Full.pcx - problem przy tworzeniu
Moderator: peter_spy
Full.pcx - problem przy tworzeniu
Zdobywam coraz to nowe tekstury i chcę je wkleić do Droma. Mam jednak problem. Mianowicie gdy już przekonwertuję pliki na pcx i wstawię do folderu np. fam\wall_moje to po wczytaniu ich w edytorze pojawiają się zamazane. Trzeba więc dodać Full.pcx. Jak to zrobić? Otworzyłem w Paincie wszystkie tekstury (4) wkleiłem je do jednego obrazka w postaci kwadratu zapisałem jako pcx w konwerterze startuję z Dromem i... jajco . Jak było tak jest. Tekstury nadal zamazane. Gdy robię fulla z jednej teksturki ze wszystkimi występującymi kolorami to potem dostępna (tzn. poprawna) jest tylko ta skopiowana na Full. Gdy jednak powstawiam wszystkie tekstury osobno do innych folderów i do każdego zrobię Full.pcx a potem je wszystkie po kolei wczytam, to wszystko jest git. W czym problem? Czy to, że nie mogę zrobić fulla-zlepka to wina obrazków, wielkości mapy bitowej, ilości kolorów czy czegoś innego? Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu
Paweuek przecież wszystkie tekstury w thiefie są wykonane w 256 kolorowej palecie i jak nie mają 256 kolorów to thief je przekręca czego efektem może być to właśnie rozmazanie.
Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu
przłączam się do pytania sam kiedyś nad tym się zastanawiałem.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu
Tutaj jest najlepszy tutorial na temat tekstur:
http://www.mseyre.freeserve.co.uk/T&S_tut.htm
Może coś znajdziecie?
http://www.mseyre.freeserve.co.uk/T&S_tut.htm
Może coś znajdziecie?
Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu
Vk ---> Wiem o tym, nie rób ze mnie głupka.
Bukary ---> Nic z tego. Nie mam PSPro. Komendy pod Dosem też nie wypaliły...
A może jest ktoś, kto się na tym zna? Mogę mu przesłać tekstury a on poukłada je w rodziny. Co?
Bukary ---> Nic z tego. Nie mam PSPro. Komendy pod Dosem też nie wypaliły...
A może jest ktoś, kto się na tym zna? Mogę mu przesłać tekstury a on poukłada je w rodziny. Co?
Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu
Paweuek, ja tylko chciałem pomóc, nie zamierzam przecież robić z Ciebie głupka!!!
Ja mam Paint Shop Pro w wersji 7.01 scracowane. Jak chcesz mogę Ci wrzucić na płytkę i może jakieś inne t00ls jak chcesz.
Ja mam Paint Shop Pro w wersji 7.01 scracowane. Jak chcesz mogę Ci wrzucić na płytkę i może jakieś inne t00ls jak chcesz.
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu
Vk, cholera! Ty masz nagrywarkę?!?!
A jakie masz jeszcze fajne programy?
A jakie masz jeszcze fajne programy?
Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu
No zakupiłem sobie ostatnio nagrywarkę LG40x jakiś miech temu Będzie prościej jak napiszesz co chcesz. Mam trochę filmów gier
Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu
Przyominam, że Pweuek ( i ja ) pytamy jak zrobić plik full.pcx z posiadanych tekstur, czyli jak je połączyć w jedewn plik. Często widać takie full-e - mozaika teksturek użytych w danej familii.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu
Z teksturami bywają problemy, nawet gdy robi sie wszystko tak jak trzeba. Często jest tak, że plik full.pcx ma wymiary np 128x129 jakis zabłąkany piksel zawsze może się przyplątać - i już jest katastrofa. Wymiary to 16, 32, 64, 128, 256. Genaralnie każda rodzina korzysta z tej samej palety co full i kiedy ściągnie się różne tekstury to najpierw trzeba z nich zrobić fulla, potem odczytac z niego palete kolorów (8 bitów, 256 kolorów) a potem na tę palete przekonwertować wszystkie pliki w rodzinie. W końcu powinno zadziałać.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Re: Full.pcx - problem przy tworzeniu
Nie ma sprawy. jeżeli nadal masz z tym kłopoty to ślij. Chetnie pomogę (a i tekstury sie przydadzą :lol: )Paweuek pisze: A może jest ktoś, kto się na tym zna? Mogę mu przesłać tekstury a on poukłada je w rodziny. Co?
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Pokonałem kolory!
Nareszcie udało mi się wyodrębnić 255 kolorów!
Problem tkwił w tym, że nie miałem programu Bright.exe w katalogu Windowsa. Jest on na płytce DromEda z TFCD's.
Robi się to tak:
1) Tworzysz folder, najlepiej bezpośrednio na dysku i tam wrzucasz tekstury w formacie tga.
2) Odpalasz DOSa i wybierasz ten folder. Pisze c:\windows>
wpisujesz: cd c:\tex (je go nazwałem tex i jest on na dysku c)
3) Wpisz polecenie DIR - to pokaże wszystkie pliki z tego folderu.
4) Wpisz: bright -com -pinkm -wri full.pcx *.tga
Zacznie pracować i w folderze znajdą się pliki pcx wraz z plikiem Full.pcx
Powodzenia przy pracy!
Problem tkwił w tym, że nie miałem programu Bright.exe w katalogu Windowsa. Jest on na płytce DromEda z TFCD's.
Robi się to tak:
1) Tworzysz folder, najlepiej bezpośrednio na dysku i tam wrzucasz tekstury w formacie tga.
2) Odpalasz DOSa i wybierasz ten folder. Pisze c:\windows>
wpisujesz: cd c:\tex (je go nazwałem tex i jest on na dysku c)
3) Wpisz polecenie DIR - to pokaże wszystkie pliki z tego folderu.
4) Wpisz: bright -com -pinkm -wri full.pcx *.tga
Zacznie pracować i w folderze znajdą się pliki pcx wraz z plikiem Full.pcx
Powodzenia przy pracy!