grim_reaper pisze:Można to rozwiązać tak, że jedniej drużynie przypada wybór złodzieje czy strażnicy, a drugiej wybór mapy.
Ostatnio przez to rozwiązanie przegraliśmy, więc chcę tego za wszelką cenę uniknąć żeby nie popełnić tego samego błędu dwa razy. MÓWIMY NIE CWANICTWU!
Żeby wszystko było jasne przedstawię przebieg turnieju według mojego planu.
Jeśli w turnieju wzięłoby udział 16 osób to można byłoby stworzyć 4 zespoły po 4 graczy.
Chciałbym, aby każdy zespół z osobna miał szansę zagrania z wszystkimi pozostałymi zespołami, więc w przypadku 4 zespołów wyglądałoby to tak, że:
- najpierw 1 zespół gra z 2 a w tym samym czasie 3 zespół gra z 4
- następnie 1 zespół gra z 3 a w tym samym czasie 2 zespół gra z 4
- no i po tym 1 zespół gra z 4 a w tym samym czasie 2 zespół gra z 3.
- za trzy zwycięstwa zespół otrzymuje 1 miejsce.
- zespół z dwoma zwycięstwami otrzymuje 2 miejsce.
- zespół z 1 zwycięstwem otrzymuje 3 miejsce.
- zespół bez zwycięstw otrzymuje czwarte miejsce.
Jeśli doszłoby do remisu między zespołami, czyli np. 1 i 2 zespół miałby po 2 punkty a 3 i 4 zespół po 1 punkcie to zostałaby rozgrywana dogrywka, ale już tylko między zespołami z tą samą podobną ilością punktów, czyli 1 i 2 zespół grałby o 1 miejsce a 3 i 4 zespół o trzecie.
Jeśli z meczu 1 i 2 zespołu wygrałby 1 to ten zespół otrzymałby 1 miejsce a 2 zespół uplasowałby się za 1 zespołem na drugim miejscu.
Podobnie w przypadku dogrywki 3 i 4 zespołu. Tyle, że jeśli wygra 3 zespół to zajmuje trzecie miejsce a przegrana 4 zespołu daję mu 4 miejsce.
Wszystko jest jasne i zrozumiałe? Mam nadzieję, że niczego nie przeoczyłem, ale jeśli będzie pięć zespołów to może się to trochę pokomplikować. Na razie liczę, że będą cztery zespoły a jeśli będzie nieparzysta liczba zespołów to wtedy się pomyśli.
Teraz przejdę do szczegółów rozgrywki między dwoma zespołami. Najpierw należy wybrać dwóch adminów, którzy będą pilnowali przestrzegania zasad i regulaminu turnieju. Musi być ich dwóch, ponieważ mecze są rozgrywane w tym samym czasie. Admin przydzielany jest do serwera a drużyny wybierają serwer, na którym chciałby grać - powinny być po dwa serwery europejskie i amerykańskie.
Jeszcze przed turniejem zostanie określona lista map, z których będzie można wybierać tę, na których chciałoby się grać. Przed wejściem na serwer obydwie drużyny określają, na jakiej mapie chciałby grać. Mapy mogą się powtarzać, ale dla dobra widowiska lepiej byłby żeby były różne.
Po wybraniu serwera drużyny wysyłają adminowi nazwy mapy przez irc, na których chcą grać i wchodzą na serwer. Serwer zostaje restartowany przed podwójne załadowanie mapy. Obydwaj kapitanowie swoich drużyn wchodzą do zespołu złodziei i autobalans decyduje o tym, jaka będzie grana pierwsza mapa i który zespół będzie kradł a który pilnował jako pierwszy.
Przykład:
Zespół A wybiera mapę Asylum a zespół B mapę Bourgeois.
Autobalans przydziela kapitana drużyny A do Thieves a kapitana drużyny B do Guards w wyniku, czego pierwszą mapą jest mapa zespołu B, czyli Bourgeois a jako pierwsi kradną gracze z zespołu A.
Podsumowanie przykładu:
1 runda: Thieves (A), Guards (B), mapa (Bourgeois)
2 runda: Thieves (B), Guards (A), mapa (Bourgeois)
3 runda: Thieves (B), Guards (A), mapa (Asylum)
4 runda: Thieves (A), Guards (B), mapa (Asylum)
Jeśli któryś z zespołów po 3 lub 4 rundach zgromadzi 3 wygrane to zostaje zwycięzcą meczu natomiast, jeśli dojdzie do remisu i drużyny będą miały na koncie po dwie wygrane to zostają zsumowane wszystkie punkty obydwu drożnym z wszystkich rund i ten zespół, którego łączna suma punktów będzie większa zostaje zwycięzcą danego meczu.