UnrealEd - Łatwy Edytor

Zatrzymaj się tutaj, jeśli w Sieci lubisz przemieniać się w Mistrza Złodziejskiego Fachu lub Strażnika Miejskich Kosztowności, a zatem jesteś zainteresowany rozgrywką wieloosobową, powiązaną na różne sposoby z Thiefem.

Moderatorzy: Bruce, Bandit

Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Bandit »

Przydałoby się więcej rąk do roboty. Przejrzyjcie to, co jest w linkach poniżej a przekonacie się, że zrobienie takiej Kamasutry to nic trudnego. Pomyślcie, co by było jakby każdy wydał swoją małą mapkę. :)
Tu macie polskie stronki:
:shoot: Centrum Unreal Editor
:shoot: Turniej Unreal.pl
:shoot: UT Rocket

Mam zamiar przetłumaczyć to, ponieważ są tam informację dotyczące modu a nigdzie indziej tym bardziej po Polsku ich nie znajdziemy. Może ktoś pomoże? :roll:
:chase: :shoot: :guard:
Intrak
Paser
Posty: 227
Rejestracja: 10 maja 2005, 16:28

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Intrak »

Oj Bandisiu Bandisiu :-) Ja te strony sam kiedys sam przeszukalem i probowalem czegos sie dowiedziec powiem tak ten EDYTOR nie jest prosty w porownaniu do edytora np. Kłejka :P
Niepamietam nazwy ale Natanael ma ten editorek i jest serio spoko prosciutki.
Sam kiedys chcialem mapke zrobic ale wlasna od poczatku mialem cool pomysl ale wypadl mi z glowy .. ale jak sobie przypomne to zrobie szkica :P i sprobuje ja zrobic i to niebedzie byle sucha ;)
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Bandit »

Sorki Intrak, ale Ty chcesz przez to powiedzieć, że nie umiesz czytać i zatrzymałeś się w rozwoju na szlaczkach?! :szok2: Nie widziałem edytora do Quake’a ale skoro on jest prostszy od tego to znaczy, że mapy buduje się w nim układając klocki lego. :pff6:
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: marek »

ty to nazywasz prostym edytorem? jaj sobie nie rób, brakuje w nim instantów - czyli wklejania przedmiotów z szablonu, nawet mam problem aby cokolwiek wstawić.... wolę już edytory do gier 2D
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Bandit »

"Otaczają mnie..." :pff6:
Jest taka opcja! Można "wklejać" a raczej exportować i importować obiekty z i do szablonów. Jesteście po prostu zbyt leniwi na ten edytor :? hmm a może jednak coś więcej... znaczy się mniej... z resztą wszystko jedno. :roll:
:chase: :shoot: :guard:
Intrak
Paser
Posty: 227
Rejestracja: 10 maja 2005, 16:28

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Intrak »

Heh Bandit dla Ciebie to jest proste ok bo jestes Maniakiem i małym paranoikiem .. :pff6: Bez obrazy ale To nie JEST proste przynajmniej dla mnie i dla Marka. No chyba ze jestem półgłówkiem. :? No ale mow sobie co chcesz... :|
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Dziarsky »

Bandit pisze:mapy buduje się w nim układając klocki lego.
Quark jest zbliżony do Hammera i powiem ci coś. Budowanie terenu w nim to zabawa z klockami Lego :lol: . Wszystko postawione można łatwo złapać, przedłużyć, zwęzić, rozciać, zmienić kształt - jednym pociagnięciem myszki. Stawianie tych brushy też jest łatwe i polega na wykresleniu sobie rządanego rozmiaru i kliknięcia Enter :).
UnrealED tak jak REDed jest tym trudniejszy że mamy "pędzel" którego kształt musimy określić liczbowo. Dlatego do Unreala jakoś się nie przezruciłem. Hammera polubiłem od razu i teraz tylko w nim pracuje i coś tworze :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Bandit »

Nieprawda kształt brusha można zmieniać za pomocą myszki. :wink: Tylko, że czasem trzeba używać też "liczb" np. przy używaniu opcji "Intersect".
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Dziarsky »

Bandit pisze:Nieprawda kształt brusha można zmieniać za pomocą myszki.
Ale tworząc brush musimy w Ued ustalić rozmiar liczbami co nie? A w Hammerze po prostu jakbyśmy zaznaczali coś, nanosimy na jakiś widok siatkę i mając takie strałeczki jak w oknach windowsowskich dowolnie sobie dopasowujemy wzoczec d ookreślonej siatki i klikamy Enter. Inna zaleta? Jeśli zaznaczymy jakiś brush np. scianę i przejdziemy do stawiania brushy to kształt nowego będzie się dopasowywał do ostatniego zaznaczonego - czyli jeśłi w top zaczniemy okreslać długość sciany to w innych widokach (w tym przypadku wysokość) rozmiar automatycznie będzie taki jak zaznaczona wcześniej sciana. To jest bajeczne rozwiązanie :)
Jeszcze dla ciekawostki :) Hammer nie korzysta z brushy air czyli stawia się tylko solid jak układankę a przestrzeń nie jest masą (i wycinamy co trzeba) ale pustką i stawiamy co trzeba :) Nie mogłem się na poczatku na to przestawić ale teraz uważam, że to o wiele lepsze rozwiązanie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Bandit »

Ja tam wole brushe. 8-) Ale może kiedyś spróbuję czegoś innego tylko, z jaką grą lub skąd można ściągnąć takie edytor? :?
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Dziarsky »

Bandit pisze:Ja tam wole brushe. Ale może kiedyś spróbuję czegoś innego tylko, z jaką grą lub skąd można ściągnąć takie edytor?
Unreal2,Ut2003/4 - UnrealEd3 (dostępny bezpośrednio w grze)
Thief3 - UnrealEd for t3 (do pobrania z sieci)
Doom3 - Quark for d3 (dostępny bezpośrednio w grze)
Half-Life2 - Hammer (do pobrania z sieci lub dostępny w pakiecie SDK przez platformę Steam)
FarCry - "nie znam nazwy" (dostępny w grze)

Starsze aktywne edytory:
Quake 3 Arena - Quark for q3 (do sciągniecia z sieci)
UnrealTournament - UnrealEd2 (dostępny w grze)
Half-Life - Worldcraft3, Hammer (hammer - do sciągnięcia z sieci lub dostępny w pakiecie SDK przez platformę Steam, worldcraft - tylko z sieci)
RedFaction - REDed (dostępny w grze)
Thief 1,2 - DromEd (do sciagnięcia z sieci)

Zapewne jest tego więcej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Bandit »

:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Przemek557 »

No, postanowiłem wreszcie coś zrobić w UrealEdzie i wszystko wydaje się fajne oprócz jednej sprawy: nie mam pojęcia jak powinienem ustawiać jednostki rozmiaru brusha. Nie wiem w ogóle ilu jednostkom w UnrealEdzie odpowiada np. metr albo cm, bo zdążyłem się zorientować że te jednostki są dość małe, mógłby ktoś mniej więcej przedstawić skalę?

No i mam kłopot, bo po odpaleniu mapki zawierającej spawnpoint, wielki pusty brush i nic więcej, zaraz mam że "left a small crater" (odpalam w thievery).
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Bandit »

Dawno nic nie robiłem w UEdzie, więc to, co napiszę może nie być do końca prawdą, ale myślę, że powinno ci to pomóc.

Po pierwsze nie zaczynaj robić mapy w ThieveryUnrealEdzie tylko w zwykłym UEdzie bez dodatków z Thievery, bo i tak najpierw musisz zbudować przestrzeń a dopiero potem dodasz TUTkowe actorsy.

Podstawy UEda zostały objaśnione na:
:arrow: http://www.unrealed.vel.pl/cued/
:arrow: http://www.turniej.unreal.pl/
Przemek557 pisze:nie mam pojęcia jak powinienem ustawiać jednostki rozmiaru brusha.
PPM na Obrazek potem w okienku wpisujesz wielkość i [Build]. Spowoduje to, że brush zmieni swoje rozmiary, ale żeby coś zbudować musisz jeszcze go gdzieś ustawić i użyć "Add" Obrazek, jeśli chcesz coś dodać lub "Subtract" Obrazek, jeśli chcesz coś wyciąć.
Przemek557 pisze:Nie wiem w ogóle ilu jednostkom w UnrealEdzie odpowiada np. metr albo cm, bo zdążyłem się zorientować, że te jednostki są dość małe, mógłby ktoś mniej więcej przedstawić skalę?
Kojarzą mi się dwie liczby, 64uu (unreal units) i 80uu, ale chyba raczej ta druga to będzie metr. ;) No i jeśli dobrze sobie przypominam to normalne drzwi w TUT mają 128x64 (zdaje się, że tekstury drzwi też tyle mają).
Przemek557 pisze:No i mam kłopot, bo po odpaleniu mapki zawierającej spawnpoint, wielki pusty brush i nic więcej, zaraz mam, że "left a small crater" (odpalam w thievery).
Będę zgadywał:
- nie wyciąłeś sobie "świata" i startujesz w nicości?
- ustawiłeś niewłaściwy dla TUT spawnpoint?
- ustawiłeś spawnpoint za wysoko?

BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę…
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Przemek557 »

aha ok. tworzenie brusza akurat wiedziałem jak(kiedyś "przeszedłem" cały poradnik na centrum Unrealed) chodziło mi głównie o tą skalę.

Hmm, świat wyciąłem, spawnpoint jest chyba taki jaki do UT, a wysokość nie ma nic do rzeczy bo nie lecę w dół tylko ginę już w powietrzu zresztą wpisuję sobie God Mode'a.
Bandit pisze:BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę…
Koniecznie nie musisz, ale jak co to też byłbym chętny do pomocy.

No i jeszcze mam pytanie czy próbował ktoś przerabiać mapy z UT do TUT(bo ja chciałbym zmodyfikować mapkę DM-Peak, zmieniłem nazwę na TH, pousuwałem niepotrzebne bronie itp., ale nie wiem czy jest sens robić to dalej, bo nie wiem czy nie zaskutkuje to potem np. częstymi crashami, albo coś w tym stylu.

[ Dodano: Sro 26 Gru, 2007 23:34 ]
Znalazłem teraz gdzieś w necie że 64uu to metr, to by bardziej pasowało bo wątpię by drzwi miały półtora metra..
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Bandit »

Przemek557 pisze:No i jeszcze mam pytanie czy próbował ktoś przerabiać mapy z UT do TUT...
Tak.
AS-OceanFloor.unr > TH-Aquatone.unr
DOM-Cryptic.unr > TH-ThievesDen.unr
DM-KGalleon.unr > TH-Pirates.unr

:arrow: http://bcgc.ovh.org/tuted/ai.htm
Przemek557 pisze:Znalazłem teraz gdzieś w necie że 64uu to metr, to by bardziej pasowało bo wątpię by drzwi miały półtora metra..
Bandit pisze:Kojarzą mi się dwie liczby, 64uu (unreal units) i 80uu...
;)
W takim razie 80uu to będzie wysokość postaci a może jednak było to 100uu? Sam już nie wiem (nie pamiętam)... :P
:chase: :shoot: :guard:
mystics
Paser
Posty: 234
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:38
Lokalizacja: Czeluści piekła

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: mystics »

Bandit pisze:
BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę?
Chętni z pomysłami i ambicjami zawsze się znajdą, a o ktory poradnik chodzi?
Życie ciągle uświadamia nas, jak mało o nim wiemy..
Awatar użytkownika
NiRa
Mechanista
Posty: 488
Rejestracja: 15 stycznia 2008, 17:52

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: NiRa »


-Medyk! Czy ja umrę?
-Niewykluczone.
mystics
Paser
Posty: 234
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:38
Lokalizacja: Czeluści piekła

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: mystics »

danke Nirejszyn, czyżbyś praktykowała UnrealEda? :P
Życie ciągle uświadamia nas, jak mało o nim wiemy..
Awatar użytkownika
NiRa
Mechanista
Posty: 488
Rejestracja: 15 stycznia 2008, 17:52

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: NiRa »

Tyaaa...grzebałam w nim trochę,pobawiłam się w wycinanki z airshipem,ale jakoś ciągle nie mam czasu,żeby to skończyć to raz.
Dwa-Edek nie działa mi jak należy ;/ trzy-jedynym Edek jakiego w miarę dobrze opanowałam był edek z TM Nations xD

-Medyk! Czy ja umrę?
-Niewykluczone.
Awatar użytkownika
Marcin.B.Black
Paser
Posty: 188
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41

Re: UnrealEd - Łatwy Edytor

Post autor: Marcin.B.Black »

Przyglądając się tej dość starej dyskusji, nie mogłem się powstrzymać i.. stoję po stronie Bandita. Unreal Ed (dowolnej generacji) są naprawdę proste i przyjazne w obsłudze. W nowszych wersjach pozmieniano to i owo, ale ogólnie cała zasada używania pozostaje ta sama. Nie rozumiem kompletnie narzekań.. Dobrych tutoriali przecież nie brak.

Sorry, za takie odkopywanie tematów, ale jak zobaczyłem te posty.. cholera mnie wzięła..
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
ODPOWIEDZ