Full.pcx - problem przy tworzeniu

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Full.pcx - problem przy tworzeniu

Post autor: Paweuek »

Zdobywam coraz to nowe tekstury i chcę je wkleić do Droma. Mam jednak problem. Mianowicie gdy już przekonwertuję pliki na pcx i wstawię do folderu np. fam\wall_moje to po wczytaniu ich w edytorze pojawiają się zamazane. Trzeba więc dodać Full.pcx. Jak to zrobić? Otworzyłem w Paincie wszystkie tekstury (4) wkleiłem je do jednego obrazka w postaci kwadratu zapisałem jako pcx w konwerterze startuję z Dromem i... jajco :x . Jak było tak jest. Tekstury nadal zamazane. Gdy robię fulla z jednej teksturki ze wszystkimi występującymi kolorami to potem dostępna (tzn. poprawna) jest tylko ta skopiowana na Full. Gdy jednak powstawiam wszystkie tekstury osobno do innych folderów i do każdego zrobię Full.pcx a potem je wszystkie po kolei wczytam, to wszystko jest git. W czym problem? Czy to, że nie mogę zrobić fulla-zlepka to wina obrazków, wielkości mapy bitowej, ilości kolorów czy czegoś innego? Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Obrazek
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu

Post autor: Vk »

Paweuek przecież wszystkie tekstury w thiefie są wykonane w 256 kolorowej palecie i jak nie mają 256 kolorów to thief je przekręca czego efektem może być to właśnie rozmazanie.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu

Post autor: timon »

przłączam się do pytania sam kiedyś nad tym się zastanawiałem.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu

Post autor: Bukary »

Tutaj jest najlepszy tutorial na temat tekstur:
http://www.mseyre.freeserve.co.uk/T&S_tut.htm
Może coś znajdziecie?
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu

Post autor: Paweuek »

Vk ---> Wiem o tym, nie rób ze mnie głupka.

Bukary ---> Nic z tego. Nie mam PSPro. Komendy pod Dosem też nie wypaliły...

A może jest ktoś, kto się na tym zna? Mogę mu przesłać tekstury a on poukłada je w rodziny. Co?
Obrazek
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu

Post autor: Vk »

Paweuek, ja tylko chciałem pomóc, nie zamierzam przecież robić z Ciebie głupka!!!
Ja mam Paint Shop Pro w wersji 7.01 scracowane. Jak chcesz mogę Ci wrzucić na płytkę i może jakieś inne t00ls jak chcesz.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu

Post autor: Bukary »

Vk, cholera! Ty masz nagrywarkę?!?!
A jakie masz jeszcze fajne programy?
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu

Post autor: Vk »

No zakupiłem sobie ostatnio nagrywarkę LG40x jakiś miech temu :wink: Będzie prościej jak napiszesz co chcesz. Mam trochę filmów gier :wink:
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu

Post autor: timon »

Przyominam, że Pweuek ( i ja ) pytamy jak zrobić plik full.pcx z posiadanych tekstur, czyli jak je połączyć w jedewn plik. Często widać takie full-e - mozaika teksturek użytych w danej familii.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu

Post autor: MRYS »

Z teksturami bywają problemy, nawet gdy robi sie wszystko tak jak trzeba. Często jest tak, że plik full.pcx ma wymiary np 128x129 jakis zabłąkany piksel zawsze może się przyplątać - i już jest katastrofa. Wymiary to 16, 32, 64, 128, 256. Genaralnie każda rodzina korzysta z tej samej palety co full i kiedy ściągnie się różne tekstury to najpierw trzeba z nich zrobić fulla, potem odczytac z niego palete kolorów (8 bitów, 256 kolorów) a potem na tę palete przekonwertować wszystkie pliki w rodzinie. W końcu powinno zadziałać.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu

Post autor: MRYS »

Paweuek pisze: A może jest ktoś, kto się na tym zna? Mogę mu przesłać tekstury a on poukłada je w rodziny. Co?
Nie ma sprawy. jeżeli nadal masz z tym kłopoty to ślij. Chetnie pomogę (a i tekstury sie przydadzą :lol: )
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Pokonałem kolory!

Post autor: Paweuek »

Nareszcie udało mi się wyodrębnić 255 kolorów!
Problem tkwił w tym, że nie miałem programu Bright.exe w katalogu Windowsa. Jest on na płytce DromEda z TFCD's.

Robi się to tak:

1) Tworzysz folder, najlepiej bezpośrednio na dysku i tam wrzucasz tekstury w formacie tga.

2) Odpalasz DOSa i wybierasz ten folder. Pisze c:\windows>
wpisujesz: cd c:\tex (je go nazwałem tex i jest on na dysku c)

3) Wpisz polecenie DIR - to pokaże wszystkie pliki z tego folderu.

4) Wpisz: bright -com -pinkm -wri full.pcx *.tga
Zacznie pracować i w folderze znajdą się pliki pcx wraz z plikiem Full.pcx

Powodzenia przy pracy!
Obrazek
ODPOWIEDZ