Nowe wrota, nowe drzwi
Moderator: peter_spy
Nowe wrota, nowe drzwi
Na
http://www.edysk.com.pl
(nick: thiefage9, haslo thiefage)
umieściłem mikrodemo wrota z wrotami własnej roboty i takiegoż pochodzenia zamkiem. Kłopot polega na tym, że o ile zamek wspaniale reaguje na klucz (zębatka sie przekręca itd) to za Chiny nie chce współpracować z lockpickami (od razu powiem, że PickCfg dodałem). Ponieważ klucz działa to znaczy że wszystkie elementy modelu są rozmieszczone prawidłowo. Gdy tylko wyciągam wytrych drzwi "gasną". Inne drzwi w tych samych okolicznościach i tak samo spreparowane działają znakomicie. O co tu chodzi?
http://www.edysk.com.pl
(nick: thiefage9, haslo thiefage)
umieściłem mikrodemo wrota z wrotami własnej roboty i takiegoż pochodzenia zamkiem. Kłopot polega na tym, że o ile zamek wspaniale reaguje na klucz (zębatka sie przekręca itd) to za Chiny nie chce współpracować z lockpickami (od razu powiem, że PickCfg dodałem). Ponieważ klucz działa to znaczy że wszystkie elementy modelu są rozmieszczone prawidłowo. Gdy tylko wyciągam wytrych drzwi "gasną". Inne drzwi w tych samych okolicznościach i tak samo spreparowane działają znakomicie. O co tu chodzi?
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: Nowe wrota, nowe drzwi
Niech mnie kule biją! Te wrota są wspaniałe! Wiem, co mówię. Spośród wszystkich drzwi zrobionych na użytek różnych misji te sa chyba najbardziej imponujące. Przeszkadza mi tylko jedno: szkoda, że górna część drzwi nie jest bardziej zaokrąglona. Myślę, że w przyszłości mógłbyś dopasowywać tworzone obiekty nie do walca z 8, lecz z 10 ścianami. Wyglądałoby to wszystko wtedy perfekcyjnie. Ale i tak jest znakomicie: ta tekstura, ten obracający się zamek świetnie! Ach, bardziej majestatycznie wyglądałyby te drzwi, gdyby zamek obracał się wolnie, a same wrota powoli się otwierały. Ale to już szczegół, który chyba można łatwo ustawić.
Gratulację! Cieszę się, że pojawił się wśród nas tak uzdolniony projektant!
Co do kłopotu z wytrychami: Timon chyba ci pomoże, bo w jego misji są pewne obiekty, które reagują lub nie reagują na wytrychy.
Gratulację! Cieszę się, że pojawił się wśród nas tak uzdolniony projektant!
Co do kłopotu z wytrychami: Timon chyba ci pomoże, bo w jego misji są pewne obiekty, które reagują lub nie reagują na wytrychy.
Re: Nowe wrota, nowe drzwi
Pomoc już obiecałem, ale o jakich obiektach mówisz ? Jeżeli o tych do skarbca to powiedz mi co VG tam napisałBukary pisze:Co do kłopotu z wytrychami: Timon chyba ci pomoże, bo w jego misji są pewne obiekty, które reagują lub nie reagują na wytrychy.
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: Nowe wrota, nowe drzwi
Nie, ja nie miałem tutaj na myśli jakiegoś błędu, tylko świadome działenie z twojej strony. Pewne rzeczy chyba u ciebie można otworzyć za pomocą wytrychów, a pewne tylko za pomocą kulcza-młota... Itp. Co do VG: chodziło mu o to, że pewne skrzynki są za wysoko i trudno je otworzyć wytrychami, bo się drzwiczki nie podświetlają.timon pisze:Pomoc już obiecałem, ale o jakich obiektach mówisz ? Jeżeli o tych do skarbca to powiedz mi co VG tam napisał
Re: Nowe wrota, nowe drzwi
Tego właśnie nie mogę zrozumieć, przecież obok są skrzynki !!! Sam je tam wkładałem.
Wrota z zamkiem
Bukary pisze:Niech mnie kule biją! Te wrota są wspaniałe! Wiem, co mówię. Spośród wszystkich drzwi zrobionych na użytek różnych misji te sa chyba najbardziej imponujące. Przeszkadza mi tylko jedno: szkoda, że górna część drzwi nie jest bardziej zaokrąglona. Myślę, że w przyszłości mógłbyś dopasowywać tworzone obiekty nie do walca z 8, lecz z 10 ścianami. Wyglądałoby to wszystko wtedy perfekcyjnie. Ale i tak jest znakomicie: ta tekstura, ten obracający się zamek świetnie! Ach, bardziej majestatycznie wyglądałyby te drzwi, gdyby zamek obracał się wolnie, a same wrota powoli się otwierały. Ale to już szczegół, który chyba można łatwo ustawić.
Gratulację! Cieszę się, że pojawił się wśród nas tak uzdolniony projektant!
Co do kłopotu z wytrychami: Timon chyba ci pomoże, bo w jego misji są pewne obiekty, które reagują lub nie reagują na wytrychy.
Co do prędkości otwierania się wrót, tudzież wydobywajęcego się wówczas dźwięku to zmiana ustawień jest dość prosta - w demie to tylko prowizorka. Gorzej jest z zamkiem. Na razie nie odkryłem w którym miejscu znajdują się odpowiedające za to parametry. Chodzi też o kąt obrotu zębatki. Na moje oko jest to 90 - 100o. Gdyby dać np 360 efekt byłby lepszy. Jak się pewnie domyślasz mój zamek to modyfikacja klamki, zaklętej w archetypie drzwi. Gdzieś tam siedzieć muszą odpowiednie parametry, chociaż cały dowcip robienia modelu drzwi od podstaw siedzi w nazewnictwie poszczególnych elementów, które wcale nie jest intuicyjne i musi być utrzymane dokładnie w takiej formie w jakiej jest w oryginalnych drzwiach. Na etepie robienia modelu ustawia się też osie obrotu i VHOTy, czyli małe sześciany - pomocnicze obiekty mówiące w którym miejscu jeden obiekt obraca się na drugim. Gdzieś tutaj (tak mi dyktuje rozum) są uwięzione Parametry i Wartości odpowiedzialne za szybkość, kąt itp Pytanie - w którym miejscu?
Miałem zamiar zrobić model wrót, w którym po otwarciu zamka przesuwa się poziomo rygiel odblokowujący drugie skrzydło, ale napotkałem poważne trudności przy umieszczeniu osi przesuwu rygla w modelu. Gdy rygla i jego "osprzętu" w modelu nie było bsp przerabiał go na *.bin bez problemu. Jak tylko go tam umieszczałem otrzymywałem listę komunkatów o błędzie a w najlepszym przypadku nie działał ani zamek ani rygiel. Jak dowodzi tego model skrzynki (footlocker) w jednym obiekcie mogą być dwie różne osie obrotu różnych elementów (skobel zamka i pokrywa). Jeszcze nad tym popracuję. A co do zaokrąglenia to masz rację i teraz trochę żałuję, że go nie zrobiłem. Ale nic straconego. Najchętniej użyłbym 12 kąta, ale zdaje się że DromEd miałby potem trudności z dopasowaniem futryny - chyba, żeby zrobić drzwi z futryną... W każdym razie uskrzydlony komplementem będę działał dalej.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: Wrota z zamkiem
Nie, maksimum to 10. Inaczej będą problemy...MRYS pisze:Najchętniej użyłbym 12 kąta
Re: Nowe wrota, nowe drzwi
Brawo, brama jest wspaniała... i działa na niej wytrych :D .
Poprostu zamek jest zbyt duży. Kiedy podleciałem ponad zamek można było zastosować wytrych. Nie jest to dobra wiadomośc bo trudno w misji wymagać aby wytrychy stosować z wyskoku.
Poprostu zamek jest zbyt duży. Kiedy podleciałem ponad zamek można było zastosować wytrych. Nie jest to dobra wiadomośc bo trudno w misji wymagać aby wytrychy stosować z wyskoku.
Re: Wrota z zamkiem
Ustawienia kąta obrotu toMRYS pisze:Chodzi też o kąt obrotu zębatki. Na moje oko jest to 90 - 100o. Gdyby dać np 360 efekt byłby lepszy.
Tweq
-Lock
a wnim
rate-low-highJoint Z:360
obecnie jest 90 a po zmianie 360
Re: Nowe wrota, nowe drzwi
Dzięki timon!
A co do otwierania w podskokach to może byłoby to nowatorstwo :D niespotykane dotychczas. I jak wzrósłby poziom trudności!!! I jak musiałbym sie potem ukrywać...
W każdym razie w założeniu wrota miały sie otwierać wyłącznie "z klucza" ( trudno sobie wyobrazić wytrychy na taki zamek) a lockpicki sprawdziłem pro forma. Ale to cenna informacja, że Garrett ma ograniczone możliwości ruszania rękami. Trzeba robic zamki poniżej poziomu oczu.
A co do otwierania w podskokach to może byłoby to nowatorstwo :D niespotykane dotychczas. I jak wzrósłby poziom trudności!!! I jak musiałbym sie potem ukrywać...
W każdym razie w założeniu wrota miały sie otwierać wyłącznie "z klucza" ( trudno sobie wyobrazić wytrychy na taki zamek) a lockpicki sprawdziłem pro forma. Ale to cenna informacja, że Garrett ma ograniczone możliwości ruszania rękami. Trzeba robic zamki poniżej poziomu oczu.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Drzwi c.d.
Na e-dysku są już moje nowe drzwi. Jedne to drewniane 7x3,5, które już tam były, ale z poprawioną teksturą zaś pozostałe to metalowe 8x4. Wszystkie w "high-res" i trzy zrzuty do obejrzenia. jak ktoś chce, niech używa wedle woli. Plik nazywa się obj.zip (głupio, ale zapomniałem zmienić nazwę na drzwi.zip, a potem juz mi się nie chciało drugi raz go wysyłać .
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Re: Nowe wrota, nowe drzwi
Ładne tekstury, ale przy obu metalowych drzwiach zapomniałeś "pomalować" krawędzie, które nadal mają teksturkę Jorge...
Re: Nowe wrota, nowe drzwi
Sorry na te jorgi. Teksture to ja zrobiłem, ale zapomniałem ją dołączyć do pliku. Wysylam nowy na E-dysk. Teraz będzie się nazywał drzwi.zip i jest tam wszystko.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."