomo rygiel odblokowujący drugie skrzydło, ale napotkałem poważne trudności przy umieszczeniu osi przesuwu rygla w modelu. Gdy rygla i jego "osprzętu" w modelu nie było bsp przerabiał go na *.bin bez problemu. Jak tylko go tam umieszczałem otrzymywałem listę komunkatów o błędzie a w najlepszym przypadku nie działał ani zamek ani rygiel. Jak dowodzi tego model skrzynki (footlocker) w jednym obiekcie mogą być dwie różne osie obrotu różnych elementów (skobel zamka i pokrywa). Jeszcze nad tym popracuję. A co do zaokrąglenia to masz rację i teraz trochę żałuję, że go nie zrobiłem. Ale nic straconego. Najchętniej użyłbym 12 kąta, ale zdaje się że DromEd miałby potem trudności z dopasowaniem futryny - chyba, żeby zrobić drzwi z futryną... W każdym razie uskrzydlony komplementem będę działał dalej.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Wrota z zamkiem

Post autor: Bukary »

MRYS pisze:Najchętniej użyłbym 12 kąta
Nie, maksimum to 10. Inaczej będą problemy... :)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nowe wrota, nowe drzwi

Post autor: timon »

Brawo, brama jest wspaniała... i działa na niej wytrych :D .
Poprostu zamek jest zbyt duży. Kiedy podleciałem ponad zamek można było zastosować wytrych. Nie jest to dobra wiadomośc bo trudno w misji wymagać aby wytrychy stosować z wyskoku.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Wrota z zamkiem

Post autor: timon »

MRYS pisze:Chodzi też o kąt obrotu zębatki. Na moje oko jest to 90 - 100o. Gdyby dać np 360 efekt byłby lepszy.
Ustawienia kąta obrotu to
Tweq
-Lock
a wnim
rate-low-highJoint Z:360
obecnie jest 90 a po zmianie 360
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Nowe wrota, nowe drzwi

Post autor: MRYS »

Dzięki timon!
A co do otwierania w podskokach to może byłoby to nowatorstwo :D niespotykane dotychczas. I jak wzrósłby poziom trudności!!! I jak musiałbym sie potem ukrywać...
W każdym razie w założeniu wrota miały sie otwierać wyłącznie "z klucza" ( trudno sobie wyobrazić wytrychy na taki zamek) a lockpicki sprawdziłem pro forma. Ale to cenna informacja, że Garrett ma ograniczone możliwości ruszania rękami. Trzeba robic zamki poniżej poziomu oczu.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Drzwi c.d.

Post autor: MRYS »

Na e-dysku są już moje nowe drzwi. Jedne to drewniane 7x3,5, które już tam były, ale z poprawioną teksturą zaś pozostałe to metalowe 8x4. Wszystkie w "high-res" i trzy zrzuty do obejrzenia. jak ktoś chce, niech używa wedle woli. Plik nazywa się obj.zip (głupio, ale zapomniałem zmienić nazwę na drzwi.zip, a potem juz mi się nie chciało drugi raz go wysyłać :wink: .
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nowe wrota, nowe drzwi

Post autor: Paweuek »

Ładne tekstury, ale przy obu metalowych drzwiach zapomniałeś "pomalować" krawędzie, które nadal mają teksturkę Jorge...
Obrazek
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Nowe wrota, nowe drzwi

Post autor: MRYS »

Sorry na te jorgi. Teksture to ja zrobiłem, ale zapomniałem ją dołączyć do pliku. Wysylam nowy na E-dysk. Teraz będzie się nazywał drzwi.zip i jest tam wszystko.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
ODPOWIEDZ